عکس-سایت.jpgاستیکینگ

بهترین پلتفرم‌های دیفای استیکینگ 2023/ همراه با آموزش

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 11 بهمن 1401

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) موج بزرگ بعدی تحول در دنیای ارزهای دیجیتال است. شما در دیفای می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های دنیای مالی سنتی را با ارزهای دیجیتال تجربه کنید بنابراین، می‌توانید از طریق استیکینگ، کوین‌های خود را وام بدهید، استقراض کنید و حتی سود کسب کنید.

در این مقاله، ما هر چیزی را که باید در مورد نحوه استیکینگ کوین‌های DeFi بدانید، توضیح خواهیم داد. همچنین 5 پلتفرم برتر استیکینگ DeFi را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بررسی خواهیم کرد.

DeFi Staking  چیست و چگونه کار می کند؟

استیکینگ دیفای به معنی قفل کردن توکن‌های شما در یک بلاک چین برای مدتی است. هنگامی که توکن‌های خود را روی یک بلاک چین قفل می‌کنید، کاربران بلاک چین ( به نام اعتباردهنده ) می‌توانند از آن‌ها برای تأیید تراکنش‌های جدید در آن بلاک چین استفاده کنند. هنگامی که تراکنش‌های جدید تایید شدند، بلاک چین کوین‌های تازه‌ای منتشر می‌کند. برخی از این کوین‌های جدید به‌ عنوان پاداش به اعتباردهندگان (کاربران بلاک چین) به خاطر فعالیتشان داده می‌شود و برخی دیگر نیز به عنوان سود به کسانی‌که کوین‌هایشان را استیک کردند و باعث شدند کل این فرایند شکل بگیرد، داده می‌شود. بنابراین، دفای استیک راهی برای کسب سود در ارز دیجیتالی است که از قبل دارید. این رمزارز شما برایتان کار کرده و درآمد ثابتی ایجاد می‌کند بدون اینکه لازم باشد توکن‌های خود را بفروشید. اغلب از آن به عنوان کشت سود دیفای ( DeFi yield farming) یاد می‌شود.

بررسی برترین پلتفرم‌های استیکینگ DeFi

اگر می‌خواهید درباره بهترین پلتفرم‌های DeFi staking بیشتر بدانید در این مقاله برای شما لیستی از بهترین پلتفرم‌های دیفای استکینگ را اورده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیفای سواپ

1. DeFi Swap – پلتفرم سهامداری دیفای در سال 2023

DeFi Swap یک صرافی کاملاً جدید برای ارزهای دیجیتال و یکی از بهترین پلتفرم‌های سهامداری DeFi در حال حاضر است. هدف این پلتفرم تبدیل شدن به فروشگاهی تک مرحله ای برای امور مالی غیرمتمرکز است از این رو DeFi Swap نامگذاری شده است. خود صرافی کاملاً غیرمتمرکز است و کوین DeFi (DEFC) را به عنوان توکن بومی خودش ارائه می‌دهد.

در DeFi Swap، دارندگان توکن می‌توانند DeFi Coin را به اشتراک بگذارند و تا 75% APY (نرخ بازده سالانه) در بهترین نرخ بهره ممکن در بازار DeFi را کسب کنند.خبر خوب اینکه شما در این پلتفرم محدودیتی برای حداقل یا حداکثر سرمایه گذاری ندارید. می‌توانید از طریق DeFi Swap و با مبادله هر یک از صدها رمز ارز پایه محبوب در کریپتو، DeFi Coin خریداری کنید.

دوره‌های قفل دیفای سوآپ

در حال حاضر 4 دوره قفل دارایی در DeFi Swap وجود دارد: 30 روز 30 درصد بازده سالانه، 90 روزه با 45 درصد بازده (APY)، 180 روزه با 60 درصد APY و 360 روزه 75 درصد APY برای شما به ارمغان می‌آورد. دوره‌های قفل دیفای سوآپ نسبت به سایر پلتفرم‌های وام‌دهی طولانی‌تر هستند اما این را هم در نظر بگیرید که نرخ‌های بهره‌ای که این پلتفرم پیشنهاد می‌دهد متفاوت و بیشتر از بقیه است. همچنین شایان ذکر است که DeFi Coin دارای پتانسیل پیشرفت زیادی می‎‌باشد به طوریکه پس از راه اندازی DeFi Swap، ارزش کوین بومی آن 500٪ افزایش یافت.

دلیل دیگری هم برای قفل نگه‌داشتن سرمایه در DeFi Coin و کسب سود از آن وجود دارد: DeFi Swap هر بار که شخصی DEFC را می فروشد، 10% کارمزد تراکنش دریافت می کند.در واقع این هزینه برای تشویق ذهنیت سرمایه گذاری بلندمدت در DeFi Coin طراحی شده است. در نهایت تمام هزینه‌های پرداخت شده از فروش به عنوان پاداش بین کسانی‌که توکن دارند، توزیع می شود.

نقاط قوت:

  • نرخ بهره تا 75% APY
  • 4 نوع دوره قفل متفاوت دارد
  • پس از راه اندازی صرافی، کوین دیفای 500 درصد افزایش یافت
  • کارمزد فروش برای ایجاد دید بلندمدت در سرمایه گذاران

نقاط ضعف:

  • برای استیکینگ فقط از طریق توکن بومی آن می توانید اقدام کنید.
  • اپ موبایل ندارد.

/

2. Aqru – تا 12درصدAPY برای استکینگ در استیبل کوین‌ها

Aqru یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های دیفای استیکینگ در سال 2023 است. کسب سود از طریق فعالیت در این پلتفرم بسیار راحت می‌باشد. با استفاده از این پلتفرم، شما حتی نیازی به داشتن رمزارز ندارید تا به Staking بپردازید. شما علاوه بر مبادله رمزارزها می‌توانید در آگرو از طریق کارت اعتباری یا کارت نقدی(DEBIT CART) سپرده‌گذاری کنید. اگر از ارزهای فیات استفاده کنید، Aqru به طور خودکار وجوه شما را با ارز دیجیتالی که می‌خواهید در آن به اشتراک بگذارید، مبادله می‌کند. این پلتفرم در حال حاضر از 5 ارز رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند: بیت‌کوین، اتریوم، کوین USD، تتر و DAI. شما 7% APY در بیت کوین یا اتریوم و 12% APY از 3 استیبل کوین دیگر کسب خواهید کرد.

یکی از نکات مهمی که آگرو را از سایرین متمایز می‌کند، نبود دوره قفل در این پلتفرم است. بنابراین شما همیشه آزاد هستید که پورتفولیوی خود را بین 5 ارز دیجیتالی که آگرو پشتیبانی می‌کند، تغییر دهید یا وجوه خود را در هر زمانی که می‌خواهید برداشت کنید. علاوه بر این، Aqru به صورت روزانه بهره پرداخت می‌کند و نرخ مرکب شدن سهام شما را افزایش می‌دهد(یعنی با پس‌انداز دوباره سود حاصل از استیکینگ در هر روز، می‌توانید سود مرکب ایجاد کنید). این پلتفرم هنگام برداشت فیات هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما زمانیکه ارزهای دیجیتال را برداشت می‌کنید از شما کارمزد اندکی می‌گیرد.

نقاط ضعف:

  • کوین‌های کم برای استیکینگ (5 تا)

نقاط قوت:

  • 12% APY در USDT، USDC، و DAI می‌توانید کسب کنید
  • از سپرده‌های فیات پشتیبانی می‌کند
  • دوره قفل ندارد
  • کارمزد برداشت فیات ندارد

"

3. YouHodler – پشتیبانی از 50 کوین

YouHodler یک پلتفرم سوئیسی است که در سال 2017 با هدف ساده و در دسترس ساختن DeFi staking تاسیس شد. اکنون این پلتفرم بیش از 150000 کاربر در سراسر جهان دارد که قبلاً در YouHodler سپرده‌گذاری کرده‌اند. همانطور که از یک پلتفرم متمرکز در سرمایه گذاری‌های بلندمدت انتظار می‌رود، امنیت در YouHodler حرف اول را می‌زند. با فناوری داخلی Ledger Vault، سرمایه‌گذاران می‌توانند طیف وسیعی از گزینه‌های امنیتی را برای حفاظت بیشتر از حساب‌های خود انتخاب کنند. علاوه بر این، YouHodler دارای بیمه پیشگیری از جرایم است که شامل حال دارایی‌های 150 میلیون دلاری به بالا می‌شود.

علاوه بر وام‌های YouHodler، سرمایه‌گذاران می‌توانند از دارایی‌های کریپتو خود تا نرخ 15 درصد سود کسب کنند. کسب سود از بیش از 50 دارایی مختلف امکان پذیر است، اما نرخ‌ها متفاوت است، بنابراین ارزش آن را دارد که قبل از قفل کردن هر پولی، نرخ بهره‌ای که به آن تعلق می‌گیرد را بررسی کنید. یکی از دلایلی که YouHodler  را به مکانی فوق‌العاده مناسب برای ذخیره هر دارایی تبدیل می‌کند پرداخت سود استیکینگ به صورت هفتگی است در این شرایط شما می‌توانید از بهره مرکب با دوباره قفل کرده سود فعالیتتان، استفاده کنید. سرمایه گذاران می‌توانند رمزارز خود را در هر زمان برداشت کنند یا آن را تا زمانی که بخواهند ذخیره کنند و حتی قابلیت سفارشی سازی بیشتری را به پلتفرم اضافه کنند.

YouHodler پلتفرمی کوچک اما قدرتمند است. این پلتفرم به سرعت در حال رشد است تا به یکی از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ DeFi در بازار تبدیل شود و مطمئناً پتانسیل زیادی دارد.

نقاط قوت:

  • امنیت عالی
  • بازدهی استیبل کوین خوب
  • دارایی های زیادی برای انتخاب
  • رابط کاربری راحت

نقاط ضعف

  • سابقه کوتاه (نوظهور در دیفای)
  • نرخ بهره کوین‌ها بسیار با هم تفاوت دارد

4. Crypto.com – سهام بیش از 40 ارز دیجیتال مختلف

کریپتو دات کام (Crypto.com) یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های استیکینگ ارز دیجیتال در حال حاضر است.در واقع یک صرافی جامع رمزنگاری است که به شما امکان می دهد بیش از 40 ارز دیجیتال مختلف را در حساب پس انداز کریپتو خود به اشتراک بگذارید. این ویژگی آن را به گزینه‌ای عالی برای هر سرمایه گذار ارز دیجیتالی که می خواهد سبدی از کوین‌های سودآور بسازد، تبدیل می‌کند. برخی از کوین‌های پذیرفته‌شده برای  staking در این پلتفرم عبارتند از: Bitcoin, Ethereum, USD Coin, Avalanche, Tezos, Solana, Pax Gold, DAI, Algorand, and Terra.

نرخ شرط بندی کیف پول دیفای کریپتو دات کام به چند عامل مختلف بستگی دارد. اولاً، هر کوین دارای نرخ استیکینگ متفاوتی است. حداکثر نرخ موجود در حال حاضر 14.5٪ APY برای استیکینگ Polygon است. علاوه بر این، نرخ شما به دوره قفل شما بستگی دارد. Crypto.com دوره‌های استیکینگ انعطاف پذیر دارد به این معنا که شما هر زمان بخواهید می‌توانید ارزهایتان را از حساب قفلتان برداشت کنید. همچنین این پلتفرم دوره‌های قفل 1 ماهه و 3 ماهه هم ارائه می‌دهد.

در نهایت، نرخ‌های استیکینگ کیف پول DeFi شما در این پلتفرم به مقدار CRO (توکن اصلی بلاک چین Crypto.com) بستگی دارد. برای به دست آوردن بهترین نرخ‌ها، باید حداقل 40000 CRO، معادل حدود 9000 دلار به اشتراک بگذارید. کار اشتراک گذاری کوین با Crypto.com نسبتاً ساده است و انتخاب خوبی برای کاربرانی که اولین بار از DeFi استفاده می کنند، است. این پلتفرم همچنین کیف پول رمزنگاری خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نقاط قوت:

  • می‌توانید بیش از 40 ارز دیجیتال به اشتراک بگذارید (استیک کنید)
  • صرافی یکپارچه و دارای کیف پول ارز دیجیتال
  • می‌توانید تا 14.5% APY کسب کنید
  • دوره‌های قفل انعطاف پذیر تا 3 ماه

نقاط ضعف:

  • برای دریافت بهترین نرخ‌ها باید CRO (توکن بومی کریپتو دات کام) را استیک کنید
  • نرخ بهره پایین برای استیبل کوین‌ها

/

5. Nexo –  دریافت 2% پاداش، زمانی‌که سود میگیرید!

nexo یکی از پلتفرم‌های برتر وام‌دهی ارزهای دیجیتال است که  اگر توکن رمزنگاری بومی آن را استیک کنید نرخ‌های بهره بالایی خواهید گرفت. برای درک نحوه عملکرد نرخ بهره در Nexo، باید درباره سیستم وفاداری (loyalty system) این پلتفرم بیشتر بدانید. 4 سطح وفاداری وجود دارد و شما بر اساس مقدار NEXO که در پورتفولیوی خود دارید به سطوح بالاتر منتقل می‌شوید. برای رسیدن به بالاترین سطح (پلاتینیوم)، حداقل 10٪ از موجودی حساب شما باید در NEXO باشد. دارندگان حساب‌های سطح پلاتینیوم نرخ بهره تا 10 درصد APY در استیبل کوین‌ها و 7 درصد در اکثر ارزهای دیجیتال دیگر دریافت می‌کنند. علاوه بر این، اگر بخواهید سود پرداختی خود را به جای کوینی که استیک کرده‌اید، با NEXO دریافت کنید، 2٪ سود پاداش خواهید گرفت.

Nexo برای دادن این نرخ‌های بهره از شما نمی‌خواهد هنگام استیکینگ کوین‌های خود را قفل کنید و تمام سود روزانه پرداخت می‌شود. بنابراین، Nexo پتانسیل سود مرکب و توانایی ورود و خروج سریع کوین‌ها را با تغییر شرایط بازار ارائه می‌دهد. نکسو در طیف گسترده ای از ارزهای رمزنگاری شده، از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، EOS، Solana، BNB، Avalanche، Terra و غیره، سهام می پذیرد. همچنین می‌توانید هم اندازه ارزش ارزهای رمزنگاری شده خود وام بگیرید، و این ویژگی نکسو را برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند فرصت‌های بیشتری را برای کسب درآمد ایجاد کنند، ایده‌آل می‌کند.

نقاط قوت

  • نرخ APY تا 10% برای استیبل‌کوین‌ها
  • 2% سود بیشتر اگر سود استیکینگ خود را توکن بومی NEXO بگیرید
  • طیف گسترده ای از ارزهای رمزنگاری شده برای استیکینگ
  • پرداخت سود به صورت روزانه

نقاط ضعف

  • برای دریافت نرخ بهره بالا باید NEXO را استیک کنید
  • رسیدن به سطوح بالای سیستم وفاداری ممکن است سخت باشد

/

6. Binance – نرخ بهره فوق العاده بالا و دوره‌های سهام انعطاف پذیر

اگر به دنبال نرخ های بهره سه رقمی و بسیار بالا هستید بایننس پلتفرمی است که شما باید انتخاب کنید. در حال حاضر، می‌توانید در Axie Infinity (AXS) تا 120% APY با یک دوره قفل 90 روزه سود کسب کنید. اگر بخواهید کوین‌های خود را برای 90 یا 120 روز استیک کنید، میتوانید سایر کوین‌های موجود را با نرخ بازده سالانه 50% استیک کنید.

بایننس هم دوره‌های استیک قفل شده و هم استیکینگ دیفای انعطاف پذیر با قابلیت برداشت دلخواه وجوه را دارد. طیف کوین‌ها و گزینه‌های استکینگ  چشمگیر است و به سرمایه گذاران انعطاف لازم برای ایجاد یک سبد با بازده‌های مختلف را می‎‌دهد. در مجموع، بیش از 120 ارز دیجیتال مختلف برای سرمایه گذاری در بایننس وجود دارد.

یکی دیگر از دلایلی که بایننس را منحصر به فرد می‌کند ارائه نرخ‌های بهره بالا برای بیتکوین است.  در استیکینگ شناور (انعطاف‌پذیر) فقط 1.2٪ APY بدست می‌آورید، اما اگر بیت کوین خود را به مدت 60 روز قفل کنید، 8.19٪ APY برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین، بایننس می تواند گزینه خوبی برای خرید بیت کوین و نگهداری از آن برای کسب سود باشد. تمام سود به دست آمده از سهام‌گذاری در Binance به صورت روزانه پرداخت می‌شود.

در بایننس برای استیکینگ حداقل‌هایی وجود دارد یعنی شما بر حسب کوینی که میخواهید آن را قفل کنید باید میزان کوین متفاوتی را استیک کنید. اگر از بایننس به‌عنوان صرافی ارز دیجیتال خود استفاده می‌کنید، به شما فهرستی ارائه خواهد داد که بر اساس آن می‌توانید ببینید با توجه به سبد پورتفولیو خود قابلیت این را دارید که چه کوین‌هایی را برای قرض دادن، به اشتراک بگذارید.

نقاط قوت

  • نرخ APY تا 120٪ برای کوین‌های پر نوسان
  • می‌توانید هم از دوره‌های قفل و هم از دوره‌های انعطاف پذیر استفاده کنید
  • نرخ گذاری APY تا 8.19٪  برای بیت کوین
  • پرداخت سود روزانه

نقاط ضعف

  • دوره‌های قفل طولانی برای کوین‌های پر نوسان
  • لیست کوین‌هایی که قابلیت استیک کردن دارند، دائما در حال تغییر است

بهترین-پلتفرم-استیکینگ

مقایسه پلتفرم‌های دیفای سال 2023

انواع پلتفرم دیفای استیکینگ کوین‌های قابل پشتیبانی بیشترین نرخ بهره (APY)
DeFi Swap DEFC 75%
Aqru BTC, ETH, USDC, USDT, DAI BTC/ETH: 7%
Stablecoins: 12%
YouHodler 50+ BTC/ETH: 6.8% / 6.5%
Stablecoins: 12.3%
Crypto.com 40+ 14.5% (Polygon)
Nexo BTC, ETH, LTC, XRP, EOS, XLM, BCH, USDT, USDC, TUSD, DAI, USDP, UST, LINK, TRX, PAXG, BNB, DOT, DOGE, ADA, MATIC, AXS, SOL, AVAX, LUNA, FTM, ATOM, KSM, NEAR, APE, NEXO Cryptocurrencies: 7%
Stablecoins: 10%
Binance 120+ 120% (Axie Infinity)

تفاوت کشت سود (yield farming) و استیکینگ (Staking) چیست؟

استیکینگ در DeFi معمولاً از شما می‌خواهد که کوین‌های خود را برای حداقل یک روز استیک کنید تا فرایند کسب سود شما آغاز شود. اگر پلتفرم یا گزینه‌ای را انتخاب کنید که استیکینگ انعطاف پذیر (شناور) را داشته باشد، می‌توانید کوین‌های خود را هر زمان که تمایل داشتید، برداشت کنید. دقت کنید که در استیکینگ انعطاف پذیر بعد از برداشت سود شما همچنان به قوت خود باقیست. این ویژگی زمانی‌که شما از کوین‌های پر نوسان برای استیک کردن استفاده می‌کنید به کارتان می‌آید، زیرا ممکن است بخواهید آنها را از سپرده خارج کرده و با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید تا  از آن سود کسب کنید. یا در صورت دامپ بازار ضرر خود را محدود کنید.

کدام پلتفرم‌ها بهترین نرخ‌های DeFi Staking را دارند؟

بهترین پلتفرم‌ استکینگ DeFi پلتفرمی‌ست که نه تنها انتخاب گسترده‌ای از کوین‌ها داشته باشد، بلکه نرخ‌های بهره بالایی را نیز ارائه دهد. یکی از انتخاب‌های خوب می‌تواند DeFi Swap، باشد که در حال حاضر نرخ‌هایی که ارائه می دهد  از 30٪ APY شروع می‌شود و زمانی که DeFi Coin را به اشتراک می‌گذارید تا 75٪ APY می‌رسد.

در بایننس، می‌توانید تا نرخ‌ ۱۲۰ درصد برای کوین‌هایی مانند Axie Infinity دریافت کنید. نرخ سهام به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول، نوع کوینی که استیک می‌کنید، مهم است. کوین‌هایی که تقاضای بالایی دارند، معمولاً نرخ بهره بالاتری نیز دارند. همچنین می‌توانید نرخ‌های بهره متفاوتی را برای کوین‌های  در پلتفرم‌های مختلف پیدا کنید.

نرخ های DeFi Staking نیز بر اساس انتخاب نوع دوره شما که می‌خواهید قفل باشد یا انعطاف پذیر متفاوت است. هر چه دوره قفل شما طولانی تر باشد، احتمال دریافت نرخ های بهره بالاتر، بیشتر خواهد بود. در نهایت، برخی از پلتفرم‌ها نرخ‌های بهره بالاتری را برای ارزهای رمزپایه محبوب در ازای سهام یا نگهداری توکن‌های بومی خود ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، Crypto.com نرخ های بالای خود را به کاربرانی که در CRO سهام دارند، می‌دهد. اگر حداقل 10 درصد از موجودی حساب شما در پلتفرم NEXO توکن بومی خودش باشد،  علاوه بر سود 2% نرخ بهره به عنوان پاداش می‌گیرید.

به خاطر داشته باشید که استیک کردن کوین‌هایDeFi خطر دارد، به خصوص اگر یک دوره قفل و یک کوین پر نوسان را انتخاب کنید. اگر ارزش کوین‌هایی که در طول دوره Staking خود گذاشته‌اید کاهش یابد، می‌تواند پولی را که از طریق نرخ بهره آن به دست آورده‌اید، را صفر کند. از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که کوین‌های شما رشد قیمت داشته باشند و بتوانید پول بیشتری به دست آورید.

چه کوین‌هایی را میتوان در دیفای به اشتراک گذاشت؟

در پلتفرم‌های مختلف کوین‌های دیفای برای استیکینگ متفاوت است. به طور کلی، بیشتر پلتفرم‌های Staking به شما امکان می‌دهند کوین‌های پرکاربردی مانند بیت‌کوین و اتریوم را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید استیبل کوین‌هایی مانند USD Coin و Tether را استیک کنید.

پلتفرم‌هایی مانند Binance بیش از 120 کوین را برای Staking ارائه می‌دهند، در حالی‌که Crypto.com بیش از 40 کوین دارد. از سوی دیگر، برخی از پلتفرم ها مانند DeFi Swap بر روی کوین‌های خاص تمرکز می کنند. به عنوان مثال، در DeFi Swap، تنها کوین موجود برای شرط بندی، DeFi Coin است.

 DeFi Swap در حال حاضر تا 75٪ APY را برای DeFi Coin ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که نرخ های بهره بر اساس کوین متفاوت است. برخی از کوین‌ها تنها چند درصد سود خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر  تا نرخ‌های دو یا حتی سه رقمی به شما سود می‌دهند. علاوه بر این، دوره‌های قفل یا دوره‌های انعطاف پذیر در پلتفرم‌های مختلف از کوینی به کوین دیگر متفاوت است. در اینجا برخی از بهترین کوین‌های استیکینگ برای DEFI که در حال حاضر وجود دارند، آورده شده است:

  • DeFi Coin
  • Bitcoin
  • Ethereum
  • USD Coin
  • Tether
  • DAI
  • Avalanche
  • Polygon
  • Solana
  • Terra
  • PAX Gold
  • Chainlink
  • Polkadot
  • Tron
  • EOS

نحوه استیکینگ کوین‌ها در Defi

آماده‌اید با استیکینگ کوین‌هایتان در DeFi، سود کسب کنید؟ در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه با DeFi Swap، یکی از بهترین پلتفرم‌های سهامداری DeFi در سال 2023، شروع به کار کنید.

مرحله 1:

کیف پول رمزنگاری خود را وصل کنید به پلتفرم DeFi Swap بروید و برای شروع روی Connect to a Wallet کلیک کنید. اگر از کیف پولی غیر از MetaMask استفاده می کنید، Wallet Connect را انتخاب کنید و سپس از کد QR برای اتصال کیف پول خود به DeFi Swap استفاده کنید. DeFi Swap از طیف گسترده ای از کیف پول‌های رمزنگاری مانند Tokenary، Infinity Wallet، Wallet 3، SecuX، Ambire، Keyring Pro، Ledger و KryptoGO پشتیبانی می‌کند.

استیکینگ

مرحله 2:

هنگامی که کیف پول شما متصل شد با DeFi Coin کوین‌هایتان را تعویض کنید، می‌توانید هر ارز دیجیتالی را که در حال حاضر دارید با DeFi Coin مبادله کنید. فقط کوینی را که می خواهید معادله کنید و مبلغی را که می خواهید مبادله کنید وارد کنید، سپس روی Swap کلیک کنید.

استکینگ

مرحله 3:

کوین DeFi را به اشتراک بگذارید اکنون که صاحب DeFi Coin هستید، به صفحه کشت سود در پلتفرم DeFi Swap بروید. مقدار کوین DeFi را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید وارد کنید و دوره قفل خود را انتخاب کنید. وقتی آماده شدید، روی Stake کلیک کنید تا کوین DeFi خود را به اشتراک بگذارید.

STAKING

آیا DeFi Staking مشمول مالیات است؟

سود به دست آمده از استیک کردن توکن های DeFi مشمول مالیات می شود.  اکثر کارشناسان حسابداری توصیه می‌کنند که به استیکینگ مانند هر نوع درآمد دیگری مالیات تعلق بگیرد. بنابراین، سود Staking به عنوان درآمد عادی به جای سود سرمایه گزارش می‌شود.

آیا Defi Staking ایمن است؟

مانند بسیاری از چیزها در ارزهای دیجیتال، استیکینگ DeFi ریسک دارد. وقتی کوین‌های DeFi را به اشتراک می‌گذارید، شما دیگر مالک آنها نیستید. اگر پلتفرمی که در آن استیکینگ می‌کنید، هک شود یا کوین‌های شما گم شوند، ممکن است هیچ راهی برای بازگرداندن آنها نداشته باشید. برخی از پلتفرم‌های استیکینگ دارای بیمه نامه هایی برای محافظت از کاربران در برابر این نوع ضررها هستند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. نکته دیگری که هنگام استیکینگ کوین‌های DeFi باید در نظر داشته باشید این است که قیمت خود کوین می تواند در طول دوره استیکینگ شما تغییر کند. اگر ارزش توکن‌های رمزنگاری که Stak کرده اید کاهش پیدا کند، ضرر شما می تواند از سود سپرده شما بیشتر شود.

نتیجه گیری

پلتفرم‌های استیکینگ DeFi به شما این امکان را می‌دهند که  بتوانید از ارزهای دیجیتالتان درآمد داشته باشید به این صورت که ارز دیجیتال خود برای شما کار کرده و سود کسب می‌کنید. بسیاری از این پلتفرم‌ها نرخ‌های بهره دو رقمی به شما می‌دهند که بسیار فراتر از آن چیزی است که از حساب‌های پس‌انداز سنتی دریافت می‌کنید.

سوالات متداول

آیا  استیکینگ روی DeFi ایمن است؟

قرار دادن کوین‌های DeFi در یک پلتفرم قابل اعتماد معمولاً ایمن است، اما با خطراتی نیز همراه است. هیچ تضمینی وجود ندارد که کوین‌های شما در حین staking ارزش خود را از دست ندهند.

استخر استکینگ DeFi چیست؟

استخر سهام DeFi به چندین کاربر این امکان را می دهد که قدرت محاسباتی خود را هنگام اعتبارسنجی تراکنش ها در یک بلاک چین ترکیب کنند. ادغام منابع شانس موفقیت اعتباردهنده‌ها را افزایش می‌دهد.

BNB DeFi staking چیست؟

شما می توانید کوین BNB را در بلاک چین بایننس قرار دهید و برای انجام این کار سود کسب کنید. بایننس سهام BNB را با نرخ بهره تا 5.23٪ APY ارائه می دهد.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات