اخبار

روش‌های کلاهبرداری همستر کمبات که باید بشناسید!

مراقب روش‌های کلاهبرداری همستر کمبات باشید! بازی جدید و معروف همستر کامبت در روزهای اخیر مهمان اکثر فضاهای عمومی، جمع‌های کاری و حتی خانوادگی در ایران است. همستر کامبت و نات کوین بازی‌هایی هستند که در آن‌ها باید ماموریت‌های خاصی انجام داد و با کلیک روی یک سکه می‌توان مقدار مشخصی ارز دیجیتال به صورت مجازی کسب کرد، این سبک بازی‌ها «Play To Earn» هستند یعنی کلیک کن و درآمد داشته باش. همسترکمبات و بسیاری از پروژه‌های مشابه در حال حاضر فقط درون برنامه‌ای هستند و ارزش خارجی مشخصی ندارند. اما با همه این احوال همستر کامبت توانسته تب و تاب بی‌سابقه‌ای در جامعه کریپتو و شبکه اجتماعی تلگرام به وجود آورد. تا جایی که حتی به صورت غیر رسمی بازارهایی برای خرید و فروش اکانت این بازی به وجود آمده است.

افراد کم تجربه در زمینه ارزهای دیجیتال گزینه‌های خوبی برای سوء استفاده و کلاهبرداری در این بازارهای غیر رسمی هستند. اما راه چاره چیست؟ چطور می‌توان از گزند افراد سودجو در امان ماند؟ پاسخ این پرسش قطعا داشتن دانش کافی و آگاهی است. لذا در این مقاله با ارائه مطالبی درباره روش‌های کلاهبرداری در فضای همسترکامبت تلاش کرده‌ایم به شما کمک کنیم، در این رابطه به آگاهی بیشتری برسید تا اگر با این موارد برخورد کردید فریب نخورید و دارایی خود را از دست ندهید.

روش های کلاهبرداری همستر کمبات چیست؟

هر زمان یک پروژه جدید وارد فضای کریپتو شد، افراد سودجو همواره در تلاش بودند تا از روش‌های مختلف به کلاهبرداری بپردازند. به همین دلیل همیشه باید در این زمینه اطلاعات به روز داشته باشیم تا در دام این افراد نیوفتیم و دارایی‌های دیجیتالی خود را از دست ندهیم. یکی از پروژه‌های جدید که از دید کلاهبرداران دور نمانده، همستر کمبت است که این روزها بازار داغی دارد. در ادامه چند روش کلاهبرداری رایج همستر کمبات را بررسی می‌کنیم تا در صورت مواجه با این موارد بدانید بهترین عکس العمل چیست؟!

1-فروختن  اکانت همستر کامبت:

بنابر مطالب بالا سکه‌ههایی که در بازی همستر کامبت کسب می‌شود فعلا ارزش واقعی مشخصی ندارند و فقط یک دارایی درون برنامه‌ای هستند. اما با این وجود بعضی از کاربران این بازی اکانت خود را به مبالغ هنگفتی ارزش‌گذاری کرده و در برنامه‌های فروش آنلاین آگهی می‌کنند. این در حالی است که حتی فرآیند انتقال اکانت بازی هم چالش‌های زیادی دارد. اکانت بازی همستر کامبت قابل انتقال بین دو کاربر تلگرام نیست چرا که شما دارید از یک اکانت شخصی در تلگرام استفاده می‌کنید. بنابراین انتقال آن تنها در صورتی امکان‌پذیر است که شخص فروشنده اجازه دهد شما دسترسی کامل به اکانت تلگرام وی داشته باشید. حتی اگر شخص فروشنده این دسترسی را به شما بدهد قطعا در آینده امکان دسترسی به حساب را دارد و این یک مسئله امنیتی و بسیار پیچیده است.

باید توجه کنید که وارد شدن به ربات همستر کامبت و فعالیت در آن برای همه کاربران تلگرام رایگان است و به هیچ عنوان برای عضویت در بازی لازم نیست وجهی پرداخت کنید. از این گذشته اصلا تضمینی وجود ندارد حسابی که الان یک حساب قوی با دارایی سکه زیادی است، در آینده هم از نظر مالی به صرفه باشد. همستر کامبت هنوز تبدیل به یک ارز دیجیتال قابل معامله در صرافی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال نشده است. در کل از آنجا که آینده همستر کامبت مشخص نیست پرداخت این چنین هزینه‌هایی که در برخی آگهی‌های فروش آنلاین هست، کاری عاقلانه نیست. اگر قصد دارید در بازی همستر کامبت عضو شوید و فعالیت کنید، باید خودتان یک حساب کاربری بسازید و بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید، فعالیتتان را شروع کنید.

توصیه می‌کنیم برای فروش همستر کمبات صبر کنید تا این توکن در صرافی‌ها لیست و قیمت آن مشخص شود تا بتوانید بدون دردسر آن‌ها را بفروشید، روش ذکر شده اصلا گزینه مناسبی نیست و امکان افشای اطلاعات شخصی شما از این طریق وجود دارد.

2-استفاده از لینک ریفرال برای دعوت دیگران:

از آنجا که نمی‌توان از حسن نیت طرف مقابل اطمینان داشت پس اعتماد کردن به افراد ناشناس در فضای آنلاین خیلی خطرناک است. از دیگر روش‌هایی که برای کلاهبرداری با همستر کامبت وجود دارد، فرستادن لینک‌های ریفرال(دعوت) برای افراد دیگر است. کسی که این روش کلاهبرداری را استفاده می‌کند، امکان دارد برای ترغیب شما به استفاده از لینک ریفرال خود، به شما وعده دهد با این کار سکه رایگان دریافت می‌کنید. اینکه بازی همستر کامبت به فرد دعوت کننده و دعوت شونده پاداش می‌دهد درست است؛ اما اینکه در این مورد به افراد ناشناس اعتماد کنید و لینک ریفرال را استفاده کنید خطراتی از قبیل هک شدن و فیشینگ را به همراه دارد.

ممکن است فرد دعوت کننده کلاهبردار باشد و به جای ارسال لینک واقعی، لینک جعلی و دستکاری شده بفرستد و شما بعد از کلیک روی آن به جای وارد شدن به بازی به یک صفحه دانلود اپلیکیشن مخرب یا سایت‌های فیشینگ (سرقت اطلاعات از طریق صفحات جعلی) وارد شوید. افراد کم سابقه در فضای آنلاین نمی‌توانند جعلی بودن این لینک‌ها را تشخیص دهند. در نتیجه اگر قصد دارید با لینک ریفرال افراد دیگر به بازی دعوت شوید، بهتر است فقط از طریق لینک ریفرال آشنایان و دوستان قابل اعتماد خود وارد شوید. البته برای اینکه شما بتوانید به بازی وارد شوید اصلاً لازم نیست از لینک دعوت کسی استفاده کنید،بلکه می‌توانید به طور مستقیم آدرس ربات بازی یا وب سایت رسمی آن را سرچ کنید و از آن طریق اقدام کنید.

3-آموزش بازی در ازای دریافت مبالغ نجومی:

همستر کامبت مانند سایر بازی‌های مشابه خود طراحی شده است. در واقع هر شخصی با هر سطح تجربه‌ای که در فضای آنلاین دارد می‌تواند با آن کار کند. اما با این وجود افراد سودجویی هستند که قصد دارند دوره‌های آموزشی این بازی را در فضای مجازی از طریق آگهی فروش برسانند. جالب است که حتی بعضی از آنها مبالغ زیادی برای این آموزش‌ها آگهی کرده‌اند. اینکه شخص برای آموزش بازی هزینه‌ای دریافت کند کلاهبرداری نیست. اما اگر مبلغ زیادی برای این آموزش از افراد دریافت شود یک نوع سوء استفاده از جو روانی حال حاضر محسوب می‌شود. این بازی به صورت رایگان در صفحات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آموزش داده شده است و حتی اگر راهنمایی نیاز داشته باشید مجبور نیستید به سراغ افراد ناشناس بروید. هیچ تضمینی وجود ندارد اگرهزینه‌های هگفتی برای دوره‌های آموزشی این بازی مثل یادگری ترفندهای طلایی همسترکامبت پرداخت کنید برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد.

4-خرید و فروش همستر کمبات در پلتفرم‌های مختلف:

دقت داشته باشید در حال حاضر امکان خرید همستر کمبات وجود ندارد، پس قطعا فروش آن هم یک وعده دروغ است. اگر سری به پلتفرم‌های آگهی بزنید، با سرچ همستر کمبات می‌بینید که اکانت‌های بازی با قیمت‌های نجومی آگهی شده اند. پس گول این قیمت‌ها را نخورید و مراقب باشید. بهترین کار این است تا زمان لیست شدن این توکن در صرافی‌ها منتظر بمانید تا قیمت آن مشخص شود و بتوانید توکن‌ها را برداشت کنید.

جمع‌بندی

 در این مقاله ما صرفا نمونه‌هایی از روش‌های کلاهبرداری را تشریح کردیم، اما این موارد محدود به برنامه‌های ثبت آگهی نیست وهمچین مواردی در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام هم وجود دارد. در ارتباط با بازی‌هایی مثل همستر کامبت باید بسیار محتاطانه عمل کرد و از رفتارهایی که ناشی از هیجان باشند اجتناب کرد.  به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید و مواظب باشید در دام لینک‌های جعلی نیفتید. بازی همستر کامبت را می‌توانید به صورت کاملاً رایگان امتحان کنید و به هیچ عنوان لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

سوالات کاربران در رابطه با کلاهبرداری همستر کمبت

آیا همستر کامبت یک برنامه کلاهبرداری است؟

بازی اصلی همستر کامبت فقط یک بازی مشابه نات کوین است که بر بستر تلگرام قرار دارد. تا امروز هیچگونه گزارشی مبنی بر کلاهبرداری همستر کمبات وجود ندارد .

معامله اکانت کاربری همستر کامبت قانونی است؟

در حال حاضر ارزش سکه‌های همستر کامبت مشخص نیست. اگر در بازارهای غیر رسمی معامله شوند فقط باعث می‌شود که بعضی افراد کم تجربه به دام کلاهبرداران بیفتند.

هر اکانت همستر کامبت چقدر ارزش دارد؟

همستر کامبت فقط یک بازی تلگرامی است و اکانت آن یا دارایی سکه‌‌های آن ارزش پولی مشخصی در دنیای واقعی ندارند.

مریم مرادی

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

6 ساعت قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

7 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

1 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل