روند جستجوی بیت کوین در گوگل به سطح بازار نزولی بازگشته است

روند جستجوی بیت کوین در گوگل به سطح بازار نزولی بازگشته است؛ علت چیست؟

دسته بندی : اخبار 23 بهمن 1402

روند جستجوی بیت کوین در گوگل به سطح بازار نزولی بازگشته است؛ علت چیست؟ بازارهای رمزنگاری و قیمت بیت کوین ممکن است در روزهای اخیر به بالاترین حد دوساله خود برسد. اما توجه و تعامل جستجوی خرده فروشی به پایین‌ترین سطح بازار نزولی سقوط کرده است. رسانه‌های اجتماعی بلاکچینی و Google Trends در حال حاضر نرخ تعامل بسیار پایینی را نشان می‌دهند.

به گزارش ارز هشت و به نقل از beincrypto میزان مشارکت به نسبت هفته‌ی تایید صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) حدود ۸۰ درصد کاهش یافته و دوباره به سطوح بازار نزولی بازگشته است.

روند جستجوی بیت کوین در گوگل به سطح بازار نزولی بازگشته است علت چیست؟

طبق Google Trends، جستجوهای مربوط به «بیت کوین» دوباره به پایین‌ترین سطح رسیده‌اند. این اتفاق پس از افزایش کوتاه‌مدت جستجوها در ماه ژانویه به دنبال راه‌اندازی ETF در ایالات متحده رخ داد.

بیت کوین آرشیو در مورد این روندهای جستجو نظر داد:

«نمی‌دانم این روند چه تاثیری بر شکل این چرخه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد هنوز در مراحل اولیه هستیم.»

روند جستجوی بیت کوین در گوگل به سطح بازار نزولی بازگشته است

آنها فعالیت روند جستجوی بیت کوین را با سال‌های گذشته مقایسه کردند. در اکتبر و نوامبر 2020، زمانی که بیت کوین از قیمت 15000 دلار عبور کرد، در فعالیت توییتر افزایش قابل توجهی مشاهده شد. با این حال، اکنون این فعالیت نسبت به بالاترین رکورد قبلی، ۸۵٪ کاهش یافته است. برای روندهای جستجوی اتریوم هم وضعیت به همین شکل است، با وجودی که سهام‌گذاری ETH به رکوردهای جدیدی رسیده است.

“هنوز هم فضای بازار به شهر ارواح در دوران بازار نزولی شبیه است. افراد همیشگی همان‌ها هستند، شاید حتی فعالیت‌شان بیشتر شده، اما هنوز همان گروه کوچک را تشکیل می‌دهند.”

روندهای جستجوی بیت کوین در حال حاضر فقط یک چهارم سطوحی هستند که در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ تجربه کردیم، با این حال قیمت بیت کوین تنها ۳۰ درصد با بالاترین حد خود فاصله دارد.

«همچنین به بخش فرعی بیت کوین در ردیت نگاهی انداختیم، که در حال رشد پیوسته‌ای است، اما هیچ جهش قابل توجهی مشاهده نمی‌شود.»

علاوه بر این، تعداد پست‌ها و کامنت‌های ردیت هم به پایین‌ترین سطح خود در بازار نزولی رسیده و نشانه‌ای از افزایش فعالیت یا علاقه به چشم نمی‌خورد.

با این حال، «شاخص ترس و طمع بیت کوین» روایت متفاوتی را بازگو می‌کند و با نشان دادن عدد ۷۰ روی خود در حال حاضر، «حالت طمع» را نشان می‌دهد. این شاخص در دسامبر ۲۰۲۰ تا ۹۴ بالا رفت، اما هرگز به آن سطوح شدید از طمع بازنگشته است.

ترس از دست دادن فرصت تا رسیدن به بالاترین قیمت

کارشناسان اغلب بر این عقیده اتفاق نظر دارند که ترس از دست دادن فرصت (FOMO) در بین سرمایه‌گذاران خرده‌فروش معمولا نزدیک به اوج بازار رخ می‌دهد. بنابراین، افزایش قیمت به بالای ۷۰ هزار دلار می‌تواند جرقه‌ی موج بعدی FOMO را در بین سرمایه‌گذاران خرده‌فروش روشن کند.

فرد کروگر، سرمایه‌گذار و تحلیلگر مطرح بازار، اظهار داشت که به طور کلی، اکثر آمریکایی‌ها علاقه‌ی چندانی به سرمایه‌گذاری ندارند.

«آن‌ها فقط زمانی علاقه‌مند می‌شوند که فکر کنند می‌توانند به سرعت پول زیادی به دست آورند. جستجوها برای «سهام» و غیره نیز همین الگو را نشان می‌دهند. آن‌ها درست زمانی که قیمت‌ها جهشی ناگهانی پیدا می‌کنند، واقعا به سرمایه گذاری علاقه‌مند می‌شوند. »

در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به هفت روز گذشته در حدود ۴۸۰۰۰ دلار معامله می‌شود. این مسئله به طور واضح نشان دهنده این است که هنوز هم توجه سرمایه گذاران به بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات