استاندارد erc20

استاندارد erc20 اتریوم چیست؟ (معرفی و مزایا و معایب erc20)

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 27 تیر 1402

توکن و استاندارد erc20

استاندارد erc20:در دنیای امروزی فناوری بلاکچین، استفاده از توکن‌ها به عنوان واحدهای دیجیتالی جایگزین برای ارزهای سنتی روز به روز بیشتر می‌شود. توکن‌ها، قابلیت انتقال دارایی‌ها را با استفاده از شبکه بلاکچین فراهم می‌کنند. در این مقاله از ارز هشت، به بررسی توکن‌ها و استاندارد ERC 20 که یکی از محبوب‌ترین استانداردهای توکن‌ها در بلاکچین اتریوم است، خواهیم پرداخت.

فوری: عرضه ارز دیجیتال باب (BOB)

توکن و استاندارد erc20 اتریوم چیست؟

استاندارد erc20 یک استاندارد قرارداد هوشمند در بلاکچین اتریوم است که برای صدور توکن های قابل معامله و قابل استفاده در شبکه اتریوم استفاده می‌شود. ERC-20 به عنوان یک استاندارد، قوانین و روش‌هایی را تعیین می‌کند که توکن ها باید دنبال کنند تا با سایر توکن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر اتریوم سازگار باشند.

با استفاده از استاندارد ERC-20، توسعه‌دهندگان می‌توانند توکن‌های خودا بر پایه بلاکچین اتریوم صادر کنند و آن‌ها را در صرافی های مبتنی بر اتریوم قابل معامله کنند. این استاندارد شامل مجموعه‌ای از توابع است که توکن‌ها باید پیاده سازی کنند، از جمله توابعی برای انتقال توکن‌ها، دریافت موجودی،بررسی موجودی و غیره.

با استفاده از استاندارد ERC-20، توکن‌ها قابلیت تعامل با سایر قراردادهای هوشمند را دارند و می‌توانند در دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی مانند کیف پول‌ها،صرافی‌ها و برنامه‌های تبادل دارایی‌های دیجیتال استفاده شوند. این استاندارد به عنوان یکی از محبوبترین استانداردهای قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم شناخته می‌شود و بسیاری از توکن‌های موجود در اتریوم بر پایه این استاندارد صادر شده‌اند.

erc20-arz8

مزایای استاندارد erc20 چیست؟

ERC-20 به عنوان استانداردی برای توکن‌های قابل تبادل در اتریوم انتخاب شده است به دلیل مزایای زیر:

1: سازگاری استاندارد توکن Erc20:

استاندارد ERC-20 بایشتر کیف پول‌ها، صرافی‌ها و سایر برنامه‌های قابل اجرا بر روی بلاکچین اتریوم سازگار است. این استاندارد به ارزهای دیجیتال امکان تعامل و تبادل با سایر ارزها و برنامه‌ها را فراهم میکند.

2: سهولت استفاده در استاندارد erc20:

استاندارد ERC-20 قوانین و روش‌های مشخصی برای توکن‌ها در نظر می‌گیرد که استفاده و توسعه آن‌ها را آسان می‌کند. این استاندارد شامل توابعی برای انتقال توکن، دریافت موجودی، بررسی موجودی و سایر عملیات مرتبط با توکن است.

3: امنیت استاندارد erc20  :

استفاده از استاندارد ERC-20 به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا از قابلیت‌ها و محدودیت‌ های امنیتی اتریوم بهره‌ برداری کنند. این استاندارد شامل مکانیزم‌ هایی برای جلوگیری از حملاتی مانند تزریق کد، حملات تقلبی و سایر تهدیدات امنیتی است.

4: آیا erc20 از توکن های متعدد پشتیبانی میکند؟:

استاندارد ERC-20 به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا توکن‌های مختلفی را بر اساس یک ساختار مشترک توسعه دهند. این امکان را فراهم می‌کند که توکن‌های متعددی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف در اتریوم وجود داشته باشند.

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم(امروز)

معایب استاندارد erc20 چیست؟

از آنجایی که این استاندارد بسیار محبوب و پر استفاده است، اما دارای برخی معایب است که ما در این مقاله از ارز هشت برای شما بیان میکنیم:

  1. محدودیت‌ های قرارداد: استاندارد ERC-20 به طور پیش فرض برخی محدودیت ها را برای قراردادهای هوشمند اعمال می‌کند. برای مثال، قراردادهای ERC-20 نمی‌توانند توابعی برای تغییرات پیچیده‌ تری مانند تغییر اعداد یا تقسیم توکن‌ ها به صورت خودکار داشته باشند.

  2. هزینه‌ های گس(gas): برای اجرای تراکنش‌ها و توابع در قراردادهای ERC-20، نیاز به ارائه گس(Gas) در شبکه اتریوم است. هزینه‌های گس(gas) ممکن است برای کاربران و توسعه دهندگان بالا باشد، به خصوص در زمان‌ هایی که شبکه اتریوم شلوغ است.

  3. عدم قابلیت تطبیق: ERC-20 برای توکن‌های مبادلاتی ساده و استفاده عمومی طراحی شده است.اگر نیازهای یک پروژه خاص پیچیده‌ تر باشد، ممکن است نیاز به استفاده از استانداردهای دیگری مانند ERC-721 (Non-Fungible Tokens) یا ERC-1155 (Multi-Token Standard) باشد.

  4. عدم قابلیت برگشت تراکنش: یکی از ویژگی‌های قراردادهای هوشمند ERC-20 این است که تراکنش‌ها بلافاصله و بدون امکان برگشت اجرایی شوند. این به معنی این است که اگر یک تراکنش اشتباهی صورت بگیرد یا توکن‌ ها به آدرس نادرستی ارسال شوند، امکان بازیابی آنها وجود ندارد.

تاحالا ارز دیجیتال انرژی پاک دیده بودی؟

ارزهای دیجیتالی که بر پایه استاندارد erc20 قرار دارند:

تا اینجای مقاله با استاندارد erc20 و مزایا و معایب آن آشنا شدیم اما تمام ارزهای دیجیتالی که بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده‌اند، می‌توانند به عنوان ارزهایی بر پایه ERC-20 شناخته شوند.در زیر فهرستی از برخی ارزهای دیجیتالی که برپایه ERC-20 هستند را می‌توانید ببینید:

1. اتریوم (ETH)
2. بایننس کوین (BNB)
3. چین لینک (LINK)
4. USD Coin (USDC)
5. T (USDT)
6. دای (DAI)
7. Uniswap (UNI)
8. آوا (AAVE)
9. ارز دیجیتال کامپاند (COMP)
10. میکر (MKR)

این فهرست تنها نمونه‌ای از ارزهای برپایه استاندارد ERC-20 است و هنوز ارزهای جدیدی با استفاده از این استاندارد می‌توانند ایجاد شوند. لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات مربوط به ارزها ممکن است تغییر کند و بهتر است همیشه از منبع معتبری مثل ارز هست برای اطلاعات جدید استفاده کنید.

فوری:اختلال اینترنت ها در صرافی ها

خلاصه و جمع بندی بحث استاندارد erc20 اتریوم:

ERC-20 یک استاندارد قرارداد هوشمند برای توکن‌ های قابل تبادل در شبکه اتریوم است که میتوانید. ERC-20 مخفف “Ethereum Request for Comment 20” است و توسط فابیان فوگلستلر (Fabian Vogelsteller) در سال 5 ارائه شد.

استاندارد ERC-20 تعریف مجموعه‌ای از قوانین و الزامات است که توکن‌های قابل تبادل بر روی شبکه اتریوم باید دنبال کنند. با استفاده از این استاندارد، توکن‌ها می‌توانند به طور مشترک با سایر توکن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم تعامل کنند.

برخی از ویژگی‌های استاندارد ERC-20 :

  1. توکن‌های ERC-20 قابل تبادل و قابل انتقال هستند.
  2. توکن‌ها می‌توانند برای نمایش ارز های دیجیتال، اعتبارات را به کار روند.
  3. توکن‌ها می‌توانند با استفاده از قراردادهای هوشمند توسط توابعی مانند انتقال، تقسیم و ترکیب شوند.
  4. توکن‌ها می‌توانند در کیف پول‌ها و صرافی‌های مختلف ذخیره و مدیریت شوند.

با استفاده از استاندارد ERC-20، توسعه‌دهندگان می‌توانند توکن‌های خود را بر اساس قوانین مشخص و قابل تعامل با سایر توکن‌ های مبتنی بر اتریوم ایجاد کنند. این استاندارد به عنوان یک راهنمایی برای توسعه و استفاده از توکن‌ها در شبکه اتریوم عمل می‌کند.

فوری: عرضه ارز دیجیتال باب (BOB)

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

مقالات مشابه

نظرات

  • سالار کریم بنیاد
    27 تیر 1402

    این استاندارد از کی به محبوبیت رسیده است ؟

    • ادمین ارزهشت
      27 تیر 1402

      دوست عزیز گفته میشه از همون ایجاد این استاندارد که سال 2015 الی 2017 بوده به محبوبیت رسیده!

  • ali
    27 تیر 1402

    میشه گفت ارز باب هم از این استاندارد پیروی میکنه؟