کیف پول های سخت افزاری چیست ؟

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 10 فروردین 1402

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های فیزیکی با یک عنصر امن هستند که کلیدهای خصوصی و ارز دیجیتال شما را به صورت آفلاین و ایمن ذخیره کرده و آن‌ها‌را از هرگونه حمله خارجی در امان نگه می‌دارند. ولت‌های سخت افزاری را می‌توان به رایانه یا به یک دستگاه تلفن همراه متصل و با استفاده از آن رمز ارزهای خود را مدیریت و خرج کرد. قابل ذکراست تمام تراکنش ها‌و اعتبار سنجی روی خود دستگاه که شبیه درایو USBاست؛ انجام می‌شود. حتی اگر دستگاه مورد استفاده به بدافزار آلوده شده باشد یا در معرض خطر دیگری قرار گرفته باشد، کیف پول سخت افزاری امن باقی می‌ماند و هیچ کس دیگری نمی‌تواند به کلیدهای خصوصی دسترسی داشته باشد.

از لحاظ امنیت کیف پول ها‌، می‌توان گفت: کیف پول سخت افزاری (سرد) بسیارامن تر از کیف پول نرم افزاری( گرم) است. کیف پول های گرم را می‌توان از طریق یک برنامه دسکتاپ، برنامه تلفن همراه یا وب سایت در دسترس قرار داد، اماهمین موضوع آنها‌ رادر برابرهک آسیب پذیر می‌کند. اما در کیف پول های سخت افزاری هیچ کس نمی‌تواند دارایی را دستکاری کند، مگر اینکه به صورت فیزیکی و کلیدهای خصوصی منحصر به فرد کیف پول را در اختیار داشته باشد. پس باید در نگه داری آن کوشا باشید.

مقایسه کیف پول گرم و سرد
کیف پول سرد کیف پول گرم
ذخیره سازی آفلاین  ذخیره سازی آنلاین
نیاز به خرید دارند معمولا رایگان
بهترین کیف پول برای ذخیره سازی  طولانی مدت بهترین کیف پول ها برای نگه داری کوتاه مدت
در کیف پول های سخت افزاری شما فقط می‌توانید تنها با یک
کاربر به دارایی خود دسترسی داشته باشید
قابل دسترسی از چندین دستگاه

کیف پول های سخت افزاری چگونه کار می‌کنند؟

این کیف پول های فیزیکی برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که کلیدهای خصوصی خود را مدیریت و کنترل کامل بر دارایی های خود داشته باشید. کیف پول های فیزیکی یا سرد با چندین بلاکچین کارمی‌کنند؛به این معنی که می‌توانید انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را روی آنها‌ذخیره کنید.
هنگام تنظیم کیف پول سخت افزاری خود، می‌توانید یک کلید بازیابی ایجاد کنید که در صورت فراموش کردن رمز عبور، برای بازیابی دارایی های شما استفاده می‌شود. با این حال، قابل ذکر است که اگر هم کیف پول و هم کلید بازیابی را گم کنید، برای همیشه دارایی‌های خود را از دست خواهید داد، بنابراین مراقب نگهداری آن‌ها‌باشید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌طور پیش‌فرض به اینترنت متصل نمی‌شوند؛ و همین باعث می‌شود که هکرها‌ نتوانند دارایی شما را سرقت کنند. اما، اگر می‌خواهید هر دارایی رمزنگاری را از کیف پول خرج یا مبادله کنید، باید آن را از طریق رایانه خود به اینترنت متصل کنید. هنگامی‌که کیف پول خود را به رایانه شخصی وصل می‌کنید تا تراکنش را آغاز کنید، پل بلاکچین داده های تراکنش بدون امضا را به کیف پول منتقل می‌کند، سپس تراکنش ها‌ با استفاده از یک کلید خصوصی امضا می‌شوند و دوباره به پل بلاکچین آپلود و در بقیه شبکه بلاک چین پخش می‌شود. درنتیجه معامله کامل شده است.

مزایا و معایب کیف پول های سخت افزاری
معایب مزایا
گران قیمت بسیار امن و پر طرفدار
مدیریت پیچیده تر از کیف پول های گرم پشتیبانی از صد ها و هزاران ارز دیجیتال
اگر کلید خصوصی و رمز بازیابی خود را اشتباه وارد کنید
و یا فراموش کنید، دارایی از دست می‌رود
کمتر در برابر ویروس های کامپیوتری آسیب پذیر است
برای معاملات روزانه مناسب نیستند حفاظت اضافی با استفاده از احراز هویت بیومتریک

نکات امنیتی کیف پول سخت افزاری

چند نکته حائز اهمیت و مهم در مورد کیف های فیزیکی یا سخت افزاری عبارتند از:

امنیت: اگرچه کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین گزینه هستند، اما امنیت در سایر کیف پول‌های سخت افزاری متفاوت است.

ارز های دیجیتال پشتیبانی شده: تمام کیف پول های سخت افزاری بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال برتر را ذخیره می‌کنند. با این حال، اگر نمونه کار شما شامل برخی آلتکوین های کمتر شناخته شده باشد، ممکن است برخی از کیف پول ها‌مناسب نباشند.

قیمت: اگر نمونه کار شما نسبتاً کوچک است، به احتمال زیاد نمی‌خواهید برایدستگاه ذخیره، قیمت بالایی بپردازید. مانند هر محصول دیگری، قیمت کیف پول های سخت افزاری متفاوت است.آخرین نکته ای که هنگام خرید کیف پول سخت افزاری باید به خاطر بسپارید این است که همیشه آن را مستقیماً از شرکت سازنده خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول های ارز دیجیتال مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال

در ادامه به معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری و بررسی آنها‌ پرداخته ایم:

بهترین کیف پول های سخت افزاری سال 2023

کیف پول لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus)

یک کیف پول سخت‌افزاری به سبک USB از Ledger است، شرکتی که از سال 2014 برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتال شما کیف پول های فیزیکی تولید کرده است. یکی از مقرون به صرفه ترین کیف پول های سخت افزاری است از ویژگی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی دائم
  • محدودیت در مقدار ارز نگه داری شده
  • ذخیره سازی ایمن توکن های غیرقابل تعویض (NFT)

این کیف پول سخت افزاری یکی ازبهترین انتخاب هایی است که می‌توانید داشته باشید؛ زیرا به شما امکان می‌دهد که بیش از 5500 دارایی رمزنگاری و NFT را به‌طور ایمن ذخیره کنید. برخلاف مدل لجر نانو ایکس، لجر نانو اس پلاس دارای عملکرد بلوتوث است و دارای قابلیت حمل  بوده و با اندروید و آیفون سازگار است. اما با بلوتوث نمی‌تواند به رایانه وصل شود.

کیف پول ترزور مدل وان (Trezor Model One)

کیف پول ترزور مدل وان (Trezor Model One) کیف پول سخت افزاری دیگری است و بسیار مقرون به صرفه است که با قیمت زیر 100 دلار می‌توانید آن را تهیه کنید. این کیف پول برای امنیت بیشتر، یک پین 50 رقمی‌توسط کاربر تعریف کرده تا ازآن محافظت کنند.
می‌توانید این کیف پول را به برنامه تلفن همراه خود متصل و دارایی‌های رمزنگاری خود را مدیریت کنید، اما یکی از مشکلات این کیف پول این است که فقط در نسخه Android در دسترس است و از(ios) پشتیبانی نمی‌کند.
این کیف پول مانند اکثر کیف پول های ارزان قیمت، از اتصال بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، بلکه فقط از USB-A پشتیبانی می‌کند. پیشنهاد ما برای کاربران حرفه ای این کیف پول است زیرا مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته را ارائه می‌دهد که واقعاً برای حرفه ای ها‌جذاب خواهد بود.

  • یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت‌های چند امضایی  کیف پول است. این کیف پول چند امضایی یک لایه حفاظتی اضافی برای ارز دیجیتال بیت کوین فراهم می‌کند.
  • Trezor Model T همچنین از ارتقای حریم خصوصی شبکه بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سیف پال اس وان (SafePal S1)

کیف پول سیف پال (SafePal S1) یک کیف پول ارزان است که ارزان بودن بزرگترین مزیت آن محسوب می‌شود؛ زیرا مانند سایر کیف‌ پول‌های موجود در این لیست، به جای فلز در یک محفظه پلاستیکی شکننده عرضه می‌شود. این کیف پول به ویژه دارای مکانیزم خود تخریبی است که در صورت دریافت پین اشتباه یا دستکاری تراشه رمزنگاری توسط شخصی، فعال می‌شود.

این کیف پول به شما امکان می‌دهد رمزارزهای با ارزش را به صورت نامحدود در ۵۴ بلاک چین مختلف ذخیره کنید. دستگاه دارای همان سخت افزار امنیتی داخلی تراشه (Secure Element) است که کیف پول های سخت افزاری گران قیمت مثل لجر دارند، اما به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از کیف پول لجر است.با این حال، طبق گفته کاربران راه اندازی دستگاه برای برخی دشوار بوده است و ارسال تراکنش ها‌بر روی دستگاه می‌تواند پیچیده باشد. بنابراین، اگر بودجه کمی‌دارید این دستگاه ممکن است انتخاب خوبی باشد اما ممکن است بهترین گزینه برای مبتدیان رمزنگاری نباشد. 

کیف پول لجر استکس (Ledger Stax)

این کیف پول جدیدترین کیف پول تولید شده توسط Ledger است. قابل حمل است و دارای صفحه نمایش لمسی است که کار را برای کاربران آسان می‌کند. شما می‌توانید از این کیف پول برای ذخیره بیش از 5000 توکن دیجیتال و اتصال آن به یک دستگاه خارجی از طریق بلوتوث یا USB-C استفاده کنید. برخلاف اکثر کیف پول های دیگر، می‌توانید باتری Ledger Stax را به صورت بی سیم شارژ کنید.

این دستگاه به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری قبلی لجر ایمن است، اما ظاهری مناسب تر دارد و با در نظر گرفتن نظرات کاربران طراحی شده است نه فقط متخصصان فناوری.
ویژگی برجسته Ledger Stax صفحه لمسی 3.7 اینچی ، جوهر الکترونیکی آن می‌توان اشاره کرد که مدیریت دارایی های شما و امضای شفاف تراکنش ها‌را از طریق دستگاه آسان و راحت می‌کند. این دستگاه به اندازه و شکل حدود 5 کارت اعتباری است که روی هم چیده شده اند، در حالی که کیف پول های سخت افزاری قبلی لجر شبیه یک درایو فلش بوده اند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)

این کیف پول قابلیت رقابت با بهترین برند های کیف پول را مثل لجر، ترزور و کیپ کی را دارد.ویژگی های این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ابعادی به اندازه کارت اعتباری
  • نمایشگر الکترونیکی
  • باتری با قابلیت شارژ مجدد
  • پشتیبنی از بلوتوث در تمام سیستم عامل ها
  • دارای تراشه امنیتی
  • مناسب برای ترید طولانی مدت
  • قابل حمل
  • دارای دکمه تایید فیزیکی

کیف پول سخت افزاری اپن دایم (Opendime)

یکی از بهترین کیف پول های سال 2023 می‌باشد. این کیف پول برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌خواهند معاملات خود را به صورت کامل ناشناس انجام دهند؛ زیرا در کیف پول اپن دایم تاریخچه تراکنش و شبکه بلاکچین باقی نمی‌ماند. در ضمن این کیف پول دارای یک سیستم امنیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد به راحتی از دسترسی غیر مجاز به دارایی در کیف پول جلوگیری کنند.
از فواید این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل حمل : به دلیل اندازه کوچک و وزن سبک به راحتی قابل حمل است.
  • دارای تراشه امنیتی: این تراشه الکترونیکی محل نگه دارای اطلاعات مربوط به رمز ارزهاست وبه علت اینکه برای انتقال اطلاعات از اینترنت استفاده نمی‌کند؛ دارای امنیت بالایی است.
  • نگه دارای طولانی مدت

معایب کیف پول اپن دایم(Opendime) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بالا
  • آسیب پذیری فیزیکی: همین طور که کیف های سخت افزاری از حملات اینترنتی در امان هستند؛ در کیف پول های سخت افزاری، آسیب پذیری فیزیکی وجود دارد و در صورت آسیب فیزیکی ارز های دیجیتال شما هم از بین خواهد رفت.
  • گم شدن رمز بازیابی یا کلید خصوصی: در صورت گم شدن رمز یا کلید خصوصی نیز دسترسی شما به ارزهای دیجیتال درون کیف پول از بین خواهد رفت که این یه مسئله برای بعضی افراد چالش برانگیز است.
  • عدم پشتیبانی از تمام ارز های دیجیتال

در نهایت، این بستگی به نیاز و شرایط شما دارد که استفاده ازاین کیف پول های سخت افزاری برای نگه دارای ارز های دیجیتالتان مناسب است یا خیر.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

کیف پول کیپ کی(KeepKey) یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری بوده که دارای قیمت ارزان و مناسب است. این کیف پول برای پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و .. طراحی شده است. از فواید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان : با استفاده از این کیف پول شما می‌توانید به سرعت و راحت به کیف پول خود دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید.
  • قابلیت نگه دارای طولانی مدت
  • امنیت بالا:این کیف پول از یک میکروکنترلر با سطح امنیتی بسیار بالا استفاده می‌کند که از رمز ارز های شما با امضای چند جانبه حفاظت و از حملات و دسترسی های غیر مجاز به کیف پول شما جلوگیری می‌کند.
  • پشتیبانی از ارز های دیجیتال متعدد: این کیف پول بیش 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • مدیریت به صورت آفلاین

از معایب این کیف پول نیز می‌توان موارد زیر را مثال زد:

  • قیمت بالا: از سایر رقیب های خود مثل لجر وترزور قیمت بالاتری دارد.
  • عملکرد نرم افزار: با توجه به گزارش بعضی کاربران عملکرد کند و ناپایداری دارد.
  • سنگین و بزرگ: به نسبت سایر کیف پول های سخت افزاری به علت داشتن نمایشگر به طور نسبی بزرگتر و سنگین تر است که حمل و نقل آن را مشکل ساز کرده است.
  • محدودیت های ارتباطی: برای اتصال به دستگاه های مختلف نیازمند کابل های جدا هستید.

کیف پول سخت افزاری اپولو (Opolo)

این کیف پول فیزیکی در دسته بهترین کیف پول های سخت افزاری سال 2023 دسته بندی شده است. اپولو(Opolo) قابل اعتماد و امن برای ذخیره ارز های دیجیتال است. ان کیف پول دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر کیف پول های فیزیکی متمایز کرده است. برخی از ویژگی های آن عبارت اند از:

  • امنیت بالا: درای روش های امنیتی پیشرفته است که میتوان به چیپ های امنیتی و استفاده از کلید های خصوصی AES-256 اشاره کرد.
  • پشتیبانی از بیش از 2000 نوع ارز دیجیتال
  • کاربری آسان
  • محافظت در برابر آسیب های فیزیکی: این کیف پول دارای یک بدنه مستحکم و مقاوم در برابر ضربه و خراش است که به کیفیت و مقاومت آن افزوده است.
  • پشتیبانی از ارتباطات بلوتوثی
  • پشتیبانی از سیستم عامل هایی مثل مک، ویندوز و لینوکس

کیف پول سخت افزاری کول کارد (Coldcard MK3)

این کیف پول فقط مخصوص اvز دیجیتال بیت کوین است که ظاهری شبیه به ماشین حساب دارد. همچنین این کیف پول کول کارد از تکنولوژی امضای چند مرحله ای استفاده می‌کند. از ویژگی های این کف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی مقاوم در برابر آب و گردغبار
  • طراحی محکم و مقاوم
  • رابط کاربری ساده و قابل فهم: این کیف پول به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی دستگاه خود را تنظیم کند و تراکنش های خود را با سرعت و امنیت بالا انجام دهند.
  • امنیت بالا: این کیف پول درای دو سطح امنیتی به نام (رمزنگاری ارتباطات) و( رمزنگاری کلید خصوصی) هست که از سرقت ارزهای دیجیتال جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

با توجه به ورشکستگی اخیر برخی از صرافی های ارز دیجیتال کیف پول های سخت افزاری امن ترین راه برای ذخیره دارایی های رمزنگاری شما و جلوگیری از دست دادن آنها‌ هستند. کیف پول سرد شما را قادر می‌سازد تا کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید. بنابراین باید آن را در مکانی امن نگه داری کنید که بتوانید مرتباً آن را بررسی و نظارت کنید.

برای مطالعه مقاله امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال و امن ترین کیف پول های بیت کوین اینجا کلیک کن.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات