خرید و فروش ارز دیجیتال لینی‌یر یا لینا/ همه چیز درباره LINA

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 6 اردیبهشت 1402

پروژه‌های بلاکچین بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا دنیای DeFi را برای کسانی که در امور مالی سنتی و رمزنگاری کار می‌کنند؛ جذاب‌تر کنند.در همین راستا لینی‌یر فایننس (Linear Finance) در این فضا نفوذ کرده است تا با خدماتی که دارد؛ فضای کاربر پسند و راحتری را به کاربران خود ارائه دهد. این پروتکل با ارائه یک پلتفرم کامل از جمله تبادل با سازگاری زنجیره ای، تفاوت عمده ای را در صحنه دیفای (DeFi) ایجاد کرده است. در ادامه این مقاله از ارز هشت به توضیحات مفصلی در مورد این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

ارز دیجیتال لینی‌یر چیست؟

پلتفرم لینی‌یر فایننس (Linear Finance) یک پلتفرم غیرمتمرکز و شفاف است که برای مدیریت و مبادلات دارایی مصنوعی استفاده می شود. این بلاکچین با استفاده از یک پروتکل دارایی دلتا وان، دارایی های متنوعی را بدون نیاز به مالکیت به کاربران ارائه می دهد. لینی‌یر فایننس (Linear Finance) از دارایی های مصنوعی یا “لیکوئید” برای پشتیبانی از تراکنش ها بدون ریسک استفاده می کند.

می‌توان گفت پلتفرم ارز دیجیتال لینی‌یر از دیگر پلتفرم‌های DeFi متمایز و جداست زیرا با زنجیره‌ای سازگار است که از پروتکل دارایی دلتا وان استفاده می‌کند و عملکرد آن از طریق برنامه های Linear Vault، Linear Swap، Linear Exchange و Linear Buildr اجرا می شود.

 توکن لینا (LINA) چیست؟

Linear Finance: از توکن بومی لینا LINA برای وثیقه دارایی های فیزیکی و دیجیتالی و همچنین بدهی‌ها استفاده می‌کند. با نگه داشتن توکن لینا (LINA) کاربران می توانند به Linear USD یا ℓUSD دسترسی داشته باشند که تعامل مستقیم با دارایی های مصنوعی(Liquids) را امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، ترکیبی از توکن لینا(LINA) و اتریوم (ETH) برای ایجاد دارایی های مصنوعی از طریق برنامه Linear Buildr مورد نیاز است.

دارندگان توکن لینا LINA نیز می‌توانند در اعتبار سنجی این پلتفرم شرکت کنند. همچنین کاربرانی که در LINA سهام دارند می‌تواند با استفاده از سیستم وام دهی کسب درآمد‌های زیادی در این بازار داشته باشند.

لینی‌یر یو‌ا‌س‌دی (Linear USD) یا ال‌یو‌اس‌دی (LUSD) چیست؟

لینی‌یر فایننس (Linear Finance) توسط LUSD، استیبل کوین داخلی و توکنی مصنوعی پشتیبانی می شود. کاربران می توانند LUSD را از طریق یک صرافی غیرمتمرکز خریداری کنند یا آن را از طریق برنامه Linear Buildr بسازند. این سکه به کاربران امکان دسترسی به شاخص‌های بازار، کالاها و ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

توکنومتری ارز دیجیتال لینی‌یر

توکنومتری ارز دیجیتال لینی‌یر

عرضه توکن های لینا (LINA) به 900,000,000 LINA محدود شده است که دو سوم آن در قراردادهای هوشمند قفل شده و سالانه منتشر می شود. قیمت ارز دیجیتال لینی یر در حال حاضر 0.011164 دلار می‌باشد.  این ارز دیجیتال در رتبه 349 با ارزش  56,175,736 در بازار قرار گرفته است. عرضه در گردش لینی‎‌یر در حال حاضر 5,031,764,064.22 توکن نیز می‌باشد.

توزیع اولیه توکن های لینی یر به صورت زیر می‌باشد.

  • سرمایه گذاران فروش پایه:4%
  • سرمایه گذاران خصوصی (l) 3.5%
  • سرمایه گذاران خصوصی (ll) 67%
  • سرمایه گذاران خصوصی (lll) 0.8 %
  • توکن های اختصاص یافته به فروش عمومی 0.63%
  • توکن های اختصاص یافته به تیم 10%
  • توکن های اختصاص یافته به مشاوران 5%
  • توکن های اختصاص یافته به نقدینگی 5%
  • توکن های اختصاص یافته به اکوسیستم برای اطمینان و تشویق جامعه 10%
  • توکن های اختصاص یافته برای جذب کاربر 5%
  • توکن های اختصاصی برای رزرو 15%
  • توکن های مخصوص پاداش استیکینگ 40%

تاریخچه ارز دیجیتال لینی‌یر

در سال 2020، کوین تای (Kevin Tai) و دری نگ(Drey Ng) با هم همکاری کردند تا Linear Finance را تأسیس کنند. دری(Drey) دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه هنگ کنگ است. او مدیر محصول Liquefy است، یک شرکت راه حل های فناوری که کسب و کارهای نوآورانه را از طریق دیجیتالی کردن و فناوری بلاک چین هدایت می کند.دری نگ همچنین یک مربی بلاکچین در هنگ کنگ است و چندین سال تجربه در صنعت fintech دارد.

کوین تای (Kevin Tai) معاون رئیس Credit Suisse در هنگ کنگ ، یک مدیر برجسته سرمایه جهانی و یک بانک سرمایه گذاری بود. واو نیز از دانشکده بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شده و بیش از یک دهه در بخش اقتصاد تجربه دارد.

هدف پلتفرم لینی‌یر فایننس

هدف اصلی Linear ارائه یک تجربه کاربری برتر با مقیاس پذیری بهتر و سرعت بیشتر به لطف قابلیت های زنجیره ای متقابل پروتکل است. Linear Finance قصد دارد یک راه حل ساده برای کاربرانی که می خواهند در معرض دارایی های سنتی قرار بگیرند در حالی که هنوز از ویژگی های فعال شده توسط فناوری بلاک چین بهره مند هستند، ارائه دهد.

مالی لینی یر چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا گفته شد، قابلیت ها و عملکرد استثنایی لینیر فایننس(Linear Finance) از طریق چهار برنامه غیر متمرکز (DApp) ایجاد می شود:

  • Linear Buildr
  • Linear Exchange
  • Linear Swap
  • Linear Vault

Linear Buildr

از ایجاد توکن های لینا (LINA) و ادغام وثیقه پشتیبانی می کند. توکن ها زمانی ایجاد می شوند که ارزش استخر وثیقه بیشتر از دارایی مصنوعی (Liquids) باشد.

"صرافی

Linear Exchange

هدف صرافی لینی‌یر، تسهیل تراکنش های مالی سریع است. در واقع، فرآیندهای مالی که ممکن است به طور سنتی چند روز طول بکشد، در عرض چند ثانیه از طریق Linear Exchange اجرا می‌شود. کاربران این پلتفرم یا LUSD را از طریق Buildr DApp ایجاد می‌کنند یا آنها را در صرافی شخص ثالث خریداری می کنند. سپس توکن های LUSD را می توان برای خرید کالاها، ارزهای دیجیتال و شاخص ها در قالب Liquid استفاده کرد.

Linear Exchange از معاملات بدون ریسک و نقدینگی نامحدود پشتیبانی می کند. معاملات از طریق قراردادهای هوشمند و با پشتیبانی یک استخر بدهی انجام می شود. در حالی که فرآیندها توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شوند، بلاک چین های دیگر نیز برای به حداقل رساندن هزینه های کارمزد استفاده می شوند. کارمزد معامله 0.25٪ است، اما ممکن است در آینده تغییر کند.

Linear Swap

سوآپ لینی‌یر ترکیبی از بلاک چین اتریوم، زنجیره بایننس (BNB) و پولکادوت برای پشتیبانی از عملکرد زنجیره ای متقابل استفاده می کند. از طریق این ویژگی، دارایی های مصنوعی، لینا (LINA ) و LUSD را می توان با توکن های دیگر مبادله کرد تا کارمزدهای بالای تراکنش‌ها (gas fee) را به حداقل رساند.

Linear Vault

از تولید درآمد غیرفعال برای کسانی که توکن های LUSD/BUSD LP خود را به اشتراک می گذارند، پشتیبانی می کند. سود با توکن لینا(LINA) پرداخت می شود.همچنین پاداش‌ها به صورت هفتگی از دارایی ایجاد شده از طریق کارمزد تراکنش مبادله توکن‌ها پرداخت می شود.

مزایای استفاده از لینی‌یر فایننس

پلتفرم لینی‌یر فایننس (Linear Finance) از ابتدا طراحی شده است تا بستری کم هزینه و شفاف برای تکمیل انواع تراکنش های مالی باشد. از طرفی طراحی منحصر به فرد این پلتفرم و استفاده از اتریوم و سایر شبکه های بلاک چین، آن را از سایر شبکه ها متمایز کرده است. در ادامه با مزایای این پلتفرم آشنا خواهیم شد.

زمان پردازش سریع تراکنش

یک تراکنش مالی سنتی ممکن است چند روز طول بکشد تا تکمیل شود. اما تراکنش از طریق لینی‌یر فایننس (Linear Finance) را می‌توان به چند ثانیه کاهش داد. از آنجایی که این پلتفرم بر روی اتریوم کار می کند، سازگاری بین زنجیره ای، را ارائه می دهد که سرعت بهینه سازی شده را ارتقا می دهد. ادغام دارایی و پروتکل نیز از زمان پردازش سریع پشتیبانی می کند.

هزینه کارمزد کم

در مقایسه با سایر فرآیندها و پلتفرم ها، صرافی لینی‌یر (Linear Exchange) هزینه های پایینی دارد. در واقع، تنها 0.25 درصد کارمزد تراکنش دریافت می کند و کاربرانی که توکن های خود را در بازده پاداش قرار می دهند، بخشی از این کارمزد را دریافت می کنند. یکی از دلایل هزینه های رقابتی لینی‌یر فایننس (Linear Finance) این است که به جای استفاده از اتریوم، از قراردادهای هوشمند در چندین شبکه بلاک چین استفاده می کند.

دسترسی سریع به قیمت

این پلتفرم از اوراکل‌هایی (واسطه هایی برای دسترسی به منابع داده ها و اطلاعات) با زمان بلوک‌های چند ثانیه استفاده می‌کند. که این کار به معامله گران و کاربران اجازه می‌دهد تا با قیمت های جدید در زمان واقعی تعامل، داشته باشند. در نتیجه، انصاف، ایمنی و شفافیت در بین کاربران در این پلتفرم رعایت می‌شود.

دسترسی به بسیاری از کالاها

در حالی که برخی از پلتفرم‌ها فقط با مبادلات توکن سازگار هستند،لینی‌یر فایننس (Linear Finance) طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای معامله ارائه می‌دهد. علاوه بر توکن ها، این پلتفرم امکان سرمایه گذاری در کالاها و شاخص های بازار را نیز فراهم می کند. صرف نظر از دارایی های مورد معامله، معامله ممکن است در چند ثانیه نهایی شود.

معایب استفاده از توکن لینا فایننس

این پلتفرم بطور ماهرانه ای طراحی شده است تا بر مقرون به صرفه بودن و شفافیت تمرکز کند و دسترسی راحت به انواع دارایی های دیجیتال و فیزیکی را با سرعت تراکنش سریع ارائه می دهد. با این حال، این پلتفرم دارای جنبه منفی نیز می‌باشد که باید قبل از ایجاد حساب کاربری و استفاده از برنامه‌های از آنها آگاه باشید.

در حال توسعه بودن این پلتفرم

Linear Finance در سال 2020 با دریافت 1.8 میلیون دلار سرمایه اولیه راه اندازی شد. علیرغم اینکه یک تازه وارد در فضای DeFi است، اما در حال حاضر سر و صدای زیادی در بازار مالی ارز دیجیتال ایجاد کرده است و توسط مردم در سراسر جهان استفاده می شود. با این وجود، بسیاری از جنبه‌های پلتفرم هنوز در حال تکامل هستند.

چه چیزی ارز دیجیتال لینی‌یر را منحصر به فرد می کند ؟

اگرچه لینی‌یر فایننس Linear Finance بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است، اما این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا به زنجیره‌های پشتیبانی شده دیگر دسترسی داشته باشند و دارایی‌ها را به آنها منتقل کنند. علاوه بر دارایی‌های دیجیتال، لینی‌یر(Linear) مشتریان را قادر می‌سازد تا از طریق فیدهای قیمت پویا به دارایی‌های سنتی مانند فارکس و کالاها دسترسی داشته باشند که برای حل مشکل پیشروی سیستمیک که با بسیاری از پروتکل‌های تبادل غیرمتمرکز DEX رخ می‌دهد، عمل می‌کند.

توکن های لینا (LINA) به عنوان وثیقه پایه برای دارایی های مصنوعی (Liquids) عمل می کنند. با این حال، مشتریان همچنین می توانند از سایر دارایی های دیجیتال مانند ETH و wBTC برای پوشش 20 درصد از این وثیقه پایه استفاده کنند.

با گذشت زمان، کاربران Linear Finance می‌توانند در کوتاه‌مدت به دارایی‌های سنتی مصنوعی و در نهایت سهام دسترسی پیدا کنند. رویکرد زنجیره‌ای متقابل به Linear کمک می‌کند تا هزینه‌ها را کاهش دهد و مشکل پیشروی اوراکل را که می‌تواند با برخی از پروتکل‌های موجود در اتریوم رخ دهد، حل کند.

یکی از منحصر به فردترین ویژگی های Linear Finance مکانیسم پالگوریتم اجماع است که بر اساس حاکمیت جامعه تصمیم گیری می شود.

پلتفرم ارز دیجیتال لینی‌ یر ایمن است؟

لینی‌یر توسط شبکه اتریوم، یکی از بزرگترین و امن‌ترین شبکه‌های استخراج اثبات کار (PoW) در جهان، ایمن شده است. الگوریتم استخراج PoW تراکنش ها را تایید می کند و بلوک های جدیدی را به بلاک چین لینی‌یر اضافه می‌کند.

الگوریتم اثبات کار (PoW) یک فرآیند محاسباتی فشرده است که ماینرها را ملزم به حل مسائل پیچیده ریاضی به منظور اعتبارسنجی تراکنش‌ها و افزودن بلاک های جدید به بلاک چین می‌کند. در ازای تلاش خود، ماینرها با توکن های لینی‌یر پاداش می‌گیرند.

شبکه Linear نیز توسط تیمی از توسعه دهندگان باتجربه ایمن می شود که دائماً در تلاش برای بهبود امنیت شبکه هستند. این تیم تعدادی از اقدامات امنیتی، از جمله یک سیستم ذخیره اطلاعات امن و یک سیستم قوی برای شناسایی و رفع آسیب پذیری‌ها را در پلتفرم اجرا کرده اند.

مقیاس پذیری لینی‌ یر

پروتکل لینی‌یر به گونه ای طراحی شده است که بهترین تجربه ممکن را به کاربران ارائه دهد. این پروتکل مبتنی بر قابلیت های زنجیره ای است که به آن اجازه می‌دهد تا مقیاس پذیری بالایی داشته باشد.

این به این معنی است که کاربران می توانند با سرعت بالا و با هزینه های کم تراکنش کنند. تیم سازنده Linear معتقد است که محصول آنها راه ساده ای را برای سرمایه گذاری در دارایی های سنتی به کاربران ارائه می دهد و در عین حال از ویژگی های فناوری بلاک چین بهره مند می شوند.

آیا لینا سرمایه گذاری خوبی است؟

Linear Financeپلتفرم  لینیر فایننس به عنوان یک پروتکل دارایی دلتا وان و سازگار با زنجیره متقابل که از دارایی های مصنوعی استفاده می کند، مزایای استراتژیک ارائه می دهد. کاربران می توانند هنگام خرید دارایی های فیزیکی و دیجیتالی از طریق این پلتفرم از کامزد پایین این پلتفرم استفاده کنند. آنها همچنین می توانند از نتایج تراکنش های آنی، پاداش ها و موارد دیگر بهره مند شوند. تا کنون ثابت شده است که داشتن توکن های LINA برای معامله گران سودمند بوده است. در حالی که ارزش توکن با تغییر شرایط بازار در نوسان بوده است.

 توکن لینی‌ یر (LINA) را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید توکن های لینا (LINA) را دارید، می توانید آن را از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت خرید و فروش کنید. فقط کافی است با ثبت نام یک حساب کاربری در ارز هشت ایجاد کرده و احراز هویت خود را کامل کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال لینی‌یر

نتیجه

بر اساس داده‌های تحلیل‌شده، پیش‌بینی می‌شود که ارزش حداقل قیمت، میانگین قیمت معاملاتی و حداکثر ارزش قیمت ارز دیجیتال Linear (LINA) در آینده افزایش یابد. مبانی پروژه مستحکم است. با این تفاسیر شما بسته به موقعیت و میزان تحمل ریسک، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ارز دیجیتال LINA برای سبد شما مناسب است یا خیر. شما باید میزان ریسکی را که مایل به پذیرش آن هستید در نظر بگیرید. و این را به خاطر بسپارید؛ هرگز پولی را که نمی توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات