اجاره دادن حساب کاربری ارزهای دیجیتال

حساب های اجاره ای در ارز دیجیتال و عواقب شدید آن

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 13 دی 1401

مقدمه

حکایت آش نخورده و دهن سوخته که میگن؛ حکایت افرادی هست که حساب کاربری خود را در صرافی های ارز دیجیتال، اجاره می‌دهند. در واقع بهتر است این طور بگوییم اجاره هویت خود!!!!!
افرادی ناآگاه، که بدون تحقیق و از طمع حقوق نجومی و بالا به قُلاب افراد کلاهبرداری میافتند که حاصل آن یه عمر پشیمانی است. اما چه طور در قُلاب این افراد کلاهبردار نیافتیم؟ تنها پاسخ این سوال آگاهی و هوشیاری است؛ که در این مقاله از ارز هشت به آن میپردازیم و سراغ داستانی می‌رویم که ممکن است روزی شما نیز با آن مواجه شوید.

فیشینگ چیست؟

در ابتدا و قبل از رفتن به سراغ اصل مطلب به توضیحات پایه بپردازیم.
فیشینگ، یک روش حرفه ای از کلاهبرداری است که کلاهبرداران از طریق مختلف مثل طراحی وب های درگاه‌های پرداخت بانکی و یا از طریق ایمیل و پیام، اطلاعات بانکی شما،  نظیر رمز عبور، شماره  کارت 16 رقمی عابر بانک ، رمز دوم و 2 cvv را به سرقت و دارایی شما را به تاراج می‌برند.

پولشویی چیست؟

پولشویی یا پول شسته شده به پولی گفته می‌شود که از طریق نامشروع و غیر قانونی تبدیل شود به پول مشروع و قانونی. یعنی با انواع مختلف تکنیک ها این پول غیر قانونی را وارد بازار و به بدنه اقتصاد تزریق می‌کنند و پول خود را تبدیل به پولی تمیز می‌کنند.
در کل پولشویی به دو دلیل اصلی انجام می‌شود:

  • برای اینکه منبع اصلی پول ناشناس باقی بماند
  •  برای فرار از مالیات

حال چرا ارز های دیجیتال برای پولشویی مناسب هستند؟

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود؛ این است که چه طور با ارز های دیجیتال می‌شود پولشویی کرد؟ و کلاهبرداران چرا از این روش استفاده می‌کنند؟

همانطور که می‌دانید ارز های دیجیتال، رمز ارزهایی هستند که در بستر بلاکچین و اینترنت فعالیت می‌کنند و به صورت غیر متمرکز اداره می‌شوند. یعنی معاملات این ارزها به صورت ناشناس و خصوصی کنترل و اداره می‌شود. برای مثال بیت کوین نمونه‌ای از ارزهای دیجیتالی است که به صورت غیر متمرکز اداره شده و به راحتی از آن میتوان به عنوان پولشویی استفاده کرد.
پس کلاهبرداران از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند تا پولی کثیف خود را به پول تمیز تبدیل کنند و هیچ ردی از خود به میان نگذارند.
با این حساب این موضوع چه ربطی به حساب اجاره ای دارد؟

فیشینگ چیست؟

حساب بانکی اجاره ای چیست؟

کلاهبرداران و سارقان سایبری برای انتقالِ پول های پولشویی و نامشروع و همچنین پول های سرقت شده از فیشینگ، نمی‌تواند مستقیم از حساب بانکی خود استفاده کنند؛ زیرا به راحتی توسط پلیس قابل ردیابی و شناسایی خواهند شد. بنابراین نیازمند حساب های بانکی هستند که بتوانند از آنها برای انتقال پول استفاده کنند. در نتیجه به سراغ حساب های بانکی اجاره ای می‌روند. حال کلاهبرداران چه طور قربانی های خود پیدا و گول می‌زنند؟

آگهی های کاریابی با وسوسه حقوق بالا

شاید تا به حال آگهی‌های شغل را در فضای تلگرام و بعضی از سایت‌های کارایابی را دیده باشید.

  • کار در منزل وکار های دورکاری، بدون داشتن مدرک تحصیلی ، سابقه کاری، و هیچ تخصصی آن هم با حقوق و مزایا نجومی، وسوسه برانگیز، و غیر منطقی
  • آگهی پیشنهاد همکاری حاکی بر سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال با سود های چندین میلیونی در هفته
    که وقتی جویای شرایط دقیق کاری می‌شوید؛ ادعا می‌کنند که شرکتی معتبر در زمینه سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال هستند و به دلیل محدودیت هایی که در جابجایی و انتقال یا خرید دارند؛ نیازمند کارمندی هستند که این خرید و فروش ها را برای آنها انجام دهد.

اجاره دادن حساب های کاربری در صرافی ها به چه صورت است؟

طبق توضیحاتی که در بالا داده شد؛ کلاهبردار با وسوسه حقوق نجومی، شما را جذب خود می‌کند و از شما می‌خواهند که در صرافی های مورد نظر خودشان احراز هویت کنید. در این راستا، شما باید در فرایند احراز هویت اطلاعاتی از قبیل شماره همراه، اطلاعات شخصی مثل کد ملی، اطلاعات حساب بانکی مثل شماره حساب یا شبا، یکی تصویر سلفی، آدرس و شماره تلفن منزل را برای ثبت نام در صرافی درج کنید. بنابراین در انتها شما به عنوان یک کاربر که در یک صرافی آنلاین احراز هویت شده، مسئول تمام تراکنش‌هایی که توسط حساب کاربری خود انجام می‌دهید؛ هستید.
در ادامه کلاهبردار، پول هایی که غالبا از طریق فیشینگ به دست آورده است را مستقیم به حساب شما واریز می‌کند. از طریق کد و اطلاعات شما در صرافی اقدام به خریدن ارزهای دیجیتال کرده و آن را به کیف پول خود انتقال می‌دهد. و درصورت پی بردن به انتقال پول های مشکوک توسط ارگان‌های مربوطه، شما تنها کسی هستید که اطلاعات برای ردگیری مجرم موجود هست.

عواقب اجاره دادن حساب کاربری

همانطور که گفتیم بعد از تکمیل تمام مراحل احراز هویت در صرافی، زمانی که قوه قضاییه و  یا پلیس فتا متوجه این پولشویی و فیشینگ شوند؛ هیچ ردپایی از کلاهبرداران این پروژه در اختیار آن ها نیست. و تنها اطلاعاتی که در روند این عملیات و انتقال پول در دسترس است؛ اطلاعات شما و حساب کاربری صرافی ارز دیجیتال شماست. به همین راحتی شما شریک جرم در عملیات پولشویی و قربانی این کلاهبردان شدید. و در نتیجه مشمول جرایم سنگین و حتی حبس خواهید شد. در این زمینه پلیس فتا، بارها از عواقب سنگین حساب های اجاره ای ارز دیجیتال  را به مردم هشدار داده است. و افرادی که حساب های بانکی خود را اجاره می‌دهند را شریک جرم می‌شناسند.

احراز هویت در صرافی ارز هشت

جمع بندی

با توجه به نکات گفته شده، بعد از دیدن چنین آگهی‌هایی در فضای های مجازی، شتابزده و بدون تحقیق به سمت آنها نروید. این را مطمئن باشید که هیچ ثروتی یک شبه به دست نخواهد آمد. پس آگاهی و اطلاعات خود را بالا ببرید.
در این زمینه تمام صرافی ها قبل از ثبت نام، این نکته را به شما گوشزد می‌کنند که در حفظ اطلاعات کاربری خود کوشا باشید. و آن را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید؛ زیرا مسئولیت تمام اتفاقات با خود شماست. همچنان صرافی ارز هشت نیز در قوانین و مقرارت خود و هم در هنگام ثبت نام و احراز هویت این هشدار را به شما می‌دهد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده وبه آگاهی شما را در این مورد کمک کرده باشد.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 4.3]

نظرات

  • خلیل
    10 دی 1402

    *💕 شکستن قلب انسان‌ها*

    *💕اصلا کار دشواری نیست،*

    *💕و از دست همه بر می‌آید،*

    *💕آنچه دشوار است،*

    *💕بدست آوردن دل‌هاست،*
    🌺🍃🌺🍃🌺