تحلیل بیکوین قیمت و نمودار

تحلیل قیمت بیت کوین/ آیا BTC به 25,000 دلار می‌رسد؟

دسته بندی : تحلیل 11 اسفند 1401

قیمت بیت کوین در هفته ‌های گذشته بعد از تلاش‌های فراوان بای افزایش قیمت، از پیروزی ناکام ماند. اما توانست سطح مقاوت قابل توجهی را تثبیت کند. هنوز احتمال زیادی وجود دارد که قیمت بالاتر از این نقطه حیاتی شکسته شود. در صورت وقوع عقب نشینی بیت کوین ، چندین سطح پشتیبانی نیز وجود دارد. در این مقاله به تحلیل قیمت بیت کوین می‌ پردازیم.

تحلیل فنی

نمودار روزانه

 

 تحلیل قیمت بیت کوین روزانه

در نمودار روزانه، اخیراً چندین بار قیمت از سطح مقاومت کلیدی 25 هزار دلار رد شده است. در حال حاضر، میانگین متحرک 50 روزه، واقع در حدود 23 هزار دلار، پشتیبانی می کند. می تواند قیمت  بیت کوین را بالا ببرد و سطح 25 هزار دلار را یک بار دیگر  تاچ کند، احتمال اینکه خط روند به سمت بالا شکست بخورد، بیشتر است.

در مقابل، اگر میانگین متحرک 50 روزه به سمت پایین شکسته شود، میانگین متحرک 200 روزه که در حدود سطح 20 هزار دلار است می تواند وارد عمل شود و از هر گونه کاهش بیشتر جلوگیری کند.

نمودار 4 ساعته

نمودار 4 ساعته تحلیل بیتکوین

در این بازه زمانی، نوسانات اخیر بسیار واضح تر می شوند. پس از رد شدن از 25 هزار دلار، قیمت بیتکوین به سطح حمایت 22500 دلار کاهش یافته است.

در حال حاضر، به نظر می رسد که ارز دیجیتال یک بار دیگر سطح 25 هزار دلار را هدف قرار داده است و اگر قیمت بتواند به آن برسد، احتمال شکست از این نقطه بالاتر از قبل خواهد بود. از سوی دیگر، در صورت عقب نشینی عمیق تر و افت زیر 22500 دلار، سطح 21 هزار دلار منطقه بعدی برای تحلیل خواهد بود.

اندیکاتور RSI نیز مقادیر بالای 50 درصد را نشان می دهد که به حرکت صعودی در این بازه زمانی اشاره دارد و سناریوی مثبت را محتمل تر می کند.

 تحلیل قیمت بیت کوین/ زنجیره ای

CDD ورودی Exchange، ارزش CDD  کوین‌هایی را که در جریان ورود به صرافی‌ها از بین می‌رود، اندازه‌گیری می‌کند. مقادیر بالا نشان می دهد که سرمایه‌گذاران بلند مدت بیشتری کوین‌های خود را با امکان توزیع به صرافی ها منتقل کردند.

این معیار هر بار قبل از اینکه قیمت بیت کوین تمایل به شکستن سطح قیمت داشته باشد، افزایش می‌یابد. این حرکت نشانه‌ای از تسلیم شدن است. به عنوان مثال، پس از سقوط عظیم ناشی از FUD چین در ژوئیه 2021، قیمت به سطح حیاتی 30 هزار دلار کاهش یافت و پس از اینکه CDD Inflow Exchange ناگهان افزایش یافت.  قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود رسید و سپس یک افزایش ناگهانی را آغاز کرد.

اخیراً، پس از سقوط شدید بیت کوین به سطح 16 هزار دلار، متریک افزایش یافت و به همان سطح جولای 2021 رسید. بلافاصله پس از آن، BTC قیمت صعودی را آغاز کرد و بسیاری بر این باورند که بیت کوین به 16 هزار دلار رسیده است.

 نتیجه گیری

با توجه به رفتار تاریخی CDD Inflow Exchange، احتمال زیادی وجود دارد که بیت کوین بازار صعودی بعدی را آغاز کرده باشد. با این حال، به دلیل ماهیت بازار ارزهای دیجیتال، مهم است که احتمالات جایگزین را نیز در نظر بگیریم.

فعلاً، قیمت بیت کوین در حال تغییر بودن است و نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که در آینده چگونه خواهد بود. از آنجایی که بیتکوین به عنوان یک ارز دیجیتال بسیار نوپا مطرح است، این احتمال وجود دارد که قیمت آن در آینده نیز به صورت مداوم در حال تغییر باشد.
همانطور که قبلاً اشاره شد، با توجه به روند نوپای بیتکوین، قیمت آن بسیار نوسان‌دار است و ممکن است با نوسانات بیشتری همراه باشد. در این شرایط، بهتر است که سرمایه‌گذاران با حوصله و با توجه به تحلیل قیمت بیت کوین دقیق بازار، اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کنند.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نظرات