صرافی ارز دیجیتال بایننس

صرافی ارز دیجیتال بایننس | همه آنچه که در این باره باید بدانید!

دسته بندی : اخبار 10 مهر 1402

صرافی بایننس که به عنوان بزرگتری نصرافی ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود، ارائه دهنده خدمات معاملاتی در بازار کریپتو است. این صرافی حجم بزرگی از معاملات ارزهای دیجیتال را در خود جای داده است. با ارائه خدمات متنوع، بایننس توانسته است تعداد بسیار زیادی از کاربران را جذب کند و از این رو، تعداد کاربران آن نسبت به سایر صرافی‌های خارجی بسیار بیشتر است.

قبل از تحریم ایران توسط بایننس، تریدرهای ایرانی به طور گسترده از این صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کردند. اما پس از تحریم ایران توسط بایننس، شرایط کاربران ایرانی به طور کلی تغییر کرده است. در این مقاله از صرافی ارز هشت، ابتدا به معرفی صرافی بایننس پرداخته و سپس به طور کامل با سیاست‌ها و محصولات این صرافی آشنا می‌شویم. در ادامه، رویکرد بایننس در قبال کاربران ایرانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با ما همراه بمانید…


معرفی صرافی ارز دیجیتال بایننس


صرافی ارز دیجیتال بایننس به عنوان یکی از بزرگترین و معروفترین صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال در سطح جهان شناخته می‌شود. این صرافی با ارائه خدمات با کیفیت، توانسته است تعداد زیادی از کاربران را به خودجذب کند. بایننس به عنوان واسطه‌ای عمل می‌کند که خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال را به هم متصل می‌کند.

به دلیل حجم بالای معاملات در بایننس، این صرافی از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار است. بر اساس آمار سایت “CoinMarketCap” بایننس رتبه اول در جهان در حجم معاملات رمزارزها را دارد.


تاریخچه صرافی ارز دیجیتال بایننس


تاریخچه صرافی بایننس

صرافی ارز دیجیتال بایننس، در سال ۲۰۱۷ توسط چانگ‌پنگ ژائو، مشهور به cz که یکی از مشهور ترین و برجسته ترین شخصیت ها در زمینه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال است، تأسیس شد. هدف اساسی بایننس ارائه یک پلتفرم قابل اعتماد و کارآمد برای تبادل ارزهای دیجیتال بود.

با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و تیم متخصص خود، در کمترین زمان ممکن توانست به یکی از مراکز معاملات ارز دیجیتال محبوب و تاثیرگذار تبدیل شود و در توسعه این صنعت نقش بزرگی ایفا کند. اکنون بایننس با ارائه خدمات و امکانات گسترده، به یکی از نام‌آورترین صرافی‌ها برای معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

  • صرافی ارز دیجیتال بایننس درکجا واقع شده است؟

صرافی ارز دیجیتال بایننس در چین تأسیس شد که در ابتدا مرکز اصلی و سرورهای آن در این کشور مستقر بود. اما به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های معاملات رمزارزها در چین، در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، بایننس مجبور شد از چین خارج گردد و مرکز اصلی و سرورهای خود را به ژاپن منتقل کند.

  • صرافی ارز دیجیتال بایننس چگونه کار می‌کند؟

در صرافی ارز دیجیتال بایننس، خریداران و فروشندگان قادرند سفارشات خرید و فروش خود را ثبت کنند. این پلتفرم با سرعت بسیار بالا، معاملات بین طرفین را انجام می‌دهد و در مقابل هر معامله کمیسیونی اخذ می‌نماید. به عنوان نمونه، هنگامی که یک سفارش خرید را ثبت می‌کنید، سیستم بایننس به سرعت سفارشات فروش سایر معامله‌گران را بررسی کرده و معامله شما را انجام می‌دهد.


شبکه بلاک چین صرافی ارز دیجیتال بایننس


بایننس اسمارت چین به عنوان یک شبکه بلاکچین اختصاصی برای توسعه قراردادهای هوشمند طراحی شده است که از این نظر با بایننس چین متفاوت است. چند هفته پیش، به منظور تقویت هماهنگی در اکوسیستم محصولات صرافی بایننس، ترکیب بایننس اسمارت چین و بایننس چین تحت عنوان بی ان بی چین انجام شد.

در نتیجه این تغییرات، بایننس چین نیز تغییر نام به بی‌ان‌بی بیکن چین تغییر کرد. بایننس اسمارت چین از استاندارد BEP20 برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، که کارمزد کمتری نسبت به اتریوم و بلاکچین‌های مشابه دیگر دارد.


ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین با نماد BNB، رمز ارز خود صرافی بایننس می‌باشد که با انجام یک عملیات عرضه اولیه سکه (ICO) راه‌اندازی شد. در حین این رویداد جذب سرمایه، بایننس توانست مبلغ 16 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جمع آوری کند. در آغاز، کاربرد اصلی بایننس کوین محدود به پرداخت کارمزدهای تراکنش و انجام معاملات در این پلتفرم بود.

قیمت لحظه ای بایننس کوین(BNB)



بایننس اسمارت چین، که به آن به صورت کوتاه BSC نیز گفته می‌شود، یک زنجیره بلوک موازی با بایننس چین است که همزمان عمل می‌کند. معماری شبکه BSC به ویژه از BC متفاوت است؛ این شبکه دارای قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم است. هدف طراحی این زنجیره، حفظ کارایی بالای بایننس چین به همراه معرفی قراردادهای هوشمند به داخل اکوسیستم آن است.

این دو بلاک‌چین کنار یکدیگر هم‌زمان و هماهنگ عمل می‌کنند. زنجیره هوشمند بایننس به عنوان یک حل مسئله مقیاس‌پذیری برون‌ زنجیره یا لایه دوم شناخته نمی‌شود؛ بلکه این یک بلاک‌چین مستقل است که حتی در صورت قطع ارتباط با بایننس چین همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال، این دو زنجیره از نظر طراحی به شدت به یکدیگر شباهت دارند.


کارمزد صرافی ارز دیجیتال بایننس


در صرافی ارز دیجیتال بایننس، کارمزدها بسته به نوع کاربری تفاوت دارند. هرگاه از ارز دیجیتال بایننس کوین، که ارز دیجیتال خود این صرافی است، برای معاملات خود استفاده کنید، می‌توانید تا ۲۵٪ کاهش در کارمزدها داشته باشید. واریز و شارژ حساب در بایننس هیچ کارمزدی ندارد. اما برداشت از این صرافی دارای کارمزدی است که به نوع ارز دیجیتال مورد استفاده بستگی دارد و ممکن است متغیر باشد.


ویژگی‌ها و مزایای صرافی ارز دیجیتال بایننس


ویژگی‌ها و مزایای صرافی ارز دیجیتال بایننس

از لانچ پد ICO این صرافی می‌توان کسب درآمد کرد.

پشتیبانی از 500 نوع رمز ارز دیجیتال

ارائه رمز ارز بومی BNB

بیش از 5 میلیون کاربر فعال

مجهز به سیستم احراز هویت دو عاملی

امکان انجام ترید روزانه به صورت نامحدود

مجهز به روش‌های متنوع تریدینگ و ثبت سفارش

ارائه ویژگی‌های امنیتی مثل مدیریت دستگاه، لیست سفید آدرس و امکان محدود کردن دسترسی دستگاه

دریافت کارمزد کم

ارائه گزینه‌های بسیار متنوع برای انتخاب روش‌های تراکنش

ارائه اپلیکیشن موبایلی برای کاربران سیستم عامل‌های iOS و Android

دسترسی عمومی به کلیدهای API به اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای ادغام


معایب صرافی ارز دیجیتال بایننس


  • تحریم ایران و عدم پشتیبانی از کاربران ایرانی
  • ضروری بودن استفاده از سرور مجازی برای کاربران ایرانی
  • عدم پشتیبانی از ارزهای فیات کاربران نمی‌توانند از طریق روش‌های سنتی و توسط کارت‌های اعتباری حساب خود را شارژ کنند.
  • بایننس به دلیل قدرت بالایی که دارد می‌تواند در برخی موارد قیمت ارزهای دیجیتال را توسط ربات‌ها و نهنگ‌های بزرگ دستکاری کند.
  • تعداد کمیسیون‌های برداشت، خرید و فروش صرافی بایننس بسیار زیاد است.

راهنمای ساخت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال بایننس


1: وارد وب‌سایت بایننس به آدرس Binance.com شوید و در صفحه اصلی روی دکمه «Register» کلیک کنید.

صفحه ثبت نام صرافی ارز دیجیتال بایننس

2: فرم ثبت‌نام را با ایمیل و گذرواژه انتخابی خود پر کنید. با وارد کردن کد ریفرال می‌توانید در کارمزد معاملات تخفیف دریافت نمایید. تیک قسمت قوانین و مقررات را بزنید بر روی دکمه‌ی ساخت اکانت کلیک نمایید.

صفحه فرم ثبت‌نام صرافی ارز دیجیتال بایننس

تذکر مهم: حتماً یک ایمیل معتبر وارد کنید، چون برای شما لینک تأیید ارسال می‌شود و بعدها در صورت وجود مشکل به این ایمیل نیاز خواهید داشت. همچنین گذرواژه انتخابی شما باید بیش از ۸ کارکتر و شامل اعداد و حروف انگلیسی (کوچک و بزرگ) باشد.

3: دراین مرحله باید پازل را کامل کنید.

تایید پازل فرم صرافی ارز دیجیتال بایننس

4: در این مرحله بایننس کد ۶ رقمی امنیتی به ایمیل شما ارسال می‌کند، به آدرس ایمیلی که با آن ثبت نام کرده اید بروید و آن را ذخیره نمایید.

فرم دریافت کد صرافی ارز دیجیتال بایننس

5: کد ارسال شده به ایمیل‌تان را در قسمت خود وارد نمایید. در صورتی که کد برای شما ارسال نشده و یا در ایمیلتان دریافت نکرده‌اید بر روی گزینه‌ی ارسال مجددِ کد کلیک نمایید

کد دریافتی ایمیل صرافی ارز دیجیتال بایننس

صفحه نهایی ثبت نام صرافی ارز دیجیتال بایننس

6: تا به اینجا بخش اول ثبت‌نام در بایننس نهایی شده و نیاز است تا تنظیمات امنیتی را نهایی نمایید تا بتوانید به صورت آنلاین بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش نمایید. بر روی قسمت مشخص شده کلیک نمایید.

قسمت دوم ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال بایننس

7: در پنجره‌ی نمایش داده شده بر روی گزینه‌ی google verification کلیک نمایید.

وریفای گوگل برای صرافی ارز دیجیتال بایننس

8: بر روی دکمه next کلیک نمایید

صفحه فعال سازی صرافی ارز دیجیتال بایننس

9: بارکد نمایش داده شده بر روی بایننس را توسط گوشی خود اسکن نمایید.

صفحه اسکن بارکد صرافی ارز دیجیتال بایننس

10: عبارت نمایش داده شده در کادر را در جایی امن یادداشت یا ذخیره نمایید، این عبارت زمانی که برنامه‌ی google authenticator از روی گوشی‌تان حذف شود و یا به هر دلیلی به آن دسترسی نداشته باشید برای بازیابی حسابتان نیاز است.

11: سپس گزینه next را برای رفتن به صفحه‌ی بعدی فشار دهید.

صفحه تایید کد صرافی ارز دیجیتال بایننس

12: در این مرحله ابتدا دکمه send code را فشار دهید، با این کار کدی به ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید فرستاده می‌شود.

13: کدی که به ایمیل‌تان ارسال شد را در این قسمت وارد نمایید.

صفحه بعدی تایید کد صرافی ارز دیجیتال بایننس

ثبت نام و احرازهویت شما نهایی شده است. برای واریز ارز می‌توانید دکمه‌ی Deposit را بزنید.

صفحه نهایی ثبت نام صرافی ارز دیجیتال بایننس


آموزش واریز صرافی ارز دیجیتال بایننس


برای شروع معامله در بایننس، ابتدا باید حساب خود را با یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین یا تتر شارژ کنید. البته امکان شارژ با دلار و یورو نیز وجود دارد، اما نیاز به حساب بانکی/اعتباری بین‌المللی دارید که برای کاربران ساکن ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد.

برای شارژ حساب خود در بایننس، می‌توانید از یک سایت صرافی داخلی با ریال، بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری خرید کنید و سپس آن را به کیف پولی که بایننس برای شما اختصاص داده است ارسال نمایید.

مارکت های صرافی ارز دیجیتال بایننس

  • مارکت‌ بایننس کوین: امکان خرید و فروش بایننس کوین با سایر ارزهای دیجیتال
  • مارکت‌ بیت کوین: امکان خرید و فروش بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال
  • مارکت‌ آلت کوین‌ها: امکان معامله ارزهای دیجیتال با اتریوم، ریپل و ترون
  • مارکت‌ فیات: امکان معامله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات و استیل کوین‌ها

انواع سفارش در صرافی ارز دیجیتال بایننس


1-سفارش لیمیت

سفارش محدود، یا همان لیمیت اردر، یک نوع سفارش است که در آن شما می‌توانید یک قیمت خاص برای رمزارز موردنظرتان تعیین کنید. زمانی که رمزارز به این قیمت موردنظر می‌رسد، سفارش خرید یا فروش شما به صورت خودکار ثبت می‌شود.

2-سفارش استاپ لیمیت

در سفارش استاپ لیمیت، زمانی که قیمت به مقدار مورد نظر می‌رسد، سیستم به طور خودکار یک سفارش با آن قیمت ثبت می‌کند. با این نوع سفارش، حتی زمانی که آنلاین نیستید، می‌توانید معامله انجام دهید. تریدرها از این نوع سفارش برای مدیریت خطرات و جلوگیری از ضررهای بیشتر استفاده می‌کنند.

می‌توانید یک سفارش استاپ لیمیت ثبت کنید تا در صورت رسیدن به قیمت مورد نظر، سفارش فروش به صورت خودکار برای شما ثبت شود و از وقوع ضررهای بیشتر جلوگیری شود.


بخش های دیگر صرافی ارز دیجیتال بایننس


  • معاملات مارجین بایننس:

در صرافی بایننس، امکان انجام معاملات مارجین با استفاده از اهرم‌های مختلف وجود دارد. اما باید به یاد داشت که این کار با خود دارای ریسک‌های بسیار بالاست و به هیچ عنوان به معامله‌گران تازه‌کار توصیه نمی‌شود.

  • معاملات آتی صرافی بایننس:

در بایننس، امکان پیش‌بینی و شرط‌بندی بر روی آینده قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای آتی وجود دارد. اما لازم به ذکر است که همچون معاملات مارجین، این کار همراه با ریسک‌های بسیار بالا می‌باشد.

  • وام‌دهی بایننس:

شما می‌توانید دارایی‌های خود را در اختیار بایننس قرار داده و سود ثابت سالانه به دست آورید.

  • شرکت در اثبات سهام (Staking):

اثبات سهام، روشی برای تایید تراکنش‌های بلاک‌چین است که برخلاف اثبات کار (استخراج ارز دیجیتال) نیازی به تجهیزات سخت‌افزاری ندارد. به‌جای آن، افراد برای مشارکت باید ارز دیجیتال موردنظر را خریداری کرده و به شبکه اختصاص دهند. این کار باعث تایید تراکنش‌های شبکه می‌شود و هر سال مقداری از ارزهای دیجیتال به حساب آن‌ها افزوده می‌شود. در بایننس، امکان مشارکت در اثبات سهام برای بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارد.


مارکت پلیس nft صرافی ارز دیجیتال بایننس


بایننس تنها یک صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیست. در این پلتفرم، شما می‌توانید به یک مجموعه گسترده از انواع NFT دسترسی داشته باشید و حتی قادر به ایجاد توکن‌های غیرمتمرکز خود باشید که در ادامه نحوه ساخت، خرید و فروش NFT در این بستر را توضیح خواهیم داد.

مارکت پلیس بایننس

نحوه ساخت NFT در بایننس:

برای ایجاد NFT در بایننس، شما باید یک حساب کاربری تأیید هویت شده داشته باشید. همچنین لازم است که به میزان کافی در کیف پول اسپات بایننس خود ارزهای دیجیتال بایننس یا اتریوم داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های ساخت توکن را پوشش دهید.

به قسمت  NFT Marketplace بایننس مراجعه کرده و بر روی آیکون پروفایل کلیک کنید. سپس به ترتیب گزینه‌های Created و Create NFT را انتخاب نمایید، در این مرحله شرایط و ضوابط ارائه شده در این بخش را مطالعه کرده و با تأیید نهایی، وارد روند ایجاد NFT خود شوید.

در مرحله بعد، شما باید جزئیات NFT خود را انتخاب کنید، از جمله نام، توضیحات، شبکه بلاک‌چین، مجموعه و سایر پارامترها. برخی از این پارامترها ضروری هستند و برخی دیگر اختیاری. پس از انتخاب پارامترها، هزینه تقریبی ایجاد NFT به شما اطلاع داده می‌شود و با تأیید آن، می‌توانید روند ساخت توکن خود را آغاز کنید.

خرید و فروش NFT در بایننس:

به علاوه، بایننس به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک بازار برای خرید و فروش NFT ها عمل کنید. در این بخش، شما می‌توانید NFT هایی که توسط دیگران ساخته شده را مشاهده و خریداری کنید. همچنین، اگر پیشتر در بایننس توکن غیرمثلی ایجاد کرده‌اید، می‌توانید در این بخش اقدام به لیست کردن و فروش آن نمایید.


لانچ پد صرافی ارز دیجیتال بایننس برای عرضه اولیه


به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان، بایننس به منظور حمایت و توسعه پروژه‌های نوظهور در زمینه بلاک‌چین و رمزارزها، یک پلتفرم عرضه اولیه با نام بایننس لانچ پد راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا توکن‌های جدید خود را به صورت عمومی عرضه کرده و میزان تامین مالی لازم برای اجرای پروژه‌های خود را تأمین نمایند.

بایننس لانچ‌پد به عنوان یکی از پیشروها در ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاک‌چین و رمزارزها، نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت این حوزه داشته و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا منابع مالی مورد نیاز برای به حقیقت پیوستن ایده‌های نوآورانه‌شان را تامین نمایند.


نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال بایننس به والت


جهت تضمین امنیت بیشتر دارایی‌های دیجیتال و انجام سرمایه‌گذاری بلندمدت، پس از هر ترید یا خرید رمزارز، توصیه می‌شود که ارزهای دیجیتال مورد نظر را از حساب کاربری در بایننس به کیف پول دیجیتال شخصی خود یا هر آدرس دیگری منتقل کنید.

بر روی گزینه Wallet در گوشه سمت راست کلیک کنید. سپس از طریق منو به کیف پول Fiat and Spot بروید. در این صفحه گزینه‌های مختلفی همچون Deposit، Withdraw، Transfer وجود دارند. بر روی گزینه Withdraw کلیک کنید. در این مرحله از دو بخش Fiat و Crypto تشکیل شده است، که میتوانید ارز خود را انتقال دهید.


بایننس ارن


کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال در ترید کردن تنها به یک روش مختصر نمی‌شود. زیرا تمام افراد جامعه، سواد کافی برای تحلیل و ترید کردن را ندارند. به همین دلیل صرافی‌هایی مانند بایننس با بایننس ارن، راه‌های متعددی برای کسب درآمد ارائه کرده‌اند. بایننس ارن یک سیستم سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال است که می‌توان به وسیله آن به چندین روش مختلف به درآمد رسید.

اگر به استفاده از خدمات بایننس علاقه‌مندید، کافیست به وبسایت این صرافی مراجعه کنید و در بخش مالی، گزینه بایننس ارن را انتخاب نمایید. سپس از بین روش‌های ارائه شده، یکی را برای کسب درآمد انتخاب نمایید. این روش‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در زیر توضیح داده شده است:

  • Flexible Terms
  • Fixed Terms
  • High-Risk products

توجه کنید که هر یک از این سه بخش خود شامل چندین بخش مختلف برای کسب درآمد هستند.


سرویس بایننس لایو


بایننس لایو یک سرویس برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در دنیای ارزهای دیجیتال است. کاربران اینجا می‌توانند جلسات افراد تاثیرگذار در عرصه رمزارزها را تماشا کرده و تجزیه و تحلیل وضعیت بازار را از دیدگاه تحلیل‌گران مشاهده نمایند.

این پلتفرم همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربیات و دانش خود را در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با دیگر کاربران این عرصه به اشتراک بگذارند. هدف بایننس از راه‌اندازی این سرویس لایو شامل موارد زیر می‌شود:

  • ایجاد پلتفرم اختصاصی برای پخش زنده در حوزه ارزهای دیجیتال
  • ایجاد پلتفرمی به منظور ارائه آموزش، اشتراک‌گذاری اطلاعات و سرگرمی‌های مرتبط با صنعت کریپتو با مخاطبان این حوزه
  • ایجاد پلتفرمی برای کسب درآمد افراد فعال در بازار رمزارزها از طریق ساخت ویدیو

سرویس های کسب درآمد بایننس


  • بخش Saving
  • بخش Auto-Invest
  • کسب درآمد از BNB Vault‌
  • بخش Staking‌
  • استیکینگ اتریوم ۲
  • مشارکت در حراج پاراچین‌های شبکه پولکادات
  • بخش Farming
  • بخش Dual Investment
  • لانچ‌پد صرافی بایننس
  • لانچ‌پول صرافی بایننس

کارت هدیه صرافی ارز دیجیتال بایننس


گیفت کارت بایننس به کاربران فرصت می‌دهد که ارزهای دیجیتال را با سرعت و بدون هیچگونه کارمزدی به سایر کاربران بایننس و همچنین کاربران دیگر ارسال کنند. به عبارت دیگر، این کارت هدیه به شما این امکان را می‌دهد تا رمزارزهای مورد علاقه‌تان را بدون دریافت هیچگونه کارمزدی به دوستان و آشنایان خود ارسال کنید.

برای استفاده از این خدمات، کاربران نیاز دارند که حساب بایننس خود را تایید کرده باشند، سپس می‌توانند وارد بخش گیفت کارت شده و نوع رمز ارز و مقدار آن را انتخاب کنند.

در مرحله بعد، کاربر می‌تواند گیفت کارت را از طریق ایمیل یا پیامک به گیرنده ارسال نماید. پس از ارسال، مقدار رمزارز ارسالی از حساب کاربر کم می‌شود و گیرنده با دریافت کد هدیه می‌تواند مبلغ مربوطه را در کیف پول خود دریافت نماید.


توکن‌های BABT صرافی ارز دیجیتال بایننس


توکن‌های بایننس در واقع نمایانگر اعتبار کاربران بایننس هستند که مراحل KYC و تایید احراز هویت خود را در این صرافی گذرانده اند. این توکن‌ها دارای سه ویژگی اساسی می‌باشند:

  • قابلیت انتقال ندارد و نمی‌توان آن را از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل کرد.
  • صادر‌کننده این توکن‌ها می‌توانند آنها را باطل کنند.
  • یک کاربر می‌تواند تنها یک توکن BAB در یک زمان و در یک زنجیره داشته باشد.

توکن‌های BAB بایننس عملاً توکن‌های NFT هستند که امکان انتقال آنها بین کیف پول‌های مختلف وجود ندارد. این توکن در واقع یک راه‌حل غیرمتمرکز برای مدیریت الزامات KYC در صرافی بایننس به حساب می‌آید. عدم امکان انتقال یا فروش توکن‌های BAB بایننس به کاربران این امکان را می‌دهد تا از این توکن برای احراز هویت یا استفاده در برنامه‌هایی که نیاز به احراز هویت دارند، استفاده نمایند.

ابتدا حساب کاربری خود در بایننس را تایید کنید. سپس ولت خود را به حساب متصل کنید. پیغام دریافتی را امضا کنید و هزینه تراکنش را پرداخت نمایید تا توکن BAB به حساب شما وارد شود. حال با اتصال به برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف که نیاز به احراز هویت دارند، از این توکن برای تایید حساب خود استفاده کنید.


خدمات خرید و فروش صرافی بایننس


اولین خدماتی که صرافی بایننس به کاربران ارائه می‌دهد، فرصت خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر، این صرافی سه روش برای انجام این معاملات فراهم کرده است. افراد با عضویت در این صرافی، می‌توانند ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را بدون واسطه و به طور مستقیم به مقصد نهایی ارسال نمایند.

-تبادل نظیر به نظیر (P2P)

در این سرویس، خریداران و فروشندگان به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند و می‌توانند انواع ارزهای دیجیتال خود را با یکدیگر مبادله کنند. این سرویس با قابلیت‌های بی‌شمار خود، پرداخت‌های فیات را بسیار آسان و راحت کرده است.

-کارت بانکی

صرافی بایننس با همکاری شرکت Simplex امکان خرید ارزهای فیات از طریق کارت‌های بانکی را برای کاربرانش ارائه می‌دهد. در حال حاضر، کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه‌های بانکی انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را تهیه کنند. با این وجود، لازم به ذکر است که در معاملاتی که با دلار آمریکا انجام می‌شود، میزان کارمزد تا حدود 3.5 درصد افزایش می‌یابد.

-انتقال الکترونیکی (SEPA)

صرافی بایننس در همکاری با سه شرکت فعال به کاربران این امکان را فراهم کرده است که به طور مستقیم ارزهای فیات را به شکل رمزارز خریداری نمایند. این روش به دلیل عدم وجود کارمزد در حوزه پرداخت‌های یورو، توجه زیادی از سوی کاربران به خود جلب کرده است. مهم نیست که این روش از دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌کند، اما کاربران می‌توانند از دلار کانادا و استرالیا استفاده نمایند.

برای حفظ حریم خصوصی خود، می‌توانید از مرورگر Brave بهره ببرید. این مرورگر علاوه بر اینکه امکان مشاهده خلاصه وضعیت حساب کاربری شما را فراهم می‌کند، امکان استفاده از ویجت بایننس برای ترید سریع ارزهای دیجیتال را نیز فراهم می‌سازد.


بخش های دیگر صرافی ارز دیجیتال بایننس


  • آکادمی بایننس

آکادمی بایننس، یکی از خدمات مهم صرافی بایننس است که در اواخر سال 2018 با هدف افزایش آگاهی و آموزش کاربران در زمینه ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد. در حال حاضر، تیم بایننس با تلاش فراوان، مطالب آموزشی در زمینه فناوری بلاکچین، مسائل فنی، امنیت و مسائل مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال را در قالب ویدیوها، مقالات و آموزش‌های آنلاین برای همگان فراهم می‌کند.

  • خیریه‌ بایننس

خیریه بایننس، یکی از خدمات ویژه صرافی بایننس است که با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک‌چین، یک پلتفرم خیریه کاملا شفاف ایجاد کرده است. این خیریه به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از ارزهای دیجیتال خود در امور خیریه شرکت کنند. استفاده از این پلتفرم امکان پذیر می‌سازد تا شما پرداخت‌های خود را به صورت ناشناس به آدرس‌های خیریه ارسال نمایید.

  • لابراتوار بایننس

لابراتوار بایننس به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی متخصص در زمینه تجزیه و تحلیل پروژه‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این موسسه با شناسایی پروژه‌های برجسته در زمینه ارزهای دیجیتال، شرایط رشد و پیشرفت آنها را فراهم می‌سازد.

  • پژوهشکده بایننس

پژوهشکده بایننس یکی از ابزارهای مفید واقع در این صرافی است. این صرافی توکن‌ها و کوین‌های مختلف موجود در بازار را با استفاده از منابع و منابع قابل اعتماد تجزیه و تحلیل می‌کند و اطلاعات کاملی را درباره ویژگی‌های فنی و اقتصادی پروژه‌ها برای کاربران فراهم می‌کند.

  • تراست والت

تراست والت به عنوان یک کیف پول موبایلی، از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یکی از محصولات مرتبط با صرافی ارز دیجیتال بایننس است. تراست والت با بهره‌گیری از لایه‌های امنیتی متعدد، کلیدهای خصوصی کاربران را تنها در گوشی موبایل آن‌ها ذخیره و محافظت می‌کند.

کیف‌پول تراست والت به شما اجازه می‌دهد با استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و اینترنت نسل سوم در تعامل باشید. همچنین، این کیف‌پول با صرافی غیرمتمرکز بایننس هماهنگ است و به شما این امکان را می‌دهد تمام توکن‌هایی که در آن نگهداری می‌کنید را بدون هیچگونه خطری مبادله کنید.

علاوه بر ارائه خدماتی که پیشتر ذکر شد، صرافی بایننس امکانات دیگری همچون استیک کوین‌های POS، فارمینگ پروژه‌های دیفای، استخراج در برگزاری IEOهای متنوع و دیگر خدمات مرتبط را نیز فراهم می‌کند.


در آخر به این نتیجه می‌رسیم که:

صرافی ارز دیجیتال بایننس یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال در دنیاست. با تاریخچه‌ی شگفت‌انگیز و امکانات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد، به تبدیل و معامله‌ی ارزهای دیجیتال برای کاربران از هر سطحی امکان پذیر می‌سازد.

خدمات به مشتریان و منابع آموزشی فراوان، تجربه‌ی به کارگیری بیشتری را برای کاربران ارائه می‌دهند. بنابراین، بایننس به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود و می‌تواند به عنوان نقطه شروع عالی برای افراد جدید در دنیای ارزهای دیجیتال باشد.


سوالات متداول کاربران درباره صرافی بایننس:

سوالات متداول صرافی بایننس

کاربران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال درباره صرافی های خارجی همچون بایننس سوالاتی دارند که در ادامه متداول ترین این موارد را بررسی خواهیم کرد:

1. بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند. این صرافی از فناوری بلاک‌چین استفاده کرده و امنیت معاملات را تضمین می‌کند.

2. آیا ثبت نام در بایننس رایگان است؟

بله، ثبت نام در بایننس رایگان است و کاربران می‌توانند حساب‌های خود را بدون هزینه ایجاد کنند.

3. چگونه می‌توانم ارز دیجیتال خریداری کنم؟

پس از ثبت نام و احراز هویت (KYC)، می‌توانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از روش‌های مختلف مانند کارت اعتباری یا انتقال بانکی خریداری کنید.

4. آیا بایننس امن است؟

بله، بایننس از امنیت بسیار بالا برخوردار است و از تکنولوژی‌های رمزنگاری برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

5. چگونه می‌توانم از فرصت‌های معاملاتی بایننس بهره‌برداری کنم؟

می‌توانید از انواع سفارش‌های تجاری مختلف در بایننس استفاده کنید، از جمله سفارش‌های محدود، بازار و OCO، تا بهره‌مندی از فرصت‌های معاملاتی و مدیریت بهتر ریسک.

6. آیا صرافی بایننس در ایران فعال است؟

خیر. با توجه به تحریم ها فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی تقریبا غیر ممکن شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات