تراست ولت چیست

تراست ولت چیست؟ آموزش و بررسی کامل Trust Wallet

دسته بندی : کیف پول ارز دیجیتال 30 شهریور 1401

همیشه وقتی از امنیت نگهداری دارایی‌های ارز دیجیتال صحبت می‌شود، اولین گزینه ایی که به ذهن خطور می‌کند، نگه داری ارز در کیف پول‌های سخت افزاری به میان می‌آید. اما امروزه کیف پول‌های نرم افزاری مطمئنی هم به وجود آماده‌اند که با وجود آن‌ها دیگر نیاز به هزینه خرید کیف پول سخت افزاری نیست و با نصب آن‌ها در موبایل می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که بعد از خرید ارز دیجیتال بخواهید ارزی را برای بلند مدت نگه داری کنید، کیف پول تراست ولت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما تراست ولت چیست؟ TRUST WALLET یک کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری مخصوص تلفن همراه است.

این ولت در حال حاضر  بین کاربران رمزارزها از محبوبیت بالایی برخوردار است و تا کنون بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. وجود امکانات دیگر نظیر امکان سواپ کردن و استیک ارز دیجیتال از سایر ویژگی‌های این کیف پول دیجیتالی هستند که سبب افزایش محبوبیت آن در بین کاربران شده است.

به طور کلی رایگان بودن ویژگی‌های تراست و در عین حال امنیت آن برای نگهداری ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین مواردی هستند، که باعث می‌شوند کاربران برای نگهداری ارزهایشان از  این کیف پول استفاده کنند. ما در این مطلب از صرافی ارز هشت، قصد داریم به معرفی و آموزش کیف پول تراست ولت بپردازیم. پس اگه قصد استفاده از این اپلیکیشن را دارید، با ما همراه باشید…


ویدئو ساده ترین روش نصب تراست ولت برای ایرانیان


ویدئویی که به شما کمک می‌کند تا آسان ترین روش نصب تراست ولت برای ایرانیان را بیاموزید.


تراست ولت (Trust Wallet) چیست؟


TRUST WALLET کیف پول ارز دیجیتال موبایلی و غیر متمرکز است که از بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد که ارز‌های خود را نگه داری کنند. تراست ولت در ابتدا برای نگه داری توکن‌های شبکه اتریوم طراحی شده بود، اما اکنون از سایر ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین، دوج کوین، شیبا، ترون و… نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن تراست ولت برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید در دسترس قرار دارد، دانلود و استفاده از آن کاملا  رایگان هست. بدین منظور شما می‌توانید به سادگی از هر مارکت اپلیکیشنی تراست ولت را دانلود و نصب کنید.

  • نگاهی کلی به اپلیکیشن TRUST WALLET

در یک بررسی کلی، تراست ولت را می‌توان یک کیف پول نرم افزاری منبع باز معرفی کرد. این کیف پول برای کاربران محیطی را فراهم می‌کند تا از طریق آن بتوانند سرمایه‌های خود را با بالاترین ایمنی نگهداری کنند. TRUST WALLET یک کلید عمومی و یک کلید اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد. با کلید اختصاصی کیف پول می‌توانید به دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید؛ اما کلیدهای عمومی همان آدرس ولت هستند که می‌توانید از آن‌ها برای انتقال و دریافت رمز ارز استفاده کنید. امنیت بالا، پشتیبانی از تعداد زیادی رمز ارز، امکان استیکینگ ارز دیجیتال و سواپ از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ولت محسوب می‌شوند.

  • درباره تراست ولت

ایده اصلی تراست ولت متعلق به ویکتور رادچنکو، توسعه دهنده نرم‌افزار اکراینی ساکن آمریکا است. رادچنکو توسعه تراست والت را به‌عنوان ابزاری برای نگه داری توکن‌های ERC20 آغاز کرد که ازطریق عرضه‌های اولیه سکه به‌دست می‌آورد و شمار آن روبه‌افزایش بود. کار روی این پروژه در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) آغاز شد و او به‌سرعت همه تمرکزش را روی این پروژه گذاشت.

اپلیکیشن تراست والت ازطریق گوگل پلی و اپ استور دردسترس کاربران قرار دارد. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، می‌توانید کیف پولی که قبلاً داشته‌اید، به آن وارد یا کیف پول جدیدی ایجاد کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، عبارت بازیابی ۱۲کلمه‌ای به شما داده می‌شود که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشی. چرا که در صورت از دست دادن این کلمات، دیگر امکان دسترسی به دارایی‌های خود را نخواهید داشت. پیش از آموزش ثبت نام در این کیف پول به بررسی ویژگی‌های تراست ولت می‌پردازیم.


ویژگی های تراست ولت چیست؟


برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول تراست ولت عبارت‌اند از:

۱-رابط کاربری ساده:

کاربری این کیف پول بسیار ساده است و برای استفاده از آن ویژگی پیچیده‌ای وجود ندارد و هر کاربری می‌تواند به سادگی از آن استفاده کند. این ولت تا به امروز توانسته است بیش از  ۱۰ میلیون کاربر را به سمت خود جذب کند. (بیشترین علت رشد تراست به دلیل همکاری آن با بایننس بود.)

۲-خدمات کاملا رایگان:

برای استفاده از خدمات TRUST WALLET نیاز به پرداخت مبلغی نیست و شما می‌توانید به راحتی و به صورت کاملا رایگان از تمام مزایای آن استفاده کنید. در واقه هزینه‌های این کیف پول از طریق کارمزدهایی که از طریق پردازش تراکنش‌ها از کاربر دریافت می‌شود، تامین می‌شود.

۳-امنیت بالا:

این برنامه یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌های گرم و یا نرم افزاری در حوزه ارزهای دیجیتال است. به طور کلی تراست به شما این امکان را می‌دهد تا با انجام اقدامات امنیتی از سرمایه خود به بهترین شکل محافظت کنید. تنها ضعفی که تا به امروز از امنیت این کیف پول می‌توان گرفت، عدم وجود تایید دو مرحله‌ای است. البته در کنار ویژگی‌هایی که کیف پول تراست دارد، این مورد مسئله مهمی محسوب نمی‌شود. چرا که با وجود کلید خصوصی و عبارت‌های بازیابی هیچ شخصی به راحتی امکان دسترسی به ولت‌تان را نخواهد داشت.

۴-پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال:

در ولت تراست، در حال حاضر تعداد زیادی از پروژه‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید انواع مختلفی از رمز ارز را بر بستر شبکه‌های مختلف بلاکچین در این ولت ذخیره کنید.

۵- امکان کسب درآمد:

در ابتدای مقاله گفتیم که می‌توانید در تراست ولت به استیکینگ ارز دیجیتال بپردازید. استیکینگ ارز دیجیتال یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که از طریق آن می‌توانید با ذخیره یک سری از ارزهای خاص و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها درصد مشخصی سد دریافت کنید.   در این راستا، در TRUST WALLET به شما  گواهی POS یا همن گواهینامه اثبات سهام نیز تعلق می‌گیرد. در واقع به کمک این ولت می‌توانید به راحتی به کسب درآمد بپردازید.


هزینه‌های تراست والت

تراست والت هنگام نصب و ایجاد حساب روی این کیف پول هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند. امکان دانلود رایگان این کیف پول از گوگل‌ پلی استور یا اپ‌ استور وجود دارد. تنها هزینه‌هایی که در برنامه دریافت می‌شود، هزینه گس (Gas) است که در ازای پردازش تراکنش‌ها (کارمزدهای شبکه)، به ماینرها یا زنجیره‌های اثبات سهامی تعلق می‌گیرد که در این امر دخیل هستند.


چگونه از تراست ولت استفاده کنیم؟

حالا برویم سراغ آموزش استفاده از این کیف پول؛ در این قسمت می‌خواهیم آموزش تراست ولت را در اختیارتان قرار دهیم. به طور کلی لازم است بدانید، این کار امر دشواری نیست و با طی کردن چند گام ساده می‌توانید، خدمات این کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال را در اختیار داشته باشید.

گام اول؛ دانلود تراست ولت:

با توجه به این که کیف پول عنوان شده یکی از معتبر‌ترین ولت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال است؛ برای نصب آن می‌توانید از تمام استورهای تلفن همراه استفاده کنید. به طور کلی اولین قدم برای استفاده از این ابزار مالی دانلود آن است؛ لذا ما در ادامه لینک‌های دانلود این ابزار را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برای دانلود تراست ولت به سایت رسمی https://trustwallet.com/download مراجعه کنید.

گام دوم؛ ثبت نام در تراست ولت:

بعد از دانلود نرم افزار، اگر از قبل در تراست ولت حساب کاربری و کیف پول داشته اید، می‌توانید با وارد کردن عبارات بازیابی (۱۲ کلمه) مجدد آن را بازیابی کنید. اما در اینجا می‌خواهیم نحوه ایجاد یک کیف پول جدید را توضیح دهیم. به این مظور زمانی که کیف پول را دانلود کردید آن را در تلفن همراه‌تان اجرا کنید و روز گزینه ایجاد کیف پول جدید (creat new wallet) کلیک کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب می‌کنید، وارد صفحه پذیرش قوانین می‌شوید و با پذیرش آن‌ها عبارات بازیابی به شما نمایش داده می‌شود.

گام سوم؛ دریافت عبارت های بازیابی:

همانطور که گفتیم، با پذیرفتن قوانین، ۱۲ کلمه بازیابی در اختیارتان قرار داده می‌شود. در این مرحله به شما توصیه اکید می‌گردد که حتما این عبارت‌ها در چند جا یادداشت کنید و در حفظ آن‌ها کوشا باشید. همچنین از سپردن این اطلاعات به دیگران جدا خود داری کنید. پس از اینکه کلمات را مشاهده کردید، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید این عبارات را به ترتیب وارد کنید و پس از آن دیگر مراحل ساخت کیف پول به اتمام می‌رسد.


جمع بندی:


سخت است که تراست والت را دوست نداشته باشید. اشکالات این اپلیکیشن اندک و دانلود و شروع به کار آن آسان است و رابط کاربری‌اش کار با آن را ساده می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت همه امکانات موردنیاز کاربران در تراست والت وجود دارد. به طور کلی اگر می خواهید مقداری از سرمایه ارز دیجیتال را برای مدت طولانی نگهداری کنید و از طرفی هم امکان خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را ندارید، این کیف پول می تواند برایتان بسیار کاربردی باشد. ما در این مطلب درباره TRUST WALLET اطلاعات پایه را در اختیارتان قرار دادیم و در مقالات بعدی به صورت تخصصی تر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

مقالات مشابه

بلاکچین چیست دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
سایت تریدینگ ویو دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تراست ولت چیست دسته بندی : کیف پول ارز دیجیتال

نظرات