ارز چیلیز چیست

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ آینده رمز ارز چیلیز

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 21 آذر 1401

ترکیبی از دنیای رمز ارز و ورزش، این همان رویایی است که رمز ارز چیلیز برای هواداران دو اتیشه ورزشی خود محقق کرده است. اما چگونه؟ ارز دیجیتال چیلیز رمز ارز محبوب همه ورزش دوستان، در سراسر جهان است که به تمام هواداران ورزشی به خصوص فوتبال این امکان را می‌دهد؛ که فقط یک تماشاگر معمولی برای تیم مورد علاقه خود نباشند؛ بلکه بتوانند در برخی از تصمیمات تیم تاثیر گذار باشند. یا حتی با بازیکنان محبوبشان ملاقات کنند و فراتر از همه این ها بتوانند از علاقه خود کسب درآمد کنند.
در این مقاله از ارز هشت قصد داریم تا به دنیای چیلیز سفر کنیم و نسبت به این رمز ارز پر هیجان اطلاعاتی همچون هدف، چشم انداز ، تاریخچه ، مزایا و معایب، فن توکن ها، باشگاه های دارنده توکن هواداری و عملکرد این ارز دیجیتال محبوب را بدست آوریم. همراه ما باشید.


ارز چیلیز چیست؟


چیلیز توکنی غیرمتمرکز و رمزنگاری شده است و می‌توان آن را جز رمز ارز‌هایی دسته‌بندی کرد که بلاک‌چین مخصوص خود را نداشته و روی بلاکچین اتریوم (توکن ERC20) فعالیت می‌کنند.
رمز ارز چیلیز، می‌تواند توسط طرفداران برای به دست آوردن فن توکن‌های تیم محبوبشان مورد استفاده قرار بگیرد. این فن توکن‌ها در بستر Socios. com طراحی شده و به طرفداران، حق رای می‌دهد تا به طور خاص در فرآیندهای تصمیم گیری و نظرسنجی‌ها در رابطه با تیم‌های ورزشی یا سازمان‌هایی که با این پلتفرم در ارتباط هستند؛ شرکت کنند.

  • تعداد کل توکن‌های ارز چیلیز در بازار

در مجموع ۸.۸۸ میلیارد توکن چیلیز در بازار عرضه شده است که ۳۴.۵درصد از این توکن برای پیش فروش خصوصی و عمومی توزیع شده است. ۲۲.۵ درصد به عنوان ذخیره پایه به کاربران آینده پلتفرم Socios. Com اختصاص داده شده است و از این تعداد، ۵ درصد از کل توکن‌ها به تیم چیلیز و سرمایه گذاران اولیه و  ۳ درصد به هیئت مشاوران آن  و در نهایت ۱۵درصد برای عملیات بازاریابی و خریدهای استراتژیک در نظر گرفته شده است.

  • هدف و چشم انداز چیلیز

هدف اصلی این رمز ارز تبدیل میلیاردها طرفدار ورزش و بازی های الکترونیکی از تماشاچی به افراد تأثیرگذار است.

پس در نهایت چشم انداز چیلیز این است که با توکن های خود، پلتفرم Socios.com را تقویت کند و بیش از 2.2 میلیارد گیمر و بیش از 380 میلیون طرفدار ورزش‌های الکترونیکی و همچنین میلیاردها هواداران فوتبال را از تماشاگر و هوادار منفعل به هواداران تأثیرگذار و تصمیم‌گیرنده مستقیم با تیم تبدیل کنیم.


تاریخچه رمز ارز چیلیز


آینده چیلیز

ارز دیجیتال چیلیز توسط گروه مدیارکس (Mediarex) که زیر مجموعه‌های سازمان جهانی ورزش و سرگرمی است؛ راه اندازی شد. الکساندر دریفو (Alexandre dreyfu) در سمت مدیر اجرایی، تیبو پلتریتر (Thibaut pellrtier) در سمت مدیر ارشد فناوری، مکس رابینوویچ (max Rabinovitch) به عنوان مدیر ارشد استراتژی، رهبران سه ضلع مثلث این گروه را تشکیل داده اند. فعالیت اصلی این گروه در سال ۲۰۱۸ در پلتفرم Socios. com در ابتدا دارای سه فاز برای ورود به بازار بود.

اولین فاز پروژه چیلیز پیش از راه اندازی بود که از سال 2018 آغاز و شامل مراحل زیر است:

  • تولید و توزیع توکن های چیلیز
  • ایجاد نسخه نمایشی برای توسعه، فعال کردن مکانیسم رای گیری هوشمند در پلتفرم چیلیز
  • ورود اولین باشگاه های فوتبال همچون پاریس سنت ژرمن و یوونتوس برای شرکت در پلتفرم

دومین فاز پروژه چیلیز راه اندازی بود که از سال 2019 وارد مرحله اجرا شد .

  • توکن های چیلیز برای خرید به راحتی در صرافی ها در دسترسی قرار گرفت.
  • فن توکن های مرتبط با تیم ها درپلتفرم Socios.com ارائه شد.
  • اولین رای گیری در پلتفرم توسط هوادارانی که فن توکن خریده بودند.آغاز شد.

سومین فاز  توسعه نام گرفت که با اهداف زیر در سال 2020 شروع شد.

  • گسترش فن توکن ها و پیشنهادات مبتنی بر عرضه ورزش های جدید
  • افزودن استیمرها وبرند گیمرهادر پلتفرم Socios.com

توکن هواداری (fan token) چیست؟


یک توکن رمزنگاری با نام تجاری و انحصاری تیم ورزشی مورد نظر است که برای استفاده مستقیم در بستر Socios. com طراحی شده‌اند. هنگامی که یک تیم یا سازمان جدید در Socios. com راه اندازی می‌شود، عرضه فن توکن آن‌ها برای خرید توسط طرفداران بر اساس اولویت اول، با قیمت ثابت ارائه می‌شود. پس از اینکه فن توکن‌ها (Fan Tokens) توسط طرفداران خریداری شد، می‌توان آن‌ها را در بازار مشترک Socios. com فهرست کرد.

بیشتر بخوانید-فن توکن چیست

  • باشگاه های دارنده فن توکن چیلیز

از پروژه و تیم‌هایی که طرفداران آن می‌توانند مستقیم از پلتفرم Socios. com توکن هواداری خریداری کنند، می‌توان به تیم‌های پاریس سنت ژرمن، یوونتوس، آ اس رم، اتلتیکو مادرید، منچستر سیتی، گالاتاسرای، آرسنال، بارسلونا، یو اف سی، لیدز، استون، یانگ بویز، سنت ترویدنس، دانشگاه شیلی و تیم فوتبال آث میلان، تیم‌های ملی مانند آرژانتین، پرتغال اشاره کرد.

  • پلتفرم Socios.com در یک نگاه

به طور کلی پلتفرم Socios. com اجزای اصلی خود را در سراسر بلاکچین عمومی اتریویم و یک بلاکچین کمکی ترکیب می‌کند. و در واقع این پلتفرم به عنوان پلی بین این دو زنجیره عمل می‌کند.

پلتفرم Socios. com با دریافت کارمزد بسیار اندک برای تمام تراکنش‌های انجام‌شده کسب درآمد می‌کند. با این حال برای شما، رای دادن و تصمیم گیری به عنوان یک طرفدار، هنگامی که فن توکن‌ها را برای تیم یا رویداد مورد نظر خود خریداری می‌کنید، همیشه رایگان است.

پلتفرم Socios. com صرفا به پرداخت درصدی به تیم‌ها، لیگ‌ها یا سازمان‌دهندگان رویداد، برای استفاده از پایگاه‌های هواداران آن‌ها و آوردن آن‌ها به محیط پلتفرم وابسته نیست. بلکه آن‌ها را در یک مدل تعاملی با طرفداران پایدار قرار می‌دهد؛ که در آن تعامل، طرفداران به عنوان یک تاکتیک بازاریابی دنبال نمی‌شود، بلکه به عنوان بخشی از یک مدل تجاری مستقیم دنبال می‌شود.


ارز چیلیز چه مزایا و معایبی دارد؟


مزیت های رمز ارز چیلیز:

  • اطلاعات معتبر و شفاف
  • قرارداد هوشمند توکن ها و NFT ها در چیلیز
  • نفوذ پذیری موثر در جامعه ورزشی
  • مشارکت های موفق با برند ها و باشگاه های مطرح فوتبال مانند یوونتوس وپاریس سنت ژرمن
  • رقیب نداشتن پلتفرم Socios.Com

معایب رمز ارز چیلیز:

  • ارز دیجتال چیلیز را فقط می‌توان خرید و معامله کرد و نمی‌توان آن را استخراج کرد.
  • رمز ارز چیلیز هنوز توسط تمام صرافی ها لیست نشده است.

عملکرد رمز ارز چیلیز


ارز دیجیتال چیلیز (chz) سوختی برای موتور Socios. Com است. عملکرداین رمز ارز  به این صورت است که باشگاه‌ها یا توسعه دهندگان تیم ورزشی مورد نظر با پلتفرم چیلیز مذاکره کرده و تعداد مشخصی توکن را وارد بازار می‌کنند. این توکن‌ها مخصوص با لوگو ونام خود باشگاه است.
در نهایت باشگاه‌ها اقدام به فروش توکن‌های هواداری به طرفداران خود می‌کند. و طرفداران بعد از تهیه این فن توکن ها، از حق رأی در تصمیم‌گیری‌های باشگاه مورد علاقه‌شان برخوردار هستند.

رمز ارز چیلیز چیست


طرفداران برای آینده چیلیز چه تصمیمی می توانند بگیرند؟


هواداران صحبت می‌کنند باشگاه ها گوش می‌دهند.

وقتی طرفداران وارد پلتفرم Socios. Com می‌شوند و توکن‌های Chiliz‏ را می‌خرند از آن‌ها برای استفاده از حق رای خود استفاده می‌کنند. در واقع آن‌ها تبدیل به بخشی از موتور تصمیم‌گیرنده برای هر باشگاهی که انتخاب کردند؛ می‌شوند.

1. طرفداران چه نوع تصمیماتی می‌توانند برای راهنمایی و تعامل با تیم‌ها و لیگ‌هایی که در آن‌ها رأی دارند، بگیرند؟

طرفداران و دارندگان فن توکن، فقط می‌تواند در موضوعاتی که از طریق تیم و یا سازمان مورد نظر مشخص و تعیین می‌شود، تصمیم گیری کنند. برای مثال نظرسنجی در مورد طراحی لباس بازیکنان، زمان و مکان برگذاری بازی‌های دوستانه و حتی شعار‌های هواداری و…

2. با شرکت در نظر سنجی، فن توکن‌ها خرج می‌شود؟

خیر با شرکت در نظرسنجی مالکیت شما از توکن تیم خریداری شده؛ خارج وخرج نمی‌شود. با این حساب، شما میتوانید در رای گیری باشگاهی که توکن آن را خریداری کردید؛ به صورت دائمی شرکت کنید.

3. آیا تعداد توکن بالا، تاثیربیشتری در رای گیری دارد؟

بله تعداد فن توکن‌های هر چه بیشتر باشد مسلما تاثیر بالاتری در رای گیری و نظرسنجی‌ها خواهد داشت. اما دارای محدودیت و وزن مشخصی است.
طبق تدابیر سنجیده شده توسط این پلتفرم، طرفدار فقط می‌تواند تا یک سطح محدود و مشخصی توکن خریداری کند؛ که این سطح دقیقا ۵۱٪  فن توکن‌های یک باشگاه است.


تاثیر جام جهانی روی چیلیز چیست؟


بسیاری از طرفداران دو آتیشه فوتبال و سرمایه گذاران فن توکن‌ها در پلتفرم Socios. Com، منتظر فرا رسیدن بزرگترین رویداد ورزشی، یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ بودند و پیش بینی می‌شد شاهد روند صعودی رمز ارز چیلیز در این رویداد مهم باشیم که همین طور هم شد.
رمزارز چیلیز از حدودا ۴ ماه قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تا به الان که چیزی به اتمام جام جهانی ۲۰۲۲ نمانده است؛ روند صعودی را در بالاترین سطح رشد خود تجربه کرده است. یعنی  پامپ حدود ۲۰۰ درصدی رمز ارز چیلیز! اما آیا این روند با اتمام بازی‌ها همانطور ادامه دارد؟


آینده رمز ارز چیلیز


به علت تمرکز روی دنیای سرگرمی آینده بسیار روشنی در انتظار این رمز ارز وجود دارد. که همین عامل می‌تواند میلیون‌ها نفر را به این پلتفرم جذب نمایید. مهم‌تر از همه همکاری با باشگاه‌های بزرگ ورزشی از جمله پاریس سنت ژرمن را دارد که قطعا هواداران دو اتیشه آن‌ها بی‌صبرانه مشتاق خرید فن توکن‌های این تیم هستند. از موارد دیگری که می‌توان به آینده درخشان این رمز ارز پرداخت؛ نقدینگی آسانی است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این ارز دیجیتال در بزرگترین صرافی‌ها قابل خرید و فروش است. در نهایت نمودار آینده چیلیز در سال‌های پیش رو مثبت ارزیابی می‌شود. به طور قطع توکنی که در دنیای ورزش‌های محبوب کارایی داشته باشد، به احتمال قوی خود نیز محبوب خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات

  • احمد
    21 آذر 1401

    سلام، مقاله رو تا انتها مطالعه کردم ممنون بابت توضیحات مفیدتون.
    برای فوتبالی های مثل من فن توکن ها بسیار جذاب هستن مشتاقم که سرمایه گذاری کنم

    • ادمین ارزهشت
      21 آذر 1401

      ممنون از نظرتون