بیت سیزن چیست

بیت سیزن چیست و چه زمانی رخ می دهد؟

دسته بندی : اصطلاحات 10 دی 1402

بیت سیزن / bitseason به معنای  فصل بیت کوین است. شاید مفهوم واقعی این عبارت از عنوان آن مشخص باشد. اما به طور خلاصه و به بیان ساده به بازه زمانی که در آن عملکرد و مارکت کپ بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بهتر است، بیت سیزن می‌گوییم. بیت سیزن و آلت سیزن دو مفهوم متقابل هستند و از آن‌ها به عنوان پارمتری برای مقایسه عملکرد آلت کوین‌ها و بیت کوین در مقابل یکدیگر استفاده می‌شود.

اگر از طرفداران ارزهای دیجیتال و یا از سرمایه گذاران بیت کوین هستید، در این بررسی با ما در تیم تحلیلی ارز هشت همراه باشید.


بیت سیزن چیست؟


بیت سیزن به عنوان دوره‌ای شناخته می‌شود که در آن دوره عملکرد بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بهتر است. در این دوره بیت کوین بهترین قیمت خود را دارد و معامله گران تمایل زیادی به خرید بیت کوین نشان می‌دهند. توجه داشته باشید که این مفهوم الزاما مربوط به دوره رشد و صعود قیمت نیست. گاهی امکان دارد این دوره در قیمت نزول باشد اما اگر قیمت بیت کوین نسبت به سایر آلت کوین‌ها با سرعت کم‌تری نزول کند در این حالت هم شاهد بیت سیزن هستیم.

بنابراین نتیجه گیری نهایی این است: به دوره‌ای که قیمت بیت کوین بیشتر از آلت کوین‌ها باشد و در نزول قیمت و یا صعود قیمت پیشرو سایر ارزهای دیجیتال باشد، بیت سیزن رخ می‌دهد.


تفاوت بیت سیزن با آلت سیزن چیست؟


آلت سیزن یا AltSeason دوره‌ای کاملا بالعکس بیت سیزن است. یعنی در این دوره قیمت ارزهای دیجیتال دیگر نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری دارد. شاید جالب باشد بدانید، آلت سیزن نشان دهنده علاقه سرمایه گذاران به بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها است. بنابراین زمانی که آلت سیزن رخ می‌دهد یعنی سرمایه گذاران علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری روی هر ارز دیجیتالی به غیر از BTC دارند.

اما اگر سوال شما این است که آلت سیزن کی رخ می‌دهد؟ باید بگوییم آلت سیزن زمانی اتفاق می‌افتد که در یک بازه ۹۰ روزه مارکت کپ و حجم معاملات ارزهای دیجیتال بازار (به غیر از بیت کوین و حداقل ۵۰ ارز) از بیت کوین بهتر باشد. هر زمان که مارکت کریپتو را در چنین شرایطی دیدید بدانید که آلت سیزن رخ داده است. در بیت سیزن نیز شرایطی درست بالعکس این موضوع رخ می‌دهد.


چگونه بیت سیزن را تشخیص دهیم؟


تشخیص موقعیت‌های مختلف در بازار واحد اندازه گیری مشخصی ندارد. اما همیشه می‌توان با توجه با فاکتورها و داده‌هایی مشخص پیش بینی کنیم که مارکت در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد. در ادامه این راه‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم:
  • دامیننس بیت کوین
  • بررسی شاخص های بازار کریپتو
  • بررسی قیمت سایر آلت کوین ها

1-افزایش دامیننس بیت کوین:

دامیننس بیت کوین نشان دهنده سلطه بیت بر بازار است. با بررسی این شاخص می‌توانید به نتایج مختلفی برسید. افزایش دامیننس یکی از نشانه‌های بیت سیزن است. بنابراین یکی از مولفه‌هایی که برای نزدیک شدن به این فصل باید بررسی کنید دامیننس است. اگر دامیننس را بررسی کرده و شاهد افزایش آن بودید، به سراغ سایر نشانه‌ها بروید تا از فرا رسیدن فصل بیت کوین اطمینان کسب کنید.

2-شاخص‌های بازار کریپتو:

بررسی احساسات و نوسانات در بازار یکی دیگر از راه های بیتسیزن است. یکی از این شاخص ها بلاکچین سنتر (BlockchainCenter) شما می‌توانید با بررسی این سایت دریابید که بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال (آلت کوین های مهم بازار) در چه وضعیتی قرار داررد. اگر شرایط بازار به گونه ای باشد که بیت کوین عملکرد خوبی داشته باشد( چه در نزول بازار چه در شرایط صعودی) این نشانه از بیت سیزن است. بنابراین دومین معیار برای تشخیص برای احساسات و نوسانات بازار به کمک شاخص هایی همچون ترس و طمع است.

3-کاهش قیمت آلت کوین های شناخته شده بازار:

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نشانه ای از bitseason باشد کاهش قیمت آلت کوین ها بازار است. بنابراین برای اینکه از فصل بیت کوین اطمینان حاصل کنید، می‌توانید قیمت مهم ترین ارزهای بازار را بررسی کنید و اگر شاهد کاهش قیمت آن ها با درصد بیشتر نسبت به بیت کوین بودید یعنی اینکه در فصل بیت کوین قرار داریم.

اگر به دنبال پیدا کردن فصل بیت کوین هستید می‌توانید با بررسی موارد بالا از این مورد اطمینان پیدا کنید.


در آخر نتیجه می‌گیریم که:


bitseason در شرایط مختلف معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد و این موارد برای افراد گوناگون کاملا متفاوت است. برای نمونه اگر شما سرمایه گذار آلت کوین ها و ارزهای ترند بازار هستید، شروع بیت سیزن برای کسب و کار شما ضرر آفرین است و امکان دارد فعالیت شما را پیچیده کند. چرا که در این شرایط با کاهش قیمت ارزهای فرعی همراه هستیم.

در کنار این موارد یکی دیگری از مواردی که می‌تواند سبب کاهش محبوبیت فصل بیت کوین شود، افزایش قیمت بیت کوین است. چرا که افزایش قیمت می‌تواند توان خرید را از افراد بسیاری بگیرد. اما قطعا این امر برای هولدرها یک فرآیند سود آفرین است. بنابراین اگر تریدر حرفه ای بازار هستید، قطعا این فصل برای شما به عنوان یک فرصت طلایی بازار محسوب می‌شود.

ما در این مطلب به بررسی اینکه آلت سیزن چیست، بیت سیزن چیست و این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند پرداختیم. چنانچه در این باره سوالی دارید، با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

نظرات