7 پرسشی که پیش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها پاسخ دهید

7 پرسشی که پیش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها پاسخ دهید

دسته بندی : ترید 28 تیر 1403

صرافی ارز دیجیتال

محبوبیت ارزهای دیجیتال با وجود نوسانات شدید قیمت و مقررات، دائما در حال افزایش است. با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در طول دوران دائما در حال افزایش بوده است. ارزهای دیجیتال به یک سرمایه‌گذاری جذاب اما پرخطر تبدیل شده‌اند. بنابراین، چگونه می‌توان تشخیص داد که این سرمایه‌گذاری برای شما مناسب است؟ به عنوان یک سرمایه‌گذار مبتدی در هر ارز دیجیتالی، باید نوسانات بازار و احتمال از دست دادن کل سرمایه‌گذاری خود را در نظر بگیرید. برعکس، با افزایش پذیرش ارز دیجیتال، ممکن است سود کلانی کسب کنید که انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری است. در ادامه، 7 پرسشی که پیش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها پاسخ دهید را فهرست کرده ایم.

برای به حداقل رساندن ریسک و توانایی سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال خوب با پتانسیل بالا، هر سرمایه‌گذار باید این ۷ سوال را از خود در رابطه با پروژه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارد، بپرسد. اگر شما هم در ابتدای این مسیر هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

7 پرسشی که پیش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها پاسخ دهید


1-آیا این سرمایه‌گذاری برای من مناسب است؟

در این رابطه جاستین گودبرد، هریتیج اینوسترز می‌گوید:

از خود بپرسید: «این سرمایه‌گذاری چگونه با اهداف کلی برنامه‌ریزی مالی من سازگار است؟» اگر مشخص کرده‌اید که می‌خواهید به چه هدفی برسید، باید بررسی کنید که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر. با توجه به سابقه کوتاه مدت ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی عملکرد آن‌ها دشوار است. شخصا، برای بازنشستگی خود ریسک سرمایه‌گذاری در یک سرمایه‌گذاری آزمایشی را نمی‌پذیرم.

2-هدف من از سرمایه‌گذاری چیست؟

در پاسخ به این پرسش جی شاه، پرسونال کپیتال می گوید:

قبل از خرید ارز دیجیتال، از خود بپرسید: «من چه چیزی را می‌خواهم به دست بیاورم؟» اگر به دنبال سرمایه‌گذاری پولی، برای کنجکاوی هستید، آن را به‌عنوان خرج کردن در نظر بگیرید نه پس‌انداز. اغلب ارزهای دیجیتال پشتوانه دارایی واقعی ندارند و ذاتا ناپایدار هستند. اگر سرمایه زیادی دارید و یا می‌خواهید بخشی از سرمایه تان را پس انداز کنید و سرمایه‌گذاری در بیت کوین لذت می‌برید، مشکلی نیست. اما ارز دیجیتال نباید بلیط شما برای بازنشستگی باشد. (در واقع می‌گوید برای آینده خود روی ارزهای دیجیتال حساب نکنید چرا این که رمز ارزها همانطور که می‌توانند ناگهان شما را ثروتمند کنند، به همان اندازه هم می‌توانند باعث از دست دادن دارایی شما شوند.)

3-آیا آمادگی از دست دادن پول و دارایی‌ام را دارم؟

ارزهای دیجیتال، جدید و هیجان‌انگیز هستند. اما واقعیت این است که ۱۰۰ درصد ارزش یک سرمایه‌گذاری می‌تواند به دلیل کاهش ارزش یا جرایم سایبری به طور آنی از بین برود. این امر به ویژه برای کسانی که از دارایی هایی مانند بیت کوین برای ریسک کردن پس‌انداز بازنشستگی خود در ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، وحشتناک است. – برایان الیس، سلف-دایرکتد اینوستور سوسایتی

پس همیشه قبل از ورود به یک معامله از خود بپرسید آیا آمادگی از دست دادن سرمایه‌ام را دارم؟ آیا این سرمایه همه دارایی من است؟ اگر می‌خواهید با پس انداز اصلی که دارید شروع به معامله کنید بهتر است این کار را انجام ندهید. بهتر است برای ورود به بازارهای مالی از آن بخش از دارایی تان استفاده کنید که نبودش به شما آسیبی وارد نمی‌کند.

4-در این مسیر به چه کسی می‌توانم برای یادگیری اعتماد کنم؟

ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده هستند و سرمایه‌گذاران باید یا برای تبدیل شدن به یک متخصص، زمان خود را صرف پروژه‌های دیگر کنند یا اعتماد زیادی به تیم خود داشته باشند. نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال، سناریویی آسان برای انجام معامله‌ای نامطلوب با نوسانات شدیدی که همه ما در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد آن بوده‌ایم، ایجاد می‌کند. بنابراین اگر یک تازه وارد هستید، حتما برای یادگیری به یک استاد ارز دیجیتال نیاز دارید. در ایران افراد زیادی هستند که به آموزش ارز دیجیتال می‌پردازند پس بررسی کنید چه کسانی به آموزش می‌پردازند و در این مسیر بهترین شخص برای شما چه کسی است.

5-چگونه ارز دیجیتال بعدی را که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، انتخاب کنید؟

ممکن است در وب‌سایت CoinMarketCap هزاران رمزارز لیست شده را دیده باشید. در نگاه اول، ممکن است انتخاب از میان این تعداد زیاد ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری دشوار به نظر برسد. واقعیت این است که بسیاری از این رمزارزها آینده‌ای ندارند و احتمالا پروژه‌هایشان با شکست مواجه می‌شود. تنها تعداد کمی از رمزارزهای فعلی هستند که آینده روشنی پیش رو دارند. در کل، تنها آن دسته از ارزهای دیجیتالی که مشکلات کاربران را در دنیای واقعی حل می‌کنند، می‌توانند در آینده بقا داشته باشند؛ بنابراین شما باید در ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید که راه‌حل‌های عملی و کاربردی برای مشکلات انسان‌ها ارائه می‌دهند. این یک شرط اساسی است.

6-آیا قصد دارید ارزهای دیجیتال خود را بلافاصله با افزایش قیمت بفروشید؟

ابتدا باید از خود بپرسید که نظر شما درباره بیت‌کوین و صنعت ارزهای دیجیتال چیست. پاسخ به این سؤال به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که می‌خواهید در بلندمدت، کوتاه‌مدت یا میان‌مدت به این بازار وارد شوید. اکنون، پیش از خرید یک ارز دیجیتال، باید مشخص کنید که آیا آماده فروش آن به محض رسیدن به قیمت بالا هستید یا خیر. با پاسخ به این سؤال از پیش، در زمان مورد نیاز برای تصمیم‌گیری تردیدی نخواهید داشت و می‌توانید سریع‌تر تصمیم بگیرید و اینگونه با توجه به استراتژی که دارید حداکثر سود از معامله را دریافت خواهید کرد.

7-چه استراتژی فروشی برای ارزهای دیجیتال خود دارید و چه عواملی ممکن است باعث شود که همه توکن‌های خود را بفروشید؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که رمزارزهای خود را به محض رسیدن به قیمت بالا بفروشید، باید نحوه فروش را مشخص کنید. برخی ممکن است فروش کامل را انتخاب کنند، در حالی که عده‌ای ممکن است فروش تدریجی را برگزینند تا در آینده از سقف‌های جدید قیمت بهره‌مند شوند. افرادی که فروش تدریجی را انتخاب می‌کنند، هماهنگی بیشتری با یک استراتژی میان‌مدت خواهند داشت.

شما همچنین می‌توانید همه چیز را بفروشید و سپس پیش از خرید مجدد، روی کاهش قیمت آن شرط‌بندی کنید (پوزیشن شورت بگیرید). این استراتژی برای سرمایه‌گذارانی است که مایل به ریسک‌های بیشتری هستند و بنابراین بالقوه می‌توانند سود بیشتری کسب کنند.انجام سرمایه‌گذاری‌های موفق نیازمند کنترل عالی ریسک‌های ذاتی هر سرمایه‌گذاری است. برای کنترل بهتر ریسک، باید سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی کنید و برای آن‌ها آماده شوید.

باید از خود بپرسید که چه عواملی می‌تواند باعث شود شما فورا همه توکن‌های خود را بفروشید. این عوامل می‌توانند متعدد باشند و شما با مطالعه اصول بنیادی هر پروژه آن‌ها را تعیین خواهید کرد. برای هر یک از عواملی که شناسایی می‌کنید، توصیه می‌شود که برنامه عملی خود را از پیش آماده کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا بدون اتلاف وقت در هر فرایند تصمیم‌گیری، به سرعت واکنش نشان دهید.

کلام پایانی:

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال شباهت زیادی به سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی و در دنیای مالی سنتی دارد. بهتر از قبل از ورود به هر بازار مالی وضعیت خود را مشخص کنید، استراتژی مالی داشته باشید و شرایط را به طور کلی بسنجید. ما در این مطلب از ارز هشت 7 پرسشی که پیش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به آنها پاسخ دهید را بررسی کردیم. این سوالات را از خود بپرسید و به درستی پاسخی برای آن ها دریابید. پاسخ این پرسش ها به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید انتظارات خود را درک و نتیجه مطلوب تری را از بازار بگیرید.

در کنار این موارد باید دقت کنید که در هر معامله ای مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و استفاده از استراتژی برای قرار دادن حد ضرر و حد سود الزامی است. در یک معامله با استفاده از حد سود و حد ضرر میزان از دست دادن سرمایه شما به حداقل می رسد و حد سود باعث می شود تا از احساساتی مانند طمع جلوگیری کنید و حداکثر سود خود با توجه به استراتژی را دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات