کیف پول ارز دیجیتال

معرفی و آموزش کامل کیف پول الکتروم (Electrum)

همانطور که می‌دانید کیف پول ارز دیجیتال مکانی برای ذخیرع‌سازی ارزها است. تا به امروز گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب به وجود آمده‌اند و هر شخص می‌تواند با توجه به نیازهای فردی خود بهترین مورد را انتخاب کند. در این راستا انتخاب یک ولت امن با کاربری ساده یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد بوده است. کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و در یک دسته‌بندی کلی به دو نوع ولت گرم و ولت سرد تقسیم‌بندی می‌شوند. کاربرانی که سرمایه آن‌ها اندک است و برای مدت طولانی نمی‌خواهند ارزهای دیجیتال را هولد کنند اغلب از کیف پول‌های گرم استفاده می‌کنند، در این بین یکی از انواع کیف پول‌های گرم کیف پول الکتروم (electrum) است که متمرکز بر امنیت و ارائه خدمات کاربر پسند با سرعت بالا است.

کیف پول الکتروم در واقع برای نگهداری امن بیت کوین راه اندازی شد. در این ولت دیجیتالی امکان کامل مدیریت دارایی بر عهده شخص شما است و هیچ فرد یا سازمانی بر دارایی شما کنترل ندارد. در این مطلب از ارز هشت می‌خواهیم تا شما را با این کیف پول ارز دیجیتال به طور کامل آشنا کنیم تا اگر برای نگهداری بیت کوین‌های خود به دنبال یک فضای ذخیره‌سازی امن هستید بتوانید از آن استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

توضیحات ویژگی
نوع کیف پول نرم افزاری؛ قابل استقاده در دسکتاپ و موبایل(اندروید)
قیمت رایگان برای استفاده از تمام خدمات ولت
کارمزد فقط کارمزد شبکه برای ارسال دارایی ها؛ بدون کارمزد برای دریافت دارایی ها
تعداد ارزهای قابل پشتیبانی فقط بیت کوین

کیف پول الکتروم Electrum چیست؟

الکتروم یک کیف پول ارز دیجیتال متن باز است و در سال 2011 برای اولین بار عرضه شد. از زمانی که این ولت منتشر شد به دلیل کاربری ساده ای که دارد و همچنین سازگاری با دستگاه های مختلف به یکی از محبوب ترین ها برای هولد بیت کوین تبدیل شد. در حال حاضر کیف پول الکتروم یکی از بهترین ولت های دستکاپ بیت کوین در بین سرمایه گذاران است.

قابلیت های الکتروم ولت:

  • ارسال و دریافت بیت کوین: الکتروم به شما امکان می‌دهد تا به راحتی بیت کوین ارسال و دریافت کنید.
  • مدیریت تراکنش ها: شما می‌توانید تمام تراکنش های خود را در الکتروم مشاهده و مدیریت کنید.
  • پشتیبانی از چندین حساب: شما می‌توانید چندین حساب کاربری در الکتروم ایجاد کنید تا بیت کوین های خود را به طور جداگانه ذخیره کنید.
  • پشتیبانی از SegWit: الکتروم از SegWit، راه حلی برای افزایش مقیاس پذیری بیت کوین، پشتیبانی می‌کند.
  • پشتیبانی از شبکه لایتنینگ: الکتروم از شبکه لایتنینگ، راه حلی برای پرداخت های سریع و ارزان بیت کوین، پشتیبانی می‌کند.

برنامه دستکاپ الکتروم، امکان سفارش‌سازی بالایی را فراهم می‌کند و همین مسائل باعث شده‌اند تا آن به یک ولت ایده آل برای کاربران باشد. البته نکته‌ای که باید یادآور کنیم این است که الکتروم در حال حاضر فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. اما شما می‌توانید آن را در نسخه‌های مختلف از جمله ویندوز، مک، لینکوس، نسخه موبایل و ویندوز داشته باشید.

کیف پول الکتروم چگونه کار می‌کند؟

الکتروم یک کیف پول بیت کوین محبوب است که به دلیل امنیت بالا، رابط کاربری ساده و کارمزدهای پایین شناخته شده است. این کیف پول به شما امکان می‌دهد تا بیت کوین‌های خود را به صورت ایمن و آسان ذخیره، ارسال و دریافت کنید. الکتروم به شما امکان می‌دهد تا یک کیف پول جدید ایجاد کنید یا یک کیف پول بیت کوین موجود را با استفاده از عبارت seed یا کلید خصوصی خود بازیابی کنید.

برخلاف برخی از کیف پول‌های دیگر، الکتروم کل بلاک‌چین بیت کوین را دانلود نمی‌کند. در عوض، این کیف پول با مجموعه‌ای از سرورهای قابل اعتماد همگام‌سازی می‌شود که این امر باعث می‌شود الکتروم سریع‌تر و کارآمدتر باشد. الکتروم از کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد پشتیبانی می‌کند که در آن‌ها کلیدهای خصوصی شما هرگز به اینترنت متصل نمی‌شوند. این امر امن‌ترین راه برای ذخیره بیت کوین‌های شما است.

سازگاری پلتفرم های مختلف و کیف پول های سخت افزاری:

کیف پول بیت کوین الکتروم با چندین برند کیف پول سخت افزاری مانند لجر، ترزور و KeepKey  سازگاری دارد. استفاده از کیف پول سخت افزاری به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت ایمن‌تر دارایی‌های خود را ذخیره کنید و در یک دستگاه به صورت آفلاین دارایی خود را ذخیره کنید. این امر امکان هک شدن و به خطر افتادن اطلاعات شما را غیر ممکن می‌کند. این ویژگی به نوبه خود سطح بالایی از امنیت را به کاربران ارائه می‌دهد.

منبع باز بودن کیف پول الکتروم:

یکی از بزرگ‌ترین مزایای که کیف پول الکتروم دارد این است که منبع باز است. این یعنی الکتروم تمام کد منابع برای ارتقاء و ارزیابی منتشر کرده است. اگر تجربه برنامه‌نویسی داشته باشید، می‌توانید این کد‌ها را تغییر دهید تا ویژگی‌های آن را منحصر به فرد برای خود تغییر دهید.

راهنمای نصب و استفاده از کیف پول الکتروم:

دانلود و نصب الکتروم ولت:

  • برای دانلود الکتروم، بهتر است از لینک‌های دانلود رسمی برای رایانه شخصی، مک یا لینوکس استفاده کنید.
  • برای نصب روی سیستم عامل اندروید، می‌توانید نرم افزار کیف پول را از طریق گوگل پلی استور دانلود کنید.

دانلود کیف پول الکتروم

نصب الکتروم:
  • پس از دانلود فایل نصبی، آن را اجرا کنید و مراحل نصب را دنبال کنید.
  • در حین نصب، از شما خواسته می‌شود تا یک رمز عبور برای کیف پول خود انتخاب کنید. این رمز عبور برای محافظت از کیف پول شما در برابر دسترسی غیرمجاز ضروری است.
  • همچنین از شما خواسته می‌شود تا شرایط خدمات را مطالعه و تایید کنید.
ایجاد کیف پول:
  • پس از نصب الکتروم، برای ایجاد کیف پول خود آماده هستید.
  • الکتروم دو نوع کیف پول ارائه می‌دهد: استاندارد و ۲FA.
  • کیف پول استاندارد: برای اکثر کاربران مناسب است.
  • کیف پول ۲FA: امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد، اما استفاده از آن دشوارتر است.
  • بنابراین توصیه می‌شود اگر کاربر مبتدی هستید حتما از کیف پول استاندارد استفاده کنید.
دریافت عبارت بازیابی:
  • پس از انتخاب نوع کیف پول، الکتروم یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای به شما می‌دهد.
  • این عبارت بسیار مهم است و باید آن را در مکانی امن یادداشت کنید.
  • عبارت بازیابی را به هیچ کس نگویید و آن را به صورت آنلاین ذخیره نکنید.
  • نکته مهم: اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، به بیت کوین‌های خود دسترسی نخواهید داشت.
تایید عبارت بازیابی:
  • الکتروم از شما می‌خواهد تا عبارت بازیابی خود را برای تایید دوباره وارد کنید. این کار برای اطمینان از اینکه عبارت بازیابی را به درستی یادداشت کرده‌اید، ضروری است.
شروع استفاده از کیف پول:
  • پس از تایید عبارت بازیابی، می‌توانید از کیف پول الکتروم برای ارسال و دریافت بیت کوین استفاده کنید.

امکانات و ویژگی‌های کیف پول بیت کوین الکتروم

به طور کلی هر کیف پول رمز ارز دارای دو کلید عمومی و خصوصی است. هر کدام از این کلید‌ها مزایا و ویژگی‌های خود را دارند. کلید خصوصی به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های خود را به صورت امن مدیریت دریافت و ارسال کنند. به کمک این مورد اگر کاربری کیف پول خود را به هر دلیل از دست بدهد، مجدد می‌تواند برای بازیابی دارایی‌های خود اقدام کند. همچنین این ولت دارای روش تایید ساده پرداخت spv است تا تمام تراکنش‌ها در آن بدون نیاز به دانلود کل بلاکچین بیت کوین تایید و انجام شود.

اما در ادامه مهم ترین ویژگی های این ولت را به صورت جزء به جزء بررسی می‌کنیم:

امنیت الکتروم ولت:

به طور کلی همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره داشتیم، این کیف پول غیر حضانتی است و کلید‌های خصوصی کاربران را کنترل نمی‌کند. این یعنی هیچ شخص ثالثی به ولت شما دسترسی ندارد. در کنار آن تایید هویت دو عاملی 2FA و امضای چندگانه Multisig سایر مواردی هستند که باعث حفظ امنیت دارایی‌های شما می‌شوند. در نتیجه گیری می‌توان گفت یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال الکتروم است اما نکته مهم این است که الکتروم به صورت خودکار به روزرسانی نمی‌شود و شما باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

افزایش حریم خصوصی:

علاوه بر رمزنگاری کیف پول، الکتروم به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل به حریم خصوصی بیشتر، سرورهای خود را اجرا کنند. برای اطمینان از ارسال اطلاعات صحیح توسط همه سرورها، از SPV برای تأیید داده‌های گزارش شده استفاده می‌کند.

معاملات ناشناس:

علاوه بر این، الکتروم به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون افشای هویت خود، بیت کوین معامله کنند. این یک کیف پول بدون احراز هویت مشتری (KYC) است که می‌تواند برای خرید ناشناس بیت کوین استفاده شود.

راه اندازی:

کل فرآیند راه اندازی کیف پول الکتروم بسیار آسان است. برای شروع فرآیند نصب، باید به وب سایت رسمی آن‌ها بروید و روی «دانلود» کلیک کنید. این کیف پول منابع نصب و باینری‌ها را برای چندین سیستم عامل از جمله اندروید، macOS، ویندوز، لینوکس و پایتون ارائه می‌دهد.
در حین راه اندازی، کیف پول از شما می‌خواهد نوع کیف پولی را که می‌خواهید ایجاد کنید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک کیف پول موجود را وارد کنید. اگر کیف پول جدیدی ایجاد می‌کنید، حتما عبارت بازیابی خود را یادداشت کنید.

کارمزد تراکنش ها در الکتروم ولت:

هنگام ارسال بیت کوین، این کیف پول به طور پیش فرض کارمزدی معادل ۰.۲ میلی بیت کوین (۱ میلی بیت کوین = ۱/۱۰۰۰ بیت کوین) برای تراکنش ها دریافت می‌کند. کاربران می‌توانند این کارمزد را مطابق با ترجیح خود در تنظیمات پیشرفته کیف پول سفارشی کنند.

انواع مختلف کیف پول الکتروم: راهنمای انتخاب بهترین گزینه برای شما

الکتروم، یک کیف پول بیت کوین محبوب با امنیت بالا، حریم خصوصی قوی و دسترسی آسان است. این کیف پول انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف کیف پول الکتروم و نحوه انتخاب بهترین گزینه برای شما می‌پردازیم.

۱. کیف پول استاندارد:

  • امنیت بالا: از کلیدهای خصوصی منحصربه‌فرد برای هر آدرس استفاده می‌کند.
  • ساده و آسان: برای استفاده نیازی به دانش فنی پیچیده ندارد.
  • مناسب برای: کاربرانی که به دنبال یک کیف پول امن و آسان برای استفاده هستند.

معایب:

  • احتمال از دست رفتن کلیدهای خصوصی: در صورت گم شدن یا فراموش شدن کلیدها، دسترسی به دارایی‌ها غیرممکن می‌شود.

۲. کیف پول الکتروم با احراز هویت دو عاملی (2FA):

  • امنیت بسیار بالا: یک لایه امنیتی اضافی به کیف پول شما اضافه می‌کند.
  • مناسب برای: کاربرانی که به دنبال حداکثر امنیت برای دارایی‌های خود هستند.

معایب:

  • پیچیدگی بیشتر: نیاز به تنظیم و استفاده از Google Authenticator یا برنامه مشابه دارد.

۳. کیف پول چند امضایی:

  • امنیت فوق‌العاده: برای انجام تراکنش به تأیید چندین کاربر (معمولاً 2 تا 3 نفر) نیاز دارد.
  • مناسب برای: کاربرانی که به دنبال بالاترین سطح امنیت برای دارایی‌های خود هستند، مانند تیم‌ها یا مشاغل.

معایب:

  • پیچیدگی بیشتر: نیاز به هماهنگی بین چندین کاربر برای انجام تراکنش دارد.

انتخاب نوع کیف پول الکتروم به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال ساده‌ترین گزینه هستید، کیف پول استاندارد انتخاب مناسبی است. اگر امنیت برای شما اولویت دارد، کیف پول 2FA یا چند امضایی را انتخاب کنید.

کلام آخر در رابطه با بهترین کیف پول بیت کوین الکتروم

الکتروم، یکی از انواع کیف پول‌های نرم افزاری است که از آن برای نگهداری بیت کوین استفاده می‌شود. این ولت را به نوعی می‌توان اختصاصی برای بیت کوین دانست. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این ولت امکان اتصال آن به ولت‌های سخت افزاری نظیر لجر است که از طریق این ویژگی شما می‌توانید کلید‌های خصوصی خود را به صورت آفلاین و امن ذخیره کنید.

در آخر، این ولت به دلیل پشتیبانی از بیت کوین (از هیچ ارز دیگری پشتیبانی نمی‌کند.) برای کسانی مناسب است که رمز ارز محبوب آن‌ها btc است. اگر شما از جمله کسانی باشید که در حال مبادله چندین ارز دیجیتال هستید این کیف پول برای شما مناسب نیست. تجربه شما از استفاده الکتروم چیست؟

ادمین ارزهشت

Recent Posts

کیف پول تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

کیف پول تلگرام کیف پولی مبتنی بر سرویس بلاکچین تون است و به کاربران این…

2 روز قبل

لیست شدن نات کوین در بایننس به زودی انجام می‌شود

خبر لیست شدن نات کوین در بایننس توسط این صرافی منتشر شد. طبق گزارش صرافی…

2 روز قبل

سفارش محدود یا لیمیت اوردر چه مفهوم و کاربردی دارد؟

بازارهای معاملاتی به خصوص ارزهای دیجیتال، روش‌های متفاوتی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال…

5 روز قبل

جایگزین های نات کوین | معرفی ایردراپ های رایگان و درآمدزا

بعد از ظهور بازی تلگرامی نات کوین که به طور عجیبی مورد استقبال قرار گرفت…

7 روز قبل

آموزش رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی

آیا رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی امکان پذیر است؟ اخیرا گزارش‌های…

1 هفته قبل

فارکستر چیست و چگونه کار می‌کند؟

فارکستر چیست و چه کارآیی دارد؟ شبکه‌های اجتماعی امروزه به یکی از اجزاء جدانشدنی زندگی…

2 هفته قبل