معرفی کیف پول کلور

کیف پول کلور (Klever Wallet) چیست؟ آموزش صفر تا 100 استفاده از آن

دسته بندی : کیف پول ارز دیجیتال 24 اردیبهشت 1403

کیف پول کلور (Klever wallet) محلی برای ذخیره‌سازی امن و نگهداری از ارزهای دیجیتال است. در دنیای رو به رشد بلاکچینی که ارزهای دیجیتال همواره در آن در حال پیشرفت هستند. بسترهای مختلفی برای خرید ارز دیجیتال و نگهداری از آن‌ها به وجود آمده اند. یک کاربر حرفه‌ای در این حوزه برای حفظ امنیت دارایی‌های خود همیشه باید پلتفرم‌های مختلف را شناسایی کند و اطلاعاتی به روز داشته باشد. یکی از ولت‌های رمز ارزی که این روزها مخاطب زیادی به خود جلب کرده است، کلور است. Klever wallet  یکی از کیف پول‌های برجسته رمز ارزی است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و از سطح امنیتی بالایی نیز دارد. این کیف پول تا به امروز توانسته به عنوان یکی از پیشگامان در میان کیف پول‌های کریپتویی شناخته شود. از این جهت قصد داریم در این مطلب به معرفی کلور و آموزش استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کیف پول کلور ولت (Klever)

کلور یک کیف پول چند-زنجیره‌ای امن برای ارزهای دیجیتال است که از بلاک‌چین‌های پیشرو در این صنعت پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم با دارا بودن اکوسیستمی پویا، به بیش از ۳ میلیون کاربر در سراسر جهان و بیش از ۳۰۰ هزار کاربر فعال خدمات ارائه می‌دهد. کلور یک شبکه غیرمتمرکز نظیر به نظیر ست که هدف آن اعطای مالکیت کامل دارایی‌های دیجیتال به کاربران هست.

این راهکار جامع از طریق یک اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران سیستم‌عامل‌های iOS (اپ استور) و اندروید (گوگل پلی استور) قرار دارد. این اپلیکیشن با ارائه بیش از ۳۰۰ جفت معاملاتی در سرویس Klever Swap، امکان دسترسی مستقیم به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین‌ اتریوم و ترون را از طریق مرورگر داخلی Klever فراهم می‌آورد. علاوه بر این، کلور طیف وسیعی از سرویس‌های منحصربه‌فرد مانند Klever Bank، Klever Exchange، Klever Labs و Klever OS را نیز ارائه می‌دهد.

  • تاریخچه کیف پول کلور:

کیف پول چند ارزی کلور در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و توکن اختصاصی آن یعنی Klever در ژوئن ۲۰۲۰ عرضه شد. پس از سه سال توسعه، شبکه اصلی (Mainnet) کلور در سال ۲۰۲۱ راه اندازی گردید.

بنیانگذار کلور، دیو ایاناکارا (Dio Ianakiara) مدیرعامل این شرکت است که سابقه‌ی درخشانی در حوزه ارزهای دیجیتال داشته و با شرکت‌هایی مانند گتی/آی‌او (Getty/IO Inc.) و گوویوانت (GoVivant) همکاری کرده است. دیگر هم‌بنیانگذاران این شرکت عبارتند از دیوید ایاناکارا، مارلون گومز و میشا لدرمن.

کسب درآمد از کیف پول کلور

کیف پول ارز دیجیتال کلور چگونه کار می‌کند؟

کیف پول کلور یک والت غیرمتمرکز با قابلیت خودنگهدارنده است که به کاربران امکان دسترسی مستقیم به کلیدهای خصوصی دارایی‌های دیجیتالشان را می‌دهد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از فرآیند «احراز هویت مشتری» (KYC) که در صرافی‌های متمرکز الزامی است، صرف نظر کنند.

علاوه بر این، اپلیکیشن کلور با رصد لحظه‌ای قیمت‌گذاری در سایر صرافی‌های پیشرو، فرآیند تبادل ارزهای دیجیتال را برای کاربران تسهیل می‌کند. این اطلاعات قیمتی برای ایجاد یک شاخص قیمتی اختصاصی در سرویس Swap به کار گرفته می‌شود. بدین ترتیب، هنگامی که کاربران از قابلیت Swap درون برنامه استفاده می‌کنند، با یک جفت ارز پیش‌فرض (معمولا BTC/USDT) مواجه می‌شوند. کاربران می‌توانند پیشنهادی برای تبادل ارائه دهند، پیش‌بینی قیمت را بررسی کنند یا مستقیما مبلغ مورد نظر برای سوآپ را وارد نمایند.

بخش های مختلف کیف پول کلور چگونه کار می‌کنند؟

حساب‌ها و گره‌ها:

بلاک‌چین کلور دو نهاد کلیدی تعریف می‌کند: حساب‌ها و گره‌ها. حساب‌ها که توسط یک جفت کلید (خصوصی و عمومی) کنترل می‌شوند و معرف کاربران هستند. در حالی که گره‌ها  داده‌های تاریخی را نگهداری کرده و درخواست‌های کاربران را اجرا می‌کنند.

مکانیزم اجماع:

کلور از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند، جایی که اعتبارسنج‌ها بر اساس دارایی‌هایی که در اختیار دارند (توکن‌های KLV) انتخاب می‌شوند.

توالی زمانی:

بلاک‌چین کلور، عملیات خود را در اسلات‌ها و دوره‌های زمانی (epoch) سازماندهی می‌کند. اسلات‌ها حداقل زمان تاخیر بین هر بلاک را نشان می‌دهند، در حالی که دوره‌های زمانی که شش ساعت به طول می‌انجامند، دوره‌ای را مشخص می‌کنند که پس از آن مجموعه‌ای جدید از اعتبارسنج‌ها (مسترنودها) انتخاب می‌شوند.

کارمزدها:

در حالی که خود کیف پول کلور هیچ هزینه عملیاتی‌ای را اعمال نمی‌کند، هزینه‌های مرتبط با تراکنش‌ها می‌تواند بسته به شبکه بلاکچین خاصی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت باشد. این کارمزدها که اغلب به عنوان کارمزد شبکه شناخته می‌شوند، ذاتیِ بلاکچین مربوطه هستند و هزینه‌ای نیستند که توسط کیف پول Klever دریافت شود.

شبکه:

کلور از یک شبکه نظیر به نظیر (P۲P) استفاده می‌کند که به تبادل کارآمد داده‌ها از طریق پخش پیام یا پیام‌های مستقیم همتا به همتا اجازه می‌دهد.

استیکینگ و پاداش‌ها:

کاربران می‌توانند با نگه‌داری حداقل مقدار KLV در خود-استیکینگ، به یک مسترنود تبدیل شوند و بدین ترتیب در حاکمیت شبکه مشارکت کرده و پاداش کسب کنند.

عبارت بازیابی (Mnemonic Phrase):

رشته‌ای از ۱۲ کلمه تصادفی که به عنوان پشتیبان برای کلیدهای خصوصی کیف پول شما عمل می‌کند. در صورتی که دسترسی به دستگاه خود را از دست بدهید یا به طور تصادفی کیف پول خود را حذف کنید، می‌توانید از این کلید امنیتی برای بازیابی کیف پول و به دست آوردن مجدد دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید.

ایمن نگه داشتن این عبارت بازیابی در مکانی امن و خصوصی بسیار مهم است، زیرا هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد، به طور بالقوه می‌تواند کنترل کیف پول و ارزهای دیجیتال شما را به دست آورد.

پیاده‌سازی عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای در کیف پول کلور، با ماهیت غیرمتمرکز این پلتفرم همسو است. این عملکرد با دادن کنترل کامل به کاربران بر روی کلیدهای خصوصی آن‌ها و ارائه یک راه حل پشتیبان قابل اعتماد، اصل اساسی‌عدم تمرکز را تقویت می‌کند.

سواپ کیف پول کلور

ویژگی‌های اصلی کلور

کلور برای حل دو مشکل اساسی صنعت ارزهای دیجیتال در عصر حاضر  یعنی امنیت و تجربه کاربری ساده ایجاد شده است. برای دستیابی به این هدف، Klever اقدامات زیر را برای تضمین عملکرد ساده تر انجام داده است. در ادامه اصلی ترین ویژگی های این کیف پول ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

مدل اجماع

کلور از یک مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. این بدان معناست که اعتبارسنج‌های بلاکچین کلور مسئولیت تایید تراکنش‌ها و استخراج بلاک‌ها را بر عهده دارند و بر اساس میزان دارایی‌هایشان که همان توکن‌های KLV است، انتخاب می‌شوند.

برای اینکه یک اعتبارسنج بتواند حق اعتبارسنجی را به دست آورد، باید ثابت کند که حداقل مقدار تعیین شده‌ای از توکن‌های KLV را در اختیار دارد. اعتبارسنج‌ها همچنین یک مسترنود (masternode) را نیز اجرا می‌کنند که یک گره کامل شبکه است و برای فعالیت و انجام اقدامات روی بلاکچین، مشوق و پاداش دریافت می‌کند. این سیستم استفاده از مسترنودها، شبکه‌ای بسیار قابل اعتماد و خدماتی حرفه‌ای را توسط اپراتورهای گره با تجربه برای کاربران بلاکچین فراهم می‌کند.

امنیت

همانطور که قبلا گفته شد، کلور به کاربران خود امکان مالکیت واقعی و ایمن ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این امر با ساختن برنامه Klever بر روی سیستم عامل Klever (Klever OS) تضمین می‌شود که از مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته‌ای برای محافظت از کلیدهای خصوصی و دارایی های کاربران استفاده می‌کند.

کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) سیستم عامل Klever یک کیف پول به عنوان سرویس (WaaS) است که سیستم‌های رمزگذاری با درجه بالا را برای هر توسعه دهنده‌ای فراهم می‌کند، اما وجه تمایز آن جنبه امنیتی است. زیرا رمزگذاری به صورت محلی در دستگاه کاربر، در هسته بومی (Native Core) انجام می‌شود. به عبارت ساده، معماری رمزگذاری شده با درجه بالا کلور تضمین می‌کند که کلیدهای خصوصی و سایر داده‌های حساس فقط در دستگاه تلفن همراه کاربر در دسترس باشند.

هسته بومی Klever را می‌توان یک جعبه سیاه در سیستم عامل Klever در نظر گرفت. این جعبه سیاه می‌تواند با رابط کاربری سیستم کیف پول ارتباط برقرار کند. با این حال، این هسته کاملا از رابط کاربری جدا شده است و عملاً هرگونه تلاش برای هک کردن کیف پول را غیرممکن می‌سازد.

در ادامه سایر ویژگی های کیف پول کلور را بررسی می‌کنیم:

  • عدم نیاز به احراز هویت اجباری: با وجود این ویژگی شما می‌توانید به صورت کاملا ناشناس تراکنش‌های خود را انجام دهید.
  • ارائه نسخه‌های مختلف: کاربران می‌توانند این اپلیکیشن بلاکچینی را در نسخه‌های مختلف از جمله ios، اندروید و دستکاپ دانلود و اجرا کنند.
  • رابط کاربری بسیار ساده: رابط کاربری این برنامه به گونه‌ای است که همه کاربرها امکان استفاده از خدمات را داشته باشند.
  • امنیت کلیدهای خصوصی: این کیف پول مجموعه‌ای seeds‌ها را ارائه می‌دهد تا بتوانید دارایی‌های خود را شخصا مدیریت کنید.
  • امکان انجام تراکنش‌ها به کمک QR: در صورت تمایل شما می‌توانید تراکنش‌های خود را به کمک QR کدها انجام دهید تا هم دقیق‌تر و هم با سرعت بیشتر انجام شوند.

مزایا و معایب کلور ولت

همانند تمام کیف پول و برنامه های بلاکچینی، کلور هم مزایا و معایبی دارد که این موارد را در ادامه به صورت موردی بیان خواهیم کرد.
مزایا معایب
امنیت بالا جدید بودن برنامه
پشتیبانی از محبوب ترین ارزهای مارکت عدم پشتیبانی از صرافی های غیر متمرکز
کارمزدهای پایین محدودیت در تعداد بلاکچین های قابل پشتیبانی
کنترل کامل کلیدهای خصوصی عدم پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری
قابل استفاده در بستر های مختلف
سواپ ساده و کم هزینه
داشتن امکاناتی برای کسب درآمد

کارمزد تراکنش ها در کلور ولت

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که مدل کارمزد کلور ساده هست، اما طراحی آن با هدف رقابتی و شفاف برای معامله‌گران در این پلتفرم صورت گرفته است. کلور با در نظر گرفتن مواردی همچون اندازه و دفعات تراکنش، کارمزدهایی را ارائه می‌دهد که مطابق با استانداردهای صنعت کریپتوکارنسی است. این رویکرد تضمین می‌کند که هم معامله‌گران مبتدی و هم معامله‌گران حرفه‌ای بتوانند هنگام ورود به بازار، هزینه‌ها را به طور موثر مدیریت کنند.

در این راستا باید بدانید، ساختار کارمزد صرافی‌ها، هسته اصلی ارتباط آن‌ها با کاربران است و بر سطح تجربه و رضایت در سراسر پلتفرم‌هایی مانند این، تاثیر می‌گذارد. مدل کارمزد کلور نقش اساسی در ایجاد اعتماد و حفظ روابط با مشتری ایفا می‌کند و منعکس‌کننده‌ی شیوه‌های معاملاتی منصفانه است. در عین حال پاسخگوی نیازهای مختلف معامله‌گران است. این میزان کارمزد بین ۰/۲۰ تا ۰/۰۸ متغیر و بستگی به میزان و حجم تراکنش‌های شما دارد.

آموزش راه اندازی و نصب کیف پول کلور

برای نصب Kelver walet کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برنامه‌ی کیف پول را نصب کنید و پس از خواندن «سیاست حفظ حریم خصوصی»، روی «ادامه» کلیک کنید.
  2. برای شروع فرآیند، روی دکمه‌ی «ایجاد کیف پول» کلیک کنید.
  3. برای رمزنگاری کیف پول و تولید یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای، دو بار یک کد پین برای کیف پول خود مشخص کنید.
  4. در صورت تمایل می‌توانید احراز هویت را برای تایید تراکنش‌ها فعال کنید. این مرحله اجباری نیست.
  5. هشدار مربوط به محافظت از عبارت بازیابی خود را با دقت بخوانید. در این رابطه باید بدانید به اشتراک گذاشتن عبارت ۱۲ کلمه‌ای، حساب شما را در خطر می‌اندازد و امکان از دست رفتن دارایی های شما از این طریق وجود دارد.
  6. بعد از مطالعه این هشدار، 12 کلمه به شما نمایش داده می‌شود؛ لازم است که این کلمات را به دقت و به ترتیب در یک جای امن یادداشت و نگهداری کنید.
  7. پس از یادداشت کلمات، روی گزینه «ادامه» کلیک کنید، دوباره عبارت ۱۲ کلمه‌ای را برای تایید امنیتی وارد کنید و مجدد گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.

بعد از ورود مجدد کلمات seed حساب شما در کیف پول ایجاد خواهد شد. این مراحل را به صورت تصویری در ادامه مشاهده می‌کنید.

اولین گام: نصب و اجرای برنامه و سپس تایید قوانین و مقررات کیف پول.

آموزش نصب کیف پول کلور

دومین گام:پین کد مناسبی را برای نرم افزار تعیین کنید تا امنیت آن حفظ شود.

تعیین پین کد برای کیف پول کلور

گام سوم /چهارم: مشاهده عبارت های بازیابی و ورود مجدد آن ها برای اطمینان از یادداشت صحیح.

بازیابی کیف پول کلور

 

کیف پول کلور از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر لیست ارزهایی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند بزرگ است و می‌توان گفت این ولت دیجیتالی از همه ارزهای موجود پشتیبانی می‌کند. این لیست شامل موارد ذیل است:

  • همه توکن‌ها در شبکه بلاکچین اتریوم ERC20
  • همه توکن‌های ERC10
  • همه توکن‌ها در شبکه بلاکچین ترون TRC20
  • همه توکن‌ها در شبکه بلاکچین بایننس BEP20
  • بیت کوین/اتریوم/بایننس کوین/ریپیل/دش کوین
  • ترون/دوج کوین/بیت کوین کش/دیجی بات/ ریپل

آموزش واریز و برداشت از کیف پول کلور Klever

حالا که به خوبی کیف پول KLEVER را می‌شناسید در این بخش به آموزش واریز و برداشت دارایی در این ولت می‌پردازیم.

مراحل واریز ارز به کلور ولت:

  • در پرتفولیو خود روی ارزی که قصد واریز آن را دارید کلیک کنید.
  • حسابی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب نمایید.
  • در داخل صفحه‌ای که به آن وارد شدید، روی گزینه Receive کلیک کنید.
  • برای واریز به کیف پول کلور دو راه برای وارد کردن آدرس وجود دارد، استفاده از QR و کپی آدرس. یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.
  • زمانی که آدرس کیف پول را کپی کردید و یا QR کد را اسکن کردید باید تراکنش را تایید کنید تا مراحل واریز به طور کامل انجام شود.

برداشت ارز دیجیتال از کیف پول کلور:

  • وارد کیف پول شوید و به بخش Withdraw بروید.
  • کوین یا توکنی که می خواهید برداشت کنید را مشخص کنید.
  • در صفحه برداشت جزئیات را که از جمله مبلغ تراکنش است تعیین نمایید.
  • در بخش آدرس ولت، آدرس کیف پولی که قصد واریز به آن دارید را وارد کنید.
  • در نهایت به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن اطلاعات تراکنش را باید تایید کنید. این موارد را چک کنید و در نهایت گزینه Confirm را انتخاب کنید تا عملیات برداشت با موفقیت انجام شود.

نکته مهم: زمانی که شما توکنی را به کیف پول واریز می‌کنید باید توجه داشته باشید که توسعه دهندگان این پلتفرم به جهت برداشت دارایی میزان حداقلی را برای هر ارز در نظر گرفته اند. لذا اگر این مقدار به حداقل میزان ممکن نرسد، امکان برداشت وجود ندارد و رمز ازهای شما به صورت غیر فعال نمایش داده می‌شوند.

راهنمای کسب درآمد از کیف پول کلور

تنها راه کسب درآمد از کیف پول کلور (klever) استیکینگ است. اگر می‌خواهید این فرآیند را انجام دهید باید ارز klv را داشته باشید. با خرید این رمز ارز و نگهداری و سپرده‌گذاری آن در کیف پول می‌توانید در آمد کسب کنید. استیکینگ KLV قوانین خاص به خود را دارد که این نکات را می‌توانی در وبسایت رسمی این کیف پول مطالعه کنید.

کلام پایانی:

با وجود اینکه کیف پول کلور یک ولت تازه راه اندازی شده است؛ اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته امکانات بسیار مطلوبی را به کاربران ارائه دهد. تیم توسعه دهنده کلور، به کاربران خود این نوید را داده است که در آینده به یکی از پیشرفته‌ترین کیف پول‌ها تبدیل شود. از طرف دیگر هم شنیده‌ها حاکی این است که کلور در آینده نزدیک نوید ادغام با هوش مصنوعی را می‌دهد. این امر کمک می‌کند تا کاربران برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تر عمل کنند.

برای دانلود کیف پول کلور حتما از منابع رسمی استفاده کنید. تا به حال از این کیف پول استفاده کرده اید؟ نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

نظرات