زنجیره هوشمند بایننس

بایننس اسمارت چین | زنجیره هوشمند بایننس چیست؟

دسته بندی : اصطلاحات 18 آبان 1402

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کاربران دیفای، هزینه‌های بالا و سرعت کم در شبکه اتریوم است. این مسئله منجر به جستجوی پروژه‌هایی می‌شود که به دنبال جایگزینی برای اتریوم باشند. صرافی بایننس، با معرفی بلاک‌چین هوشمند خود به نام بایننس اسمارت چین تا حد زیادی به حل این مشکلات کمک کرده است. در این مقاله از وبلاگ ارز هشت به معرفی و بررسی بایننس اسمارت چین می‌پردازیم.


بایننس اسمارت چین چیست؟


بایننس اسمارت چین یک پروژه جدید از بایننس است که برای معامله‌گران ارز های دیجیتال ایجاد شده است، که یک بلاک چین همسو با بایننس چین برای اجرای قراردادهای هوشمند می‌باشد. و با هدف کاهش هزینه های معاملات، افزایش سرعت انجام تراکنش‌ها و آسان تر شدن شرایط استفاده از اپلیکیشن‌های غیر مثلی و دیگر موارد مرتبط راه اندازی شده است. و شیوه کار جدیدی برای بایننس کوین ایجاد کرده است. این شبکه یک پلتفرم جدید برای کاربران در سیستم مالی غیر متمرکز بلاکچین اتریوم همان دیفای طراحی و ایجاد شده است.


تاریخچه بایننس اسمارت چین


چانگ پنگ ژائو در سال 2017، بایننس را تاسیس کرد. و توانست یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال شود. ارائه توکن های زیاد برای کاربران و پلتفرم کاربر پسند با ارائه کاربردهای مختلف باعث رشد این صرافی شد. امکانات بایننس شامل معاملات اسپات، قراردادهای آتی، سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال مختلف و عرضه توکن‌های اولیه معروف به لانچ پد. زنجیره بایننس در سال 2019، راه‌اندازی شد برای کنترل معاملات و تراکنش‌های غیرمتمرکز بایننس برای دسترسی به دیفای، در راستای شبکه بایننس، زنجیره هوشمند بایننس را ایجاد کرد.


بایننس اسمارت چین چگونه کار می‌کند؟


بایننس اسمارت چین یک بلاکچین نسل دوم می باشد، که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند که دو الگوریتم اثبات سهام و اثبات اعتبار را با هم ترکیب کرده است. با توجه به بلاکچین‌های نسل اول از نیروی بسیار کارآمدتری عمل می‌کند. الگوریتم اثبات سهام توسط استیکینگ اقتصادی به جای قدرت محاسباتی، اعتبارسنج‌ها برای تأیید تراکنش‌ها و افزودن بلوک‌های جدید به شبکه، باعث به حداقل رسیدن مصرف انرژی می‌شود.


ویژگی های binance smart chain


از جمله ویژگی های بایننس اسمارت چین استفاده از ماشین مجازی اتریوم است که برنامه هایی مانند متامسک را برای کاربران پشتیبانی می‌کند. و هدف اصلی این پروژه افزایش سرعت و کاهش هزینه تراکنش ها برای کاربران و برنامه‌های این پروژه می‌باشد. ویژگی بارز بایننس اسمارت چین راه‌اندازی سریع و بدون دردسر توکن‌ها می‌باشد.

ماشین مجازی اتریوم چیست؟

پلتفرمی است که با استفاده از آن در ماینرها قرارداد های هوشمند اجرا می‌شود.


قابلیت های binance smart chain


بایننس اسمارت چین قابلیت‌های جدید و مفیدی که در اختیار کاربران قرارداده است شامل:

  • افزایش ظرفیت انجام معاملات
  • اجرای قراردادهای هوشمند
  • کم بودن کارمزد معاملات
  • افزایش سرعت پردازش‌ تراکنش‌ها
  • سازگار با ماشین مجازی اتریوم

معایب binance smart chain


متمرکز بودن

بایننس اسمارت چین به عنوان یک شبکه در مقایسه با برخی از شبکه‌های بلاک‌چین دیگر، متمرکزتر می‌باشد.

حکومت بر شبکه

به دلیل اینکه توسط بایننس اداره می‌شود ممکن است به نوعی تحت نظر و کنترل بیشتری از سوی این شرکت باشد.

وابسته به اتریوم

هرچند سازگار با ماشین مجازیاتریوم است، اما ممکن است در برخی موارد منجر به پایین آمدن سرعت اجرای تراکنش‌ها شود.


کیف پول های این زنجیره هوشمند

 


کیف پول های معروفی که از بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند اعم از: متامسک، تراست ولت، سیف پال، و بایننس چین ولت اشاره کرد.

مطالب مرتبط: کیف پول متامسک | دانلود و راهنمای استفاده از متامسک


تفاوت بایننس اسمارت چین با بایننس چین


زنجیره هوشمند بایننس بعد از زنجیره بایننس به عنوان یک بلاکچین، راه اندازی شد. بایننس چین و binance smart chain، اصلا مشابه یکدیگر نمی باشند، اما عملکرد هر دو بلاکچین با یکدیگر متفاوت می‌باشد. هدف ایجاد بایننس چین، ایجاد بازار غیرمتمرکز، به شکل یک پلتفرم نرم‌افزاری می باشد، اما دارای برخی محدودیت‌ها است. بایننس اسمارت چین برای رفع مشکلات بازار غیرمتمرکز، ایجاد شد.


دلایل استفاده از binance smart chain


  • داشتن سرعت بالا
  • دارای امنیت
  • رضایت کاربران
  •  کنترل منابع مالی
  • کارمزد پایین
  • حفظ حریم خصوصی توسط رمزنگاری

آینده binance smart chain


با ویژگی‌های منحصر به فردی که binance smart chain ارائه می‌دهد، جذب بسیاری از کاربران به این شبکه راحت شده و این امر باعث تبدیل آن به یک رقیب جدی برای بلاک‌چین اتریوم شده است. همچنین، رمزارز بایننس به دلیل توکن‌سوزی‌های متعدد و قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند، به یک نمونه پر رشد تبدیل شده و این امر نشان‌دهنده آینده روشنی برای این رمزارز است.


کلام آخر


binance smart chain با گسترش عملکرد شبکه اصلی بایننس به نام به لیست پروتکل‌های پیشرفته‌ای پیوسته است. هرچند که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. با ویژگی کارمزد پایین و افزایش سرعت معاملات به معروفیت خاصی بین کاربران تبدیل شده است. همچنین به عنوان رقیب اصلی برای شبکه اتریوم مطرح است، با این حال، ممکن است در مقایسه با اتریوم، کمترین درجه از نوآوری را داشته باشد. binance smart chain با گسترش عملکرد شبکه اصلی بایننس به نام به لیست پروتکل‌های پیشرفته‌ای پیوسته است. هرچند که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات