Parsiq

ارز دیجیتال پارس آی کیو (Parsiq) (PRQ) در صرافی ارز هشت لیست شد!

دسته بندی : اخبار 8 مرداد 1402

ارز دیجیتال پارس آی کیو (Parsiq) پلتفرمی نظارتی و اطلاعاتی برای نسل های بعدی بلاکچین ها است. پارس آی کیو نامی است که از کلمه پارسینگ (Parsing) به معنای استخراج داده ها از یک منبع، گرفته شده و این پلتفرم می‌ تواند داده‌ های بلاکچین‌ های مختلف، از جمله بیت‌ کوین ، اتریوم و… را همگام‌ سازی و آنها را از نظر بلاکچین بهینه کند.

ارز دیجیتال پارس آی کیو (Parsiq) چیست؟

همانطور که گفته شد پارس آی کیو (PRQ) خود را به عنوان یک پلتفرم نظارتی و اطلاعاتی نسل های آینده معرفی می کند. این پلتفرم ابزار های زیادی را برای تحلیل فناوری های بلاکچین ارائه میدهد، و به کاربران این امکان را می دهد که فعالیت های شبکه ارزی را در همان لحظه رصد کنند. این ابزار ها میتوانند در شبکه های مختلفی استفاده شوند. همچنین پلتفرم پارس آی کیو قرارداد توکنی خود را با نماد (PRQ) در سال 2019 میلادی روی شبکه اتریوم راه اندازی کرد.

در این پلتفرم، به توسعه دهندگان بلاکچین نیز توجه ویژه ای شده است و می توانند با ایجاد API های سفارشی از طریق وب هوک ها داده ها را برای شبکه های دیگر استخراج کنند.

تاریخچه پلتفرم پارس آی کیو (Parsiq)

این پلتفرم توسط تام تیرمن، آندره کالینوفسکی و آناتولی رسین بنیان گذاری شد. به گزارش سایت رسمی پارس آی کیو، تیرمن به عنوان مدیر عامل در این پلتفرم فعالیت میکند. همچنین او سابقه همکاری با شرکت های فین تک و شرکت های بانکی را در رزومه خود دارد. او دارای مدرک حقوق از دانشگاه TalTech در تالین، استونی است.

اما در 1 ژوئیه 2023، تام تیرمن از سمت مدیر عاملی پارس آی کیو کنار رفت و رونگ کای (Rong Kai)، مدیر اجرایی سابق این شرکت، این نقش را بر عهده گرفت. تام تیرمن همچنان در هیئت مدیره پارس آی کیو باقی خواهد ماند.

کالینوفسکی، یک مهندس با تجربه است که مدرک کارشناسی ارشد در زمینه امنیت سایبری را دارد. در سال 2016، او یک صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر را تأسیس کرد. هدف این صندوق، بهبود سیستم های موجود و کشف رویکرد های جدید در زمینه امنیت سایبری بود.

رسین، توسعه دهنده اصلی بلاکچین است و قبل از پارس آی کیو، شرکت توسعه نرم‌ افزار خود را به نام Blockvis تأسیس کرد. او همچنین در توسعه راه حل های بلاکچین برای سیویک و دیلویت مشارکت داشته است.

ارز دیجیتال پارس آی کیو (Parsiq)

ویژگی های پلتفرم پارس آی کیو

ویژگی های فنی خاص پلتفرم پارسینگ شامل موارد زیر است:

  • یک کیف پول پرداخت شبکه ای به نام ” Ncase ” که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از این پلتفرم، از جمله نگهداری رمز ارز ها، پرداخت های ارزی را در پلتفرم پارس آی کیو پردازش کنند.
  • «Smart Triggers»، پایگاه داده‌ ای از تراکنش های بزرگ که داده‌ های درون شبکه ای و برون شبکه ای را به یکدیگر متصل می‌کند و به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌ دهد برنامه‌ های متمرکز را به برنامه‌ های غیر متمرکز وصل کنند.
  • ParsiQL، زبان برنامه نویسی سفارشی پلتفرم است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا چندین شبکه را روی پلتفرم ایجاد کنند.

همچنین، پنل کاربری پارس آی کیو (Parsiq) به کاربران اجازه می‌ دهد تا برنامه‌ های کاربردی اصلی را از طریق قرارداد ها، مانند قرارداد تعادل اتریوم که برای ردیابی موجودی کیف پول اتریوم خود استفاده می‌ شود، اجرا کنند. اپلیکیشن‌ های کریپتو بالانس، اولین برنامه هایی هستند که می‌ توانند بر روی پارس آی کیو (Parsiq) ساخته شوند. همچنین، می‌ توان برنامه‌ های پیشرفته‌ تری را برای صدها هزار کاربر ساخت.

پایگاه های داده ارز دیجیتال پارس آی کیو (Parsiq)

توسعه دهندگان می‌ توانند داده‌ ها را در حساب‌ های پارس آی کیو (Parsiq) که دارای پایگاه داده‌ هایی هستند، ذخیره کنند. برنامه‌ های شخص ثالث می‌ توانند این داده‌ ها را تجزیه و تحلیل کنند. به عنوان مثال، پایگاه داده قادر است آدرس‌ هایی را که دارای توکن خاصی هستند، پیگیری کند و شروط مربوط به ایردراپ را تشخیص دهد. همچنین می‌ توان از آن برای استخراج داده‌ های مربوط به تراکنش های کاربر در یک برنامه زمانی استفاده کرد.

پارس آی کیو با جمع‌ آوری داده‌ ها در پایگاه‌ های مختلف و تجمیع آن، گزارش‌ دهی و تحلیل پیشرفته‌ ای را ارائه می‌ کند. این عمل می تواند برای تولید داده های آماری با استفاده از تجسس به کار گرفته شود. به عنوان مثال، اگر ما در حال ساخت اپلیکیشنی هستیم که حرکات نهنگ ها را در بلاکچین پارس آی کیو ردیابی کند، می توانیم تعداد کل ارز های پارس آی کیو جابجا شده توسط نهنگ ها را در هر روز رصد کنیم.

ارز پارس آی کیو چگونه توزیع شد؟

ارز دیجیتال پارس آی کیو (PRQ)، به عنوان یک قرارداد ERC-20 در بلاکچین اتریوم در سپتامبر ۲۰۱۹ به کاربران ارائه شد. عرضه اولیه توکن، 500 میلیون بود که 250 میلیون آن در یک عرضه مبادله ای (IEO) برای فروش قرار گرفت. در طول یک برنامه، آن ها 100 میلیون توکن را فروختند و 150 میلیون بعداز فروش باقی ماند که همه آنها را سوزاندند.

کل عرضه در گردش پس از IEO به 350 میلیون کاهش یافت و در ژانویه 2021 تیم تصمیم گرفت 50 درصد از توکن های جمعی خود را بسوزاند که باعث کاهش 30 میلیونی شد.

کلام آخر

بنابراین، ارز دیجیتال پارس آی کیو (Parsiq) یک پلتفرم نظارتی و اطلاعاتی است که به کاربران امکان می دهد فعالیت های شبکه ارزی را در لحظه رصد و از ابزارهای تحلیل فناوری بلاکچین استفاده کنند. این پلتفرم به توسعه دهندگان بلاکچین اجازه می‌ دهد که از طریق API های سفارشی داده‌ ها را برای شبکه‌ های دیگر استخراج کنند. با ویژگی های فنی خاص خود، این پلتفرم به توسعه دهندگان ابزار های قدرتمندی را برای ایجاد برنامه های متمرکز و غیر متمرکز فراهم می کند. پارس آی کیو (Parsiq) به توسعه دهندگان اجازه می‌ دهد تا برنامه‌ های کاربردی دارای اصالت را اجرا کنند و با جمع آوری و تجمیع داده‌ ها، گزارش‌ های پیشرفته‌ ای را ارائه دهند.


سوالات متداول

آیا ارز دیجیتال پارس آی کیو ایمن است؟

پارس آی کیو از مکانیسم‌ های اجماع اثبات حضانت و اثبات پرداخت بدهی برای ارائه قابلیت‌ های نظارت سریع شبکه بلاکچین استفاده می‌ کند.

چند توکن پارس آی کیو در گردش است؟

تعداد کل توکن‌ های عرضه شده ۵۰۰ میلیون است. در حال حاضر پارس آی کیو بیش از 100 میلیون توکن در گردش دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مشابه

نظرات