دسته بندی: اخبار

ارز دیجیتال هاتور (Hathor) (HTR) در ارز هشت لیست شد!

ارز دیجیتال هاتور (Hathor) یکی از ارزهای تازه وارد در دنیای بلاکچین بوده که این پلتفرم دیجیتال بر پایه شبکه اثبات کار، طراحی و برای معاملات مالی کوچک مناسب است. از زمان راه اندازی آن در سال 2020، به دلیل معماری منحصر به فرد و کاملاً جدید خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. بنابراین برای اینکه با امکانات و ویژگی های منحصر به فرد این ارز دیجتال بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله پلتفرم معاملاتی ارز هشت با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال هاتور (Hathor) (HTR) چیست؟

هاتور پلتفرمی است، که در سال 2020 به بازار عرضه شد و از همان ابتدا بزرگترین اهداف را در پیش گرفت و به برخی از آنها نیز دست یافت. هاتور بر پایه تکنولوژی بلاکچین و قرارداد ERC-20 اتریوم ساخته شده و به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا معاملات خود را مدیریت کنند.

این پلتفرم مشکل مقیاس‌ پذیری و نگهداری غیرمتمرکز در میان شبکه‌های توزیع‌شده را از طریق گنجاندن زنجیره‌ای از بلاک های استخراج شده در داخل یک DAG رفع می کند. وقتی تعداد تراکنش‌ها در کسری از ثانیه کم باشد، بلاکچین امنیت را تضمین می‌کند و در حالی که اگر تعداد تراکنش‌ها به‌طور قابل توجهی افزایش یابد، DAG غالب است.

قرارداد نانو در هاتور

هدف پلتفرم ارز دیجیتال هاتور (Hathor)، کاهش پیچیدگی با حذف کارمزد تراکنش ها و ارائه سوآپ های داخلی و به اصطلاح قراردادهای نانو است. قراردادهای نانوی هاتور هنوز در دست توسعه بوده و هدف آنها ایجاد یک نوع قرارداد هوشمند ایمن و سبک تر است.

مزایای استفاده از قرارداد نانو

  • سهولت در استفاده:

استفاده از قراردادهای نانو بسیار ساده تر از قراردادهای هوشمند قدیمی بوده، که این امر توسعه و استقرار بلاکچین را آسان تر و در زمان و منابع صرفه جویی می کند.

  • امنیت قرارداد:

قراردادهای نانو ایمن تر از قراردادهای قدیمی هستند، و این امر بدین دلیل است که آنها به یک نقطه شکست مانند اوراکل متمرکز متکی نیستند.

  • انعطاف پذیری:

قراردادهای نانو نسبت به قراردادهای سنتی انعطاف پذیرتر هستند، زیرا می توان از آنها برای اتصال به چندین منبع داده (اوراکل) استفاده کرده و به شما امکان بیشتری را برای کنترل داده های خود می دهد.

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟

تاریخچه پلتفرم هاتور (HTR)

هاتور از پایان نامه دکترای مارسلو بروگلیاتو در FGV (دانشگاه و اتاق فکر برزیل) سرچشمه گرفت.

بروگلیاتو در گذشته، شرکت Vialink Informatica را مدیریت می‌کرد و این شرکت راه‌حل‌های شبکه را برای انواع برنامه‌های رسمی ارائه می‌داد. در سال ۲۰۱۸، بروگلیاتو از این شرکت استعفای خود را اعلام و همراه با مدیر عامل (یان مارتینز)، مدیر مالی (لیلا مندز) و چند مهندس سابق ویالینک، پلتفرم هاتور را تأسیس کرد. در حال حاضر او به عنوان مدیر ارشد فناوری پروژه در حال فعالیت است.

این تیم قصد داشت بنیاد هاتور را که همانند: اتریوم و سایر همتایان خود یک سازمان غیرانتفاعی است، در سوئیس تاسیس کند که مسئول توسعه پروژه باشند و این بنیاد توسط پلتفرم هاتور، سرمایه‌گذاران استراتژیک و رهبران جامعه اداره خواهد شد.

ارز دیجیتال سینگولاریتی دائو چیست؟

مزیت های ارز دیجیتال هاتور  (HTR)

با توجه به اینکه سازندگان هاتور راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری ارائه داده اند، می‌توان ویژگی‌های زیر را برای این پلتفرم برشمرد:

  • کارمزدهای سنگین تراکنش

در بلاکچین بیت کوین یکی از موضوعاتی است که بیشتر در مورد آن صحبت می‌شود. اما تراکنش‌ها از طریق شبکه هاتور همیشه رایگان هستند، به این معنی که می‌توان بدون پرداخت هیچ کارمزدی معامله کرد.

  • انعطاف پذیری

هاتور شبکه ای منعطف پذیرتر از بیت کوین و اتریوم است. یعنی حتی زمانی که حجم تراکنش‌ها افزایش یابد، امنیت و سرعت شبکه تهدید نمی‌شود.

  • استخراج همزمان

شبکه هاتور به ماینرهای بیت کوین و لایت کوین امکان استخراج همزمان ارزهای بیت کوین و لایت کوین را با استخراج ارز دیجیتال HTR فراهم می‌کند. این امر باعث ایجاد احساس امنیت و تشویق ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال هاتور می‌شود.

  • سهولت ایجاد توکن

تنها با چند کلیک هر کسی می تواند توکن های سفارشی خود را در شبکه هاتور ایجاد نماید. وب سایت رسمی هاتور ادعا می کند، که یک بچه 13 ساله نیز می تواند یک توکن در این پلتفرم برای سرگرمی ایجاد کند.

  • مبادله چندگانه ارز ها

شبکه هاتور «مبادله نانو» را در خود جای داده است. این ویژگی امکان مبادله توکن های جداگانه را به طور همزمان در همان تراکنش ها فراهم می کند که باعث کارایی بیشتر در شبکه می شود.

به طور خلاصه، معماری شبکه هاتور یک ترکیب منحصر به فرد از فناوری‌های بلاکچین و DAG است که برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری و نگهداری غیرمتمرکز در شبکه‌های توزیعی طراحی شده است. منابع مختلف اعلام کرده‌اند که هیچ پروژه دیگری در حال حاضر راه حل مشابهی را توسعه نمی‌دهد.

بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری معرفی شدند!

دو ویژگی منحصر به فرد هاتور

توکن های سفارشی:

از طریق شبکه هاتور میتوانید با یک کلیک توکن سفارشی خود را ایجاد کنید. این توکن های سفارشی با استفاده از پارامترها و امکانات امنیتی و مقیاس‌پذیری توکن های هاتور (HTR) کار می‌کنند. ارزش این توکن‌ها مستقل از قیمت یک HTR است و می‌توانند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. مثلا:

    • مشارکت مالی در سهام یک شرکت
    • امتیاز وفاداری برای سیستم ها
    • اثبات مالکیت کالاهای دیجیتالی مانند دامنه های وب سایت

قراردادهای نانو:

با استفاده از قراردادهای نانو، دو یا چند نفر می توانند وجوه خود را به یک تراکنش ویژه از طریق شبکه هاتور منتقل کنند.

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از توکن‌های جدید به دنبال نوآوری‌های پیشرفته هستند، هاتور یک دید جدید نسبت به مقیاس‌پذیری ارائه می‌دهد. توسعه توکن تا حد زیادی با سرمایه گذاری خصوصی دوستان و تیم تامین می‌شود. اگر توکن هاتور در یک بورس بزرگ قرار بگیرد، ممکن است روند صعودی دیگری را تجربه کند.

اما تا اینجا ویژگی‌های برجسته این ارز دیجیتال آن را از سایر ارزها متمایز کرده است، به گونه‌ای که امکان مبادله چندگانه را برای کاربران پلتفرم خود فراهم کرده و این مبادلات چندگانه توسط قراردادهای نانو رصد و مورد نظارت قرار می‌گیرند تا کمترین خطایی را نشان دهند.

در آخر امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

 

سجاد قلی زاده

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

14 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل