فلاکس کارت (FluxCard) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال , اخبار 30 شهریور 1403

در چند سال اخیر که ارزش پول ملی یعنی ریال در حال کاهش یافتن است، افراد به دنبال این هستند که از طریق درآمد دلاری این تضعیف ارزش ریال را جبران کنند.  افراد زیادی هم از این فرصت استفاده می‌کنند و پروژه‌های تقلبی و کلاهبرداری را به بازار عرضه می‌کنند.  در ماه‌های اخیر یک پروژه سر و صدای زیادی به پا کرده و احتمال می‌رود که یک طرح کلاهبرداری باشد.  این پروژه فلاکس کارت (FluxCard) نام دارد و از نظر بسیاری از افراد دارای نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد یک طرح هرمی و کلاهبرداری است. ما در این مطلب قصد داریم که ابتدا فلاکس کارت را معرفی کنیم و در آخر هم به بررسی مشکوک بودن آن بپردازیم. اگر با تیم ارز۸ در این مطلب همراه باشید می‌توانید درباره کلاهبردار بودن پلتفرم فلاکس کارت اطمینان حاصل کنید.

فلاکس کارت (FluxCard) چیست؟

بر اساس تعاریف وب سایت رسمی فلاکس کارت این پروژه یک پلتفرم تجارت الکترونیک است. این پلتفرم را یک کارآفرین به نام سوپارنوخ بنسیری در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد.  این پلتفرم وظیفه دارد محصولات فروشندگان مختلف را در معرض دید خریداران احتمالی قرار دهد و به افزایش فروش آنها کمک کند.  به نظر می‌رسد افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به درآمد بیشتری دست یافته‌اند و افراد زیادی هر روز به این پروژه جذب می‌شوند.

بر اساس ادعای وب سایت این پلتفرم، سوپارنوخ یک فرد بسیار با تجربه در زمینه تجارت الکترونیک است و به دنبال این است که فلاکس کارت را در سطح جهانی فروش محصولات توسعه دهد. پلتفرم فلاکس کارت با فروشندگان آنلاین زیادی همکاری می‌کند که معروف‌ترین آنها سایت آمازون است.

فلاکس کارت چگونه کار می‌کند؟

فلاکس کارت با انجام خریدهای ساختگی برای محصولاتی که در این پلتفرم عضو هستند باعث می‌شود  رتبه این محصولات بالا برود و بیشتر دیده شوند.  در این فرایند یک خریدار مبلغ خرید را واریز می‌کند و بعد از معامله سوری بخشی از درآمد ناشی از قرارداد با فروشنده به حساب کاربر پرداخت می‌شود و کاربر مقداری سود دریافت می‌کند.

فلاکس کارت ادعا می‌کند بین ۶۰ تا ۶۵ درصد از کارمزدی که از فروشندگان دریافت می‌کند را به کاربران می‌پردازد و خود شرکت تنها ۳۵ الی ۴۰ درصد از آن را برای خود دریافت می‌کند.

علاوه بر مشارکت در خرید فیک از فروشندگان از طریق ریفرال گیری و دعوت از دوستان هم می‌توان از این پلتفرم درآمد به دست آورد.  و همین موضوع باعث شده که افراد زیادی به پانزی و هرمی بودن این پلتفرم مشکوک شوند.

 

چرا باید به فلاکس کارت مشکوک بود؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این پروژه یک طرح هرمی و کلاهبرداری است.

۱- اولین دلیل این است که برای عضویت در فلاکس کارت حتماً باید ۱۰۰ دلار تتر به عنوان سرمایه اولیه به این پلتفرم پرداخت کنید. اما هیچ تضمینی برای امنیت این سرمایه و یا برگشت دادن آن به شما وجود ندارد.

۲- دلیل دوم این است که افراد برای عضویت در این پروژه حتماً باید از طریق دعوت شخص دیگری اقدام کنند.   این سیستم بیشتر در پروژه‌های کلاهبرداری هرمی دیده می‌شود.  فلاکس کارت هم به جای تمرکز روی فعالیت‌های تجاری خود بیشتر به دنبال این است که از طریق کاربران خود زیر مجموعه گیری کند و شبکه خود را گسترش دهد.

۳- همینطور علاوه بر این‌ها مدارکی که نشان دهد این شرکت یک شرکت تجاری ثبت شده در لندن است به طور کامل موجود نیست.  همینطور درباره بنسیری که خالق این پلتفرم است هم هیچ مشخصات فردی در فضای مجازی وجود ندارد. همچنین هیچ صفحه‌ای از این شرکت در لینکدین وجود ندارد.

آیا فلاکس کارت یک پروژه کلاهبرداری است؟

طرز کار و وعده‌های فلاکس کارت و همچنین روش جذب سرمایه این پلتفرم شباهت زیادی به طرح‌های کلاهبرداری دارد.  همانطور که در بالا گفتیم در این پلتفرم کاربران برای ورود به سیستم باید از طریق  لینک ریفرال معرف خود اقدام کنند.

کاربران فلاکس کارت در ازای دعوت دوستان خود به این  پلتفرم پاداش پلکانی دریافت می‌کنند.  مثلاً برای دعوت یک نفر یک دلار پاداش دریافت می‌کنند.  حالا اگر ۵ نفر را با کد ریفرال خود به سیستم دعوت کنند این پاداش به ۵۰ دلار افزایش می‌یابد.  به همین ترتیب پاداش آن‌ها به صورت پلکانی با دعوت ۱۰ نفر به ۸۰ دلار ۲۰ نفر به ۱۵۰ دلار و ۳۰ نفر به ۳۰۰ دلار می‌رسد.  علاوه بر این پاداش‌های پلکانی اگر افرادی که شما به فلاکس کارت دعوت کرده‌اید  ۱۰۰ دلار سرمایه اولیه به فلاکس کارت را پرداخت کنند، هشت دلار به عنوان پاداش به شما ما پرداخت می‌کند.

همه مواردی که بیان کردیم ظن کلاهبرداربودن پلتفرم فلاکس کارت را افزایش می‌دهد.  بر این اساس فلاکس کارت شباهت زیادی به طرح‌های هرمی و کلاهبرداری دارد.  طرح‌های هرمی در نهایت باعث ضررهای هنگفت کاربران خود می‌شوند و به همین دلیل باید از آنها دوری کنید.

اخطار آخر

همانطور که بررسی کردیم شواهدی از قبیل اینکه هویت سازندگان فلاکس کارت مشخص نیست، مدارک غیر واضح از رسمیت این شبکه، بهره‌گیری این پلتفرم از سیستم ریفرال گیری و سودهای هنگفت بدون هیچ فعالیت واقعی و اقتصادی باعث می‌شود که این پلتفرم یک سیستم هرمی و پانزی به حساب بیاید.

در حال حاضر ممکن است افرادی ادعا کنند که از فلاکس کارت درآمد دلاری کسب می‌کنند اما اصلاً مشخص نیست که این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد. سیستم‌های پانزی تاکنون ضررهای هنگفتی به کاربران خود وارد کرده‌اند و فلاکس کارت هم از این قضیه مستثنی نیست. تمام شواهد نشان می‌دهد که یک روز این پروژه مشکوک هم پول کاربران خود را می‌دزدد و فرار می‌کند.  پس بهتر است به هیچ عنوان در این پروژه عضو نشوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات