دسته بندی: اخبار

آیا بازی‌های بلاکچینی در آینده تلگرام را به چالش می‌کشد؟

این اواخر کاربران و معامله‌گران زیادی در تلگرام جذب بازی‌های کلیکی شده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود تا مباحث مربوط به آینده صنعت بلاکچین با وجود این بازی‌ها مورد بحث قرار گیرد و برای بسیاری از افراد این پرسش پیش آید که آیا بازی‌های بلاکچینی در آینده تلگرام را به چالش می‌کشد؟ و اینکه این پروژه ها برای تلگرام خطرناک هستند یا خیر! در ادامه با صرافی ارز هشت همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

خلاصه خبر

  • صنعت بلاک چین با وجود بازی‌های تلگرامی بیشتر پذیرش می‌شود.
  • فاندامنتال بازی‌های کلیکی باید تقویت شود و به ثبات لازم برسد

آیا بازی‌های بلاکچینی در آینده تلگرام را به چالش می‌کشد؟

بر اساس گزارش کوین تلگراف در مدت اخیر افراد زیادی جذب بازی‌های کلیکی در تلگرام شده‌اند. پروژه نات کوین اولین بازی بود که  توانست مورد پذیرش افراد فراوانی قرار گیرد. «مدل کلیک باری کسب درآمد» توسط پروژه نات کوین معرفی شد و حالا این مدل توسط پروژه‌های دیگر مانند همستر کامبت و یس کوین ادامه داده می‌شود.

  • وضعیت صنعت بلاکچین با وجود بازی‌های تلگرامی چه می‌شود؟

اغلب این پروژه‌ها مانند نات کوین و همستر کامبت روی شبکه تون(TON) راه‌اندازی شده است. از آنجا که شبکه تون ارتباط تنگاتنگی با تلگرام دارد بازی‌های کلیکی آن را به عنوان بستر اصلی خود انتخاب کرده‌اند. بخش وب ۲ و وب ۳ به وسیله یک پل که تلگرام است به هم مرتبط می‌شوند. در ماه‌های اخیر موانع زیادی جلوی گسترش وب ۳ را گرفته است و این بخش نتوانسته کاربران جدیدی را جذب کند. تلگرام که ۹۰۰ میلیون کاربر دارد قصد دارد در رفع این موانع به وب ۳ کمک کند.

بسیاری از برنامه‌ها و پلتفرم‌های گوناگون هم تلگرام را به عنوان پل بین بخش وب ۲ و وب ۳ پذیرفته‌اند. مدیرعامل شرکت Elympics، مایکل دبرووسکی(Michal Dabrowski) اظهار داشته برای اینکه بازار ارزهای دیجیتال جذابیت بیشتری داشته باشد و کاربران جدیدی را جذب کند ‌می‌توان از محبوبیت بازی‌های وب ۳ کمک زیادی گرفت. او گفته است:

«کسب درآمد برای توسعه دهندگان بازی‌های سنتی همیشه در حال مواجهه با چالش‌های زیادی بوده.  زیرساخت‌های مبتنی بر بلاکچین این چالش‌ها را تسهیل کرده و شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بازیکنان را تشویق تعامل کنند.  بهترین نمونه همان نات کوین است. پلتفرم نات کوین پایگاه کاربری شبکه اجتماعی تلگرام را با کاربرانش به اشتراک گذاشته و همین باعث موفقیت این پروژه شده است.»

بنابراین می‌توان گفت بازی‌های تلگرامی تاثیر زیادی بر پذیرش فناوری بلاک چین دارند. کاربران عادی زیادی به وسیله این بازی‌ها با مفاهیم اولیه‌ای مثل بلاکچین، کیف پول ارز دیجیتال و حتی با خود ارزهای دیجیتال هم آشنا شده‌اند. و حالا این موارد به وسیله برنامه‌های آموزشی بازی‌های دیگری مانند همستر کامبت، بیشتر تقویت می‌شوند.

بازی‌های تلگرامی چه معایبی دارند؟

هدف اصلی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز سازی بخش مالی است که بسیاری از بازی‌های تلگرامی با آن فاصله زیادی دارند. همچنین موفقیت و سوددهی آنها توسط هیچکس قابل تضمین نیست. مثلاً تیم توسعه نات کوین تلاش کرد تقاضای توکن خود را به وسیله محصولات، کمپین‌ها و همکاری با پروژه‌های مختلف افزایش دهد ولی این پروژه هنوز مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند.

پیش بینی آینده این پروژه‌ها توسط هیچکس امکان‌پذیر نیست. برای اینکه یک پروژه موفق شود باید پشتوانه مالی قابل توجهی داشته باشد. شفافیت و انتشار منظم داده‌های مربوط به تامین سرمایه پروژه‌های مختلف باعث موفقیت آنها شده است. پروژه نات کوین را برای مثال در نظر بگیرید، این پروژه از حمایت تلگرام و بنیانگذار این شبکه اجتماعی، پاول دوروف(Pavel Duro) برخوردار است.

پروژه‌هایی که در حال شکست باشند از وعده‌های غیر واقعی کمک می‌گیرند و شما می‌توانید از این طریق آنها را شناسایی کنید. پلتفرم‌ها یا بازی‌هایی که وعده‌های با بازده بالا و بدون ریسک می‌دهند به احتمال خیلی زیادی با شکست مواجه خواهند شد.

در دنیای واقعی هر سرمایه‌گذاری توام با ریسک است و در بازار ارزهای دیجیتال نمی‌توان هیچ تضمینی ارائه کرد. به همین دلیل کاربران باید قبل از سرمایه‌گذاری تحقیقات کافی انجام دهند و پروژه‌هایی را انتخاب کنند که فاندامنتال قوی دارند.

مریم مرادی

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

8 ساعت قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

9 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

2 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

3 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

4 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

5 روز قبل