تریدر موفق

چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟!

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 6 شهریور 1402

چگونه می‌توانیم یک تریدر موفق باشیم؟ چطور همیشه در ترید ارز دیجیتال پیروز میدان شویم؟ چگونه باید یک سرمایه‌گذاری موفق داشته باشیم و به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای در بازار تبدیل شویم؟ این سوالات معمولا جز اولین پرسش‌هایی است که معامله گران تازه وارد و سرمایه گذاران بازار مالی کریپتو از خود می‌پرسند. چرا که در این مسیر همه ما به دنبال کسب سود هستیم و می‌خواهیم که به یک تریدر موفق و شکست ناپذیر تبدیل شویم.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که این سوالات را از خود پرسیده اید، در این جا باید بگوییم که برای تریدر موفق شدن هیچ ترفند و یا فرمول خاصی وجود ندارد!. چرا که تجربه، آموزش و استمرار اصلی ترین دلایل موفقیت در بازارهای مالی اند. زمان این پروسه نیز به خودتان بستگی دارد که چقدر برای آموزش ها زمان می گذارید و در این مسیر چقدر تمرین و استمرار دارید..

رعایت یک سری نکات کوتاه اما موثر در مسیر این هدف کمک می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک تریدر حرفه‌ای و موفق تبدیل شوید. ما در این مطلب از ارز هشت می‌خواهیم تا این نکات مهم را برایتان عنوان کنیم، پس این نوشتار و مطالب کلیدی آن را از دست ندهید…


چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟!

به طور کلی باید بگوییم که پاسخ به این سوال برای هر فرد با توانایی‌های مختلف متفاوت است. گاهی یک شخص می‌تواند در عرض چند ماه آموزش‌های ارز دیجیتال را ببیند و با تمرین زیاد به یک تریدر موفق تبدیل شود. اما شخص دیگری شاید برای موفقیت در این حوزه به دو سال زمان نیاز داشته باشد. پس هیچ گاه شرایط و ویژگی‌های خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و تنها نکات کلیدی که در ادامه بیان می‌کنیم را مد نظر داشته باشید. شک نکنید اگر بتوانید تمام این موارد را رعایت کنید حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما هم در رده معامله گران موفق با درآمد دلاری قرار خواهید گرفت. این موارد که می‌گوییم چیست؟

1-پس انداز کافی داشته باشید و همه سرمایه خود را وارد بازار نکنید:

وقتی می‌گوییم که همه سرمایه خود را وارد بازار نکنید مفهوم این نیست که بخشی از سرمایه‌ای را وارد بازار کنید که اگر آن را از دست دادید ناراحت نشوید. بلکه یک سرمایه گذار موفق هیچگاه همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نمی‌گذارد. بلکه منظور ما این است باید بخشی از سرمایه را وارد بازار مالی کنید که در صورت از دست دادن آن تاثیر منفی روی زندگی‌تان نگذارید.

پس اولین قدم برای تریدر موفق شدن این است که بتوانید کنترل این را داشته باشید که همه سرمایه‌تان را وارد کریپتو نکنید. چرا که این بازار نوسانات زیادی دارد و همیشه دارایی‌تان در مسیر ریسک است.

درصدی که اغلب کارکشته‌های بازار آن را برای ورود به این بازار معقول می‌دانند ۲۰ درصد از کل سرمایه است.


بیشتر بخوانید: مدیریت ریسک و سرمایه در بازار ارز دیجیتال


2-تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید و ابزارهای آن را بشناسید:

قطعا لزوم فعالیت در بازارهای مالی توانایی تجزیه و تحلیل آن است. اما در زمینه ارزهای دیجیتال آنالیز تکنیکال می تواند کارایی بیشتری داشته باشد. پس این مهم است که بتوانید از طریق آموزش های ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید. ( اگه به دنبال یک مدرس ارز دیجیتال و دوره آموزشی ارز دیجیتال خوب هستید حتما این مقاله ارز هشت را مطالعه کنید: بهترین اساتید آموزش تحلیل تکنیکال وفاندامنتال)

این نکته را بدانید که اغلب تریدرهای تازه کار بازارهای مالی فقط گمانه زنی و احتمالات را در نظر می‌گیرند و این مسئله شاید گاهی سبب کسب سودهای کوتاه مدت شود اما شک نکنید، فعالیت در صنعت کریپتو بدون داشتن دانش فنی قطعا ضرر های مالی زیادی را به دنبال خواهد داشت. پس قبل از قدم گذاشتن در این بازار حتما یکی از روش های تحلیل را بیاموزید و یاد بگیرید که چگونه نمودار را نگاه کنید و چه ابزارهایی از تحلیل می‌تواند در اتخاذ یک تصمیم درست موثرتر باشد.

2مورد از سایت هایی که می‌توانند در مسیر تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کمک کننده باشند:

           👇👇👇👇

سایت کوین مارکت کپ (برای مشاهده وضعیت بازار کریپتو)- سایت کوین مارکت کال(مشاهده اخبار ارزهای دیجیتال)

3-هیچگاه تعیین حد سود و ضرر را فراموش نکنید:

حد سود (TAKE PROFIT) و حد ضرر (STOP LOSS) از مهم‌ترین مولفه‌ها در معامله‌گری هستند. بنابراین اگر می‌خواهید مسیر تریدر حرفه‌ای شدن را جهشی طی کنید حتما در این رابطه که چگونه بهترین حد سود و ضرر را مشخص کنید اطلاعات کامل دریافت کنید. اما به طور مختص باید بدانید حد سود در واقع همان سطحی از قیمت است که با تحلیل‌هایی که انجام می‌دهید تعیین می‌کنید با رسیدن قیمت به این ناحیه سود خود را دریافت کنید و حد ضرر نیز همان سطحی است که با رسیدن به آن معامله بسته می‌شود و شما از آن خارج می‌شوید.

توصیه می‌کنیم، هیچگاه از استاپ لاس نترسید، چرا که گاهی بسته شدن یک معامله شاید منجر به کمی ضرر شود، اما این مسئله می‌تواند از بروز ضررهای بزرگ و حتی کال مارجین شدن جلوگیری کند. پس اهمیت این مورد را فراموش نکنید. در تصویر زیر می‌توانید نکات کلیدی نحوه تعیین استاپ لاس و تیک پروفیت را مشاهده کنید:

نکات تعیین حد سود و حد ضرر

4-دنبال کننده اخبار، اتفاقات جدید و افراد مشهور در ارزهای دیجیتال باشید:

افراد مشهور مانند ایلان ماسک، اخبار مهم همچون اخبار مربوط به SEC و اتفاقات جدید مثل هک یک کیف پول مهم می‌توانند به شدت در بازار کریپتو تاثیر بگذارد. پس همه چیز را زیر نظر داشته باشید و از نوسانات حاصل از این شرایط استفاده کنید. برای اینکار توصیه می‌کنیم توییتر افرادی مانند ایلان ماسک، مالک بایننس (CZ) و. . را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از دسته اول‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال می‌توانید از منابع خارجی همچون کریپتو پوتیتو و یا کوین تلگراف استفاده کنید.

شک نکنید می‌توانید با دنبال کردن این موارد می‌توانید در نوسانات بازار ارزهای دیجیتال موج سواری کنید. کاری که هر تریدر موفق باید بتواند انجام دهید.


بیشتر بخوانید: تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟


5-تریدر موفق از اشتباهات خود درس می‌گیرد نه انتقام!

اشتباه بخشی از مسیر تبدیل شدن به یک تریدر حرفه است. این را بدانید همه افراد در بازارهای مالی اشتباه می‌کنند و ضرر کردن در این صنعت یک پروسه طبیعی هست. پس سعی نکنید که از بازار انتقام بگیرید زیرا این عمل تنها مختص افراد تازه کار است. پس حرفه‌ای عمل کنید و سعی کنید با یادداشت کردن اشتباهات و پیدا کردن نقطه ضعف‌ها به بهبود خود در معامله‌گری کمک کنید.

در یک جمع‌بندی کوتاه: ما در این مطلب ۵ نکته مهم برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق و حرفه‌ای را عنوان کردیم. شاید این نکات در وهله اول خیلی مهم بنظر نیایند؛ اما شک نکنید همین موارد کوچک شما را به یکی از حرفه‌ای‌ترین افراد تبدیل می‌کند که می‌تواند از بازارهای مالی سودهای باور نکردنی به دست آورد. پس این نکات را فراموش نکنید و با تمرین و استمرار قدرتتان را در بازارهای مالی افزایش دهید.


یک نکته هم شما بگید!! ( کامنت بزارید تا سایر افراد هم از تجربه ارزشمند شما در این زمینه استفاده کنند)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات