بهترین زمان فروش ارز دیجیتال

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال را چگونه تشخیص بدهیم؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 25 مرداد 1402

برای اینکه در معاملات ارزهای دیجیتال به موفقیت برسیم درک درست از اینکه بتوانیم بهترین زمان فروش ارز دیجیتال را تشخیص دهیم بسیار مهم است. زمانی که یک رمز ارز را به امید اینکه افزایش قیمت داشته باشد خریداری می‌کنیم پس از هولد آن گاهی دچار شک و تردید می‌شویم و نمی‌دانیم که میزان رشدی که آن ارز داشته است کافی بوده یا خیر؟

اگر قیمت آن ارز نسبت به زمانی که آن را خریده‌اید کاهش پیدا کند، قطعا هیچگاه نمی‌خواهید آن را بفروشید چرا که این تصمیم به معنای ضرر شما در معامله است! اما به این فکر کنید نگه داری آن هم می‌تواند ریسک بیشتری به همراه داشته باشد. مخصوصا اگر از تحلیل آگاهی لازم را نداشته باشید؛ چرا که شاید قرار باشد روند ارز نزولی شود. پس چه باید کرد؟

برای پاسخ به این سوال حتما می‌بایست در رابطه این موضوع مهم یعنی تشخیص بهترین زمان فروش ارز دیجیتال اطلاعات داشته باشید. به همین دلیل ما در این نوشتار قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر به کسب سود از صنعت کریپتو بپردازید. بنابراین اگر به دنبال یک استراتژی خروج مناسب هستید، تا پایان با ارز هشت همراه بمانید.

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟

برای پاسخ صحیح به این پرسش حتما باید مواردی را مد نظر داشته باشید؛ در ادامه با مطالعه موارد ذکر شده پی می‌برید که کی بهترین زمان فروش ارز دیجیتال هست.

اگر به هدف خود رسیده اید، باید ارز دیجیتال را بفروشید!

قطعا شما پیش از اینکه اقدام به خرید یک ارز دیجیتال کنید، باید برای آن هدفی را از میزان سود حاصل از خرید این ارز در نظر بگیرید. هنگامی که یک دارایی را خریداری می‌کنید، قطعا باید آن را در قیمت‌های بالاتری بفروشید تا به سود برسید! حتما بر هدفی که از قبل تعیین کرده‌اید ثابت قدم باشید و اصلا طمع نکنید. در واقع می‌توان گفت هر زمان که به هدفتان رسیدید، بهترین زمان فروش ارز دیجیتال همان موقع است. بنابراین طمع را کنار بگذارید، چرا که ممکن است با نگهداری بیشتر آن ارز قیمت ها سقوط کرده و سبب ضرر شما شود.

به دنبال فرصت های سودآور باشید.

سرمایه خودتان را باید وارد معاملاتی کنید که فرصت‌های سودآوری بیشتری را نصیب شما کنند. رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بسیاری از موارد دیگه که شناخته شده هم هستند، قطعا پروژه‌های آینده داری اند. اما قطعا سرمایه‌گذاری تنها روی آن‌ها سودمند نیست. برخی اوقات حتی ارزهایی که جز عرضه اولیه هم هستند سود آورند. پس لازمه که با بررسی ابتدا ارزها را پیدا و سپس بلافاصله بعد از به سود رسیدن آن‌ها را بفروشید. شما با تکیه بر علم تحلیل بازار و مطالعه اخبار و آگاهی از سیگنال‌ها می‌توانید فرصت‌های بسیار مناسبی برای خرید و فروش معاملات به دست آورید.

حذف ارز دیجیتال از صرافی، یکی از بهترین زمان ها برای فروش ارز دیجیتال!

صرافی‌هایی همچون بایننس، کوین بیس و کوینکس جزء صرافی‌های به نامی هستند که خیلی از ارزها به دلیل لیست شدن در این صرافی‌ها با رشد‌های قابل توجهی رو به رو شده اند. بنابراین اگر پلتفرم‌های اینچنینی یک رمز ارز را از لیست خود خارج کنند، حتما این زمان هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین زمان‌های فروش ارز دیجیتال محسوب شود. چرا که اصولا این اتفاق زمانی پیش می‌آید که ارز مد نظر میزان عرضه و تقاضای مناسبی را نداشته باشد و یا میزان تقاضا به شدت کاهش پیدا کند.

در چنین شرایطی به دلیل‌عدم امید به رشد آن ارز می‌توان اقدام به فروش آن ارز کرد. توجه داشته باشید که این اتفاق امکان دارد برای هر ارز دیجیتالی بیافتد. پس همیشه اخبار را دنبال کنید و تغییر روند ارزهایی که در لیست دارایی‌های خود دارید را بررسی کنید.

در دنیای رمزارزها صبر کنید اما نه بیش از اندازه..

حتما این جمله را بارها و بارها از بزرگان حوزه مالی شنیده‌اید که صبر کلید موفقیت در ارزهای دیجیتال است. اما حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که صبر هم باید به اندازه باشد. شما به عنوان یک سرمایه گذار همواره باید اطلاعات کاملی از میزان کارمزد، نحوه انتقال، صرافی‌هایی که رمز ارز را لیست کرده‌اند و مواردی همچون دلیل وجود و یاعدم وجود آن در یک صرافی را در نظر داشته باشید.

همانطور که در ابتدا گفتیم، هنگامی که اقدام به خرید یک ارز دیجیتال می‌کنید باید برای خود هدف تعیین کنید. این هدف تنها برای سود نیست، پس اگر ارز دیجیتال به سود نرسید، مشخص کنید که آن را در چه زمانی بفروشید. مثلا اگر این رمز ارز تا ۴ ماه آینده به اندازه ۱۰ درصد سود نداشت، آن را بفروشید. نکته: پیش از عملی کردن هر تصمیم ابتدا درباره آن تحقیق کنید و مجددا استراتژی‌های خود را بازنگری کنید.

 

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال در کنار اندازه فروش

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال مواردی هستند که می‌توانند مسیر درست را به شما نشان دهند. هنگامی که قیمت یک رمز ارز رو به سقوط باشد، نباید از روی ترس تمام موجودی را بفروشید. پس باید با تحلیل بررسی کنید، گاهی شاید بنا به روند و تحلیل‌های انجام شده نیاز باشد تا میزانی از رمز ارز را بفروشید تا بتوانید فرصت دیگری را برای ورود پیدا کنید. در این صورت با برگشت اوضاع و حتی صعود قیمت حسرت نخواهید خورد.

استراتژی خروج مناسب در بازار ارزهای دیجیتال

داشتن استراتژی خروج بسیار مهم است. در واقع استراتژی خروج یعنی توانایی تعیین زمان صحیح خروج از معامله یا فروش یک ارز دیجیتال. این مورد بسیار مهم است و هر معامله‌گری باید در زمینه ارزهای دیجیتال باید آگاهی کافی درباره هولد کردن، ترید (خرید و فروش) داشته باشد. همانطور که گفتیم نگهداری طولانی مدت اصلا مناسب نیست و گاها می‌تواند زیان‌آور باشد. اما با همه این باز هم بسیاری از افراد برای مدت طولانی به دلیل ترس از دست دادن سرمایه یک ارز را هولد می‌کنند.   در حالی که در این مدت می‌توانستند با فروش ارز دیجیتال در سود بارها درآمد داشته باشند و اصل سرمایه را مجددا وارد معامله نمایند.

در استراتژی نگهداری و هولد ارز دیجیتال ممکن است قیمت ارز مدنظر شما افزایش پیدا کند و مجدد سقوط نماید. پس در واقع این افزایش و کاهش برای شما سودمند نخواهد بود.   اما اگر بتوانید از بهترین زمان فروش استفاده کنید حتما در این فواصل ارز دیجیتال را در بالاترین قیمت می‌فروشید سود کسب می‌کنید و دوباره در قیمت پایین اقدام به خرید با اصل سرمایه می‌نمایید. بنابراین معاملات و رسیدن به سود در بازار کریپتو نیاز به داشتن آگاهی دارد. توصیه می‌کنیم حتما نکات گفته شده در این مطلب را مد نظر داشته باشید.

کلام پایانی: 

به طور کلی بهترین زمان برای فروش ارز دیجیتال را می‌توان با توجه به نوع استراتژی که دارید در چندین موقعیت مختلف بررسی کنید. به طور نمونه، زمانی که ارز دیجیتال از لیست ارزهای قابل معامله یک صرافی معتبر حذف می‌شود یا یک فرصت بهتر و سودمندتر در مقابل نگهداری ارز دیجیتال پیدا می‌کنید این موارد می‌تواند به عنوان نکاتی برای پیدا کردن نقاط خروج از یک معامله باشد. توصیه ما این است که حتما این موارد را بررسی کنید، چرا که همیشه هولد ارز دیجیتال و نگهداری بیش از اندازه آن به امید سود می‌توانند ضرر‌های جبران ناپذیر داشته باشد و کل سرمایه‌تان را نابود کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]

نظرات