تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 11 اردیبهشت 1402

با پیدایش تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال، حوزه کریپتو کارنسی به سرعت در حال رشد است. بیشتر کشورهای جهان به سمت تولید و استفاده از ارزهای دیجیتال حرکت می‌کنند و ایران نیز از این حوزه استقبال می‌کند. در این مقاله، برخی از بزرگترین و تاثیر گذارترین افراد ایرانی در این حوزه معرفی خواهند شد. این افراد در اتمسفر رمزارزها به عنوان کارآفرینان، متخصصین، نویسندگان و سلبریتی های مشهور در پلتفرم‌های مجازی نظیر اینستاگرام، توئیتر و .. فعالیت می‌کنند و برای توسعه و پیشرفت این بخش در ایران تلاش می‌کنند.

اینفلوئنسرهای فضای مجازی

ماهیت فعالیت در ارزهای دیجیتال و به طور کلی فضاهای مالی به این صورت است که به شدت تحت تاثیر اخبار پیرامون خودشان قرار میگیرند. امروزه در فضاهای مجازی است که اخبار به سرعت پخش می‌شوند حتی با سرعت بیشتری از سایتهای خبری!

بنابراین اگرچه برخی از انواع سوشال مدیا را نمی‌توان به عنوان مرجع خبری موثق در نظر گرفت اما تلنگر و تحرک اولیه مخاطب از سمت آنها صورت می‌گیرد. یعنی کاربران هدف ارزهای دیجیتال سرنخ یک خبر را از این فضاها پیدا میکنند. در این بین هستند کسانی‌که در این فضا با تلاش بسیار برای خود در بین مردم اعتبار جمع کردند. به این افراد اینفلوئنسرهای سوشال مدیا گفته می‌شود، یعنی کسانیکه حرفها و رفتارشان در فضای مجازی روی مخاطب تاثیر میگذارد. آنها در حال حاضر جزو تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال می‌باشند.

نکته اینجاست که در ارزهای دیجیتال نیز اینفلوئنسرهایی در اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب وجود دارند که در حوزه کاری مختلف اما مرتبط به رمز ارز فعالیت میکنند در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

افراد معروف ایرانی اینستاگرام

در اینستاگرام و در حوزه ارزهای رمزنگاری شده اینفلوئنسرهای ایرانی زیادی تا به امروز وجود دارند که در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. برخی از آنها به آموزش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. گروهی دیگر تریدرهای مشهوری هستند که به واسطه دانشی که دارند، مردم با آنها ارتباط میگیرند. ولی صفحاتی در اینستاگرام وجود دارند که صاحب آنها یک فرد خاص نیست و ‌متعلق به گروهی از افراد می‌باشد که ممکن است یک پیج مربوط به صرافی ارز دیجیتال ا یا یک صفحه صرفا آموزشی در حوزه رمزارزها باشد! در ادامه به صفحات اینستاگرامی درباره ارزهای رمزنگاری شده را با بیشترین مخاطب به شما معرفی میکنیم.

محمد حسینی

در تیرماه ۱۳۶۹ محمد حسینی در تهران چشم به جهان گشود. چندی بعد پس از گذراندن تحصیلات خود که شامل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک با گرایش طراحی جامدات و هم اکنون دانشجوی دکتری رشته مدیریت استراتژیک و کسب و کار دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌شود به ارزهای دیجیتال روی آورد. حوزه فعالیت او طبق آخرین اطلاعات کارآفرینی و اقتصاددانی در بورس و ارز دیجیتال می‌باشد. ایشان یکی از تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال به حساب می‌آیند.

  • آدرس اینستاگرام :hoseini.finance
  • تعداد فالورها: 1.5 میلیون دنبال کننده
  • آدرس سایت: hoseinifinance.com
  • تعداد دوره‌ها: 13 دوره آموزشی ارز دیجیتال

جناب حسینی حدود 13 سال سابقه کار در بازارهای مالی را دارند و از سال 95 به صورت تخصصی وارد ارزهای دیجیتال شده‌اند.  همچنین جزو اساتیدی هستند که دوره‌های بین المللی زیادی را گذرانده اند. دکتر حسینی بسیاری از مطالب آموزشی ارزهای دیجیتال را به صورت ساده و مختصر در قالب پست و استوری در صفحه اینستاگرامی خود قرار داده است . کاربردی بودن این مطالب به قدری است که حدود 1 و نیم میلیون نفر دنبال کننده این صفحه هستند.

محمد هولاکوئی

یکی دیگر تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال آقای محمد هولاکوئی هستند که سال 1364 در اصفهان متولد شدند و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA فناوری اطلاعات دانشگاه WWS مالزی می‌باشد. ایشان در حوزه‌های مشاور، نویسنده، محقق، معلم و مربی، سخنران آموزشی بازاریابی اینترنتی، مشاور در حوزه کریپتوکارنسی، کارشناس بازاریابی محتوا فعالیت کرده‌اند. هم اکنون مشغول به تدریس ارز دیجیتال و بورس در سایت خود به نام آکادمی هلاکوئی می باشند.

  • آدرس اینستاگرام : Halakoei
  • تعداد فالورها: 1.4 میلیون دنبال کننده
  • آدرس سایت: www.halakoei.academy
  • تعداد دوره‌ها: 18 دوره آموزشی ارز دیجیتال

دوره‌های محمد هلاکوئی از سطح مبتدی تا پیشترفته را تحت پوشش قرار می‌دهد، ایشان در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کنند. اگر به صفحه اینستاگرام محمد هلاکوئی سر بزنید قطعا زیر 1 ساعت از صفحه خارج نخواهید شد. زیرا مطالب به قدر جذاب و مفید است که زمان از دستتان در می‌رود.

امیر رمزعلی

بیوگرافی آقای امیر رمز علی از این قرار هست که ایشون دارای مدرک تحصیلی لیسانس برق، مهندسی ابزار دقیق، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران هستند و در حال حاضر در  بازارهای مالی و اقتصاد کلان فعالیت می‌کنند. در کنار همه اینها آقای رمزعلی نیز مانند سایر اساتید ایرانی ارزهای دیجیتال در سایت خودشان آموزش‌های زیادی دارند.

  • آدرس اینستاگرام :ramzali.crypto
  • تعداد فالورها: 1.1 میلیون دنبال کننده
  • آدرس سایت: www.ramzali.com
  • تعداد دوره‌ها: 4 دوره آموزشی ارز دیجیتال

فعالیت آقای رمزعلی در اینستاگرام نیز بسیار هدفمند و مستمر است. ایشان با ارائه مطالب مفید و کاربردی برای مخاطبان خود توانسته اند به 1.1 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام برسند. در نتیجه میتوان گفت که یکی دیگر از تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال ایشان هستند.

آدام مرادی

در حال حاضر آدام مرادی در ترکیه با خانواده خود زندگی میکند. این استاد ارزهای دیجیتال دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی فناوری اطلاعات از دانشگاه UPM مالزی است. آدام در حوزه‌ی امور بازایابی و بورس، تحلیلگری حرفه ای بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. اکنون وی به تدریس دوره های آموزش ارز دیجیتال در سایت اوآموز مشغول می‌باشد. علاوه بر این اپلیکیشن آموزشی ایشان نیز در دست تولید میباشد.

  • آدرس اینستاگرام : trade.adam
  • تعداد فالورها: 795 هزار دنبال کننده
  • آدرس سایت: adammoradi.com
  • تعداد دوره‌ها: 5 دوره آموزشی ارز دیجیتال

خشایار مرادوردی که با نام آدام مرادی شناخته می‌شود یکی دیگر از اساتید مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال است که موفق به کسب مدرک بین‌المللی کریپتو کارنسی شده و هم اکنون نیز در حال  آموزش دانسته‌های خود به علاقمندان این حوزه است. سر زدن به پیج اینستاگرام این استاد ایرانی قطعا شما را برای درک بهتر مفاهیم بازار رمزارزها در کوتاهترین زمان ممکن یاری می‌کند.

آرش کهنگی

تاریخ تولد آرش کهنگی به ۱ شهریور ۱۳۷۲ برمیگردد. در حال حاضر او به عنوان یکی از بهترین تریدرهای ایرانی در زمینه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. حوزه فعالیت او محدود به تحلیل و معامله در بازارهای مالی نمی‌شود. شما با مراجعه به سایت او میتوانید از تمامی دوره‌های آموزشی‌اش برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای استفاده کنید.

  • آدرس اینستاگرام : kahangi_arash
  • تعداد فالورها: 526 هزار دنبال کننده
  • آدرس سایت: www.arashkahangi.com
  • تعداد دوره‌ها: 15 دوره آموزشی ارز دیجیتال

با مراجعه به سایت آرش کهنگی می‌توانید از برخی از آموزش‌های او که به صورت رایگان در سایت قرار گرفته اند استفاده کنید. همینطور در صفحه اینستاگرام آرش مطالب کوتاه و مفیدی درحوزه رمز ارزها قرار دارد.

میهن بلاکچین

یکی دیگر از صفحات اینستاگرامی که متعلق به یک فرد خاص نمی باشد اما طرفداران زیادی را دارد میهن بلاکچین است. مجموعه آموزشی – خبری میهن بلاکچین فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ شروع کرده و با فعالیت بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، موفق به کسب دستاوردهای متعددی در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال شده است. شما در این سایت و به صورت رایگان می‌توانید درباره مفاهیم اولیه ارزهای دیجیتال بیاموزید. این سایت طرفداران زیادی دارد درست است که جزو تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال نیست اما یکی پرطرفدارترین سایت‌های ایرانی در این حوزه است.

  • آدرس اینستاگرام :mihanblockchain
  • تعداد فالورها: 167 هزار دنبال کننده
  • آدرس سایت: www.mihanblockchain.com

تیم میهن بلاکچین با ارائه مهمترین اخبار روز و مطالب مفید و کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال رابطه خوبی را با مخاطبان خود برقرار کرده اند. بنابراین اگر عادت به گذراندن زمان خود در اینستاگرام دارید میتوانید با سر زدن به صفحه آنها از وقت خود بهترین استفاده را کنید.

ارز دیجیتال

یکی از منابع خبری موثق در اینستاگرام که به‌روزترین اخبار را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند ارز دیجیتال است. گروه ارز دیجیتال از سال 1396 کار خودشان را شروع کردند و تا اکنون با قدرت ادامه میدهند.

  • آدرس اینستاگرام : arzdigital
  • تعداد فالورها: 541 هزار دنبال کننده
  • آدرس سایت: www.arzdigital.com

شاید ارز دیجیتال جزو تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال نباشد اما روی آن به عنوان یکی از موثق‌ترین صفحات اینستاگرام می‌توان حساب باز کرد.

صرافی ارز هشت

در اینستاگرام و سایت ارزهشت با توجه به اینکه ما از نزدیک با مخاطبان صرافی در ارتباط هستیم به روزترین و کاربردی ترین مطالب و اخبار درباره ارزهای دیجیتال بیان می‌شود علاوه بر همه اینها این راه های ارتباطی نزدیکی با کاربرانمان است.

  • آدرس اینستاگرام : arz8_official
  • تعداد فالورها: 11 هزار دنبال کننده
  • آدرس سایت: www.arz8.com

نکته: معرفی این صفحات در این مقاله صرفا جهت آگاهی بیشتر مخاطب است و پیشنهادی برای دنبال کردن آنها یا تایید و تکذیب گفتار یا کردار این صفحات در فضای مجازی نیست.

"افراد

ولاگرهای یوتیوب

اگر دو سال پیش صحبت از یوتیوب می‌شد کمتر ایرانی بود که میدانست موضوع چیست! اما امروزه یوتوب به سرعت جای خود را در بین مردم ایران باز کرده است. نام دیگر یوتوب در جهان دانشگاه مجازی است، برخلاف اینستاگرام که زیاد به اخبار و اطلاعات داخل آن نمی‌توان تکیه کرد یوتوب واقعا حکم آموزشگاهی بی نظیر را دارد. مهم‌ترین ویژگی این دانشگاه رایگان بودن آن است.

شما در یوتیوب علاوه بر اینکه می‌توانید از دوره‌های آموزشی مختلف خارجی به صورت رایگان استفاده کنید. امکان این را نیز دارید که از مطالب مفیدی که کانال‌های ایرانی نیز می‌گذارند بهره ببرید. در ادامه به معرفی چند کانال مفید یوتوب ایرانی در زمینه ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

آکادمی ترید سیتی پرو

مجموعه ترید سیتی پرو در راستای آموزش رایگان در زمینه ی تحلیل تکنیکال و ترید  شروع به فعالیت کرده هدف مجموعه این هست که شما هیچ هزینه‌ای برای یادگیری تحلیل تکنیکل نپردازید و همزمان از آموزشی با کیفیت برخوردار شوید. برخی از موضوعاتی که در این کانال آموزش داده شده است شامل:  بیت کوین، تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال،  آموزش تحلیل بیت کوین و … می‌باشد. نکته مهم این است که این کانال به زبان فارسی است و شما به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. بعد از خواندن این مطلب میتوان این اکانت را نیز به عنوان یکی از  تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال شناخت.

  • نام کانال: Trade city pro
  • تعداد سابسکرایبر(دنبال‌کننده): 27.3K
  • تعداد ویدئوها: 1K
  • موضوع چنل: آموزش رایگان تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال نام چنل یوتیوبی هست که متعلق به پاشاست. پاشا در توضیحات چنلش قول داده است که با دیدن محتواهایی که در یوتیوب تولید میکند مخاطبانش با راه و رسم پولدار شدن آشنا بشوند. کانال بوتیوب پاشا صرفا درباره ارزهای دیجیتال و آموزش آنها نیست بلکه شما محتواهایی از هر کجای فضای مالی که به ارزهای دیجیتال مرتبط باشد را خواهید آموخت.  از آموزش ساخت NFT بگیر تا دوره هوش ثروت! ناگفته نماند که کانال یوتوب پاشا در بین افراد ایرانی در یوتوب دارای بیشترین دنبال کننده است.

  • نام کانال:ArzDigital
  • تعداد سابسکرایبر(دنبال‌کننده): 83.2K
  • تعداد ویدئوها: 448
  • موضوع چنل: همه چیز درباره ارزهای دیجیتال

مدرسه سروش

Soroosh School یا همان مدرسه سروش با هدف ارائه محتوای آموزشی با بالاترین کیفیت در زمینه های برنامه نویسی، هوش‌مصنوعی، تجارت و تجارت ارزهای دیجیتال، بلاک چین و سایر حوزه های تخصصی به وجود آمده است.
  • نام کانال: مدرسه سروش (sorooshschool)
  • تعداد سابسکرایبر(دنبال‌کننده): 17 هزار نفر
  • تعداد ویدئوها: 164
  • موضوع چنل: آموزش با کیفیت ارزهای دیجیتال و موضوعات پیرامون آن

وولف تریدر

اکثر کسانیکه در ارزهای دیجیتال ورود کردند زمانی در فارکس فعالیت داشته‌اند. یا اینکه همچنان در بازارهای مالی دیگر مثل فارکس و بورس در کنار کریپتو کار می‌کنند. داشتن کانال یوتیوبی که به همه این موضوعات بپردازد نزدیک به رویا است! اما در وولف تریدر شما از آموزش فارکس تا ترید و تحلیل تکنیکال را به روش ساده و زبان فارسی خواهید فراگرفت.

  • نام کانال: وولف تریدر (woletrader)
  • تعداد سابسکرایبر(دنبال‌کننده): 22.9K
  • تعداد ویدئوها: 251
  • موضوع چنل: هر ان چیزی که در دنیای مالی به آن احتیاج دارید

بیتکوین نیوز

این چنل یوتیوبی که با نام اخبار بیتکوین فعالیت میکند در به آرش کهنگی یکی از اساتید آموزش ارز دیجیتال و تحلیل بازار تعلق دارد. همانطور که از اسم کانال و همینطور سابقه جناب کهنگی پیداست این چنل مربوط به چیزی جز تحلیلگری بازار رمز ارزها و آموزش ان نمی‌باشدو پس اگر از دنبال کننده‌های آرش هستید و از سبک تحلیل ایشان تبعیت می‌کنید سر زدن به چنل یوتوب و فراگیری آموزش های بیشترش خالی از لطف نیست.

  • نام کانال: بیتکوین نیوز (Bitcoin_news1)
  • تعداد سابسکرایبر(دنبال‌کننده): 22K
  • تعداد ویدئوها: 293
  • موضوع چنل: محتوای آموزشی و تحلیلی ارزدیجیتال و فارکس

رمزعلی آکادمی

یکی دیگر از اساتید تحلیل و آموزش ارزهای دیجتال که در یوتوب نیز فعالیت مستمر و زیادی دارد جنای آقای رمزعلی هستند. در چنل یوتیوب ایشان علاوه بر آموزش بازارهای مالی ایران و ارزهای دیجیتال ویدئوهایی برای روانشنای مالی نیز وجود دارند که به خودی خود جذابیت محتواهای ایشان را چند برابر کرده است.

  • نام کانال: Pintogram
  • تعداد سابسکرایبر(دنبال‌کننده): 15 هزار نفر
  • تعداد ویدئوها: 64 ویدئو
  • موضوع چنل: آموزش و تحلیل ارزهای دیجیتال

"افراد

افراد مشهور در توئیتر

مهد تمامی تولید محتواها همیشه در توئیتر بوده است. این شبکه اجتماعی با دارا بودن بیشترین کاربر باعث شده به عنوان یکی از محبوبترین پلتفرم‌های اجتماعی از آن یاد شود. باید به خاطر داشت که توئیتر مکانی برای آموزش و یادگیری نیست اما فرصتی برای دیده شدن و اطلاع از آخرین اخبار روز دنیا است.

یکی از مثبت‌ترین ویژگی های توئیتر اظهار نظر بی‌پرده کاربران آن در مورد تمامی مسائلی است که شاید در سایر پلتفرم‌ها نتوان آن را عنوان کرد. به عبارت دیگر در این فضا مردم بیشتر خودشان هستند. اما چرا توئیتر در ارزهای دیجیتال مهم است؟ زیرا تمامی ارزها یا سایر پلتفرم‌های مطرح و مرتبط به رمزارزها اولین جائیکه اخبار خود را منتشر می‌کنند توئیتر است یعنی داغترین و معتبر ترین اخبار را شما میتوانید از این پلتفرم دنبال کنید.

به علاوه تمامی اینها بسیاری از اساتید دنیای ارزدیجیتال ایرانی نظرات و تحلیلهای خودشان را از وضع موجود در فضای رمز در این شبکه مجازی مطرح میکنند. در ادامه تاثیر گذارترین افراد ایرانی در حوزه ارز دیجیتال در توئیتر  که به تحلیل و اخبار رمزارزها می‌پردازند را معرفی خواهیم کرد.

محمد هلاکوئی

بخشی از فعالیت جناب هلاکوئی در ارزهای دیجیتال در اکانت توییتر ایشان با نام halakoei می‌باشد. نا گفته نماند که فعالیت ایشان در پلتفرم محدود به آموزش نیست.

محمد حسینی

جناب حسینی نیز یکی از حساب‌های پرطرفدار را در توئیتر دارند. که با نام خود ایشان (hoseini.finance) است و در آن نظرات شخصی خود در خصوص ارزهای دیجیتال را بارگزاری میکند.

ارزدیجیتال

گروه ارزدیجیتال علاوه بر داشتن سایت و اینستاگرام خوب برای آموزش ارز دیجیتال در توئیتر نیز مسئولیت خبر رسانی سریع را به عهده دارند.

باربد

یکی دیگر از تحلیلگران و تریدرهای جوان و موفق ایرانی که در توئیتر نیز فعالیت می‌کند بیتهود است. که اطلاعات خود را در حساب این پلتفرم اجتماعی نیز با دنبال کننده‌گانش به اشتراک می‌گذارد.

ارزهشت

حساب توئیتری ارزهشت نیز برای اطلاع رسانی درباره آخرین اخبار حوزه ارزهای دیجتال و نیز اطلاع رسانی در خصوص تشکیلات ارزهشت در خدمت شماست.

نکته: معرفی این صفحات در این مقاله صرفا جهت آگاهی بیشتر مخاطب است و پیشنهادی برای دنبال کردن آنها یا تایید و تکذیب گفتار یا کردار این صفحات در فضای مجازی نیست.

نتیجه گیری:

در این مقاله، به معرفی و بررسی بزرگترین و تاثیرگذارترین افراد در حوزه ارز دیجیتال در ایران پرداختیم. این افراد شامل کارآفرینان، متخصصان و فعالان حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال هستند که با تجربیات و دانش خود به رشد و پیشرفت این حوزه در ایران کمک کرده‌اند. همچنین، بررسی شد که این افراد در حوزه‌های مختلفی از جمله تجارت، فناوری، مشاوره، فعالیت‌های اجتماعی و خیریه و … فعالیت دارند.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال در ایران در حال رشد و توسعه است، شناخت بیشتر از این افراد و دانش و تجربیات آن‌ها در این حوزه، می‌تواند به رشد و توسعه این بازار کمک کند. همچنین، این افراد می‌توانند به عنوان نمونه‌های الهام بخش برای دیگران در حوزه ارز دیجیتال در ایران و حتی خارج از ایران شناخته شوند. در نهایت، امیدواریم این مقاله به شناخت بهتر از افراد برجسته حوزه ارز دیجیتال در ایران و بهبود دانش و آگاهی افراد در این زمینه کمک کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

نظرات