آیا شبکه تون می‌تواند ایردراپ همستر کامبت را بدون مشکل انجام دهد؟

دسته بندی : اخبار 11 شهریور 1403
خرید تون کوین

ایردراپ توکن داگز همین تازگی‌ها انجام شد، اما هنگام راه‌اندازی و ایردراپ آن شبکه تون کوین اختلالات زیادی داشت. ایردراپ همستر کامبت هم قرار است در ۲۶ سپتامبر  که مصادف با ۵ مهر انجام شود. اما با توجه به اختلالاتی که در ایردراپ داگز وجود داشت بسیاری از کاربران نگران هستند که آیا شبکه تون کوین می‌تواند ایردراپ همستر کامبت را بدون هیچ مشکلی انجام دهد؟ یا خیر؟!

با تیم ارز هشت در این مقاله همراه باشید تا مشکلات احتمالی ایردراپ همستر کامبت را با هم بررسی کنیم.

ایردراپ بازی همستر کامبت چه زمانی انجام می‌شود؟

طی هفته گذشته خبرهای بسیار خوبی برای کاربران تلگرام که در بازی‌های کلیکی فعالیت دارند منتشر شد. یکی از مهم‌ترین این اخبار راه‌اندازی توکن HMSTR در ۲۶ سپتامبر یعنی ۵ مهر است. ابتدا قرار بود ایردراپ این توکن در ماه جولای یعنی تیرماه انجام شود. اما این توکن اکنون با تاخیر در تاریخ ۲۶ سپتامبر یعنی ۵ مهر ایردراپ می‌شود.

این خبر هیجان انگیز تاثیری که باید را روی بازار نگذاشت، چون در هفته گذشته علاوه بر اخبار مثبت اخبار منفی زیادی هم منتشر شد. مهم‌ترین خبر منفی که در هفته گذشته منتشر شد دستگیری پاول دوروف مدیرعامل تلگرام در فرانسه بود. دستگیری پاول دوروف حتی روی بازار ارز دیجیتال هم تاثیر گذاشت و باعث شد قیمت تون کوین سقوط کند.

از طرف دیگر هم به دلیل ایردراپ توکن داگز شبکه تون با حجم زیادی تقاضا روبه‌رو شد و چندین بار به مشکل خورد. این شبکه برای مدت چند ساعت توانایی تولید بلاک را نداشت و به همین دلیل بسیاری از کاربران از این شبکه ناراضی شدند. به همین دلیل بسیاری از کاربران همسترکامبت هم نگران هستند که در ایردراپ همستر هم این مشکلات به وجود بیایند.

طی اطلاعیه‌ای که تیم توسعه تلگرام در روز جمعه منتشر کردند این پلتفرم ۱.۱ میلیون نفر کاربر فعال روزانه دارد که این یک رکورد جدید است. شبکه تون که در سال گذشته معرفی شد به دلیل موفقیت نات کوین و گسترش بازی‌های کلیکی با ترافیک بسیار زیادی روبرو است.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های داگز برای ایرانی‌ها

آیا شبکه تون می‌تواند ایردراپ همستر کامبت را بدون مشکل انجام دهد؟

همان‌طور که در بالا گفتیم ایردراپ توکن داگز باعث شد که مشکلات زیادی در شبکه تون به وجود بیاید و در طی ۳۶ ساعت این شبکه دو بار به مدت چندین ساعت از تولید بلاک دست کشید. بازی همستر کامبت نسبت به داگز بسیار گسترده‌تر است و بر اساس ادعای سازندگان آن تا اواخر جولای ۳۰۰ میلیون بازیکن در آن فعالیت داشته‌اند. همینطور این مینی‌اپ بیش از ۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه تا اوایل این هفته جذب کرده است.

حالا مسئله این است که با وجود گسترده‌تر بودن ایردراپ همستر کامبت احتمالا فشار بیشتری هم روی شبکه تون به وجود می‌آید. آیا شبکه تون می‌تواند ایردراپ همستر کامبت را بدون مشکل برگزار کند؟ سخنگوی تیم توسعه تون کوین در پاسخ به سوالات کاربران گفت:

مشکلات شبکه تون در هفته گذشته صرفاً به دلیل ایردراپ داگز نبود. بلکه دو دلیل اصلی در این قضیه دخیل هستند .اول اینکه پیکربندی اعتبارسنجی تون حاوی خطاهایی است. و مشکل دوم هم مربوط به ضعف بعضی اعتبارسنج‌های تون روی سخت‌افزار بود. در این بین پروژه‌های ایردراپی هم دنبال این هستند که بهترین راه را برای توزیع توکن‌های خود در مقیاس بزرگ پیدا کنند. همین موضوع مشکلات شبکه را تشدید می‌کند.

بر اساس صحبت‌های این مدیر، ایردراپ توکن داگز در بین زنجیره‌ای از مشکلات شبکه تون برگزار شده و به همین دلیل مشکلات زیادی در ایردراپ داگز وجود داشت.

ارتقا شبکه تون برای رفع مشکلات ایردراپ‌ها

توسعه دهندگان شبکه تون که در حال کار روی سیستمی هستند که اپراتورها را مجبور کند تا بدون ایجاد خطرات متمرکز سازی خود را ارتقاء سطح کنند. آنها گفته‌اند در حال بهبود سیستم جریمه غیر متمرکز شبکه تن هستند تا بتوانند اعتبارسنج‌های ضعیف را شناسایی کنند و برای آنها جریمه وضع کنند. بر اساس گفته‌های آن‌ها شبکه تون قصد دارد ورود میلیون‌ها کاربر جدید به این شبکه و صنعت ارزهای دیجیتال را تسهیل کند. به همین دلیل آنها سعی دارند پایداری کلی شبکه را تقویت و ارتقا دهند.

هم‌چنین تیم توسعه شبکه تون اظهار داشته است که آنها به طور مداوم در حال به‌روزرسانی شبکه خود هستند. آن‌ها در مدت اخیر یک فناوری جدید را برای مینی‌اپ‌های تلگرام که تی جی ای (TGE) نام دارند توسعه داده‌اند. این فناوری شامل یک سری TON Mintless Jetton است که باعث می‌شوند فشار شبکه تون در طول TGEها کاهش یابد. ژتون به ایردراپ پروژه‌ها کمک می‌کند تا توکن‌های خود را با هزینه کارمزد کمتر از یک دلار بین صدها میلیون کاربر توزیع کنند.

حجم میلیونی کاربران

بر اساس گفته تیم توسعه شبکه تون نحوه طراحی ایردراپ‌ها می‌تواند روی توانایی شبکه برای ایردراپ تاثیرگذار باشد. به همین دلیل هم همستر کامبت که ابتدا قرار بود در ماه جولای یا تیر توکن خود را راه اندازی کند، آن را به تاخیر انداخت. به دلیل گسترده بودن برنامه‌ریزی این ایردراپ بزرگ,راه‌اندازی توکن آن با تاخیر برگزار می‌شود. آن‌ها در زمان ایردردراپ تیرماه اعلام کردند که هنوز در حال همکاری با تیم توسعه شبکه تون با هدف بهبود شرایط ایردراپ هستند.

تیم همستر کامبت بعد از اینکه زمان جدید لیست شدن توکن خود را اعلام کردند تاکید کردند که در تلاش هستند تا بیش‌ترین میزان عدالت در ایردراپ این توکن برقرار شود. آن‌ها قصد دارند که همه بازیکنان بتوانند به طور یکپارچه توکن‌هایشان را عادلانه دریافت کنند. تیم توسعه همستر کامبت انتظار دارد که ایردراپ توکن آن‌ها بزرگترین ایردراپ تاریخ ارزهای دیجیتال باشد. به گفته آن‌ها برنامه‌ریزی برای اجرای فنی ایردراپ توکن همستر بسیار زمان‌بر بوده و یک برنامه‌ریزی گسترده در این زمینه انجام شده است. به همین دلیل هم آنها مجبور شدند که تاریخ ایردراپ همستر را از تیر ماه به مهر ماه تغییر دهند.

بزرگ‌ترین ایردراپی که تاکنون انجام شده ایردراپ نات کوین بر بستر شبکه تون بوده است. بازی نات کوین مجموعاً ۳۵ میلیون بازیکن داشت اما در زمان ایردراپ، سکه‌های بازیکنانی که مدت زمان طولانی در بازی فعالیت نداشتند را حذف کرد. هم‌چنین در کنار آن هم یک سری برنامه‌های تشویقی به کاربران ارائه داد تا توکن‌های خود را به فروش نرسانند و آنها را در بازی استیک کنند. با همین سیاست‌ها تعداد افرادی که در ایردراپ شرکت کردند را کاهش دادند.

سخن پایانی

برای ایردراپ همستر کامبت هم ممکن است سیاست‌هایی مشابه سیاست‌های کاهش کاربر داگز اعمال شود و تعداد کسانی که در ایردراپ شرکت می‌کنند را کاهش دهند. تعداد کاربران همستر کامبت در حال حاضر بسیار بیش‌تر از نات کوین است. تیم توسعه همستر کامبت تاکنون فقط از بستن حساب‌های ربات‌ها در این بازی اطلاع داده‌اند. اما هنوز سیاست‌های دیگر را مطرح نکرده‌اند.

با این‌که ایردراپ داگز تا حدودی چالش‌های مربوط به ایردراپ همستر کامبت را به نمایش می‌گذارد، مشخص نیست که در ایردراپ بزرگی مانند همستر کامبت چه چالش‌هایی به وجود خواهد آمد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات