آموزش استیک نات کوین

استیک نات کوین چیست؟ آموزش استیکینگ نات کوین (Stake NOT)

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 26 اردیبهشت 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال ارز هشت

بعد از مدت‌ها انتظار کاربران نات کوین، امکان اتصال نات کوین به کیف پول تلگرام در روزهای گذشته امکان‌پذیر شد. اما هنوز هم کاربران ایرانی نمی‌توانند ارزهای را به کیف پول‌های غیر امانی انتقال دهند و یا آن‌ها را به صرافی‌های متمرکز بفرستند. (این امکان تا زمان لیست شدن نات کوین وجود ندارد.) اما با این حال گزینه‌ای در بازی فعال است که به ماین کننده‌های نات کوین این امکان را می‌دهد توکن‌های خود را سرمایه‌گذاری و یا همان استیک کنند. اما بسیاری از افراد در رابطه با استیکینگ نات کوین اطلاعات کافی ندارند و نمی‌دانند که چگونه انجام می‌شود. بنظر شما آیا استیکینگ نات کوین بهتر از فروش یا نگهداری آن است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

پیش از مطالعه مطلب توجه داشته باشید که این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و هیچ توصیه‌ای برای استیک نات کوین نیست. بنابراین پیش از هر تصمیم گیری حتما تحقیق کافی را انجام دهید.

استیک نات کوین

یکی از گزینه‌هایی که توسعه دهندگان نات کوین در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند استیک کردن است. این مورد در کنار برداشت و فروش نات کوین راه اندازی شده؛ اما از آن جایی که هنوز کاربران ایرانی به این مورد دسترسی ندارند، در این بخش به توضیح استیکینگ می‌پردازیم.

استیکینگ نات کوین، یا همان سرمایه‌گذاری NOT ویژگی است که کاربر باید به مدت ۳۰ روز هر تعداد توکنی که دارد را در شبکه قفل کند. این مورد به این دلیل در نظر گرفته شده است که ارزش نات کوین همچنان بالا رود و تعامل این ارز با کاربرانش از بین نرود. کاربرانی که پیش از لیست شدن این ارز در صرافی‌ها به صورت رسمی اقدام به STAKE ارز کنند، علاوه بر پاداش به موقعیت‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند و در نهایت شبکه نیز مقداری توکن (هنوز میزان پاداش مشخص نیست) به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

در واقع این برنامه «Explore & Earn» نام دارد و دارای سه سطح برنز، نقره ای و طلایی است. همانطور که گفتیم و طبق توضیح تیم توسعه دهنده کاربرانی که تا قبل زمان لیست شدن این ارز اقدام به استیک کنند به سطوح بالاتری دست خواهند یافت. (هرچه سطح بالاتر باشد میزان پاداش استیک هم بیشتر خواهد بود)

آموزش استیکینگ نات کوین

مراحل استیک نات کوین بسیار ساده است. برای این کار ابتدا باید وارد ربات نات کوین شوید و یک کیف پول را به ربات متصل کنید (ترجیحا کاربران ایرانی باید از کیف پول تون کیپر استفاده کنند.) سپس مابقی مراحل را مطابف با تصویر زیر انجام دهید.

آموزش استیک نات کوین
  • مراحل استیک نات کوین:

بعد از اینکه کیف پول تون کیپر خود را به ربات نات کوین وصل کردید. در صفحه اصلی ربات باید گزینه Level up  را لمس کنید. سپس در بخش Explore & Earn وارد صفجه کمپین استیک NOT شوید.

بعد از اینکه گزینه استیکینگ را انتخاب کردید، قوانین این فرآیند را باید مطالعه و تایید کنید. طبق توضیحات پلتفرم شما باید دارایی‌هایتان را به مدت ۳۰ روز  قفل کنید و اگر ووچر نیز داشته باشید، ووچر‌ها نیز قفل خواهند شد. در این مرحله پس از مطالعه مقررات باید گزینه «Stake for ۳۰ days» را انتخاب کنید.

مرحله بعدی برای اطمینان بیشتر پیامی به شما نمایش داده خواهد شد که مجدد باید تایید شود. در صورتی که از تصمیم خود اطمینان دارید گزینه «I confirm» را انتخاب کنید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل موجودی شما صفر خواهد شد و موجودی استیک در صفحه به شما نمایش داده می‌شود. طبق توضیحات NOTCOIN در کانال تلگرامی می‌توانید با انتخاب آیکون علامت سوال میزان دارایی قابل مشاهده است. در مدت این ۳۰ روز اگر نات کوین دیگری هم دریافت کنید در این بخش استیک خواهد شد.

کلام پایانی

با توجه به اینکه قیمت نات کوین هنوز مشخص نیست، استیک آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ایرانی‌ها باشد. استیک توکن NOT به هدف درگیر نگه داشته آن با میلیون‌ها کاربر است. اما مسئله اصلی در این رابطه‌عدم مشخص بودن میزان پاداش هست، حتی در این رابطه تضمینی وجود ندارد که استیک کردن برای کاربران دستاورد مالی داشته باشد.

بنابراین اگر مقدار توکن‌های شما زیاد است، حتما بررسی‌های کامل را انجام دهید چرا که با انجام مراحل راهی برای برگشت وجود ندارد و دارایی شما برای مدت ۳۰ روز غیرقابل دسترس خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

نظرات

  • Max
    2 خرداد 1403

    سلام ،ایا داخل تون کیپر میشه نات کوین استیک کرد؟

    • ادمین ارزهشت
      3 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر، شما می‌تونید ربات نات کوین رو به کیف پول تون کیپر وصل کنید و بعدش از داخل ربات دارایی هاتون رو استیک کنید.

  • حسین
    9 خرداد 1403

    من 3 ملیون ناتکوین داشتم. ولی الان تو ربات مینویسه 1640 تا.. ناتکوینام حذف شدن؟؟

    • ادمین ارزهشت
      9 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر،
      بعد از لیست شدن نات کوین، برای محاسبه، صفرها حذف شدند. یعنی 3 میلیون نات کوین تبدیل به 3.000 نات کوین میشه!
      اما نکته ای که هست اینه که مقداری از توکن های ماین شده (که معمولا با ربات استخراج شدن) از کل موجودی شما به عنوان توکن سوزی حذف شده و در نهایت ربات 1640 نات کوین رو به شما اختصاص داده