بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی ها

امن ترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی ها 2023

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 30 شهریور 1402

بیت کوین گران‌ترین ارز دیجیتال صنعت کریپتو است و ارزش بسیار بالایی در بین سرمایه گذاران این حوزه دارد. این رمز ارز به دلیل جایگاهی که دارد مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی هستند که علاقه‌مند به ترید، خرید و فروش بیت کوین هستند. در ایران هم تریدرهای بسیاری روی BTC ترید می‌کنند. لذا همیشه یکی از دغدغه‌های ایرانی‌ها این است که با توجه به تحریم‌ها وعدم امکان استفاده از صرافی‌های معتبر خارجی از چه کیف پولی برای نگهداری این دارایی ارزشمند خود استفاده کنند. پس شناخت امن‌ترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی‌ها یکی از ملزومات برای سرمایه گذاران این حوزه محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه کاربران ما این پرسش را دارند که امن‌ترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی‌ها کدام است؟ ما این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت را به موضوع کیف پول بیت کوین اختصاص داده ایم. پس اگر شما هم به دنبال یک ولت سیف برای نگهداری ارز دیجیتال بیت کوین هستید، در این بررسی ما را همراهی کنید.


بخش اول: کیف پول ارز دیجیتال گرم یا سرد


کیف پول بیت کوین نرم افزاری یا سخت افزاری ؛ کدام یک امن تر است؟

پیش از معرفی بهترین ولت‌های ارز دیجیتال برای بیت کوین می‌خواهیم بررسی کنیم که کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری برای نگهداری بیت کوین بهتر است یا سخت افزاری؟! در پاسخ به این پرسش مهم باید بدانید که همه چیز کاملا بستگی به شما دارد. ولت‌های گرم و سرد ارزهای دیجیتال هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که شما می‌بایست با توجه به استراتژی معاملاتی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

برای مثال اگر سبک معاملاتی اسکالپ دارید و ترید‌های کوتاه مدت انجام می‌دهید می‌توانید ارز دیجیتال خود را در کیف پول صرافی یا کیف پول نرم افزاری نگهداری کنید. اما اگر حجم زیادی از سرمایه‌تان را به بیت کوین تبدیل کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را برای مدت طولانی نگهداری یا به عبارتی هولد کنید بهتری از است از کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر نانو ایکس استفاده کنید. چرا که این کیف پول‌ها به صورت سرد دارایی‌تان را ذخیره می‌کنند و ویژگی‌های این کیف پول‌ها می‌توانند امنیت دارای‌تان را بیشتر تضمین کنند.


بخش دوم: بهترین و امن ترین کیف پول ها برای بیت کوین


بهترین کیف پول بیت کوین 2023 که باید بشناسید

برخی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین برای ایرانی‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

1-کیف پول سخت افزاری لجر برای ایرانی ها

لجر یکی از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است که کارایی خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این ولت دارایی تان را به صورت سرد ذخیره سازی کنید و هرگاه که نیاز داشتید با اتصال آن به کامپیوتر و یا تلفن همراه دارایی تان را بررسی کنید.

فن آوری پیشرفته لجر برای کیف پول‌های سخت افزاری، بالاترین سطح امنیت را برای ارزهای دیجیتال دارد. محصولات این برند ترکیبی از یک سیستم عامل اختصاصی و Secure Element است که برای محافظت از دارایی‌های شما طراحی شده‌اند و به شما قدرت کنترل و مالکیت کلیدهای خصوصی‌تان را می‌دهد.

برای خرید کیف پول سخت افزاری لجر می‌توانید از آنلاین شاپ های معتبر ایرانی اقدام کنید.

2-اتومیک ولت بهترین کیف پول بیت کوین

یکی دیگر از کیف پول‌های بیت کوین برای ایرانی‌ها اتومیک ولت است. کیف پول اتمیک با دارا بودن گزینه‌های تبادل و خرید و فروش رمزارز با امنیت بالا، عملکرد بسیار خوبی دارد.

نکته دیگری که امنیت دارایی‌های شما را تضمین می‌کند ناشناس بودن این کیف پول است. در این ولت شما نیاز به افتتاح حساب کاربری ندارید و تنها می‌توانید با دانلود این کیف پول ولت خود را ایجاد و از دارایی‌تان نگهداری کنید.

قابل ذکر است که بیت کوین هنوز از تراکنش‌های کریپتو به فیات پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین اگر برایتان مهم نیست که از طریق یک صرافی اقدام به خرید کنید، این اپلیکیشن می‌تواند بهترین گزینه باشد. اپلیکیشن اتومیک ولت برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است.

3-کیف پول ارز دیجیتال اکسدوس

مدیریت رمزارزهای شما با کیف پول Exodus آسان است. چرا که این ولت نرم افزاری است و در تلفن همراه اندرویدی قابل نصب است. بنابراین هر زمان که بخواهید می‌توانید دارایی دیجیتال خود را بررسی، تبادل، ارسال یا دریافت کنید این ولت یکی از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال نرم افزاری برای بیت کوین است که کاربران زیادی در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند.

کیف پول سخت افزاری Exodus به صورت یکپارچه با اپلیکیشن‌های مختلف ادغام می‌شود تا کنترل بهتری بر دارایی خود داشته باشید و به شما کمک کند تا با استفاده از این اپلیکیشن‌ها راحت‌تر به کسب درآمد بپردازید. با استفاده از این اپلیکیشن از نمودارها و پورتفولیوهای زنده، صرافی داخلی و پشتیبانی ۲۴ساعته برای سرگرم کننده کردن معاملات خود رمزارز خود برخوردار خواهید شد.


بخش سوم: بهترین کیف پول بیت کوین برای مبتدی های کریپتو


کیف پول سخت افزاری بیت باکس

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای مبتدیان کریپتو. با کیف پول سخت افزاری بیت باکس می‌توانید کلید خصوصی رمزارز خود را ذخیره کنید و هر دارایی را به صورت آفلاین از طریق یک چیپ خارجی مدیریت کنید. این محصول ویژگی‌های لمسی تعاملی و صفحه نمایش LED برای نمایش جزئیات تراکنش دارد. این کیف پول از بیت کوین، اتر، لایت کوین و بیش از ۱۵۰۰ رمزارز دیگر پشتیبانی می‌کند.

اما بیت باکس یک نسخه اختصاصی برای بیت کوین نیز دارد. بنابراین اگر تنها به دنبال ذخیره بیت کوین هستید، این نسخه می‌تواند برای شما مناسب باشد. این نرم‌افزار تنها به سخت‌افزار بیت کوین متکی است و شما می‌توانید برای حفظ امنیت دارایی‌تان از آن استفاده کنید.

رابط کاربری ساده کیف پول بیت باکس باعث شده است تا ما آن را به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای مبتدیانی که می‌خواهند بیت کوین خود را در فضایی امن ذخیره کنند معرفی کنیم.


بخش چهارم: بهترین کیف پول بیت کوین برای حرفه ای های کریپتو


کیف پول سخت افزاری الکتروم

کیف پول الکتروم یکی از اصلی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. این ولت ارز دیجیتال در رمزنگاری کلید خصوصی و احراز هویت دو عاملی تخصص دارد. Electrum هم مانند Exodus یک کیف پول نرم افزاری/ گرم است که به شما امکان رمزگذاری آنلاین اطلاعات رمزنگاری شده‌تان را می‌دهد.

الکترو تایید می‌کند که تمام تراکنش‌های بیت کوین شما در بلاک چین بیت کوین هستند و ویژگی Multisig آن به شما اجازه می‌دهد بیت کوین را بین چندین کیف پول نگهداری کنید. Electrum همچنین از کیف پول‌های دیگری از جمله Ledger، Trezor و Keepkey پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید از کیف پول بیت کوین الکتروم در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید.

البته این کیف پول نسخه سخت افزاری هم دارد و اگر می‌خواهید بیت کوین های خود را در فضای امن تری نگهداری کنید بهتر است تا از این نسخه استفاده کنید. چرا که با کیف پول سخت افزاری الکتروم دارایی شما به صورت آفلاین ذخیره می‌شود و در این صورت امکان هک دارایی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. (کیف پول الکتروم فقط برای بیت کوین است.)


بخش چهارم: بهترین کیف پول بیت کوین برای اندروید


بهترین کیف پول بیت کوین برای کاربران اندروید کدام است؟

کیف پول های آپولو از بهترین کیف پول های بیت کوین نرم افزاری برای کاربران اندروید هستند. اپلیکیشن آپولو تنها برای دستگاه های اندرویدی در دسترس است، اما این کیف پول در مک، ویندوز و لینوکس نیز به کمک شبیه ساز استفاده کنید.

نکات مهمی که در  حفظ امنیت بیت کوین باید به آن دقت کنید

  • توجه کنید هر کامپیوتر یا دستگاه‌های موبایلی که نرم‌افزار کیف پول را اجرا می‌کنند، باید از احراز هویت دو عاملی استفاده کنند.
  • دستگاه‌های موبایل برای باز کردن آن‌ها باید به تشخیص اثر انگشت یا PIN نیاز داشته باشند. نرم افزارهای ضد بدافزار باید روی تمام دستگاه‌ها اجرا شوند تا در برابر حملات فیشینگ، وب سایت‌های جعلی و بدافزارها محافظت شوند.
  • کیف پول‌های سخت افزاری گزینه امن‌تری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری هستند؛ زیرا برای تایید تراکنش به تعاملات فیزیکی نیاز دارند و هرگز کلیدها را افشا نمی‌کنند.
  • پشتیبان گیری منظم از هر نوع کیف پول بیت کوین برای محافظت در برابر خرابی کامپیوتر، سرقت و خطای انسانی ضروری است. کاربران هرگز نباید بک آپ‌ها را به صورت آنلاین ذخیره کنند، به خصوص اگر رمزگذاری نشده باشند. ابزارهای رمزگذاری مانند GnuPG و VeraCrypt رایگان بوده و استفاده از آن‌ها ساده است.
  • همیشه از یک رمز عبور امن و پیچیده منحصر به فرد برای هر کیف پول و صرافی استفاده کنید و نرم‌افزار کیف پول را به روز نگه دارید. همچنین، از جدیدترین کلاهبرداری‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آگاه باشید تا فریب کلاهبرداران را نخورید.
  • با دقت در مورد هر سرویس یا نرم افزاری که قصد استفاده از آن را دارید تحقیق کنید تا از هک، هزینه بیش از حد یا عدم دسترسی به پول خود جلوگیری کنید.
  • تراکنش‌های بیت کوین تنها با  نام مستعار هستند. بنابراین، اگر کسی بداند که کاربر چه زمانی، کجا و چقدر خرج می‌کند، می‌تواند به طور بالقوه تراکنش را در دفترکل بیت کوین پیدا کند و آدرس کیف پول را کشف کند، که می‌تواند برای ردیابی عادات خرج کردن استفاده شود. با این حال جمع آوری این نوع اطلاعات از طریق فعالیت‌های مرور اینترنت بسیار ساده‌تر است.
  • حفظ امنیت بیت کوین نیازمند برنامه ریزی و کمی تلاش است، اما به اندازه گذشته پیچیده و زمان بر نیست. این کار برای هر کسی که تعداد قابل قبولی بیت کوین دارد، ارزش دردسر را دارد.

در آخر به این نتیجه می‌رسیم که:

در این مطلب به معرفی مختصری از امن‌ترین والت‌های موجود بیت کوین (در هر دسته‌بندی) پرداختیم. اکنون در این بخش، به پاسخ واقعی برای سوال اصلی می‌پردازیم: کدام کیف پول ارز دیجیتال در سال 2023 به عنوان امن‌ترین کیف پول برای ایرانیان شناخته می‌شود؟

پاسخ به این سوال نسبتاً ساده است. امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال در واقعیت، کیف پولی است که می‌توانید آن را به راحتی تهیه کرده و با اطمینان استفاده نمایید.

باید توجه داشت که انتخاب کیف پول مناسب برای شما به میزان سرمایه شخصی تان بستگی دارد. به عنوان مثال، برای فردی که در بازار ارزهای دیجیتالسرمایه خرد دارد ترزور احتمالاً یک گزینه مناسب نخواهد بود.

در انتخاب امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای کاربرانی که می‌خواهند بیت کوین نگهداری کنند، ابتدا باید به وضعیت مالی خود دقت کنید. اگر سرمایه زیادی داشته باشید، توصیه می‌شود که از یک کیف پول استفاده نکنید. بلکه دارایی تان را در ولت های مختلف تقسیم کنید. به زبان ساده‌تر، استفاده از ترکیبی از والت‌های امن همواره از استفاده یک کیف پول ارز دیجیتال بهتر و عقلانی‌تر است.

برای مثال، ترکیبی از کیف پول اکسودوس و ترزور T به عنوان یک گزینه بسیار امن مطرح می‌شود. همچنین، استفاده از الکتروم به همراه کیف پول لجر نیز می‌تواند امنیت بیشتری برای نگهدارایی دارایی های دیجیتال شما به همراه داشته باشد. پس این نکات را در نظر داشته باشید و با توجه به شرایط تان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات