بهترین کیف پول پولکادات

بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانی ها 2023

دسته بندی : کیف پول ارز دیجیتال 27 مهر 1402

با گسترش کریپتو و علاقه کاربران به ارزهای دیجیتال، با گذشت زمان ارزهای زیادی تولید شدند و معاملات در بستر بلاکچین افزایش پیدا کرد. در این میان یکی از پروژه‌های موفق مربوط به ارز دیجیتال پولکادات بود که توانست توجه افراد زیادی را به خود جذب کند. اما بسیاری از کاربران مبتدی این صنعت ممکن است ندانند که پس از خرید پولکادات باید این ارز را کجا نگهداری کرد و اصلا بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانی ها کدام است؟

به طور مختصر باید بگوییم که پولکادات یک انقلاب بزرگ در حوزه رمزارزها و وب۳ محسوب می‌شود که محدودیت‌ها و برخی از مشکلات نسل قبل را ندارد. شروع فعالیت این پروژه به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد. برای آشنایی با بهترین کیف پول‌های DOT این مطلب ارز هشت را از دست ندهید.


پادکست شنیدنی بهترین کیف پول پولکادات برای ایرانی ها


اگر زمان خواندن این مقاله را ندارید می‌توانید با شنیدن پادکست این نوشته لذت بیشتری از ارزهای دیجیتال ببرید


 بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانی ها


در این بررسی لیستی از بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانی ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم:


1-پولکاولت Polkawallet


پولکاوالت از پولکادات، آکالا، کوما و بسیاری از دارایی‌های دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های ذخیره شده یا اوراق قرضه را ذخیره‌سازی کنند و آن‌ها را از طریق آدرس ولت به هر حسابی منتقل کنند. از آنجایی که پولکاوالت به صورت رسمی با کوین پولکادات در ارتباط است، می‌توانید DOT را در این کیف پول نگهداری و از این طریق کسب درآمد کنید.

این برنامه دارای یک امضای آفلاین برای افزایش امنیت دارایی‌های شما است. علاوه بر این، این کیف پول دارای قابلیت بازیابی کلمه عبور نیز هست که به کاربرانی که ممکن است رمز عبور خود را فراموش کرده باشند، این امکان را می‌دهد تا به راحتی از طریق ایمیل متصل به کیف پول، سرمایه خود را بازیابی کنند.

مزایا پولکاولت:

  1. استفاده رایگان و آسان
  2. امکان بازیابی کیف پول (از طریق فراموشی کلمه عبور)
  3. پشتیبانی از پروتکل میان زنجیره‌ای

معایب کیف پول پولکاولت:

  1. پشتیبانی به صورت چت آنلاین ندارد
  2. کاربری آن برای مبتدیان آسان نیست

نکته: این کیف پول نرم افزاری است و دارایی شما را به صورت آنلاین ذخیره می‌کند. برای استفاده می‌توانید از سایت رسمی پولکاولت https://polkawallet.io/نسخه متناسب با پلتفرم خود را دانلود کنید. 


2-کیف پول متاماسک METAMask


MetaMask  یکی از کیف پول‌های شناخته شده ارز دیجیتال است که سرمایه گذاران از آن برای تعامل با بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد تا به کیف پول‌های Ethereum خود دسترسی داشته باشند تا بتوانند با استفاده از رمزارزها خرید، ارسال و معامله کنند. MetaMask یک افزونه کروم و یک اپلیکیشن قابل دانلود دارد. اگر می‌خواهید به راحتی از آن استفاده کنید، می‌توانید این افزونه را به مرورگرتان اضافه یا اپلیکیشن آن را دانلود کنید. چیزی که کیف پول متاماسک را منحصر به فرد می‌کند این است که رابط کاربری کاربرپسندی دارد و وقتی وارد برنامه می‌شوید هیچ پیچیدگی برای استفاده ندارد. بنابراین با دانلود و راه اندازی آن  بلافاصله به داشبورد هدایت خواهید شد تا بتوانید رمزارزهای خود را مدیریت کنید.

DOT یکی از ارزهایی است که در این ولت پشتیبانی می‌شود و می‌توان آن را  بهترین کیف پول پولکادات برای ایرانی‌ها دانست.

مزایا متاماسک:

  1. استفاده رایگان و آسان
  2. پشتیبانی از تعداد بالایی رمز ارز
  3. ارائه از افزونه کروم

معایب متاماسک:

  1. به دلیل نحوه ارائه و ذخیره آنلاین دارایی ها امنیت بالایی ندارد و در خطر هک است.

نکته:متاماسک نیز یک کیف پول گرم/نرم افزاری است. برای دانلود اکستنشن کیف پول متاماسک و یا اپلیکیشن آن بهترین مرجع سایت رسمی MetaMaskاست.


3-کیف پول سیف پال


سیف پال یک اپلیکیشن غیر متمرکز (dApp) است که دسترسی و مدیریت کیف پول دیجیتالی شما را آسان می‌کند. سبک این ولت چند زنجیره‌ای است، به این معنی که از بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال متعددی مانند بیت کوین، اتریوم، EOS، لایت کوین و غیره پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول یکی از شناخته شده ترین ولت های ارز دیجیتال برای کاربران در سراسر دنیا است. امنیت بالای آن باعث شده تا کاربران زیادی از آن استفاده کنند، لذا این کیف پول را می‌توان یکی از گزینه های مناسب برای کاربران ایرانی دانست که به دنبال کیف پول ارز دیجیتال امن برای نگهداری پولکادات هستند.

مزایا سیف پال:

  1. استفاده رایگان و آسان
  2. پشتیبانی از تعداد بالایی رمز ارز
  3. پروتکل چند زنجیره ای

دانلود کیف پول نرم افزاری سیف پال


4-کیف پول لجر Ledger


لجر با سه مورد اول ذکر شده متفاوت است. بهترین ویژگی این کیف پول این هست که می‌توان از آن به صورت آفلاین استفاده کرد. یعنی حتی بدون اینترنت هم می‌توانید با استفاده از کیف پول لجر ارزهای دیجیتال خود را چک کنید. این کیف پول‌ها مانند یک کیف پول فیزیکی عمل می‌کنند که در آن می‌توانید تعداد رمزارزهای خود را بررسی کنید و از آن‌ها برای خرید یا ارسال رمزارز استفاده کنید. اما برای استفاده از آن باید آن را خریداری کنید.  برای بسیاری از کاربران، لجر یک کیف پول قدرتمند برای نگهداری پولکادات محسوب می‌شود؛ زیرا از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال آنلاین امن‌تر است.

مزایا کیف پول لجر:

  1. امنیت بسیار بالا
  2. ذخیره آفلاین دارایی

معایب کیف پول لجر:

  1. قیمت نسبتا بالا.

نکته: برای خرید کیف پول لجر از سایت های معتبر استفاده کنید.


چگونه از دارایی دیجیتال خود حفاظت کنیم؟


ایمن نگه داشتن ارز دیجیتال امری سخت اما مطلق است. به عنوان مثال، هرگز نباید کلیدهای خصوصی خود را با شخصی به اشتراک بگذارید. اما مهم‌ترین نکته این است، باید همیشه آن‌ها را در یک بستر امن نگه دارید تا در هر صورتی به غیر از خودتان شخص دیگری به آن‌ها دسترسی نداشته باشد.

خصوصی نگه داشتن پول دیجیتالی شما نیز از این جهت اهمیت دارد که هیچ کس نمی‌تواند ببیند شما چقدر پول دارید…حفظ امنیت ارزهای دیجیتال به این معنی است که هکرها نمی‌توانند از هر طریق ممکن به آن دسترسی پیدا کنند؛ بنابراین، حفظ امنیت رمزارزهای شما تضمین خواهد کرد که هیچ کس نمی‌تواند سرمایه‌های درون کیف پول شما را سرقت کند. حفظ امنیت و حریم خصوصی رمز ارزها به معنای اطمینان از محرمانه ماندن اطلاعات مربوط به آن‌ها است و کیف پول ارز دیجیتال مهم‌ترین راه حفظ امنیت دارایی دیجیتال است.


جمع بندی:


به طور کلی کیف پول‌های زیادی برای ذخیره ارز دیجیتال پولکادات وجود دارد. اولین نکته این است که هر شخص در انتخاب کیف پول باید متناسب با نیازهای خود تصمیم بگیرد. به عنوان مثال، اگر به دنبال راهی برای ذخیره امن و آسان برخی DOT هستید، یک کیف پول  آنلاین مانند متاماسک یا تراست ولت می‌تواند برای شما گزینه‌ای عالی باشد. با این حال، اگر به ویژگی‌ها و امنیت پیشرفته‌تری نیاز دارید، کیف پول سخت افزاری مانند Ledger Nano S مناسب‌تر خواهد بود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات