چرا قیمت بیت کوین سقوط کرد؟

چرا قیمت بیت کوین سقوط کرد؟

دسته بندی : تحلیل 26 خرداد 1403

چرا قیمت بیت کوین سقوط کرد؟ روز قبل فدرال رزرو نشست خود را برگزار کرد و بعد از آن قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال روند کاهشی در پیش گرفتند. قیمت بیت کوین با وجود کاهش تورم آمریکا به پایین‌تر از ۶۵ هزار دلار رسید.

خلاصه خبر

  • طی روز قبل قیمت بیت کوین به علت فشار فروش زیاد از ۶۷ هزار دلار به زیر  ۶۵ هزار دلار سقوط کرد.
  • نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا این بود که نرخ بهره این کشور فقط یک بار طی سال ۲۰۲۴ کاهش یابد.

چرا قیمت بیت کوین سقوط کرد؟ آیا علت کاهش نرخ تورم آمریکا است؟

کوین دسک گزارش داد فشار فروش بیت کوین در روز قبل باعث شد قیمت آن از ۶۷ هزار دلار به زیر ۶۵ هزار دلار برسد. همچنین قیمت اتریوم به پایین‌تر از ۳۴۰۰ دلار رسید و قیمت آلت کوین‌های کوچک‌تر هم ریزش شدیدتری داشت. هم‌چنین  آلت‌کوین‌هایی مثل سولانا، کاردانو، آوالانچ و پروتکل طی ۲۴ ساعت گذشته ریزشی ۱۵ تا ۲۰ درصدی داشتند.

بر اساس داده‌های وب سایت کوین گلس(CoinGlass)  ۲۰۰ میلیون دلار معامله در عرض ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ریزش بازار ارز لیکوئید شده است. باید بدانید که ارزش معاملاتی که در هفته قبل لیکوئید شده حدوداً ۹۰۰ میلیون دلار است. تا چند روز پیش پیش‌بینی تحلیلگران و بسیاری از فعالان بازار ارز این بود که بیت کوین در آینده نزدیک، سقف جدیدی ثبت می‌کند. آن‌ها امیدوار بودند کاهش تورم و داده‌های اقتصادی آمریکا به رشد بیت کوین کمک کند. اما با این حال در واکنش به نشست فدرال رزرو (FOMC) قیمت بیت کوین به شدت سقوط کرد.

در این نشست که روز چهارشنبه برگزار شد بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد طی سال ۲۰۲۴ نرخ بهره آمریکا فقط یک بار کاهش خواهد یافت.  پیش‌بینی‌های قبلی فدرال رزرو بیش‌تر از این مقدار بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست‌های پولی انبساطی تابستان بدبین شدند. بازار ارز دیجیتال به دلیل بلاتکلیفی سیاسی اروپا و رشد شاخص دلار آمریکا با فشار فروش روبرو شد.

به عقیده تحلیلگران پلتفرم «10X Research» افزایش برداشت سود ماینرها و هولدرهای بلند مدت باعث ایجاد فشار فروش بیت کوین در محدوده ۷۰ هزار دلار است. باید بدانید که جریان خروج سرمایه ETF های اسپات بیت کوین طی دو روز گذشته مجددا افزایش یافته و این یک علت دیگر برای کاهش قیمت محسوب می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات