تحلیل قیمت بیت کوین16 خرداد

تحلیل قیمت بیت کوین 16 خرداد؛ کاهش قیمت به زیر 26 هزار دلار!

دسته بندی : اخبار , تحلیل 16 خرداد 1402

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۶ خرداد؛  BTC امروز در زیر کانال ۲۶ هزار دلار قرار گرفت. با انتشار خبر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه صرافی بایننس و چانگ پنگ زائو مدیر عامل آن، قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها نزولی شد. دقایقی پس از منتشر شدن این خبر BITCOIN به ۲۵.۵۰۰$ دلار رسید! این اتفاق می‌تواند سبب قرمز ماندن وضعیت بازار ارزهای دیجیتال باشد و بازیابی قیمت‌ها را به تاخیر بیاندازد. چرا که در حال حاضر معامله گران ترجیح می‌دهند تا فعلا وارد معامله‌ای نشوند تا وضعیت بازار شفاف شود. همچنین یکی دیگر از رویداد‌های مهم پیش رو که می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد، نشست فدرال رزرو است که در ۱۴ JONE برگذار می‌شود.

سرانجام قیمت چه می‌شود؟ آیا به سطح حمایت تاریخی 24800$نزدیک می‌شویم؟

قیمت لحظه ای بیتکوین

در نمودار زیر به صورت لحظه‌ای می‌توانید قیمت بیتکوین را رصد کنید:

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۶ خرداد

همانطور که شاهد هستید، در هفته اخیر بیت کوین در یک کانال نزولی قرار گرفته است. در ۴ JONE خریداران توانستند قیمت این ارز را به ۲۸ هزار دلار برسانند. اما این افزایش قیمت نتوانست مدت زیادی دوام آورد و دوباره BTC به زیر ۲۷ هزار دلار رسید.

به طوری که قیمت در ۵ ژوئن ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد و به حمایت فوری ۲۶.۵۰۰$ دلار سقوط کرد. با شکسته شدن این حمایت فوری، قیمت سریعا به ناحیه ۲۵.۸۰۰$ تا ۲۵.۲۵۰$ دلار رسید. در حال حاضر بیت کوین در ناحیه حساسی قرار دارد و اگر قیمت به ۲۴.۸۰۰$ دلار برسد، انتظار می‌رود تا خریداران با تمام توان خود از این ناحیه مهم حمایت کنند؛ چرا که شکسته شدن این ناحیه قیمت این کوین را می‌تواند تا نزدیکی ۲۰ هزار دلار کاهش دهد.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین 16 خرداد

البته ممکن است این کاهش قیمت، یک حرکت اصلاحی باشد و پس از آن قیمت به سمت ۳۱.۰۰۰$ دلار حرکت کند. درست است که BITCOIN در کوتاه مدت یک سطح حمایتی را شکسته امابه طور کلی، طبق تحلیل، سرمایه گذاران بزرگ، در میان مدت روند رو به رشدی دارد.

با این وجود، توجه داشته باشید که شکست ناحیه ۲۴.۸۰۰$ دلار نشان دهنده یک سیگنال منفی است و می‌تواند قیمت را شدیدا نزولی کند.

 شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از بایننس بر قیمت بیت کوین

در تحلیل قیمت بیت کون ۱۶ خرداد، مهم‌ترین عامل در تغییر قیمت بیت کوین را می‌توان شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار دانست. در این راستا، با توجه به گزارش سایت کوین تلگراف، SEC در ۵ ژوئن شکایتی را بر علیه صرافی بایننس و مدیر عامل آن تنظیم کرده و در آن خواستار تعطیلی همیشگی این صرافی است. طبق بررسی‌های این کمیسیون، بایننس با ارا توکن‌های بومی (بایننس کوین و استیبل کوین بایننس) قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، با این شکایت مدعی شده است که پلتفرم Binance.com و شرکت BAM Trading نتوانسته اند، این صرافی را در آمریکا به عنوان یک کارگذار ثبت کنند!

متن شکایت:

متهمان این شکایت، با به خطر انداختن دارایی‌های معامله گران، توانسته‌اند میلیاردها دلار را به ثروت خود بیافزایند. در این صرافی به صورت غیر قانونی، چندین طرح سرمایه‌گذاری همچون: اوراق بهادار ثبت نشده و توکن‌های ناقض، به کاربران ارائه شده است.

دو شرکت BAM Trading و BAM Management نیز در این رابطه به سرمایه گذاران بایننس حقیقت را نگفته‌اند و هیچ کنترل صحیحی بر عملکرد پلتفرم Binance. US نداشته اند.

به طور کلی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، به این صرافی ۱۳ اتهام را نسبت داده است و این خبر بازخورد منفی را در بازار ارزهای دیجیتال و بر قیمت بیت کوین داشت.
گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این رابطه می‌گوید:

در حال حاضر بایننس و مدیر عامل آن متهم به روغگویی به کاربران در رابطه با کنترل سرمایه‌گذاری و همچنین دستکاری در حجم معاملات هستند. بایننس اطلاعات مربوط به اداره کنندگان پلتفرم، محل نگهداری دارایی کاربران را نیز مخفی کرده است.

اگر بایننس نتواند این اتهامات را رد کند، قطعا باید منتظر اتفاقات عجیبی در بازار ارزهای دیجیتال ماند.

شکایت از بایننس

شاخص‌های فنی تحلیل قیمت بیتکوین 16 خرداد

سطوح حمایت و مقاومت

R1 – مقاومت اول 26,889 S1 – حمایت اول 24,912
R2 – مقاومت دوم 28,141 S2 – جمایت دوم 24,187
R3 – مقاومت سوم 28,866 S3 – حمایت سوم 22,935

چشم انداز بلند مدت قیمت بیت کوین

در تحلیل قیمت بیت کوین ۱۶ خرداد، گفتیم که در میان مدت و بلند مدت بیت کوین می‌تواند عملکرد مثبتی داشته باشد. اما باید مراقب باشید، چرا که آینده بیت کوین به خصوص در مسیر صعودی همچنان مبهم است. زمانی می‌توان گفت که قیمت BTC رشد دارد که بتواند از کانال ۳۰ هزار دلار عبور کند. (و پس از آن به سطح ۳۵.۲۶۰ دلاری دلاری برسد)
در حال حاضر فشار فروش زیاد است و همچنان انتظار می‌رود که قیمت به سطح ۲۴ هزار دلار برسد. توجه داشته باشید که اگر بیت کوین نتواند قیمت را به بالای ۳۰ هزار دلار برساند و در همین محدوده بماند، احتمال اینکه مجدد به سطح ۱۷ هزار دلار برسد، دور از انتظار نیست.
شاخص ترس و طمع بیت کوین در حال حاضر در نقطه ترس قرار دارد و عدد ۴۴ را به نمایش می‌گذارد که این نشان دهنده تسلط فروشندگان و وجود ترس در بازار است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات