بازداشت پاول دورف

حمایت ۱ میلیون دلاری جاستین سان از مالک تلگرام| علت بازداشت پاول دورف چیست؟

دسته بندی : اخبار 5 شهریور 1403

بعد از اینکه خبر دستگیری پاول دورف منتشر شد، افراد زیادی از جمله ایلان ماسک از او حمایت کردند. در این راستا جاستین سان، بنیانگذار ترون اعلام کرد حاضر است برای آزادی پاول دوروف ۱ میلیون دلار پرداخت کند. در راستای این خبر توسعه دهندگان بازی‌های تلگرامی و شبکه تون هم از دورف حمایت کردند.  به گزارش کوین دسک، در رابطه با بازداشت پاول دوروف، کانال تلگرام اعلام کرد که کاملا با قوانین اتحادیه اروپا سازگار است و از روش‌های نظارتی لازم برای نظارت بر محتوای تولید و منتشر شده در آن استفاده می‌کند. در ادامه این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال ارز هشت با همراه باشید تا بررسی کنیم علت بازداشت پاوول دورف چیست؟!

واکنش تلگرام نسبت به دستگیری پاول دورف

بعد از انتشار خبر دستگیری مالک تلگرام توسط رسانه‌های فرانسوی تا ساعت‌ها بعد هیچ منبع رسمی نسبت به این خبر واکنش نشان نداد. اما با وجود گذشت ۲۴ ساعت تلگرام در بیانیه خود اعلام کرد:

ما کاملا به قوانین خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا پایبند هستیم و مدیریت و نظارت بر محتوا در سطح استاندارهای این صنعت و به طور مداوم در حال بهبود است. پاول دورف مالک تلگرام چیزی برای پنهان کردن ندارد و به طور مداوم در حال سفر در اروپا هست.

این بیانیه ۲۴ ساعت پس از دستگیری دوروف منتشر شد. اتهام اصلی برای دستگیری مالک تلگرام توسط دولت فرانسهعدن نظارت کافی بر محتوای منتشر شده در این پیام رسان است و به عقیده نیروهای انتظامی فرانسه نوع نظارت استاندارد نیست و ناکافی به شمار می‌آید. در حال حاضر هنوز هیچ اتهام رسمی توسط دادستان‌های فرانسه منتشر نشده، اما خبر‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها پاول را به دلیل اعمال مجرمانه‌ای که در تلگرام انجام می‌شود مجرم می‌دانند. اما به طور کلی اینکه بنیان گذار یک پلتفرم را مسئول سوء استفاده دیگران از آن بدانند، اصلا معقولانه نیست!

در این رابطه سفارت روسیه در فرانسه اعلام کرد:

بعد از اطلاع از خبر پاول دوروف، از مقامات فرانسوی درخواست کردیم تا دلیل اصلی بازداشت پاوول دورف را روشن کنند و دسترسی کنسولگری را نیز فراهم کنند. اما تا به این لحظه طرف فرانسوی از همکاری خودداری کرده است.

علت بازداشت پاول دورف چیست

دلیل بازداشت پاول دورف چیست؟

دوروف که یک برنامه‌نویس روسی  مالک و بنیانگذار تلگرام است. او به دلیل اختلافات با دولت روسیه این کشور را ترک کرده است. وی در روز گذشته به هنگام بازگشت از آذربایجان در یکی از فرودگاه‌های فرانسه توقف داشته و در همانجا نیز دستگیر شده است. اتهامات وارد بر پاول دورف، مشارکت با تروریسم، انتشار محتوای نامناسب و تصاویر کودکان، قاچاق مواد مخدر وعدم همکاری با مراجع قضایی برای کنترل جنایت‌ها است. این اتهامات به گونه‌ای است که اگر پاول دورف محکوم شود برای مدت حداقل ۲۰ سال زندانی خواهد شد!

حمایت از بنیانگذار تلگرام توسط رسانه ها و مردم

با خبر بازداشت پاول دورف بسیاری از مردم و رسانه‌ها از او حمایت کردند. برای مثال یکی از این افراد ایلان ماسک بود که در پستی در شبکه اجتماعی اکس به این خبر واکنش نشان داد و از فرانسه انتقاد کرد. علاوه بر این جاستین سان خالق ترون نیز اعلام کرد که برای حمایت از مالک تلگرام ۱ میلیون دلار هزینه می‌کند. با انتشار این اخبار قیمت تون کوین که در روز گذشته با خبر دستگیری پاول کاهش داشت ۶ درصد رشد را تجربه کرد. علاوه بر این توسعه دهندگان بازی‌های تلگرامی نات کوین، داگز، لاست داگز، همستر کامبت و بلوم هم از دوروف حمایت کردمد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات