دوج ایلان مارس

دوج ایلان مارس چست؟ آینده توکن دوج ایلان مارس

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 18 اردیبهشت 1402

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) چیست؟

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) میم کوینی است که در سال 2021 راه اندازی شد. این توکن مشابه ارز دیجیتال شیبا اینو، فلوکی اینو و سایر توکن‌های دیگر، با مضمون “Doge” وارد بازار ارز دیجیتال شده و در سه بلاکچین اتریوم، پالیگان و سولانا فعالیت می‌کند.

توکن دوج ایلان مارس، با چشم انداز ایجاد یک “ارز بین کهکشانی” عمل می کند؛ در نتیجه از آن هیچ استفاده خاصی نمی‌شود. این ارز دیجیتال در میان ارزهای رمزنگاری مرتبط با “Doge” به دلیل یک سری تلاش‌های تبلیغاتی که به طور خاص، ایلان ماسک را هدف قرار داده است، مورد توجه قرار گرفته است. دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) علاوه بر اینکه یک ارز دیجیتال است، شخصیتی است که در یک سریال کمیک برای فروش، به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بازی می‌کند.

نام این پروژه ترکیبی از دوج کوین + ایلان ماسک+ مارس (نماد صعود درخشان در فضا) است.

 توکنومتری دوج ایلان مارس (Dogelon Mars)

  •  حداکثر عرضه ارز : 1,000,000,000,000,000 واحد
  •  سکه در گــردش : 548,611,000,000,000   واحد
  •   50 درصد از عرضه توکن به عنوان یک حرکت صلح آمیز به ویتالیک بوترین اهدا شد که سپس وی توکن های خود را برای کمک به خیریه اهدا کرد.
  •  50 درصد از عرضه توکن برای همیشه در استخر نقدینگی یونی سواپ قفل شده است. در واقع نیمی از عرضه توکن بلافاصله به جفت یونی سواپ ایلان و اتر (ELON/ETH) اضافه شد و سپس برای همیشه قفل شد. این امر تضمین می کند که هیچ راهی برای حذف نقدینگی اولیه از استخر یونی سواپ وجود ندارد. بنابراین هرگونه احتمال برداشت نقدینگی اولیه توسط توسعه دهندگان از بین می رود.
مرور سریع بر ارز دیجیتال دوج ایلان مارس
 بلاکچین  در بستر بلاکچین های اتریوم، پالیگان وسولانا
الگوریتم اجماع  الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS)
رده تکنولوژی بلاکچین  نسل دوم
قابلیت استخراج  ندارد
 قابلیت استیک دارد
 تعداد و زمان تراکنش  پنج ثانیه (300تراکنش در هر ثانیه)

تاریخچه دوج ایلان مارس (Dogelon Mars)

بنیانگذاران این توکن ناشناخته هستند، این مورد یک رویداد نسبتاً رایج برای میم کوین‌ها است. در همین راستا به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که در مورد سکه‌های ناشناخته بررسی لازم را انجام دهند تا قربانی اقدامات راگ پول (Rug Pull) نشوید.

داستان جالب دوج ایلان مارس

توکن ایلان (Dogelon Mars) از یک داستان طنز از Dogelon استفاده می‌کند. سگی که نام آن به عنوان پس زمینه به سکه داده شده است.  دوج ایلان «بزرگ‌ترین اسرار کهکشان را کاوش می‌کند و با کمک دوستانی که در طول سفرهایش در میان ستاره‌ها پیدا کرده است، به دنبال استعمار مجدد سیاره‌ای است که زمانی آن را خانه می‌نامید». چندین کمیک کوتاه در وب‌سایت این توکن منتشر شده که دوج ایلان را در ماجراجویی‌هایش به مریخ دنبال می‌کند، جایی که او با دوستانش ملاقات می‌کند و به ماجراجویی می‌پردازد.

توکن ایلان (Dogelon Mars) به خودی خود نقشه راه ندارد، اما در عوض یک نسخه فانتزی را از طریق کمیک های خود توسعه داده است. پس از استعمار مجدد مریخ در سال 2420، دوج ایلان، باید برای بقا در برابر نابودگرها بجنگد. این نسخه خیالی نشان می‌‍دهد که وقتی سکه در تمام صرافی های اصلی فهرست شد، قیمت ELON به “مارس” خواهد رسید، یا به عبارت دیگر، با ارزش بسیار بالاتر معامله می شود.

مزایا و معایب دوج ایلان مارس

مزایا و معایب ارز دیجیتال دوج ایلان مارس

در ادامه به صورت خلاصه مروری بر مزیت‌ها و معایب این میم کوین فضایی می‌اندازیم.

ارز دیجیتال دوج ایلان مارس
مزایا معایب
لیست شدن در صرافی های معتبر هزینه کارمزد بالا
سازگار با Dife نداشتن وایت پیپر
سرعت و ایمنی مناسب  گزینه ریسک بالا برای سرمایه گذاری
تیم توسعه دهنده فعال و شفاف با هولدر‌ها  مقیاس پذیری نه چندان خوب

 

چه چیزی دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) را منحصر به فرد می کند؟

همانطور که اشاره شد؛ دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) در 23 آوریل 2021 راه اندازی شد. هیچ اطلاعاتی در مورد بنیانگذار این توکن در دسترس نیست. همچنین وایت پیپیری ندارد که هدف یا اهدافش را شرح دهد. از نظر کاربرد، چیزی وجود ندارد که دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) را از سایر توکن‌های رمزنگاری جدا کند. در نهایت مانند تمام ارزهای دیجیتال می‌توانید آن را بخرید، بفروشید و به کیف پول‌های رمزنگاری بفرستید.

با توجه به  اینکه این ارز دیجیتال هچ هدف و اطلاعات دقیق ندارد؛ اما با این حال چند کار منحصر به فرد وجود دارد که توسعه دهندگان Dogelon Mars انجام داده اند. در ابتدا هدف این پروژه ایجاد یک ارز منصفانه بود، بنابراین پیش فروشی برای توکن خود انجام ندادند.

عرضه اولیه این پروژه 1 کوادریلیون توکن ایلان(ELON) بود. توسعه دهندگان نیمی از این توکن های رمزنگاری را برای ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم ارسال کردند و یک شیرین کاری تبلیغاتی را کپی کردند که اولین بار توسط ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) انجام شده  بود. در نهایت توسعه دهندگان، نیمی دیگر را در یک استخر نقدینگی در صرافی یونی سوآپ (Uniswap) سپرده گذاری و قفل کردند.

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) خود را به عنوان پروژه ای معرفی می کند که هدف آن خنثی کردن آسیب‌های وارد شده توسط کلاهبرداران رمزارز است. جامعه دوج ایلان مارس(Dogelon Mars) تشویق می‌شود که توکن های ELON را به قربانیان کلاهبرداری اهدا کند.

 دوج ایلان مارس Dogelon Mars چگونه کار می کند؟

دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این ارز دیجیتال را می توانید در صرافی یونی سوآپ Uniswap دریافت کنید و آن را با ارزهای دیجیتال دیگر در آن صرافی معامله کنید. اکثر دارندگان به سادگی آن را در یک کیف پول بلاک چین ذخیره می کنند و برخی نیز توکن هایی را به قربانیان کلاهبرداری های رمزنگاری اهدا می کنند تا به انجام ماموریت خود به جامعه کمک کنند.

کیف پول های مناسب دوج کوین ایلان مارس

کیف پول ارز دیجیتال یکی از روش های نگه داری امن و طولانی مدت ارز های دیجیتال شماست. همانطور که می‌دانید در انتخاب کیف پول، اولین فاکتور و مهم‌ترین، این است که از ارزهای دیجیتال شما پشتیبانی می‌کند یا نه؟
در ادامه به صورت مجزا به معرفی کیف پول‌هایی می‌پردازیم که از ارز دیجیتال دوج ایلان مارس در سه بلاکچین اتریوم، سولانا و پالیگان پشتیانی می‌کنند.

 پنج کیف پول‌ شبکه اتریوم (ERC-20)
  • متامسک (MetaMask)
  • مای اتر والت (MY ETHER WALLET)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • لجر (Ledger )
  • ترزور (Trezor )
 چهار کیف پول‌ شبکه سولانا (SPL)
  • اگزدوس(Exodus)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • فانتوم (Phantom)
  • لجر (Ledger )
کیف پول‌ شبکه پالیگان
  • متامسک (MetaMask)
  • مای اتر ولت (MY ETHER WALLET)
  • سیف پل (SafePal)
  • لجر (Ledger )

آیا Dogelon Mars سرمایه گذاری خوبی است؟

در ابتدا باید گفت که قانونی برای سرمایه گذاری خوب در ارزهای دیجیتال وجود ندارد. اما توجه داشته باشید، در پروژه ای که اهداف به طور شفاف در آن مشخص نشده، بهتر است درهنگام خرید دقت کنید. برای خرید ارزهای دیجیتالی مثل ایلان که میم کوین هست؛ باید حتما در نظر بگیرید که امکان دارد یک شبه  “1000” درصد سود کنید و همچنین ممکن است کاملا ضرر کنید. بنابراین می‌توان گفت: میم کوین ها در دنیای کریپتو برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کافی هستند نه بلند مدت که سود زیان آن هم متکی بر تبلیغات است.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، این پروژه مانند دوج‌کوین و شیبا اینو، کاربرد خاصی غیر از تراکنش‌های مالی ندارد. اما به علت حامیان قدرتمند توانسته جامعه وفادار و رشد خوبی را برای خود ایجاد کنند. به هر حال ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با این میم کوین آشنا کنیم و به بررسی همه جانبه آن بپردازیم؛ امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات