رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی

آموزش رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 16 اردیبهشت 1403

آیا رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی امکان پذیر است؟ اخیرا گزارش‌های متعددی از سوی کاربران ایرانی ارزهای دیجیتال در رابطه با کیف پول تلگرام و مسدود شدن تراکنش‌ها در کیف پول داخلی تلگرام یعنی ربات ولت انتشار داده شده است. wallet@ یک کیف پول رمز ارزی امانی یا حضانتی وابسته به شبکه اجتماعی تلگرام است و متاسفانه طبق اعلام پشتیبانی کاربران ایرانی اجازه استفاده از کیف پول تلگرام را ندارند. اما با وجود این اطلاعیه، اجازه ساخت کیف پول با شماره ایرانی وجود دارد لذا برخی از کاربران همچنان سعی در استفاده از این ابزار را دارند.

با توجه به افزایش تعداد گزارش‌های کاربران مبنی بر مسدود شدن دارایی و تراکنش‌هایشان در ربات تلگرام در این مطلب از وبلاگ ارز هشت، توضیح خواهیم داد که شرایط استفاده از کیف پول تلگرام چیست و در صورت مواجه با مسدود شدن دارایی مانند تتر (usdt)، بیت کوین (BTC) و یا تون کوین (TON) در کیف پول تلگرام چه روش‌هایی برای رفع محدودیت کیف پول تلگرام وجود دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا کاربران ایرانی نباید از کیف پول تلگرامی Wallet@ استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، کیف پول تلگرام با آدرس @wallet بر خلاف سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال (نرم افزاری) همچون تراست ولت یا متامسک (MetaMask) که از عبارات بازیابی استفاده می‌کنند، یک کیف پول حضانتی است که اجازه کنترل مستقیم روی دارایی‌های دیجیتال را به کاربران نمی‌دهد و این کیف پول به کمک ربات نقش واسط را بین مالک و دارایی‌ها اجرا می‌کند.

با توجه به شرایط ایران از لحاظ شرایط تحریم‌های بین المللی توصیه می‌کنیم از این سرویس برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده نکنید. زیرا اصلا برای کاربران ایرانی گزینه‌ای مناسب نیست. این ربات سابقه مسدود کردن دارایی کاربران ایرانی را دارد و به همین دلیل هم می‌گوییم به هیچ وجه ابزار مناسبی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال شما نیست. در این مدت کوتاه نیز گزارش‌های متعددی از سمت کاربران ارز دیجیتال داشته‌ایم که دارایی‌ها و تراکنش‌های آن‌ها توسط تلگرام مسدود شده است.
برخی از چالش هایی که کاربران ایرانی در این رابطه امکان دارد با آن مواجه شوند، عبارت اند از:

  • عدم امکان وریفای حساب: کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها، امکان احراز هویت (KYC) در کیف پول تلگرام را ندارند. این موضوع مانع از استفاده کامل از امکانات کیف پول مانند تبادل ارز دیجیتال و برداشت وجه می‌شود.
  • محدودیت در تراکنش‌ها: تراکنش‌های کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام با محدودیت‌هایی روبرو است. به عنوان مثال، ممکن است حداکثر تراکنش روزانه یا ماهانه برای آن‌ها کمتر از حد معمول باشد.
  • مسدود شدن حساب‌ها: در برخی موارد، حساب‌های کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام به طور ناگهانی مسدود شده است. این موضوع می‌تواند به دلیل تحریم‌ها یا فعالیت‌های مشکوک در حساب باشد.

پشتیبانی کیف پول تلگرام

نحوه رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی (هنگام واریز و برداشت)

در وهله اول همانطور که گفتیم بهترین راه این است که برای مدیریت و نگهداری از دارایی‌های دیجیتال خود از کیف پول تلگرام استفاده نکنید. اما در صورتی که به هر دلیلی مجبور به  استفاده از این کیف پول شدید و تراکنش‌های شما با مشکل مواجه شد. می‌توانید از طریق ارتباط با پشتیبانی این کیف پول درخواست برداشت خود را ثبت نمایید. آدرس پشتیبانی کیف پول تلگرام t.me/wallet_supportbot است با کپی این آدرس در تلگرام خود می‌توانید وارد صفحه پشتیبانی شوید. توجه کنید آدرس پشتیبانی تلگرام این است و آدرس‌های مشابه  اعتبار ندارند و احتمالا به هدف کلاهبرداری ایجاد شده اند.

همچنین به یاد داشته باشید که کیف پول تلگرام تا زمانی شما پیامی برای پشتیبانی ارسال نکنید، با شما ارتباط برقرار نمی‌کند. بنابراین مراقب کلاهبردارانی که خود را پشتیبانی تلگرام معرفی می‌کنند باشید.

در رابطه با تراکنش‌های کیف پول تلگرام، معمولا درخواست‌های واریز ارزهایی مانند تتر، بیت کوین، اتریوم و… برای کاربران ایرانی مسدود می‌شود. کاربرانی که تراکنش‌های آن‌ها مسدود شده است اغلب این گونه مطلع می‌شوند که پیامی در ربات مبنی بر مسدود شدن یک تراکنش خاص و نیاز به گذاراندن مراحل احراز هویت جهت باز شدن فعالیت‌های واریز و برداشت دریافت می‌کنند. از آن جایی که در تلگرام هم به دلیل تحریم‌ها امکان انجام احراز هویت برای کاربران ایرانی وجود ندارد، با مانع مواجه می‌شوند. در ادامه یک راهکار برای این کار را ارائه می‌دهیم.

ارسال پیام به پشتیبانی کیف پول تلگرام

برخی کاربرانی که با این محدودیت مواجه می‌شوند، از یک صرافی ایرانی اقدام به واریز مستقیم ارز دیجیتال به کیف پول داخلی تلگرام کرده‌اند. این کار درست مثل واریز مستقیم ارز دیجیتال از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی به مقصد یک صرافی ارز دیجیتال خارجی مانند بایننس که از پذیرش کاربران ایرانی خودداری می‌کند، دارای ریسک مسدودشدن تراکنش است. ضمناً ممکن است کیف پول تلگرام نسبت به شماره موبایل‌های ایرانی نیز حساس باشد و فعالیت کاربران با شماره‌های مربوط به ایران را مسدود کند.

در صورت مواجهه با چنین مشکلی، نیاز است به پشتیبانی کیف پول تلگرام مراجعه کرده و شرایط خود را در یک پیام به زبان انگلیسی توضیح دهید. کاربرانی که در گذشته با چنین مشکلی مواجه شده‌اند، ضمن توضیح اینکه امکان انجام احراز هویت را ندارند، از پشتیبانی خواسته‌اند برای برداشت دارایی‌ها روشی جایگزین به آنها معرفی کند.

  • مراحل ارسال پیام به پشتیبانی ولت تلگرام:

1- به پشتیبانی کیف پول تلگرام که آدرس آن t.me/wallet_supportbot  است پیام ارسال کنید.

2- با توجه به نوع تراکنشی که داشتید متنی برای پشتیبانی تلگرام ارسال کنید. نمونه ای از متن پیام برای تراکنش های مسدود شده به پشتیبانی تلگرام:

Hi. I recently sent some USDT to my Telegram wallet, and I can’t access it because of KYC limitations. I am unable to verify my identity for the Telegram wallet right now, but I need to withdraw my assets as soon as possible. Please provide me a solution to do it.

۳-در مرحله بعد ربات تلگرام از شما درخواست می‌کند تا آدرس یک کیف پول را که متناسب با نوع تراکنش است ارسال کنید و منتظر بررسی و تایید اطلاعات از سمت تیم پشتیبانی باشید.

توجه مهم: آدرس حتما باید ویژه همان شبکه‌ای باشد که ارز را واریز کرده اید. برای مثال اگر واریز ترون از شبکه ترون داشتید باید آدرس کیف پول مقصد هم بر پایه TRC20 باشد. همچنین توجه کنید آدرس کیف پول، مربوط به یک صرافی ایرانی و یا یک ولت تلگرام دیگر نباشد.  بهتر است از آدرس یک کیف پول غیر امانی مانند تراست ولت برای برداشت ارزهایی مانند بیت کوین و تتر استفاده کنید.

در نهایت باید بدانید، امکان دارد مدت زمان پاسخگویی پشتیبانی، ارسال پیام و واریز وجه چند ساعت زمان بر باشد.

رفع محدودیت های کیف پول تلگرام

نکات مهم در رابطه با استفاده از کیف پول Wallet@ تلگرام که باید به آن ها توجه کنید

همان طور که در طول مطلب به آن اشاره کردیم کیف پول تلگرام به دلیل محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی مناسب نیست. اما در رابطه با این کیف پول نکاتی برای استفاده وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • کیف پول Wallet@ تلگرام یک سرویس امانی یا حضانتی است. سرویس امانی یعنی دارایی‌ها و کنترل‌شان به طور کامل در اختیار کابر قرار نمی‌گیرد و سرویس دهنده در صورت نیاز می‌تواند دسترسی شما را مسدود کند.
  • طبق اعلام پشتیبانی این کیف پول به دلیل تحریم‌ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند.
  • با توجه به محدودیت‌های این ولت توصیه می‌کنیم از کیف پول‌های دیگری مثل تون کیپر استفاده کنید.

راه حل‌های رفع محدودیت کیف پول تلگرام برای ایرانی ها:

  • استفاده از VPN: استفاده از یک VPN معتبر می‌تواند موقعیت مکانی شما را به طور موقت تغییر دهد و به شما امکان دهد تا از محدودیت‌های جغرافیایی کیف پول تلگرام عبور کنید. با این حال، استفاده از VPN ممکن است با خطرات امنیتی همراه باشد.
  • استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز: برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال به کاربران ایرانی اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به احراز هویت، اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنند. با استفاده از این صرافی‌ها می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را به کیف پول تلگرام خود انتقال دهید.
  • استفاده از خدمات واسطه: برخی از افراد و شرکت‌ها (صرافی های ارز دیجیتالی مانند ارزهشت) می‌توانند به عنوان واسطه عمل کنند و برای کاربران امکان خرید و فروش ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول تلگرام را فراهم می‌آورند.

به طور کلی با توجه به آپدیت شدن شرایط احراز هویت کیف پول تلگرام، توصیه ما این است که اگر با شماره تلفن همراه ایرانی در تلگرام اکانت دارید، حدالمکان از این ولت برای فعالیت های کریپتویی خود استفاده نکنید.

کلام آخر در رابطه با رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی

کیف پول حضانتی و ولت Wallet@ تلگرام می‌تواند به دلیل استفاده آسان بسیار کارآمد باشد. اما متاسفانه محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی به گونه ای است که احتمال از دست دادن سرمایه در آن بالا است. بسیاری از کاربراد در داخل کشور هنگام واریز ارز به این ولت با مشکل مواجه شده اند. به همین دلیل نباید از ولت تلگرام و ربات آن برای مدیریت دارایی های استفاده کرد. ما در این مطلب از ارز هشت نحوه رفع محدودیت های کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی را بررسی کردیم. تا اگر دارایی هایتان مسدود است، بتوانید اقدام به رفع مسدودیت آن ها نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.2]

نظرات

  • Mahdi
    13 خرداد 1403

    سلام من الان یک هفته است به ربات تلگرام پیام میدم و فقط میگن مادر حال برسی اطلاعات هستیم

    • ادمین ارزهشت
      13 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر،
      اگر در کیف پول تلگرام تراکنش داشتید و مسدود شده فقط می‌تونید از پشتیبانی خود ولت کمک بگیرید و راهکار دیگه ای نیست

  • حسن
    16 خرداد 1403

    من ذر انتقال نات هام به تون کیپر اشتباه کردم. رفت تو کیف پول تلگرام. چند وقت بود . الان دیگه صفر نشون میده.

    • ادمین ارزهشت
      17 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر، کیف پول تلگرام تراکنش های کاربران ایرانی رو مسدود میکنه و الان هم شرایط احراز هویت این کیف پول پیچیده تر شده.
      تنها کاری که میتونید انجام بدین پیام دادن به پشتیبانی ولت تلگرام هست و راه حل دیگه ای نیست

  • Amirr
    18 خرداد 1403

    سلام از من موقع وارد شدن با این پیام روبه رو میشیم باید چکار کنم
    عملیات در دسترس نیست .
    عملیات درخواستی در منطقه شما قابل پرداز نیست .

  • Negin
    22 تیر 1403

    سلام ولت تلگرام من پیام اینکه پشتیبانی نمیشه رو میده و داخل همسترم هم باز نمیکنه باید چکار کرد؟

    • ادمین ارزهشت
      23 تیر 1403

      سلام وقت بخیر، کیف پول تلگرام به دلیل تحریم ها برای کاربرهای ایرانی قابل استفاده نیست