روش های کلاهبرداری نات کوین

روش‌های کلاهبرداری با نات کوین که باید بشناسید!

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 10 خرداد 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

در دسته‌بندی بازی ها، بدون شک نات کوین یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های کریپتویی از حیث جذب کاربر است. به طوری که حتی بسیاری از افرادی که جذب نات کوین شده‌اند اصلا با فضای ارزهای دیجیتال و بلاکچین نا آشنا هستند. محبوبیت این بازی و وجود افراد نا آگاه در این زمینه باعث می‌شود تا سودجویان به فکر کلاهبرداری باشند! به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری با نات کوین را بررسی کنیم تا در صورت مواجه با آن ها، فریب کلاهبردران را نخورید.

روش های کلاهبرداری با نات کوین که باید بشناسید

همیشه در فضای آنلاین با روی کار آمدن پلتفرم‌های جدید، روش‌های کلاهبرداری و سوء استفاده جدید به وجود می‌آید. در رابطه با پروژه Notcoin هم تا به امروز سه روش کلاهبرداری مشاهده می‌شود که این  موارد عبارت‌اند از: خرید فروش نات کوین در بازارهای غیر رسمی، خرید و فروش حساب‌های بازی و ارسال لینک جعلی به جهت فیشینگ، این موارد رایج تریم شیوه‌های کلاهبرداری با نات کوین هستند و ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت می‌خواهیم به بررسی این موارد بپردازیم.

۱-خرید و فروش نات کوین در گروه‌های تلگرامی و سایر پلتفرم‌ها:

همانطور که می‌دانید نات کوین در بستر تلگرام فعالیت دارد و طبیعتا در گروه‌های تلگرامی در رابطه با آن بحث و گفتگو‌های زیادی وجود دارد. لذا برخی از افراد سودجو که به دنبال سوء استفاده از فضای هیجانی بازار نات کوین هستند، تلاش می‌کنند تا افراد نا مطلع را شناسایی و با ترفند خرید و فروش نات کوین از آن‌ها سوء استفاده کنند. شیوه کلاهبرداری با نات کوین با ترفند خرید و فروش، به این صورت است که به قربانیان وعده خرید نات کوین و یا فروش آن با نرخ‌های متفاوت‌تر از بازار رسمی را می‌دهند، تا از این طریق آن‌ها را جذب کنند. این افراد اغلب پس از دریافت پول از دسترس خارج می‌شوند و اکثرا نیز از شماره‌ها و اطلاعات هویتی جعلی استفاده می‌کنند.

پس توجه داشته باشید، افرادی که به دنبال سوء استفاده از کاربران هستند پس از فریق قربانی برای فروش نات و یا دریافت نات تا زمانی قابل اعتماد‌اند که از شما سرمایه‌ای دریافت نکرده اند. البته این فضا را در سایر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام و پلتفرم‌های خرید و فروش دیگر نیز شاهد هستیم. پس حتما در این باره هوشیار باشید و برای خرید و فروش هر ارزی از بازارهای رسمی مانند صرافی ارز هشت استفاده کنید. در این پلتفرم‌ها قطعا دارایی شما در امان است و در صورت خرید نات کوین از ارز هشت و یا فروش آن پشتیبانی هر لحظه پاسخگوی شما است. به این نکته و روش کلاهبرداری توجه ویژه‌ای کنید و به اطرافیان خود نیز آگاهی دهید.

۲-خرید و فروش حساب‌های نات کوین:

دیگر روش کلاهبرداری نات کوین که باید آن را بشناسید وعده خرید حساب‌های شما و یا فروش حساب نات کوین با موجودی بالا است. در این رابطه باید دقت داشته باشید که امکان خرید و فروش حساب بازی نات کوین وجود ندارد. زیرا این ربات روی حساب تلگرامی که با خط شما راه اندازی شده فعال است. اگر بدین صورت اقدام به فروش حساب تلگرام خود نمایید امکان سوء استفاده از تلگرام شما وجود دارد. بنابراین، با توجه به اینکه تلگرام یک محیط خصوصی است که به فایل‌ها و چت‌های شما دسترسی دارد فروش حساب نات کوین منطقی نیست و حفاظت از حریم خصوصی شما را نقص می‌کند.

از طرف دیگر، حتی اگر اطلاعات برایتان مهم نباشد، باز هم این روش نامتعارف است و در هر صورت امکان سوء استفاده از آن وجود دارد. باز هم توصیه می‌کنیم از این رش‌ها استفاده نکنید و از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر بدین منظور استفاده نمایید.

کلاهبرداری با نات کوین

۳-ارسال لینک‌های جعلی و سایت‌های فیشینگ:

آخرین روش کلاهبرداری هم مربوط به رایج‌ترین شیوه یعنی ارسال لینک‌های جعلی برای فیشینگ است. حالا که ایردراپ نات کوین به پایان رسیده و ایردراپ این توکن بین کاربران بعال انجام شده است، کلاهبرداران با ارسال لینک‌های که ظاهرا به بازی نات کوین مرتبط است به دنبال فریب افراد هستند. البته این روش برای هر پروژه دیگری صدق هم صدق می‌کند و تا به حال شاهد آن بوده ایم. لذا برای پیشگیری، به هیچ وجه روی لینک‌های مشکوک که از طرف شماره و اکانت افراد ناشناس ارسال می‌شود باشید و روی لینک‌ها کلیک نکنید. علاوه بر این از اتصال کیف پول خود به ربات‌های تلگرامی ناشناس نیز خودداری نمایید.

مراقب شیوه‌های جدید کلاهبرداری با نات کوین باشید!

در این مطلب، رایج‌ترین شیوه‌هایی که افراد سود جو به کمک آن اقدام به سوء استفاده از ناآگاهی افراد می‌کنند پرداختیم. با این حال امکان دارد که هر روزه شیوه‌های جدیدی روی کار آید. لذا در این راستا بهترین کار برای حفظ دارایی‌ها این است که از حساب‌های رسمی صرافی‌ها استفاده  کنید و علاوه بر این در این گونه پروژه‌ها بهتر است از یک کیف پول جداگانه استفاده کنید که دارایی‌های اصلی شما در آن قرار ندارد.

سوالات متداول کاربران:

  • آیا گروه‌های تلگرام برای خرید و فروش نات کوین امنیت دارند؟
    قطعا خیر! خرید و فروش ارز دیجیتال در هر بستر غیر رسمی بسیار پر ریسک است و برای معامله هر ارزی باید از صرافی ارز دیجیتال معتبر همچون ارز هشت استفاده کنید.
  • چگونه نات کوین ارزان بخریم و یا گران بفروشیم؟
    این امکان به هیچ وجه وجود ندارد. هر آگهی که نشان از خرید ارزان ارز دیجیتال و یا فروش گران آن است، بدون شک یک پروژه کلاهبرداری است. قیمت هر ارز دیجیتال به صورت رسمی در صرافی‌های معتبر مشخص است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات