خرید اتریوم از ارز هشت

خرید اتریوم با کم ترین کارمزد از صرافی ارز هشت+قیمت لحظه ای

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 24 آبان 1402

اتر یا اتریوم یک بلاکچین غیرمتمرکز، متن باز است. این پروتکل توسط زبان برنامه‌نویسی Solidity توسعه یافته و ارز بومی آن اتر (ETH) است. اتریوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و به کاربران این اجازه را داد تا بتوانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را بر بستر بلاکچین ایجاد کنند و همچینین به سایر پلتفرم‌های قرار داد هوشمند دسترسی داشته باشند.

شرایط قرارداد به وسیله کدهای غیرقابل اصلاح وارد قرارداد هوشمند می‌شوند و به افراد این امکان را می‌دهد تا در روند خرید اتریوم به توافق برسند. شبکه اتریوم به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون نیاز به واسطه‌های ثالث، ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت نمایند. اتریوم به راحتی می‌تواند با ارزهای دیجیتال دیگر معامله یا مبادله شود. زمان پردازش تراکنش‌ها در این شبکه تنها ۱۶ ثانیه است که یک اکوسیستم سریع و کارآمد را فراهم می‌کند و روز به روز بیشتر در میان خریداران محبوبیت پیدا می‌کند.

در آغاز سال ۲۰۱۷، ارزش هر واحد از اتریوم کمتر از ۱۰ دلار بود. از آن زمان، ارزش اتریوم به طور مداوم افزایش یافته است. به طوری که امروز، اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب در بازار شناخته می‌شود و پس از بیتکوین با ارزش‌ترین ارز کریپتوکارنسی‌ها است.

در این راهنما، روش‌های خرید اتریوم و فروش آن را در اختیارتان قرار می‌دهیم. علاوه بر این تمام نکاتی که قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز باید بدانید را بررسی می‌کنیم. پس با ما در وبلاگ صرافی ارز هشت همراه باشید…


اتریوم چیست؟ آشنایی با پروژه اتریوم در دنیای بلاکچین


اتریوم در بین ارزهای دیجیتال یک شبکه غیرمتمرکز و کاملا مستقل دارد و توسط هیچ شخص یا فردی کنترل نمی‌شود. اتریوم در بستر اینترنت و بلاکچین کنترل می‌شود و اداره آن بر عهده کاپیوترها است. به همین دلیل این شبکه هیچگاه آفلاین یا خاموش نمی‌شود. اتریوم توکن ذاتی این شبکه است و در واقع اسم اصلی آن اتر است. اتر یکی از ارزهای دیجیتال بازار کریپتو است و می‌تواند در این صنعت معامله و یا مبادله شود. برای این رمز ارز هی محدودیتی (در استخراج) در نظر گرفته نشده است.

فناوری این ارز دیجیتال بسیار مشابه با بیت کوین است. با این تفاوت که اتر قابلیت‌های پیشرفته‌تری در فرآیند کنترل، استخراج و مبادله دارد. ارز دیجیتال اتریوم شبکه‌ای مستقل با زبان برنامه‌نویسی و سیستم پرداخت اختصاصی دارد. لذا کاربران این حوزه می‌توانند برنامه غیرمتمرکز را بر بستر بلاکچین اتریوم، ایجاد و اجرا کنند. بدین معنا که دسترسی آن کامل است و از این طریق می‌توان ایده‌های جدید را به وجود آورد.

به کمک پلتفرم اتریوم، هر شخص در دنیا قادر است اقدام به ساخت و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز نماید. در واقع یکی از اصلی‌ترین مزایای اتریوم توانایی ساخت توکن‌ها است. در این راستا برنامه‌های غیرمتمرکز و مستقل در بستر اتریوم را توکن می‌نامیم. این توکن‌ها فاقد بلاکچین خاصی هستند و به همین دلیل از بلاکچین سایر ارزهای همانند اتریوم استفاده می‌کنند.

خرید اتریوم


فروش و خرید اتریوم از ارز هشت


خرید ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال ارز هشت، نیازمند به طی کردن مراحل قانونی ایجاد حساب کاربری و تایید هویت فردی است. بعد از انجام مراحل در نظر گرفته شده برای احراز هویت، باید حساب کاربری خود را شارژ کنید و مراحل ثبت درخواست برای خرید اتریوم را انجام دهید. برای فروش اتریوم هم باید ارز دیجیتال را به کیف پول صرافی انتقال دهید و سپس اقدام به ثبت درخواست فروش کنید در نهایت هم تومان دریافت کنید.

توجه داشته باشید پس از ایجاد حساب کاربری در ارز هشت، برای واریز ریال و یا برداشت ارز دیجیتال از سمت صرافی هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود. تمام کارمزدهای دریافت شده در این راستا (از صرافی به کیف پول و یا بالعکس) کارمزدها مربوط به شبکه است.


خرید اتریوم


پس از ایجاد حساب کاربری و شارژ آن، اکنون می‌توانید به راحتی اتریوم را با واحد پول ریال خریداری کنید. با انجام این عملیات، درصدی از مبلغ معامله به عنوان کارمزد از شما دریافت خواهد شد که مقدار آن به میزان حجم مبادله شما مرتبط است.

به همراه ثبت درخواست خرید اتریوم در پنل کاربری، جزئیات دقیق کارمزد نیز به شما نمایش داده می‌شود. با در نظر گرفتن حجم معاملات شما در طول 30 روز گذشته، کارمزد معاملات نیز متغیر خواهد بود.

در سطوح مختلف پنل کاربری، امکان خرید ارز دیجیتال اتریوم را در ارز هشت برای شما فراهم کرده‌ایم تا به بهترین شکل ممکن به نیازهای شما پاسخ دهیم و شما بتوانید با خیالی آسوده در این صنعت سرمایه گذاری کنید. با این رویه، شما می‌توانید به راحتی Ethereum را با کمترین کارمزد خریداری کنید و از خدمات ارز هشت بهره‌مند شوید.


مزایای خرید اتریوم چیست؟


خرید اتریوم از ارز هشت

قطعا قبل از خرید هر ارز از خود می پرسید که این پول دیجیتالی چه ویژگی مثبتی دارد که من باید روی آن سرمایه گذاری کنم؟ پاسخ این پرسش در مزایای اتریوم است. در این راستا ما در تیم صرافی پیشنهاد می کنیم، پیش از خرید ارز دیجیتال، در خصوص مزایا و ویژگی های مثبت و منفی آن اطلاعات کافی و لازم را کسب کنید. در ادامه به معرفی مزایای اتریوم می پردازیم:

نقدینگی اتریوم:

اتریوم یکی از دارایی های دیجیتال با قابلیت نقد شوندگی است. به لطفا پلتفرم های جهانی، کارگزاری ها و صرافی های آنلاین، اتریوم هم به عنوان یکی از نقد شونده ترین دارایی ها (مانند طلا) در نظر گرفته می شود.

کارمزد اتریوم:

به طور کلی کارمزد ارزهای دیجیتال، در مقابل دارایی هایی مانند طلا بسیار کم تر است. هزینه تراکنش پایین، در برابر نقدشوندگی بالا، اتریوم را یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری تبدیل می کند. پ

تقاضا در بازار برای خرید اتریوم:

درست است که ارزهای دیجیتال هنوز به مقبولیت عمومی نرسیده اند. اما افراد زیادی هستند که علاقه مند به فعالیت در این حوزه اند و میزان تقاضا برای خرید اتریوم و بیت کوین برای سرمایه گذاری زیاد است. همین مسئله یک مزیت برای این ارز دیجیتال است و آن را به گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت تبدیل می کند.

کاهش ریسک تورم:

ارزهای فیات و ارزهای جهانی زیر نظر دولت اند، به همین دلیل عوامل بسیاری باعث تورم آن ها می شود. اما اتریوم یک پروژه غیر متمرکز با طرح شفاف  برای مهار تورم دارد و این یعنی با سرمایه گذاری روی آن ارزش سرمایه شما تا حد زیادی در هر شرایطی حفظ خواهد شد.

نوسان اتریوم:

درست است که ارزهای دیجیتال در صنعت کریپتو نوسان زیادی دارند و آن ها را جزء دارایی های پر ریسک می توان دانست. اما از اتریوم یکی از کم نوسان ترین رمز ارزها است و سرمایه گذاران حرفه ای می توانند به خوبی با رصد کردن آن، از افزایش قیمت های تصاعدی بازار هم سود کسب کنند.


کیف پول های اتریوم


اگر قصد خرید اتریوم را دارید، قطعا به عنوان یک سرمایه گذار بازار ارزهای دیجیتال باید بدانید، یکی از ملزمات برای نگهداری از رمز ارزها، کیف پول ارز دیجیتال یا ولت است. با استفاده از یک کیف پول، دو کلید تحت عنوان کلید عمومی و کلید خصوصی در اختیار شما قرار داده می‌شود. اگر بخواهید شخصی برایتان ارز ارسال کند کافی است تا کلید عمومی را در اختیارش قرار دهید.

اگر قصد آشنایی با نحوه خرید اتریوم را دارید برای نگهداری آن باید یک کیف پول ارز دیجیتال راه‌اندازی کنید. در واقع دو کلید عمومی و کلید خصوصی به شما تخصیص داده می‌شود. شما می‌توانید برای دریافت وجه کلید عمومی خود را با هرکسی به اشتراک بگذارید، اما کلید خصوصی شما باید محرمانه بماند.

پس از ایجاد کیف پول رمزنگاری شده خود، از طریق کلید خصوصی، می‌توانید به دارایی‌های خود از راه رایانه، تبلت یا تلفن همراه دسترسی یابید. درک دقیق از نحوه عملکرد تراکنش‌های اتریوم و کیف پول‌های کریپتو به طور مطابق با آن، می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره نحوه خرید و حتی فروش اتریوم فراهم کند. انواع مختلفی از کیف پول‌ها وجود دارند، از جمله کیف پول‌های سرد و گرم، محلی و سخت‌افزاری.

اگر اتر را از یک صرافی خریداری می‌کنید، استفاده از کیف پولی که توسط همان پلتفرم ارائه می‌شود، ساده‌ترین گزینه است. این نوع کیف پول‌ها به نام کیف پول‌های رمزنگاری میزبانی‌شده هم شناخته می‌شوند. اما باید به دقت مزایا و معایب این رویکرد را در نظر گرفت. دنیای ارزهای دیجیتال با خطرات مرتبط با هک مبادلات روبرو است. نگهداری ETH در یک صرافی نیاز به ایمن‌سازی حساب و دارایی دارد، از جمله استفاده از احراز هویت دوعاملی (۲FA).  با این حال  استفاده از کیف پولی که توسط خود مالک دارایی کنترل می‌شود، به عنوان گزینه امن‌تر مطرح می‌شود. این امکان کاربران را برای کنترل بیشتر بر دارایی‌هایشان و ایجاد سطوح مختلف امنیت توسط خود ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط: 10 تا از بهترین کیف پول های اتریوم برای ایرانیان


فروش اتریوم در ارز هشت


برای فروش اتریوم در ارز هشت، ابتدا وارد حساب کاربری خودشوید و سپس اقدام به ثبت درخواست فروش با مقدار مشخص نماییدو فرآیند فروش در ارز هشت به دو صورت فروش با قیمت لحظه ای (فروش سریع) و سفارش محدود امکان‌پذیر است.

در سفارش محدود می‌توانید قیمت تعیین کنید و زمانی که اتریوم به قیمت مد نظر شما رسید اقدام به فروش کنید. در این روش تضمینی برای انجام تراکنش وجود ندارد. اما در مقابل فروش سریع با قیمت لحظه‌ای بازار است و قطعا معامله انجام می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید به روش سفارش محدود ثبت درخواست کنید بهتر است بازار را به خوبی تحلیل کنید و بهترین قیمت ممکن را برای انجام تراکنش تعیین کنید. با ثبت سفارش برای فروش اتریوم در پنل کاربری ارز هشت، اطلاعات درخواست در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در فرآیند فروش اتریوم کارمزد به صورت درصدی از حجم معامله شما محاسبه می‌شود. در معاملات حجم کارمزد بر اساس سطح کاربری شما تعیین می‌شود.


روش خرید اتریوم از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز


استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز به شما امکان می‌دهد تا در خرید اتریوم، سطوح بهتری از حفظ حریم خصوصی را تجربه کنید. این روش بر پایه رمزگذاری و فناوری بلاکچین استوار است و دو طرف را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های خود را بدون نیاز به واسطه‌ی شخص ثالث انجام دهند. به طور کلی، افرادی که از این روش برای خرید اتریوم از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند، نیازی به ارائه مدارک شناسایی ندارند. این امر به حفاظت از حریم خصوصی هر دو طرف کمک می‌کند.

زمانی که فروشنده می‌خواهد ارز دیجیتال را منتقل کند، یک قرارداد هوشمند بر روی بلاکچین ایجاد می‌شود. برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز، مانند Waves، درگاه معاملاتی بر اساس ارزهای فیات نیز فراهم می‌کنند. البته این امکان به احراز هویت نیاز دارد و به همین دلیل برای کاربران در ایران، این روش خرید و فروش اتریوم در دسترس نیست.


خرید اتریوم از بهترین صرافی آنلاین ایرانی


ارز هشت به عنوان بهترین و معتبرترین صرافی آنلاین ایرانی امکان خرید بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر ارزها را با کمترین کارمزد ممکن برایتان فراهم کرده است. کاربران گرامی می توانند در کنار استفاده از سایت رسمی ارز هشت با استفاده از اپلیکیشن ارز هشت نیز اقدام به خرید و فروش اتریوم نمایند. بنابراین اگر قصد معامله و مبادله این ارز را دارید همین الان سفارش خود را ثبت کنید.


آینده اتریوم


پروژه اتریوم همچنان در حال توسعه است و به عنوان یک پروژه پویا شناخته می‌شود. راه‌حل‌های بسیاری بر روی بلاک‌چین اتریوم ارائه شده‌اند، از جمله برخوردهای نوینی که در سال ۲۰۱۷ در زمینه NFT و در سال‌های اخیر در حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) مشاهده شدند. همواره، یکی از چالش‌های اصلی این پروژه مقیاس‌پذیری برای پشتیبانی از استفاده‌های گسترده بوده است. اتریوم در حال حاضر تنها قادر به انجام تقریباً ۱۵ تراکنش در ثانیه است، که محدودیت‌های زیادی را اعمال می‌کند و امکان جایگزینی آن به عنوان یک سرویس مالی و داده جهانی را سخت می‌سازد. همچنین، هزینه‌های تراکنش در اتریوم به طور متوسط حدود ۱۰ دلار است، که این موضوع را برای پرداخت‌های کوچک ناکارآمد می‌کند.

در حال حاضر، بلاکچین ETH به سوی اتریوم ۲.۰ در حال انتقال است، که شامل تغییر الگوریتم‌های اجماع از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) در استخراج اتریوم می‌شود. انتظار می‌رود که این تغییرات به بهبود مقیاس‌پذیری شبکه کمک کند. می‌تواند انتظار رفته شود که ارتقاء به اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۲ به نتیجه برسد. گفته می‌شود که این اقدام می‌تواند ظرفیت مقیاس‌پذیری پروژه را به بیش از ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه افزایش دهد که به شدت بیشتر از Visa، MasterCard یا Paypal است. همچنین، از نظر کارمزد، انتظار می‌رود که اتریوم ۲.۰ میانگین هزینه تراکنش را به صفر نزدیک کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات