ارز دیجیتال دائو چیست

ارز دیجیتال بدجر دائو (BadgerDAO) چیست؟

دسته بندی : معرفی رمز ارزها 25 اردیبهشت 1403

بدجر دائو (BadgerDAO) یک سازمان مستقل (خودگردان) است که کمک می‌کند تا ارز دیجیتال بیت کوین در تمامی برنامه‌های دیفای به عنوان یک وثیقه مورد قبول قرار گیرد. این پلتفرم فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. در واقع بدجر دائو یک پلتفرم است که در پاسخ به پذیرش روز افرون برای نیاز استفاده از بیت کوین در برنامه‌های غیر متمرکز مالی ساخته شد. اولین محصول ایجاد شده توسط بدجر به نام Sett Vaults به کاربران این شبکه اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های مصنوعی بیت کوین خود سود به دست آورند. دومین محصول این پروژه Digg بودو Digg و فعالیت آن در قیمت بیت کوین مرتبط است. در این رابطه خود ارز دیجیتال بدجر دائو هم توکنی مبتنی بر شبکه اتریوم (ERC-20) هست که از آن به عنوان یک توکن حاکمیتی استفاده می‌شود. ما در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با توکن Badger و پلتفرم بدجر دائو اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نام  بدجر دائو
نماد BADGER
وب سایت پروژه  badger.com
وایت پیپر ارز دیجیتال بدجر دائو  فاقد وایت پیپر

پلتفرم بدجر دائو (BadgerDAO) چیست؟

بدجر دائو یا BadgerDAO یک سازمان خودگردان (مستقل) غیرمتمرکز با هدف تسهیل و گسترش کاربرد بیت‌کوین در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و با بهره‌مندی از یک ساختار حکومتی غیرمتمرکز (DAO) فعالیت می‌کند. این ساختار، کنترل پروژه را از همان آغاز در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

BadgerDAO در حال ایجاد زیرساخت‌هایی است که به کارگیری بیت‌کوین را در بسترهای مختلف دیفای، از جمله اتریوم و سایر بلاک‌چین‌ها، تسهیل می‌نماید. تیم توسعه‌دهنده BadgerDAO این پلتفرم را به عنوان یک اکوسیستم جامع طراحی کرده است که امکان همکاری پروژه‌های مرتبط با پروتکل‌های مختلف دیفای را در راستای توسعه محصولات مشترک فراهم می‌آورد. ساختار مبتنی بر DAO در BadgerDAO این امکان را برای توسعه‌دهندگان مهیا می‌سازد تا فارغ از پروژه درگیرشان، انگیزه‌های خود را با حاکمیت غیرمتمرکز این سازمان همسو سازند. رویکرد اصلی این سازمان بر ایجاد فضایی مبتنی بر همکاری در اکوسیستم دیفای به جای رقابت مخرب است.

یکی از اهداف کلیدی و اولیه BadgerDAO، تضمین رهبری و هدایت جامعه از همان ابتدای شکل‌گیری این سازمان بوده است. ارکان حاکمیت جامعه، تصمیم‌گیری در خصوص محصولات جدید و همچنین توزیع عادلانه توکن‌های BADGER در میان تمامی مشارکت‌کنندگان را برعهده دارند. این موارد همگی بیانگر تعهد قوی بنیانگذاران BadgerDAO به رویکردی مبتنی بر جامعه است که بر شفافیت و عدالت برای همه اعضای این سازمان تاکید دارد.

موفقیت نهایی BadgerDAO وابسته به عوامل متعددی از جمله جذب نقدینگی کافی، جلب مشارکت تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌نویسان مستعد و در نهایت، ایجاد یک جامعه پویا و با تنوع مهارتی بالا است. بدیهی است که اعضای جامعه با دارا بودن بیشترین سهم در موفقیت پروژه، از منافع حاصل از رشد آن نیز بهره مند خواهند شد. چرا که درآمدهای BadgerDAO به شکل سود میان مشارکت‌کنندگان فعال در توسعه این سازمان توزیع خواهد گردید.

بنیان گذاران ارز دیجیتال بدجر دائو چه کسانی هستند؟

پلتفرم BadgerDAO در سال ۲۰۲۰ میلتدی توسط کریس اسپادافورا، عامر روسیچ، آلبرت کاستلانا و آلبرتو چوالوس راه اندازی شد. این تیم در آن زمانی که در حال ساخت زیربنای دائو بود، با dOrg، شرکتی متخصص در توسعه نرم‌افزار  که با DAO در ارتباط بود همکاری داشت. کریس اسپادافورا همچنین موسس تورنومنت پوکر خیریه Crypto COVID19 هست. عامر روسیچ کارآفرینی یک کارآفرین برجسته و از بنیانگذاران Blockgeeks. com است و آلبرت کاستلانا نیز از بنیانگذاران StakeHound محسوب می‌شود. کاستلانا و چوالوس در حال حاضر در این پروژه نقش مشاور را ایفا می‌کنند و اپادافورا و روسیچ در تیم عملیاتی فعالیت درند.

بنیان گذار بدجر دائو

در ادامه در رابطه با این افراد به طور کامل آشنا می‌شویم:

  • کریس اسپادافورا (Chris Spadafora): مدیر عملیات بدجر دائو. او یک کارآفرین باتجربه است که طی سال‌ها چندین شرکت تأسیس کرده است. آخرین پروژه او پیش از بدجر دائو، وب‌سایت Alwayshodl. com بود. کریس اسپادافورا همچنین شریک شرکت Angelrock است که به سرمایه‌گذاران بلندمدت حوزه رمزارز، مشاوره استراتژیک ارائه می‌دهد.
  • عامر روسیچ (Ameer Rosic): عضو دیگر تیم عملیات بدجر دائو. او نیز یک کارآفرین برجسته است و بنیان‌گذار وب‌سایت Blockgeeks. com به شمار می‌رود. عامر روسیچ همچنین نقش  مهمی در توسعه‌ی افزونه Dollarcake دارد.
  • آلبرت کاستلانا (Albert Castellana): هم‌بنیانگذار و مدیرعامل Stakehound. com و مشاور محصول بدجر دائو.
  • آلبرتو چوالوس (Alberto Cevallos): مشاور فنی پروژه بدجر دائو است. او همچنین مشاور Travala و بنیانگذار Metl است، شرکتی که در زمینه ایجاد زیرساخت برای «اینترنت پول» فعالیت می‌کند.

پلتفرم بدجر دائو چگونه عمل می‌کند؟

به طور کلی، هر فردی که در پلتفرم دائو دارای توکن حاکمیتی یعنی BADGER باشد می‌تواند به پیشنهادهایی که توسط اعضای شرکت ارائه شده است رای دهی کند. تعداد توکن‌های بدجر بیشتر، برابر است با قدرت رای بیشتر و پیشنهاد‌هایی که رای کافی جمع آوری کنند در پلتفرم رای می‌آورند و اعمال می‌شوند. بدجر دائو چندین محصول دیفای را در پلتفرم خود ادغام کرده تا بیت کوین به یک دارایی قابل استفاده در سراسر بلاک چین تبدیل شود. تیم توسعه دهنده پلتفرم دائو با پروژه‌های دیگر دیفای همانند Yearn، رِن و کِرو نیز همکاری داشته است.

توکن بدجر دائو چیست؟

بدجر دائو توکن حاکمیتی را با نماد BADGER برای حمایت از رشد و توسعه پروژه و نقش دادن به افراد جامعه ارائه کرد. این توکن عنصر مرکزی پلتفرم است و دارندگان آن می‌توانند از این توکن برای رای دهی و پیشنهاد دادن به جهت رشد و توسعه اکوسیستم ارائه دهند و در مدیریت دائو شرکت کنند. همانطور که در ابتدا هم اشاره داشتیم، بدجر از طریق برنامه‌های تحت دیفای ساخته شده اند. در این برنامه دارندگان توکن بدجر بخشی از پاداش‌های شبکه را تحت شرایطی دریافت می‌کنند و این امر باعث افزایش ارزش توکن مورد نظر می‌شود.

عملکرد بازار توکن BADGER

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، تیم بدجر دائو صراحتا اعلام کرده‌اند که توکن BADGER ارزش ذاتی ندارد و صرفا به عنوان توکن حاکمیتی برای شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، تمایل به گمانه‌زنی در بازار وجود دارد و پس از عرضه اولیه توکن، قیمت آن به سرعت به محدوده ۶ تا ۷ دلار رسید. در ۵ تا ۶ هفته بعد، قیمت در یک محدوده مشخص باقی ماند و عمدتا بین ۷ تا ۱۰ دلار معامله شد.

در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ شاهد یک جهش قیمتی بودیم، به طوری که قیمت BADGER از حدود ۱۱ دلار در هفته پایانی ژانویه به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۸۹.۵۰ دلار در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۱ رسید. اما در سال ۲۰۲۱ که بازار شاهد ریزش قیمت‌های شدید بود قیمت ارز دیجیتال بدجر دائو نیز کاهش زیادی را تجربه کرد و در حاضر (در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت در محدود ۴.۸ دلار قرار دارد.

برای مشاهده تاریخچه قیمت بدجر دائو اینجا کلیک کنید.

ارز دیجیتال بدجر دائو چه مزایا و معایبی دارد؟

پلتفرم بدجر دائو همانند همه پروژه های کریپتویی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

مزایای بدجر دائو

  • مستقل بودن
  • امنیت غیرمتمرکز و بسیار قوی
  • نقدینگی بالا
  • شفافیت در فعالیت ها
  • کارمزد پایین تراکنش ها

معایب بدجر دائو:

  • دارای فناوری نوپا
  • در مقایسه با سایر رقبا بسیار کوچک است
  • نوسانات قیمتی آن بالا است

مزایا و معایب ارز دیجیتال بدجر دائو چیست

بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال بدجر دائو

همانطور که می‌دانید در دنیای رمز ارزها کیف پول‌های بسیار زیادی وجود دارند. هر یک از این ولت‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دانرد و برای ذخیره ارزهای مختلف مناسب اند. در رابطه با رمز ارز BADGER شما به کیف پولی نیاز دارید که با استاندارد ERC-20 سازگار باشد. در ادامه برخی از این کیف پول‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • تراست ولت: این کیف پول برای همه ما شناخته است. زیرا از امن‌ترین و پر امکانات‌ترین ولت‌های دیجیتالی است که از حدود ۱۶۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از این ولت برای نگهداری توکن BADGER بدون نگرانی استفاده کنید.
  • کیف پول متامسک: دیگر ولت امن برای نگهداری از ارزهای دیجیتال متامسک است که دسترسی ساده به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز روی بلاک چین اتریوم را نیز فراهم می‌کند.
  • بدجر ولت: این کیف پول مخصوص پلتفرم بدجر دائو است وبه کاربران کمک می‌کند تا به بهترین نحو دارایی‌های دیجیتالی خود را مدیریت کنند.

برای نگهداری از این ارز دیجیتال اگر از صرافی ارز هشت استفاده می‌کنید، می‌توانید از کیف پول اختصاصی صرافی نیز بهره‌مند شوید.

ارز دیجیتال بدجر دائو را از کجا بخریم؟

توکن BADGER از زمان عرضه تا به امروز در اکثر صرافی‌های معتبر از جمله بایننس، کراکن، کوین بیس و. . لیست شده‌اند و قابل خرید هسند. اما کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های داخلی برای خرید توکن BADGER استفاده کنند. صرافی ارز هشت این ارز را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید در صورت تمایل در سریع‌ترین زمان اقدام به خرید توکن بدجر دائو کنید. در صورت هر گونه سوال نیز می‌توامید با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات