کسب درآمد

بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ برای سرمایه‌گذاری

ایردراپ‌ها بخش مهمی از فرآیند توزیع ارز دیجیتال هستند که از آن‌ها بیشتر به عنوان یک بازاریابی استفاده می‌شود. هر سال پروژه‌های زیادی هستند که در مسیر توسعه خود از این روش استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم به دنبال پروزه‌هایی بگردیم که در سال ۲۰۲۴ ایردراپ می‌دهند قطعا با لیست بلند بالایی مواجه خواهیم شد. دستچین کردن پروژه‌های معتبر و آینده دار از بین این موارد اصلا کار ساده ای. به همین دلیل در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت تصمیم گرفتیم تا لیستی از بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ را برای شما آماده کنیم. بنابراین اگر از علاقه مندان به پروژه‌های رایگان و کسب درآمد رایگان از ارز دیجیتال هستید با ما همراه بمانید.

معیارهای انتخاب بهترین ایردراپ ها برای سرمایه گذاری چیست؟

انتخاب بهترین ایردراپ‌ها برای سرمایه‌گذاری نیازمند بررسی دقیق و موشکافانه‌ی فاکتورهای مختلفی است. در این میان، برای پیدا کردن بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ می‌توان به موارد زیر به عنوان مهم‌ترین معیارها اشاره کرد:

  • پتانسیل پروژه: اولین و مهم‌ترین فاکتور، بررسی پتانسیل و چشم‌انداز پروژه‌ای است که ایردراپ را ارائه می‌دهد. ایده‌ی پشت پروژه، تیم توسعه دهنده، نقشه راه و roadmap و جامعه‌ی کاربری از جمله مواردی هستند که باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرند.
  • کاربرد توکن: بررسی کاربرد و کارایی توکن ایردراپ شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. توکن‌هایی که دارای کاربرد واقعی در دنیای واقعی باشند و صرفاً برای مقاصد سوداگرانه و پامپ و دامپ مورد استفاده قرار نگیرند، گزینه‌های مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.
  • شرایط و الزامات ایردراپ: به دقت قوانین و مقررات مربوط به ایردراپ را مطالعه کنید. مواردی مانند تاریخ برگزاری، نحوه‌ی شرکت در ایردراپ، تعداد توکن‌های توزیع شده و محدودیت‌های منطقه‌ای از جمله اطلاعاتی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.
  • ریسک و پاداش: مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری، ایردراپ‌ها نیز با درجات مختلفی از ریسک همراه هستند. قبل از هر گونه سرمایه گذاری، به طور کامل در مورد پروژه تحقیق کنید و ریسک‌های احتمالی را به درستی بسنجید.

لیست بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴

در ادامه لیستی از ایردراپ‌های ۱۴۰۳ که برای سرمایه‌گذاری گزینه‌های مناسبی هستند را معرفی می‌کنیم.

ایمبینت: صرافی غیرمتمرکز کارآمد مبتنی بر اتریوم با نوآوری در مدیریت نقدینگی

ایمبینت یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مبتکرانه است که از بازارسازهای خودکار  (AMM) در یک قرارداد هوشمند واحد را پشتیبانی می‌کند. این معماری تک‌قراردادی، ضمن کاهش کارمزد تراکنش (gas) و مالیات، به کاربران امکان مدیریت وثیقه در یک مکان واحد را بدون نیاز به جابه‌جایی توکن‌ها بین استخرهای نقدینگی مجزا می‌دهد. علاوه بر این، ایمبینت نقدینگی متمرکز (concentrated)، عادی (ambient) و حذف‌شدنی (knockout) را در یک استخر واحد ترکیب می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا محدوده‌های دلخواه خود را برای مدیریت نقدینگی تعیین کنند.

تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳، حجم کل معاملات در ایمبینت از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفت. همچنین، توئیتی رمزآلود از تیم توسعه‌دهنده، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد راه‌اندازی احتمالی توکن بومی ایمبینت تقویت کرده است. برای افزایش شانس احتمالی دریافت ایردراپ ایمبینت، کاربران می‌توانند اقدام به سوآپ کردن توکن‌ها، تعیین سفارش‌های محدود و تامین نقدینگی در استخرهای موجود کنند. همچنین، انتخاب اسکرول (Scroll) به عنوان شبکه اصلی می‌تواند شانس دریافت احتمالی ایردراپ این پلتفرم را نیز افزایش دهد.

اسکرول: راه‌حل لایه ۲

اسکرول، مشابه zkSync، یک راه‌حل لایه ۲ مبتنی بر دانش‌صفر است که با هدف مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم و حفظ حریم خصوصی کاربران فعالیت می‌کند. این پلتفرم برای استقرار آسان و تایید کارآمد تراکنش‌ها از یک سیستم اثبات دانش‌صفر سلسله‌مراتبی استفاده می‌کند. همچنین، با به‌کارگیری مکانیزم استخراج لایه‌۲، فرایند بسته‌بندی و استخراج تراکنش‌ها از هم تفکیک شده و بدین ترتیب، از تأثیرات منفی رویدادهای استخراج با ارزش مضاعف (MEV) کاسته می‌شود. قابلیت قابل توجه دیگر اسکرول، برقراری کانال‌های ارتباطی بین برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) مستقر بر بستر خود و سایر راه‌حل‌های لایه ۲ است که زمینه‌ای برای ایجاد مشارکت‌های استراتژیک بین این برنامه‌ها فراهم می‌کند.

با توجه به ماهیت راه‌حل‌های لایه ۲، همانند آنچه در مورد آربیتروم (Arbitrum)، آپتیمیزم (Optimism) و توکن تاییدشده (اما منتشرنشده) zkSync مشاهده شده است، احتمالا اسکرول نیز در نهایت توکنی را برای اهداف حاکمیت پروتکل منتشر خواهد کرد.
ارتقای شانس واجد شرایط بودن برای دریافت احتمالی ایر دراپ اسکرول با راه‌اندازی شبکه آزمایشی آلفای اسکرول (Scroll Alpha Testnet) وجود دارد. برای این منظور کاربران می‌توانند پس از اتصال کیف پول خود، در این شبکه برای دریافت ایردراپ مشارکت کنند. پس از ورود، امکان پیوستن به انجمن اسکرول، تعامل با نسخه یونی‌سواپ (Uniswap) مستقر بر این شبکه آزمایشی و همچنین بررسی سایر برنامه‌های غیرمتمرکز موجود در اسکرول فراهم می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکرول و نحوه بهبود شانس دریافت احتمالی ایر دراپ این پلتفرم، به راهنمای ما در مورد اسکرول مراجعه کنید.

ایگن‌لایه: زیرساخت باز سهام‌گذاری مجدد در اتریوم

یکی از بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ ایگن‌لیر (EigenLayer) محسوب می‌شود. این پروژه یک میان‌افزار مبتنی بر اتریوم است که هدف آن تبدیل اعتماد غیرمتمرکز به یک کالای تجاری است. پروتکل‌ها می‌توانند از شبکه اعتماد بسیار امن اتریوم استفاده کنند که باعث کاهش هزینه‌ها و حذف نیاز به ایجاد مجموعه کامل اعتبارسنج می‌شود. سهام‌گذاری در ایگن‌لایه همچنین باعث بهبود بهره‌وری سرمایه می‌شود، زیرا سهام‌گذاران در ایگن‌لایه علاوه بر پاداش‌هایی که از مشتقات سهام‌گذاری سیال یا اتریوم دریافت می‌کنند، پاداش‌های سهام‌گذاری دیگری نیز دریافت خواهند کرد. با این حال، آن‌ها ریسک‌های سهام‌گذاری بیشتری را نیز متحمل خواهند شد.

در حالی که این پروتکل راه‌اندازی توکن ایگن‌لیر را اعلام نکرده است، این احتمال وجود دارد که  ایگن‌لیر برای بهبود مقیاس‌پذیری و امنیت، توکن اختصاصی خود را معرفی کند. در این صورت، کاربران برای واجد شرایط بودن جهت سهام‌گذاری، نیاز به سهام‌گذاری حداقل تعداد توکن‌های این ارز دیجیتال خواهند داشت. برای واجد شرایط بودن برای دریافت احتمالی ایردراپ، می‌توانید با سهام‌گذاری rETH یا stETH در شبکه آزمایشی ایگن‌لیر یا شبکه اصلی (هنگامی که فرصت‌های باز سهام‌گذاری در دسترس قرار گرفت) باEigenLayer تعامل داشته باشید. می‌توانید این کار را به طور منظم انجام دهید، زیرا برنامه‌های توزیع ایردراپ این گونه برنامه ریزی می‌شوند که به کاربران  بر اساس دفعات تعامل پاداش دهند.

ایردراپ گررس (Grass)

این پروژه بر روی پلتفرم اتریوم فعالیت می‌کند و به دنبال ایجاد بستری برای تسهیل فرآیند کشاورزی و زراعت در دنیای واقعی با استفاده از فناوری بلاک چین است. توکن GRS قرار است به عنوان ارز اصلی این پلتفرم مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به پتانسیل بالای این پروژه و کاربرد واقعی توکن GRS، می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

ایردراپ جدید شبکه سولانا parcl:

این پروژه در حوزه متاورس فعالیت می‌کند و به دنبال ایجاد دنیای مجازی منحصر به فردی با قابلیت مالکیت و معامله‌ی زمین‌های مجازی است. توکن PAR قرار است به عنوان ارز اصلی این پلتفرم مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به رشد روزافزون محبوبیت متاورس، Parcl می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.

ایردراپ زی کی سینگ (zkSync)

zkSync  راه حلی نوین برای مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم ارائه می‌دهد و به دنبال افزایش سرعت و کارایی تراکنش‌ها در این شبکه با استفاده از فناوری اثبات دانش صفر است. توکن ZKP قرار است به عنوان ارز اصلی این پلتفرم مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به مزایای فناوری اثبات دانش صفر، zkSync می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد.

ایردراپ کیف پول نوسیوس (Gnosis)

این پروژه در حوزه دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) فعالیت می‌کند و به دنبال ارائه طیف وسیعی از ابزارها و خدمات برای توسعه و مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. توکن GNO قرار است به عنوان ارز اصلی این پلتفرم مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به سابقه‌ی درخشان Gnosis در حوزه دیفای، می‌توان آن را به عنوان گزینه‌ای قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

ویژگی‌های بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴

در این مسیر پرچالش، نمی‌توانیم شما را در انتخاب بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ تنها بگذاریم. لازم است قبل از معرفی بهترین پروژه‌های ایردراپ در سال پیش‌رو، نکات و فاکتورهایی را با شما به اشتراک بگذاریم که دقت به آن‌ها می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری یاری دهد. با رونق گرفتن بازار ارز دیجیتال، شاهد ظهور پروژه‌های کلاهبرداری زیادی هستیم که به عرصه ایردراپ‌ها نیز نفوذ کرده‌اند. باید بسیار مراقب باشید تا اگر به دنبال سرمایه‌گذاری روی بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ هستید، از گرفتار شدن در پروژه‌های کلاهبرداری جلوگیری کنید و سرمایه‌های ارزشمند خود را به چنین پروژه‌هایی نسپارید.

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از پروژه‌های کلاهبرداری ایردراپ (Airdrop) در امان بمانید، به شرح زیر است:

1. تحقیق در مورد کیفیت پروژه

در گام نخست باید درباره کیفیت پروژه شامل کاربردها، اهداف و تیم توسعه‌دهنده آن بررسی‌های لازم را انجام دهید. برای این تحقیق تنها به سایت اعلام شده از سوی ایردراپ بسنده نکنید و از سایت‌های معتبر دیگر نیز اطلاعات کسب کنید.

2. پیگیری اخبار از رسانه‌های معتبر

اخبار مربوط به پروژه‌های جذاب ایردراپ معمولاً از رسانه‌ها و سایت‌های معتبر حوزه ارز دیجیتال منتشر می‌شود. با دنبال کردن این اخبار می‌توانید پروژه‌های کلاهبرداری را از پروژه‌های با کیفیت متمایز کنید.

3. تحقیق درباره سرمایه‌گذاران

قدرت و اعتبار سرمایه‌گذاران یکی دیگر از نکاتی است که در تمایز بین پروژه‌های کلاهبرداری و پروژه‌های قوی شما را کمک خواهد کرد. معمولاً پروژه‌های خوب توسط شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ پشتیبانی می‌شوند.

4. ارزیابی در شبکه‌های اجتماعی

برای تشخیص کیفیت بهترین پروژه‌های ایردراپ (Airdrop) می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها مراجعه کرده و بررسی کامل و دقیقی روی آن‌ها انجام دهید. از تعداد دنبال‌کنندگان تا کامنت‌ها و نظرات کاربران همگی می‌توانند در این مسیر شما را یاری کنند.

با توجه به این نکات و ویژگی‌ها، شما می‌توانید با اطمینان بیشتری در انتخاب بهترین ایردراپ‌های ۲۰۲۴ قدم بردارید و از سرمایه‌گذاری‌های پرخطر جلوگیری کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از صرافی ارز هشت، برخی ایردراپ های احتمالی 2024 را معرفی کردیم. این ایردراپ ها همگی راهی برای کسب درآمد رایگان از ارزهای دیجیتال هستند. بنابراین اگر به دنبال درآمد دلاری بدون سرمایه هستید، حتما این موارد را پیگیری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که ایردراپ‌ها نیز مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری با ریسک همراه هستند. قبل از هر گونه سرمایه گذاری، به طور کامل در مورد پروژه تحقیق کنید و ریسک‌های احتمالی را به درستی بسنجید.

نکات مهم:

  • تنوع در سبد سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید و تمام تخم مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید.
  • از شرکت در ایردراپ‌های کلاهبرداری که صرفا برای فریب کاربران و سرقت اطلاعات آن‌ها طراحی شده اند، خودداری کنید.
ادمین ارزهشت

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل