کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

کیف پول تلگرام کیف پولی مبتنی بر سرویس بلاکچین تون است و به کاربران این شبکه اجتماعی کمک می‌کند تا راحت‌تر ارزهای دیجیتال خود را ذخیره سازی، ارسال و دریافت کنند. در دسترس بودن شبکه اجتماعی تلگرام و راحتی استفاده از آن باعث شده است تا کاربران زیادی به سمت این کیف پول جذب شوند. ولت تلگرام که با ربات @wallet فعالیت می‌کند در سال ۲۰۲۲ توسط پاول دورف، موسس شبکه اجتماعی محبوب تلگرام به کاربران کریپتوکارنسی معرفی شد. با توجه به این که این امکان مدت زیادی نیست که به داشبورد تلگرام کاربران ایرانی اضافه شده است، سوال بسیاری از کاربران این است که آیا کاربران ایرانی هم می‌توانند از این ولت استفاده کنند یا خیر؟!

در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت، می‌خواهیم تا بررسی کنیم کیف پول تلگرام چیست، چگونه کار می‌کند و آیا این ولت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است یا خیر؟ پس تا پایان این بررسی همراه ما باشید تا به سوالات شما به طور مفصل پاسخ دهیم.

معرفی کیف پول تلگرام

اگر نمی‌دانید کیف پول تلگرام چیست؟ به طور خلاصه باید بگوییم ولت تلگرام یک کیف پول مبتنی بر بلاکچین تون است که برای نگهداری ارزهای دیجیتالی همچون تون کوین، اتریوم، تتر و بیت کوین طراحی شده است. این کیف پول به صورت امانی هست و این بدین معناست که کلیدهای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال کاربران، توسط تیم تلگرام ذخیره و مدیریت می‌شوند. اگرچه این روش ذخیره‌سازی برای سهولت دسترسی کاربران، به‌ویژه در صورت فراموشی رمز عبور، مزیت‌هایی دارد، اما از نظر امنیتی، روشی کاملا بهینه به شمار نمی‌رود. چرا که سپردن کلیدهای خصوصی به یک شخص ثالث، همواره ریسک افشا و سوءاستفاده‌ی احتمالی را به همراه خواهد داشت.

  • تاریخچه کیف پول تلگرام:

ایده اولیه ولت تلگرام در سال ۲۰۱۸  را پاول دورف رونمایی کرد. در آن زمان قرار بود ارز بومی تلگرام یعنی تون کوین، به عنوان یک پلتفرم برای ارائه خدمات غیر متمرکز در نظر گرفته شود. اما به دلایلی این پروژه غیرمتمرکزسازی با شکست مواجه شد.

با همه مشکلاتی که در این مسیر وجود داشت، پاول از این ایده دست نکشید و در نهایت در سال ۲۰۲۲ از کیف پول امانی تلگرام رونمایی کرد. کیف پول telegram از ارز دیجیتال تلگرام یعنی تون کوین استفاده می‌کند که نسخه اصلاح شده و مستقل ton اصلی است.

زمانی که این ارز دیجیتال معرفی شد، رمز ارز تون پامپ شدیدی را تجربه کرد زیرا به کمک این رمز ارز کاربران می‌توانستند اقدام به خرید تلگرام پرمیوم کنند.

ولت تلگرام چگونه کار می‌کند؟

تلگرام، پلتفرم پیام‌رسان شناخته‌شده، فراتر از امکانات اولیه‌ی ارسال و دریافت پیام، قابلیت‌های دیگری را نیز ارائه می‌دهد. در واقع شبکه اجتماعی تلگرام به دلیل تسهیل ارتباط مستقیم میان مصرف‌کنندگان و تیم‌های پروژه‌های ارز دیجیتال، به یکی از بازیگران کلیدی در حوزه‌ی کریپتو تبدیل شده است.

تلگرام با معرفی ربات‌های ویژه، مدیریت دارایی‌های دیجیتال را برای کاربران خود آسان‌تر کرده است. این ربات‌ها با رابط کاربری یکپارچه با تلگرام کار می‌کنند. کیف پول تلگرام به شما این امکان را می‌دهد تا مدیریت تراکنش‌های ارز دیجیتال خود را، بدون نیاز به فرآیندهای پیچیده یا دانش فنی، برعهده بگیرید. خرید، فروش، انتقال و دریافت هر ارز دیجیتال پشتیبانی‌شده از طریق رابط کاربری چت‌بات آسان‌به‌کار این کیف پول امکان‌پذیر است.

کیف پول خودنگهدارنده‌ی تلگرام، ضمن ارائه‌ی دسترسی لحظه‌ای به سبد دارایی شما از طریق اپلیکیشن تلگرام، بر چالش‌های استفاده از صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز فائق می‌آید. این کیف پول امکاناتی مانند بازیابی ساده‌ی حساب، توزیع همزمان توکن بین کاربران تلگرام و معاملات P۲P با نرخ‌های ترجیحی و بدون دخالت شخص ثالث را ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های اصلی کیف پول دیجیتال تلگرام

برای دسترسی به کیف پول دیجیتال تلگرام، باید از قسمت داشبورد گزینه ولت wallet را انتخاب کنید. زمانی که وارد ربات ولت می شوید، پیام‌رسان به شما هشدار می‌دهد که این کیف پول یک اپلیکیشن تحت وب است که توسط یک شخص ثالث توسعه داده شده است. با شرایط استفاده موافقت کرده و ادامه دهید.

پس از راه‌اندازی کیف پول، ابزارهای زیر را در صفحه‌ی اصلی مشاهده خواهید کرد:

  • کل موجودی (Total balance): این مبلغ در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. در بخش تنظیمات (سه نقطه در گوشه‌ی بالا سمت راست)، می‌توانید واحد نمایش موجودی را سفارشی کنید.
  • افزودن موجودی (Add funds): برای واریز وجه، باید روی نماد مثبت در سمت راست کل موجودی خود کلیک کنید. شما می‌توانید از طریق کارت بانکی یا بازار P۲P ارز دیجیتال بخرید، یا فقط از سرویس دیگری انتقال دهید.
  • کلیدهای میان‌بر برای تراکنش‌های ارز دیجیتال (Shortcut keys for crypto transactions): این کیف پول برای تراکنش‌های مختلف ارز دیجیتال، از جمله ارسال، مبادله و فروش، دسترسی سریع فراهم می‌کند.
  • TON Space Beta: این بخش دروازه ورود به بلاک‌چین TON است. در اینجا، می‌توانید موجودی Toncoin خود را بررسی کرده و NFTها را ذخیره کنید. توسعه‌دهندگان قول می‌دهند دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز را نیز اضافه کنند. در تنظیمات، می‌توانید این بخش را از نمایش در صفحه‌ی اصلی پنهان کنید.
  • موجودی سایر دارایی‌ها (Other assets balance): علاوه بر Toncoin، موجودی بیت‌کوین و تتر شما نیز قابل مشاهده است. مشخص نیست که آیا تلگرام قصد دارد لیست دارایی‌های دیجیتال را گسترش دهد.
  • ابزارهای افزودن وجه، شامل انتقال وجه با کارت بانکی، تراکنش‌های P۲P و انتقال از کیف پول دیگر: این بخش به شما امکان می‌دهد تا از روش‌های مختلف برای شارژ کیف پول خود استفاده کنید.

راه اندازی و تنظیمات کیف پول دیجیتال تلگرام

در بخش تنظیمات، می‌توانید گزینه‌های زیر را مدیریت کنید:

  • زبان: امکان انتخاب زبان دلخواه برای رابط کاربری کیف پول وجود دارد.
  • واحد پولی نمایش موجودی: با استفاده از این گزینه، واحد پولی مورد نظر خود را برای نمایش مقدار کل دارایی‌هایتان انتخاب کنید.
  • واحد پولی پرداخت: واحد پولی مورد نظر خود را برای تراکنش‌های مالی تعیین کنید.
  • سطح تایید هویت: همچنین می‌توانید سطح تایید هویت حساب خود را بررسی کنید.

به صورت پیش‌فرض، برای تمام کاربران سطح ابتدایی تایید هویت در نظر گرفته شده است. این سطح به شما امکان می‌دهد تا ماهانه حداکثر ۳۵ هزار یورو انتقال وجه داشته باشید، با کارت بانکی تا سقف ۵ هزار یورو خرید کنید و در بازار P۲P تا سقف ۳۵ هزار یورو تراکنش انجام دهید.

سطح بعدی تایید هویت، «توسعه‌یافته» است. این سطح امکان دریافت وجوه تا سقف ۱ میلیون یورو را فراهم می‌کند. همچنین، خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی را تا سقف ۲۵ هزار یورو در ماه و تراکنش‌های P۲P را تا سقف ۱ میلیون یورو افزایش می‌دهد. برای گذر از این مرحله‌ی تایید هویت، باید اسکن پاسپورت خود را ارائه دهید.

بالاترین سطح تایید هویت، «پیشرفته» است. این سطح محدودیت حجم تراکنش‌های ورودی، خریدهای P۲P و همچنین محدودیت ماهانه‌ی ۳۵ هزار یورویی تراکنش با کارت را برطرف می‌کند.

برای حذف این محدودیت‌ها، باید با ارائه‌ی یک مدرک بانکی حاوی جزئیات کامل، قبض قبوض یا اجاره‌نامه، آدرس محل سکونت خود را ثابت کنید. دلایل الزامات خاص تلگرام برای تایید هویت، همچنان ناشناخته است. این قوانین به صورت یکسان برای کاربران کشورهای مختلف اعمال می‌شود. نکته مهم این است که برای رسیدن به سطوح دوم و سوم تایید هویت، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نخواهید داشت.

نکته مهم: همانطور که می‌دانید کاربران ایرانی از سمت بسیاری از کشورها تحریم است. به همین دلیل امکان احراز هویت کاربران ایرانی در این کیف پول وجود ندارد.

چگونه ارز دیجیتال از کیف پول دیگری به تلگرام واریز کنیم؟

اگر در حال حاضر دارایی‌های دیجیتال خود را در یک کیف پول مانند تراست ولت نگهداری می‌کنید،می‌توانید آن‌ها را به تلگرام منتقل کنید. یا اینکه می‌توانید ارز دیجیتال را از یک سرویس شخص ثالث خریداری کنید و به کیف پول تلگرام خود ارسال کنید. برای این کار، گزینه‌ی «Deposit crypto from another wallet» (واریز ارز دیجیتال از کیف پول دیگر) را در منوی کیف پول انتخاب کنید.

کیف پول لیست کاملی از ارزهای دیجیتال قابل واریز را ارائه می‌دهد. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال از تتر (USDT) استفاده می‌کنیم. آدرس کیف پول ارز دیجیتال در پنجره نمایش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که این برنامه فقط از استاندارد USDT TRC-20 پشتیبانی می‌کند. اگر USDT شما از استاندارد دیگری برخوردار است، این کوین‌ها به حساب شما واریز نخواهند شد.

می‌توانید از صرافی های مجاز برای شارژ کیف پول دیجیتال تلگرام خود استفاده کنید. (دقت کنید که از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای این منظور استفاده نکنید وگرنه دارایی های شما مسدود خواهد شد.) با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید USDT را با ارز فیات مانند دلار یا یورو با مطلوب‌ترین نرخ برابری خریداری کنید. هنگام خرید تا سقف ۳۰۰ یورو، نیازی به گذراندن مراحل تایید هویت ندارید. برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تلگرام، باید آدرس کیف پول کپی‌شده را در قسمت دریافت‌کننده جای‌گذاری کنید.

نکته: اگر کیف پول مربوط به یک شخص با شماره همراه ایرانی باشد، دارایی و تراکنش شما مسدود خواهد شد.

نکات امنیتی برای استفاده از کیف‌پول تلگرام جهت پرداخت با تتر

با سهولت استفاده از پرداخت با تتر در تلگرام، نیاز به افزایش اقدامات امنیتی و آگاهی از خطرات افزایش می‌یابد. در ادامه این بخش نکات و ملاحظات ضروری برای اطمینان از ایمنی و کارآمدی تراکنش‌های شما را بررسی می‌کنیم، توصیه می‌کنیم حتما این نکات را مد نظر داشته باشید:

تنظیم رمز عبور یا Face ID روی گوشی و حساب تلگرام:

رمز عبور یا Face ID اولین خط دفاعی شما در برابر دسترسی غیرمجاز به وجوه‌تان است. این کار تضمین می‌کند که حتی اگر شخصی به دستگاه شما دسترسی پیدا کند، بدون مجوز شما نمی‌تواند به کیف‌پولتان دسترسی داشته باشد.

پیکربندی امن کیف‌پول:

هنگام پیکربندی کیف‌پول با ربات «@wallet»، دستورالعمل‌های امنیتی را به دقت دنبال کنید. یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای کیف‌پول خود انتخاب کنید و از رمزهای عبور سایر حساب‌های خود مجدداً استفاده نکنید.

آگاهی از کلاهبرداری‌های فیشینگ:

نسبت به تلاش‌های فیشینگ هوشیار باشید. همیشه اعتبار هر مخاطب یا پیامی را که ادعا می‌کند از تلگرام یا خدمات مرتبط با آن است، تایید کنید. به خاطر داشته باشید که تلگرام هرگز خارج از فرآیند راه‌اندازی رسمی کیف‌پول، رمز عبور یا جزئیات امنیتی شما را درخواست نخواهد کرد.

به‌روزرسانی منظم:

اپلیکیشن تلگرام خود را به‌روز نگه دارید تا از داشتن آخرین وصله‌های امنیتی و ویژگی‌ها اطمینان حاصل کنید. توسعه‌دهندگان دائما ویژگی‌های امنیتی را برای مقابله با تهدیدات جدید تقویت می‌کنند.

پشتیبان‌گیری و بازیابی:

هرگونه اعتبار پشتیبان یا عبارات بازیابی ضروری برای کیف‌پول خود را به صورت ایمن نگهداری کنید. توصیه می‌شود این اطلاعات را به صورت آفلاین در یک مکان امن نگه دارید تا از تهدیدات سایبری جلوگیری شود.

کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی

کیف پول تلگرام به دلیل دسترسی ساده‌ای که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. اما متاسفانه با توجه به وجود تحریم‌ها در ایران امکان استفاده از خدمات این ولت برای کاربران ایرانی ریسک بالایی را به همراه دارد. چرا که تراکنش‌های شما مسدود خواهد شد. دلیل این امر هم‌عدم امکان احراز هویت است. اما از آن جایی که در حال حاضر امکان ثبت نام در کیف پول تلگرام با شماره ایرانی وجود دارد، برخی از کابران این اشتباه را انجام می‌دهند و تراکنش‌های آن‌ها مسدود می‌شود. چنانچه شما هم با این مشکل مواجه شدید برای رفع محدودیت کیف پول تلگرام باید به پشتیبانی این ولت پیام ارسال کنید.

کلام پایانی:

ما در این مطلب از وبلاگ ارز هشت، به معرفی ولت تلگرام پرداختیم. درست است که این کیف پول می‌تواند بسیار خوب عمل کند. اما کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنند. زیرا به دلیل عدم امکان احراز هویت تراکنش های شما مسدود می‌شود. به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از کیف پول های نرم افزاری امن مانند تراست ولت است.

ادمین ارزهشت

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل