صرافی ارز دیجیتال

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها کدام است؟

چگونه بهترین صرافی برای معاملات فیوچرز و مارجین با اهرم را انتخاب کنید؟ احتمالاً عامل تعیین‌کننده در این تصمیم بیشتر از هر چیز دیگری میزان کارمزد و اهرم است. همچنین، امنیت همواره یک عامل حیاتی در محاسبات کاربران با تجربه در حوزه ارزهای دیجیتال است و به همین دلیل بسیاری در جستجوی بهترین صرافی معاملات فیوچرز ترجیح می‌دهند صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) را به جای صرافی‌های متمرکز (CEX) انتخاب کنند. همچنین، تعداد ارزهای دیجیتالی که توسط صرافی پشتیبانی می‌شود، یک فاکتور دیگر است که در انتخاب بهترین صرافی برای معاملات مارجین مدنظر قرار می‌گیرد. به طور کلی فیوچرز یکی ارز روش های معاملاتی محبوب بین کاربران ارز دیجیتال است، لذا همواره فعالین در این زمینه به دنبال یک بستر معتبر و امن اند. به همین دلیل ما این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال ارز هشت را به معرفی بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها اختصاص داده ایم.

اگر شما هم از علاقه مندان به بازارهای آتی یا فیوچرز هستید، برای شناخت یک پلفترم و بستر ایمن تا پایان با ما همراه باشید..


تعریف معاملات فیوچرز ارز دیجیتال


به طور کلی قراردادهای آتی به عنوان فیوچرز شناخته می‌شوند، این قرار دادها توافقنامه‌های مشتقه هستند که به معامله‌گران این امکان را می‌دهند تا دربارهٔ قیمت آینده یک ارز دیجیتال پیش‌بینی کنند. بنابراین سرمایه گذاران می‌توانند بدون خرید یا نگه‌داری ارز، در معاملات شرکت کنند که این ویژگی اصلی معاملات فیوچرز است.

به عبارت ساده‌تر، وقتی سرمایه‌گذاران در معاملات فیوچرز بیت‌کوین شرکت می‌کنند، در واقع دربارهٔ قیمت آینده بیت‌کوین حدس می‌زنند. این معامله دو طرفه است؛ یکی از طرفین پول خود را برای افزایش قیمت بیت‌کوین می‌گذارد، در حالی که طرف دیگر پول خود را روی کاهش قیمت بیت‌کوین به امانت می‌دهد.

هر یک از طرفین در صورتی که تجزیه و تحلیل خود را اشتباه انجام داده باشند، موظف به پرداخت پول به طرف مقابل خواهند بود. این بخشی از قرارداد آتی است که هر دو طرف آن را هنگام ورود به معامله امضا کرده و از قوانین آگاه هستند.

قراردادهای فیوچرز کریپتو دارای واحدها، معیارهای قیمت‌گذاری و روش‌های تسویه حساب خاصی هستند که سرمایه‌گذاران باید قبل از انجام معاملات خود، این موارد را در نظر بگیرند. با توجه به شرایط بازار کریپتو، سرمایه‌گذار می‌تواند معامله کند، آن را لغو کند یا به طرف دیگری بفروشد. در این مقاله، بهترین پلتفرم‌های معاملات فیوچرز را معرفی خواهیم کرد.


1. صرافی ارز دیجیتال بای بیت Bybit

یکی از بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها بای بیت است. صرافی بای بیت (Bybit) که در دسته‌ی صرافی‌های متمرکز قرار دارد، جزو پلتفرم‌هایی است که بدون نیاز به احراز هویت عمل می‌کند؛ البته با این وضعیت، حداکثر مقدار برداشت روزانه تا ۲۰ هزار دلار محدود شده است. علاوه بر این، صرافی بای بیت معاملات فیوچرز را نیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل این صرافی به عنوان یک گزینه مناسب از صرافی فیوچرز برای ایرانیان شناخته می‌شود.

نسخه موبایل این صرافی بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده است. نقدینگی آن، با توجه به مدت زمان کمی که از تأسیس آن می‌گذرد، میزان قابل توجهی دارد. همچنین، سرعت بالای تراکنش‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این صرافی است.

صرافی بای بیت می‌تواند یک گزینه مناسب برای انتخاب صرافی فیوچرز برای ایرانیان باشد. این صرافی به همراه نسخه موبایل، دارای نسخه دسکتاپ نیز می‌باشد. رابط کاربری آسان این صرافی در هر دو نسخه، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. لازم به ذکر است که برای انجام معاملات فیوچرز، تحلیل دقیق و جامع امور خود را انجام دهید.

با استفاده از بای بیت، که می‌تواند یکی از بهترین صرافی‌های فیوچرز برای ایرانیان باشد، شما قادر خواهید بود با استفاده از اهرم‌های موجود، سود معاملات خود را چندین برابر کنید.


2. صرافی ارز دیجیتال کوینکس CoinEX

احتمالاً می‌دانید که اخیراً صرافی کوینکس به دلیل فیلتر شدن برای کاربران ایرانی، برای استفاده از آن به VPS و آی‌پی ثابت نیاز دارید. با این حال، با وجود این موانع، کوینکس به عنوان یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی شناخته می‌شود کوینکس با مقررات کشور هنگ کنگ ثبت شده است و در رتبه 52 صرافی‌های جهان قرار دارد و با وجود فیلتر مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و به آن ها خدمات می‌دهد.

این است که صرافی کوینکس امکان معاملات مارجین با اهرم بالا را فراهم کرده است. این صرافی همچنین گزینه مناسبی برای معاملات فیوچرز روی ارزهای معروف مانند بیت‌کوین ارائه می‌دهد. اما به دو دلیل اصلی، کوینکس بهترین گزینه برای معاملات فیوچرز محسوب نمی‌شود؛ تنوع جفت‌های فیوچرز بسیار کم است و کارمزدهای آن نسبت به سایر صرافی‌ها نسبتاً بالا هستند.


3. صرافی ارز دیجیتال Perpetual Protocol

صرافی Perpetual Protocol، با ارائه معاملات اهرمی پرپچوال فیوچرز، به تجارت رمز ارزها پرداخته و از توکن پرپ به عنوان ابزار مالی و حاکمیتی استفاده می‌کند. این صرافی از بازارساز خودکار مجازی (vAMM) بهره می‌برد که به تدریج لغزش قیمت را کاهش داده و نقدینگی را به صورت الگوریتمی تنظیم می‌کند. معامله گران در این صرافی می‌توانند برای ارز‌های دیجیتال مختلف پوزیشن‌های لوریج دار ایجاد کنند و هولدرهای توکن پرپ از آن برای تخفیف در کارمزد‌های معاملاتی استفاده نمایند. کارمزد ثابت 10 درصد برای هر معامله، به عنوان یک مدل کارمزد ثابت، صرافی Perpetual Protocol را از سایر رقبا تمایز می‌دهد. این صرافی اهرم تا 10 برابر را در 15 مارکت مختلف ارائه می‌کند و از ارزهای دیجیتال معروف پشتیبانی می‌کند.


4. صرافی ارز دیجیتال کوکوین

بسیاری از تریدرهای ایرانی صرافی کوکوین (KuCoin) را به‌عنوان بهترین جایگزین بایننس معرفی می‌کنند. این صرافی با ثبت در جمهوری سیشل و جلوه‌ی پنجمین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود. کوکوین امکان برداشت مناسب بدون نیاز به احراز هویت و اعتبار نقاط قوت آن می‌باشد. با این حال، مانند اکثر صرافی‌های خارجی معتبر، برای استفاده از آن باید از VPS استفاده کنید.

صرافی کوکوین امکان معاملات مارجین با اهرم بالا و معاملات فیوچرز از نوع دائمی را فراهم می‌کند. این صرافی نسبت به رقبای خود مانند کوینکس و اسندکس، گزینه بهتری برای معاملات فیوچرز به‌حساب می‌آید. تنوع بالای جفت‌های فیوچرز در کوکوین با وجود 90 جفت معاملاتی، این صرافی را به یک گزینه مناسب برای ترید فیوچرز تبدیل کرده است. همچنین، کارمزدهای کوکوین نسبت به دو رقیب پیشین به مراتب مناسب‌تر هستند. به طور کلی، صرافی کوکوین به عنوان یک گزینه عالی برای معاملات فیوچرز مطرح می‌شود.


5. صرافی ارز دیجیتال Margin DDEX:

صرافی Margin DDEX با رابط کاربری ساده و پارادایم ترکیبی، از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای معاملات پرپچوال فیوچرز به حساب می‌آید. این صرافی از معاملات اسپات، مارجین، استقراض و وام‌دهی پشتیبانی می‌کند و با ساختاری که معاملات را در خارج از زنجیره جفت می‌کند و سپس روی زنجیره انجام می‌دهد، به نقدینگی بالا تشویق می‌کند. Margin DDEX از تا 5 برابر لوریج برای معاملات مارجین ارائه می‌دهد و با کارمزد ثابت 0.10 درصد برای هر معامله، این صرافی در میان بهترین‌ها قرار دارد. مزایای دیگر این صرافی شامل امکان معامله با ارزهای اصلی مانند بیت کوین و اتریوم است.


6. صرافی ارز دیجیتال Futureswap

Futureswap، آخرین مورد در فهرست بهترین صرافی‌های معاملات با اهرم فیوچر، به عنوان یک پلتفرم مطمئن و کارآمد در این حوزه شناخته می‌شود. این صرافی با رابط کاربری ساده، مناسب برای مبتدیان، خدمات خود را ارائه می‌دهد. همچنین، Futureswap امکان استفاده از اهرم تا 30 برابر را به کاربران فراهم می‌سازد.

صرافی Futureswap از مدل کارمزد ثابت بهره می‌برد، اما با وجود این ویژگی، فیوچر سواپ با دریافت 0.05 درصد کارمزد ثابت، کمترین میزان کارمزد را نسبت به صرافی Margin DDEX دارد. این امکان با کمترین شناخت، کمترین کارمزد و اهرم بالا، Futureswap را به یکی از برترین صرافی‌های معاملات فیوچر و مارجین تبدیل کرده است.

به گزارش وب‌سایت Futureswap، خدمات اصلی این پلتفرم شامل استخر‌های نقدینگی با ریسک کم، تراکنش‌های ارزان، بیشترین نقدینگی بازار سازهای خودکار و معاملات بدون نیاز به مجوز می‌شود. این صرافی از ارزهای دیجیتالی از جمله بیت‌کوین، اتریوم و یونی‌سواپ حمایت می‌کند.


7. صرافی ارز دیجیتال اوکی ایکس OKX

اوکی ایکس به دلیل حجم قابل توجه معاملات روزانه در بازارهای فیوچرز و اسپات، با ویژگی‌های منحصر به فردش بسیار واضح مشخص می‌شود. این پلتفرم، به منظور برآورده کردن نیازهای خاص تریدرهای فیوچرز کریپتو در سراسر جهان طراحی شده است و با دارا بودن پرتفوی بی‌نظیر، شامل بیش از 150 قرارداد مشتقه کریپتو و 400 بازار اسپات می‌شود. این پلتفرم با شروع از 0.1% به عنوان کارمزد برای هر دو نوع سفارش maker و taker، فرآیندهای خرید، فروش و معامله را ساده‌تر می‌کند.

آنچه OKX را از دیگران متمایز می‌کند، مجموعه جامع خدمات متنوع آن است، از جمله Crypto Staking (سکه‌گذاری کریپتو)، معاملات فیوچرز (معاملات آینده کریپتو)، یک بازار NFT (بازار توکن‌های غیرقابل قابل متناوب) و زنجیره بلوک منحصر به فرد آن، OKC Chain. با در نظر گرفتن نیازهای متنوع اعضای جهانی خود، OKX اقدام به ادغام گسترده ای از روش‌های واریز وجه می‌کند، از جمله آن ها می‌توان به: انتقالات بانکی بین‌المللی، سیستم‌های پرداختی جهانی شناخته شده و کارت‌های اعتباری و پیش‌پرداختی گسترده‌پذیر اشاره کرد.


عناصر موجود در معاملات فیوچرز


هر معامله، بخش‌ها و عناصر خود را دارد. معاملات آینده نیز دارای سه مولفه اصلی هستند که برای شروع این نوع ترید، باید آنها را به خوبی بشناسید.

  • 1. تاریخ انقضا:
    این مولفه به تاریخی اشاره دارد که تا آن زمان قرارداد باید انجام شود. به عبارت دیگر، فروشنده ملزم به فروش قرارداد خود در زمان معین است و خریدار نیز باید در همان زمان آن را خریداری نماید. البته معامله‌گران ممکن است قرارداد خود را قبل از تاریخ انقضا به دیگر تریدرها بفروشند.
  • 2. واحدهای هر قرارداد:
    این مولفه مشخص می‌کند که هر قرارداد چه مقدار ارزش دارایی اصلی را نماینده است و این ارزش ممکن است از پلتفرم به پلتفرم دیگر متغیر باشد. به عنوان مثال، ارزش یک قرارداد فیوچرز ممکن است در یک صرافی مانند بایننس ۵۲۰۰۰ دلار باشد؛ اما همان قرارداد در یک صرافی دیگر، مانند کوکوین، ارزش ۵۲۵۰۰ دلار داشته باشد.
  • 3. لوریج:
    برای افزایش پتانسیل سود، تریدر می‌تواند معاملات خود را با استفاده از اهرم انجام دهد. به عبارت دیگر، صرافی به تریدر اجازه می‌دهد تا با سرمایه قرضی مقدار معامله را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر با سرمایه ۱۰۰ دلار معامله کنید و لوریج را روی ۱۰ تنظیم کرده‌اید، در واقع معامله‌ای به اندازه ۱۰۰۰ دلار باز می‌کنید. صرافی ۹۰۰ دلار را به شما قرض می‌دهد و اگر به سود برسید، مقداری از سود شما را بر می‌دارد و اگر ضرر کنید، ۹۰۰ دلار قرضی خود را پس می‌گیرد و از سرمایه شما میزان ضرر را کسر می‌کند.

توجه داشته باشید که ترید با لوریج‌های بالا بسیار خطرناک است و توصیه می‌شود همیشه با اهرم‌های پایین معامله نمایید. میزان لوریج در صرافی‌ها متفاوت است؛ به عنوان مثال، یک صرافی ممکن است امکان معامله با اهرم ۵ را فراهم کند و یک صرافی دیگر، لوریج ۵۰ را ارائه دهد.


کلام پایانی؛ پیش از شروع معاملات فیوچرز بدانید


بازار فیوچرز، یک دنیای فراگیر و جذاب در حوزه معاملات کریپتو، در حال حاضر به یکی از گزینه‌های محبوب برای تعداد زیادی از تریدرها تبدیل شده است. این بازار به اندازه‌ای پویا و جذاب است که سود حاصل از معاملات فیوچرز، حداقل برای هر تریدر وسوسه‌آور است. اما نکته حائز اهمیت این است که به دلیل پیچیدگی و ریسک‌های مرتبط با این نوع معاملات، وارد آن شدن بدون آگاهی کافی می‌تواند به یک تجربه ناخوشایند منجر شود.

برای تریدران ایرانی، شناخت صرافی‌های فیوچرز یک گام اساسی در جهت انتخاب گزینه‌های مناسب است. این صرافی‌ها متنوع و با امکانات گوناگون همراه هستند. در این مسیر، یک مقایسه جامع از ویژگی‌ها و امکانات این صرافی‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر برای تریدران ایرانی کمک کند. هر یک از این صرافی‌ها خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند که در جدول زیر به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بنابراین، قبل از هر چیز، تریدران باید به دقت و با دانش کافی وارد دنیای معاملات فیوچرز شوند تا از تمامی مزایا و ریسک‌های این بازار به نحو احسن استفاده کنند. با اطلاعات جامع و مقایسه‌ی ویژگی‌های صرافی‌های مختلف، می‌توانید تصمیمی آگاهانه در انتخاب صرافی مناسب برای معاملات فیوچرز خود داشته باشید.


پاسخ به سوالات متداول کاربران درباره بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها


1. بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها کدام است؟
از میان صرافی‌های خارجی معتبر، به نظر می‌رسد که صرافی‌های بای‌بیت (Bybit) و کوکوین (KuCoin) بهترین گزینه‌ها برای تریدرهای ایرانی در حوزه فیوچرز هستند.

2. آیا صرافی‌های ایرانی معاملات فیوچرز ارائه می‌دهند؟
هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معاملات فیوچرز و مارجین را فعالیتی خود را اعلام نکرده‌اند. (البته این ویژگی جدیدا به برخی از صرافی ها افزوده شده است.)

3. آیا صرافی‌های غیرمتمرکز برای معاملات فیوچرز وجود دارند؟
بله، برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند DyDx و Leverej دارای معاملات فیوچرز و مارجین هستند. با این حال، صرافی‌های متمرکز به طور کلی کیفیت بالاتری در ارائه معاملات فیوچرز دارند.

ادمین ارزهشت

Recent Posts

پکس گلد چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال طلا PAX Gold

روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند. اما این روش‌های سنتی اغلب مشکلاتی…

2 هفته قبل

نحوه توزیع ایردراپ کتز به چه صورت خواهد بود؟

طبق اطلاعیه های جدید، ایردراپ کتز از فردا قابل برداشت است و در این اطلاعیه…

2 هفته قبل

سایت پیترکس چیست و چرا متهم به کلاهبرداری است؟

با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ پرداخت‌های آنلاین در حوزه رمز ارزها، کلاهبرداری‌ها در این…

2 هفته قبل

اطلاعیه جدید همستر کامبت: هنوز برای دریافت ایردراپ فرصت دارید

بازی همستر کامبت یک اطلاعیه جدید منتشر کرد. در این اطلاعیه اعلام کرده کاربران برای…

3 هفته قبل

تحلیل تکنیکال اتریوم، ریزش ETH تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه بازار ارزهای دیجیتال طی روز قبل با ریزش شدیدی مواجه شد اتریوم…

3 هفته قبل

رشد ۴۰ درصدی نات کوین در ۵ روز؛ حرکت صعودی NOT تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه نات کوین یک دوره تثبیت را پشت سر گذراند، طی پنج روز…

3 هفته قبل