تحلیل

تحلیل تکنیکال اتریوم، ریزش ETH تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه بازار ارزهای دیجیتال طی روز قبل با ریزش شدیدی مواجه شد اتریوم هم اصلاح قابل توجهی را تجربه کرد. اتریوم با این ریزش سطوح حمایتی مهمی را از دست داد. در این مطلب از ارزهشت به تحلیل تکنیکال اتریوم و بررسی ریزش آن پرداخته‌ایم.

خلاصه‌ای از تحلیل

  • کل مبلغ معاملات اتریوم طی روز قبل حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده که ۹۸ میلیون دلار آن مربوط به موقعیت لانگ می‌شود.
  • معامله‌گرانی که بلند مدتی (HTF) هستند و در تایم فریم بالا سرمایه‌گذاری می‌کنند ممکن است به قیمت فعلی اتریوم جذب شوند.

بر اساس گزارش کوین تلگراف دارایی‌های پرریسک طی روز گذشته کاهش زیادی یافتند. بازار ارز دیجیتال هم همانند سایر دارایی‌های پررسیک از این کاهش بی‌نصیب نماند. جسی کلمبو (Jesse Colombo) تحلیلگر و سرمایه‌گذار بازار در این باره گفت:

در زمانی که ترس‌های ژئوپلیتیکی حاکم است معمولاً ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین با اختلال مواجه می‌شوند. اما برعکس این بازار، فلزات گران‌بها از این قاعده مستثنی هستند. به باور قبلی من ارزهای دیجیتال دارایی‌های پرریسکی هستند. اما این اتفاقات اخیر هم نظر من را تایید می‌کنند. دارایی‌های حیطه ارز دیجیتال همانند سهام شرکت‌های فعال در بخش فناوری جزو دسته دارایی‌های پرریسک قرار می‌گیرند.

افزایش معاملات لیکوئید شده اتریوم

طی روز ۵ آگوست یا ۱۵ مرداد حجم معاملات لیکوئید شده اتریوم بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشت. بر اساس نظر تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال این حجم معامله یک رکورد جدید برای اتریوم محسوب می‌شود. از نظر آنها حجم معاملات لیکوئید شده ۵ آگوست اتریوم به دلیل افت ۶ درصدی قیمت آن بوده است.
دیتاهای سایت کوین گلس (CoinGlass) هم نشان می‌دهد که طی روز قبل اتریوم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار معامله لیکوئید کرده است. حدود ۹۸ میلیون دلار این معاملات در موقعیت لانگ انجام شده‌اند.


معاملات لیکوئید شده ETH

بعضی از آلت کوین‌های بازار هم از جمله انجین کوین با یک رشد ۵ درصدی توانست ۵۰ درصد از اصلاحی که داشته را جبران کند. اما در عین حال قیمت ایتی‌اچ پایین‌تر از سطح ۲۵۰۰ دلار قرار دارد. بسیاری از تحلیلگران بازار عقیده دارند که رشد ناچیز اتریوم ناشی از این است که یک ارتباط قوی بین ETH و بیت کوین برقرار است . قابل توجه است بدانید که شاخص همبستگی ۹۰ روزه اتریوم و بیت کوین 0.82 را نشان می‌دهد. این عدد برای شاخص همبستگی در محدوده بالایی قرار دارد.

همبستگی ارزهای دیجیتال مختلف

اما اتریوم فقط با بیت کوین همبستگی ندارد. بلکه همبستگی زیادی با بازار سهام ایالات متحده از جمله شاخص داوجونز (Dow Jones) و شاخص S&P ۵۰۰ دارد این شاخص‌ها بعد از تنش‌های اخیر به طور محسوسی پیدا کرده‌اند.

همبستگی اتریوم با شاخص‌های S&P 500 و Dow Jones

بررسی ریزش قیمت اتریوم از نظر تحلیل تکنیکال

با همه مشکلاتی که اتریوم دارد اما قیمت کنونی آن می‌تواند توجه معامله‌گران بلند مدتی جلب کند. معامله‌گران بلند مدتی معامله‌گرانی هستند که معاملات خود را در تایم فریم بالا (HTF) انجام می‌دهند . تحلیل تکنیکال اتریوم نشان می‌دهد در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور ) ETH بالاتر از خط روند نزولی خود قرار گرفت. یعنی با گارد صعودی خط روند نزولی خود را شکسته و قصد دارد ساختار خود را تغییر دهد.
با این اتفاق قیمت ETH به حدود ۲,۷۲۸ دلار رسید و در این محدوده تثبیت شد . اما مدت کمی بعد از این تثبیت افت اخیر خود را تجربه کرد. در حال حاضر اتریوم در یک منطقه طلایی تحلیل تکنیکال قرار دارد. این منطقه طلایی قیمتی بین سطوح ۰.۵ و ۰.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.
معمولا قبل از شروع یک روند صعودی برای ارزهای دیجیتال معامله‌گران HTF به دنبال مناطق طلایی فرصت خرید می‌گردند. اغلب موقعیت‌های خرید را در یک کف پایین (HL) می‌یابند. البته معمولاً این موقعیت خرید قبل از این است که یک دارایی که در اینجا منظورمان ETH است به سطوح بالاتر (HH) دست یابد. این اوج یا سقف قیمت برای ETH می‌تواند در هفته‌های آینده دست یافتنی باشد که قیمت ۲۷۲۸ دلار است.

نمودار قیمت اتریوم

مریم مرادی

Recent Posts

پکس گلد چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال طلا PAX Gold

روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند. اما این روش‌های سنتی اغلب مشکلاتی…

2 هفته قبل

نحوه توزیع ایردراپ کتز به چه صورت خواهد بود؟

طبق اطلاعیه های جدید، ایردراپ کتز از فردا قابل برداشت است و در این اطلاعیه…

2 هفته قبل

سایت پیترکس چیست و چرا متهم به کلاهبرداری است؟

با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ پرداخت‌های آنلاین در حوزه رمز ارزها، کلاهبرداری‌ها در این…

2 هفته قبل

اطلاعیه جدید همستر کامبت: هنوز برای دریافت ایردراپ فرصت دارید

بازی همستر کامبت یک اطلاعیه جدید منتشر کرد. در این اطلاعیه اعلام کرده کاربران برای…

3 هفته قبل

رشد ۴۰ درصدی نات کوین در ۵ روز؛ حرکت صعودی NOT تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه نات کوین یک دوره تثبیت را پشت سر گذراند، طی پنج روز…

3 هفته قبل

قیمت همستر کامبت ۴۵ درصد سقوط کرد. آیا امیدی به رشد HMSTR وجود دارد؟

قیمت همستر کامبت طی ایردراپ خود به یک رکورد دست یافت. اما با این وجود…

3 هفته قبل