علت ریزش بیت کوین در روز گذشته

بررسی علت ریزش بیت کوین در روز گذشته

دسته بندی : تحلیل 19 خرداد 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال ارز هشت

طی روز گذشته بیت کوین از قیمت ۷۲ هزار دلار به کف قیمتی ۶۸۵۰۰ دلار کاهش یافت. علت ریزش بیت کوین در روز گذشته آن هم به صورت ناگهانی چه بود؟

خلاصه خبر

  • قیمت بیت کوین و بسیاری ارزهای دیجیتال در پی گزارش داده‌های اشتغال ایالات متحده آمریکا کاهش پیدا کرد.
  • به نظر بسیاری از تریدرها این ریزش قیمتی یک اصلاح مقطعی است. بنابراین بعد از گذر از این بحران بازار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

بررسی علت ریزش بیت کوین در روز گذشته

بر اساس گزارش کوین تلگراف، بعد از اینکه ایالات متحده آمریکا داده‌های اشتغال خود را در تاریخ جمعه ۷ (۱۸ خرداد) منتشر کرد، بیت کوین، اتریوم و مابقی آلت کوین‌ها کاهش پیدا کردند. اما با این وجود بسیاری از تریدرها بر این عقیده‌اند که روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال ادامه دار است. لذا این ریزش قیمت‌ها یک اصلاح مقطعی است.

ال کاپو آف کریپتو(il Capo Crypto)، یکی از تحلیلگران مطرح بازار به ریزش قیمت بیت کوین واکنش نشان داد و گفت: ارزهای دیجیتال مخصوصاً آلت کوین‌ها در اثر فشار فروش به سمت حمایت‌های مهم خود سقوط کرده‌اند و در این بین آلت کوین‌ها بیشترین ریزش را متحمل شده‌اند. این ریزش بسیار شبیه به یک شوک مقطعی در بازار است.

معمولا شوک مقطعی هنگامی اتفاق می‌افتد که تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران نسبت به شرایط اقتصادی بدبین شوند و به طور همزمان دارایی‌های خود را می‌فروشند. بر اساس گزارش روز قبل هم اشتغال بر خلاف تصور اکثر تحلیلگران رشد خوبی کرده بود. مدیر بخش تحقیقات شرکت 10x Research، مارکوس تیلن(Markus Thielen) در این باره گفت: تضعیف دیتاهای اقتصادی می‌تواند باعث کاهش نرخ بهره شود. شاخص قیمت مصرف کننده(CPI) نیز هفته آینده گزارش می‌شود و اگر نرخ سالانه CPI برابر یا کمتر از ۳.۳ درصد باشد می‌تواند باعث شود بیت کوین سقف تاریخی جدیدی را به ثبت برساند. تیلن معتقد است انتشار داده‌های اشتغال نمی‌تواند مستقیما باعث ریزش قیمت بیت کوین باشد. او در توضیح این موضوع گفت:

بازار ارزهای دیجیتال بدون محرک خاصی دچار کاهش شده است. داده‌های اشتغال ایالات متحده آمریکا با تناقض همراه بود. در حالی که تعداد مشاغل، رشد زیادی داشته، اما نرخ بیکاری ۴ درصد رشد را تجربه کرد. به عقیده وی، این‌ها به این دلیل اتفاق افتاد که کارگران پاره وقت افزایش یافته‌اند.

حمایت‌های معتبر بیت کوین

اداره آمار کار آمریکا گزارش داد طی ماه مه(اردیبهشت)، تعداد مشاغل بخش غیر کشاورزی ۲۷۲ هزار شغل افزایش داشته است. در عین حال نرخ بیکاری با ۰.۱ درصد افزایش به محدوده ۴ درصد رسید. الکاپو بر این عقیده است که اگر بیت کوین به حمایت‌های معتبر خود واکنش نشان دهد و دچار ریزش بیشتری نشود، روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر در محدوده قیمتی ۶۹۳۵۰ دلار قرار دارد. اتریوم و مابقی ارزهای دیجیتال هم ریزش شدیدتری داشته‌اند.

بسیاری از معامله‌گران هم عقیده دارند ریزش قیمتی بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند یک فرصت خرید خوب باشد و این بازار در آینده رکوردهای قیمتی جدیدی ثبت می‌کند. یک تحلیلگر بازار ارز به اسم کالئو(Kaleo) بیان کرد: صعود اصلی بازار ارز دیجیتال هنوز شروع نشده است

تریدر معروف بازار ارزهای دیجیتال جل(Jelle) در این رابطه می‌گوید:

انتظار اصلاح بازار را نداشتم اما به هر حال با آن همراهیم. در این اصلاح مقداری خرید کردم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات