چرا ETFهای اسپات اتریوم عملکرد خیلی خوبی نداشتند؟

چرا ETFهای اسپات اتریوم عملکرد خیلی خوبی نداشتند؟

دسته بندی : تحلیل 6 مرداد 1403

صرافی ارز دیجیتال

با وجود تایید و راه‌اندازی ETFهای اسپات، اتریوم نتوانست به رشد مورد انتظار دست یابد و این موضوع موجب نگرانی سرمایه‌گذاران است. لذا بسیاری به دنبال پاسخ این پرسش هستند که چرا ETFهای اسپات اتریوم عملکرد خیلی خوبی نداشتند؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید، تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

چرا ETFهای اسپات اتریوم عملکرد خیلی خوبی نداشتند؟

چارلز ادواردز، تحلیلگر معروف بازار ارزهای دیجیتال، معتقد است که تمرکز بر روی ETFهای اسپات بیت کوین در سال 2024، تصمیم بهتری نسبت به راه‌اندازی همزمان ETFهای اسپات اتریوم بوده است. وی دلیل این ادعا را این‌گونه بیان می‌کند که ETFهای اسپات اتریوم به جای جذب سرمایه‌گذاران جدید، تنها سرمایه‌گذاران موجود در بازار بیت کوین را به سمت خود جذب می‌کنند. این امر موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران نهادی به جای تمرکز بر بیت کوین، سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کرده و به سمت اتریوم نیز حرکت کنند. در نتیجه، این جابجایی سرمایه‌ می‌تواند فشار فروش جدیدی را بر بیت کوین وارد کرده و قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

براساس داده‌های فار‌ساید، از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، حدود ۱۷.۵ میلیارد دلار به ۱۱ صندوق ETF اسپات بیت کوین تزریق شده است. با وجود راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم در هفته جاری ETH: $3258.87، سلطه بیت کوین بر بازار تقریباً ثابت و تنها ۰.۰۷ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

  • تحلیل اتریوم:

در تاریخ ۲۳ جولای، همزمان با آغاز به کار ETFهای اسپات اتریوم، شاهد خروج خالص ۷۸ میلیون دلاری از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بودیم. این در حالی است که در دو روز پس از راه‌اندازی، ETFهای اتریوم به ترتیب ۴۴.۵ و ۳۱.۱ میلیون دلار جذب سرمایه کردند. این داده‌ها نشان از رقابت فشرده‌ای بین دو ارز دیجیتال برتر بازار دارد.

دامیننس بیت کوین

راه‌اندازی ETFهای اسپات نتوانسته به رشد پایدار قیمت اتریوم کمک کند. این ارز دیجیتال در حال حاضر ۹.۲ درصد از بالاترین قیمت خود پس از راه‌اندازی ETFها فاصله دارد. (اتریوم نسبت به بیت کوین عملکرد ضعیف‌تری داشته است.)

طبق گزارش کوین‌گلس، معامله‌گران فیوچرز انتظار رشد چشمگیری برای اتریوم ندارند. در واقع، آن‌ها با فروش اتریوم در سطح ۳۵۰۰ دلار، خود را برای کاهش بیشتر قیمت آماده می‌کنند. در صورت عبور اتریوم از این مرز، معامله‌گران شورت با زیان ۱.۳۲ میلیارد دلاری مواجه خواهند شد.

نمودار قیمت اتریوم

جولیو مورنو، رئیس تحقیقات CryptoQuant، معتقد است که بازار اتریوم در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل اصلی قرار دارد. اول، استراتژی خرید شایع و فروش خبر که در حال حاضر بین معامله‌گران رواج دارد. دوم، تحلیل‌هایی که صندوق تراست اتریوم گری‌اسکیل را عامل کاهش قیمت اتریوم می‌دانند. مورنو هشدار می‌دهد که این شرایط ممکن است در چند هفته آینده تغییر کند.

به گفته مایکل ون دپوپه، بنیانگذار MN Trading، کلید رشد بازار اتریوم، کاهش فشار فروش ناشی از صندوق گری‌اسکیل است. او معتقد است که زمانی که خروج سرمایه از این صندوق به زیر ۱۰۰ میلیون دلار برسد، بازار می‌تواند رونق بگیرد.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

نظرات