تحلیل ارزهای دیجیتال امروز ۲۰ مرداد

دسته بندی : تحلیل 20 مرداد 1403

تحلیل ارزهای دیجیتال امروز ۲۰ مرداد | بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای روز معاملاتی  ۱۰ آگوست با نوسانات بالایی مواجه شد و قیمت بیت‌کوین (BTC) در سطح ۶۰.۰۰۰ دلارثابت ماند.. اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و XRP و سایر آلت‌کوین‌های بزرگ، نیز کاهش قیمت داشتند که مطابق با روند کلی بازار بود. این نوسانات باعث کاهش ۱.۸۴٪ در ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال شد و آن را به ۲.۱۱ تریلیون دلار رساند. در همین زمان، حجم کل معاملات ارزهای دیجیتال نیز با کاهش ۲۳.۳۶٪ به ۷۰.۱۸ میلیارد دلار رسید. در ادامه این مطلب تحلیلی از ارز هشت، بررسی ‌می‌کنیم که وضعیت کلی امروز بازار در ساعات اولیه به چه صورت است.

تحلیل ارزهای دیجیتال امروز ۲۰ مرداد


1-وضعیت کنونی قیمت بیت‌کوین:

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۴۶٪ از ارزش خود را از دست داد و در سطح ۶۰.۵۱۲ دلار معامله شد. کمترین و بیشترین سطح‌های درون‌روزی بیت‌کوین به ترتیب ۵۹.۵۸۷ و ۶۱.۴۶۴ دلار بودند.  دامیننس بیت‌کوین به ۵۶.۴۸٪ افزایش یافت و ۰.۰۹٪ رشد داشته است. همچنین، حجم معاملات آتی بیت‌کوین (Open Interest) با افزایش ۱.۷۸٪ به ۲۸.۱۸ میلیارد دلار رسید. در آخرین روز معاملاتی هفته، ETFهای بیت‌کوین شاهد خروج سرمایه ۸۹.۷۳ میلیون دلاری بودند که ضعف در حرکت قیمت را نشان می‌دهد.

تحلیل ارزهای دیجیتال امروز ۲۰ مرداد

2-وضعیت کنونی آلت‌کوین‌ها:

پادشاه آلت‌کوین‌ها، اتریوم، در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۷٪ کاهش قیمت داشته و در سطح ۲.۶۰۴ دلار معامله می‌شود. کمترین و بیشترین سطح‌های درون‌روزی ETH به ترتیب ۲.۵۵۵ و ۲.۷۰۶ دلار بودند. این کاهش در اتریوم پس از فروش‌های عمده توسط سرمایه‌گذاران بزرگ ETH در صرافی‌های کوین بیس (Coinbase) و کراکن (Kraken) رخ داده است. این وضعیت در حالی است که در حال حاضر ارزش بازار اتریوم به ۳۱۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.

سولانا نیز ۳٪ از ارزش خود را از دست داد و در سطح ۱۵۴.۲۰ دلار معامله شد و کمترین و بیشترین سطح‌های درون‌روزی آن به ترتیب ۱۵۱.۲۳ و ۱۵۹.۵۷ دلار ثبت شد. افزایش علاقه به ETFهای نقطه‌ای سولانا در ایالات متحده، نیاز به تسهیل مقررات را برجسته می‌کند.

XRP با کاهش ۴.۰۹٪ در سطح ۰.۵۹۱۲ دلار معامله شد و کمترین و بیشترین سطح‌های درون‌روزی آن به ترتیب ۰.۵۶۹ و ۰.۶۱۶۴ دلار بودند.

بزرگ‌ترین میم‌کوین، دوج‌کوین (DOGE)، با کاهش ۲.۰۱٪ در سطح ۰.۱۰۳۸ دلار معامله شد، در حالی که میم‌کوین محبوب شبا اینو (SHIB) با کاهش ۰.۹۷٪ در سطح ۰.۰۰۰۰۱۳۹۷ دلار معامله شد. سایر میم‌کوین‌ها مانند PEPE، WIF و BONK بین ۳٪ و ۴٪ از ارزش خود را از دست دادند.

بیشترین افزایش‌های روز شامل هلیوم (HNT) با افزایش ۱۵.۱۵٪ و معامله در سطح ۶.۷۹ دلار، کرونوس (CRO) با افزایش ۱۳.۱۵٪ و معامله در سطح ۰.۰۹۴۴۱ دلار، زی‌کش (ZEC) با افزایش ۱۲.۵۶٪ و معامله در سطح ۴۱.۰۶ دلار، و تون‌کوین (TON) با افزایش ۸.۵۱٪ و معامله در سطح ۶.۷۰ دلار بودند.

به طور معکوس، بیشترین کاهش‌های روز شامل پاپ‌کت (POPCAT) با کاهش ۹.۲۷٪ و معامله در سطح ۰.۵۷۳ دلار، برت (BRETT) با کاهش ۵.۸۱٪ و معامله در سطح ۰.۰۹۸۳۷ دلار، و رندر (RENDER) با کاهش ۴.۷۴٪ و معامله در سطح ۴.۸۰ دلار بودند.

به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی پر قدرت و یا روند نزولی تثبیت شده‌ای را ندارد و باید منتظر ماند تا ببینیم که خریداران و یا فروشندگان کدام یک می‌توانند قدرت نمایی بیشتری کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات