علت کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار چه بود؟

علت کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار چه بود؟

دسته بندی : تحلیل 9 مرداد 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

علت کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار چه بود؟ انتقال ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط دولت آمریکا در تاریخ ۸ تیر، باعث ریزش شدید قیمت این ارز دیجیتال شد و به محدوده ۶۶٬۳۰۰ دلار رسید. طبق داده‌های وب‌سایت Arkham Intelligence، دولت آمریکا در تاریخ ۸ تیر ماه، مقدار ۲۹,۸۰۰ بیت کوین (BTC: $66891.8) را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرده است. این کیف پول پیش از این هیچ تراکنشی نداشته است.

این آدرس در ادامه، ۱۹,۸۰۰ و ۱۰,۰۰۰ بیت کوین را به دو مقصد جداگانه منتقل کرد. این اقدام غیرمنتظره، موجی از نگرانی را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و ترس از فروش گسترده بیت‌کوین توسط دولت آمریکا را تشدید کرده است. تحلیلگران Arkham Intelligence بر این باورند که ۱۰,۰۰۰ بیت کوین (به ارزش تقریبی ۶۷۰ میلیون دلار) احتمالا به شرکت‌های خدمات‌دهنده نگهداری ارزهای دیجیتال منتقل شده است.

سابقه نشان می‌دهد که این نوع تراکنش‌ها معمولا پیش درآمدی بر فروش گسترده بیت‌کوین بوده و همواره نگرانی‌هایی را در بازار ایجاد کرده‌اند. این بار نیز این اتفاق رخ داد و با کاهش تقریباً ۵ درصدی، قیمت بیت‌کوین از ۷۰,۰۰۰ دلار به زیر ۶۶,۳۰۰ دلار سقوط کرد.

علت کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار چه بود؟

دو روز پس از سخنرانی ترامپ

انتقال اخیر بیت کوین‌ها، تنها دو روز پس از اعلام برنامه دونالد ترامپ برای ایجاد “ذخایر ملی استراتژیک بیت کوین”، بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داد. وعده ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ مبنی بر حفظ ۲۱۰٬۰۰۰ بیت کوین توسط دولت، حساسیت بازار نسبت به اقدامات آمریکا را افزایش داده بود. این حساسیت با پیشنهاد سناتور لومیس مبنی بر ایجاد ذخایر ملی بیت کوین، بیشتر تقویت شد. در پی این اخبار، قیمت بیت کوین به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار بازگشت. هرچند وزارت دادگستری هنوز واکنشی نشان نداده، اما قرارداد اخیر سرویس مارشال‌های ایالات متحده با کوین بیس برای مدیریت و فروش ذخایر بیت کوین، نشان از جدی بودن این موضوع دارد.

واکنش بازار ارزهای دیجیتال

جامعه ارزهای دیجیتال با موجی از انتقادات، تصمیم دولت آمریکا برای انتقال ۲ میلیارد دلار بیت کوین را محکوم کرد. این اقدام، تنها دو روز پس از اظهارات ترامب مبنی بر عدم جابه‌جایی این دارایی‌ها صورت گرفت و بسیاری آن را اقدامی عمدی برای ضربه زدن به بازار بیت کوین تلقی کردند.

مایک نووگراتز، مدیرعامل Galaxy Digital، این تصمیم را “احمقانه” توصیف کرد و رابرت سالوادور، مدیرعامل Digibuild، نیز معتقد است بایدن با این اقدام به دنبال تضعیف قیمت بیت کوین و سرمایه‌گذاران آن بوده است. دنیس پورتر، یکی از بنیانگذاران Satoshi Action Fund، نیز به وجود اختلافات داخلی در دولت آمریکا بر سر مالکیت این بیت کوین‌ها اشاره کرد و این انتقال را نتیجه‌ای از این کشمکش دانست.

در مقابل موج انتقادات، آدام کوکران، سرمایه‌گذار باتجربه، از معامله‌گران خواست تا خونسردی خود را حفظ کنند. او با اشاره به اینکه انتقال ارزهای دیجیتال بین کیف پول‌ها و متولیان امری معمول است، تاکید کرد که این حرکت لزوماً به معنای فروش نیست. کوکران با کنایه به واکنش‌های هیجانی بازار گفت: “هر بار که حجم زیادی بیت کوین جابه‌جا می‌شود، شما عصبانی می‌شوید.”

شایان ذکر است که این اولین بار نیست که انتقال بیت کوین توسط دولت‌ها، بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ماه گذشته نیز خبر انتقال ۵۰ هزار بیت کوین توسط دولت آلمان منجر به کاهش شدید قیمت این ارز دیجیتال شد.

کاهش قیمت بیت‌ ‌کوین به خاطر تراکنش‌های آمریکا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات