تحلیل

تحلیل تکنیکال بیت کوین، آیا حرکت صعودی BTC شروع شده است؟

طی شب گذشته قیمت بیت کوین به محدوده ۶۴۰۰۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال که به عنوان ارز پیشرو در بازار دیجیتال شناخته می‌شود توانسته است از قیمت تحقق یافته هولدرهای کوتاه مدت خود عبور کند و بسیاری از معامله‌گران از این اتفاق خوشحال شدند.
ما در این مطلب به تحلیل تکنیکال بیت کوین پرداخته‌ایم و بررسی کرده‌ایم که آیا حرکت صعودی بیت کوین شروع شده است یا نه؟

خلاصه‌ای از تحلیل

  • قیمت بیت کوین به سطحی بالاتر از قیمت تحقق یافته هولدرهای کوتاه مدت STH رسیده است.
  • شاخص قیمت بیت کوین هم اکنون در محدوده ۶۱ ۱۹۵۳ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بر اساس داده‌های کوین تلگراف، بیت کوین پتانسیل شروع یک روند صعودی قوی را دارد.  زیرا بیت کوین توانسته است به سطحی بالاتر از قیمت تحقق یافته هولدرهای کوتاه مدت STH دست بیابد.

تعریف هولدرهای کوتاه مدت STH

این هولدرها کیف پول‌هایی هستند که موجودی بیت کوین خود را نهایتاً تا ۱۵۴ روز حفظ می‌کنند. کیف پول‌هایی که دارایی خود را بیشتر از این مدت حفظ کنند کیف پول‌ها یا هولدرهای بلند مدت نامیده می‌شوند.

قیمت تحقق یافته STH چیست؟

میانگین قیمتی که سرمایه‌گذاران کوتاه مدت، بیت کوین‌های خود را با آن قیمت خریداری کرده‌اند را قیمت تحقق یافته STH می‌گویند.

به افرادی که توکن‌های خود را در زمان کمتر از ۱۵۵ روز به فروش برسانند سرمایه‌گذاران کوتاه مدت گویند. معمولا در روندهای صعودی، قیمت تحقق یافته STH نقش یک حمایت قوی را بازی می‌کنند.

یک تحلیل‌گر به نام Avocado_onchain اعلام کرده:

با بررسی روند قیمتی بیت کوین متوجه می‌شویم که قیمت تحقق یافته STH در زمان‌های مختلف به عنوان حمایت و مقاومت عمل کرده است. از آنجا که میانگین قیمت خرید هولدرهای ۱ تا ۳ ماهه می‌تواند جهت روند آینده بیت کوین را مشخص کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بررسی شش ماهه گذشته نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال تلاش کرده تا بتواند خود را بالاتر از این سطح حفظ کند. قابل ذکر است که این شاخص در سطح ۶۱۹۵۳ دلار قرار دارد.

قیمت تحقق‌یافته STH

یک تحلیل‌گر به نام Ercan Sak اعلام کرد:

در صورتی که کندل روزانه بیت کوین بالاتر از سطح مذکور بسته شود بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

تحلیلگر دیگری با نام مستعار Coiner-Yadox در این باره اعلام کرده:

در صورتی که بیت کوین از محدوده مقاومتی قیمت تحقق یافته STH عبور کند روند صعودی بازار مجدداً شروع می‌شود.

بر اساس داده‌های وب سایت IntoTheBlock که مربوط به شاخص IOMAP هستند نشان داد که بیت کوین یک حمایت قوی در محدوده ۶۱۶۲۵ دلار و ۶۳۵۱۰ دلار دارد. در این محدوده حمایتی بیش از 2.45میلیون نفر اقدام به خرید تقریبا ۴۲۱ ۱۸۲۰ بیت کوین کرده‌اند.

شاخص IOMAP بیت کوین

بررسی روند نسبت خریداران به فروشندگان بیت کوین در تحلیل تکنیکال بیت کوین

بر اساس داده‌های وب سایت CryptoQuant شاخص نسبت خریداران و فروشندگان (Taker Buy/Sell Ratio) در صرافی‌های متمرکز یا CEXها دارای افزایش بوده است.
نسبت خریداران به فروشندگان یا Taker Buy/Sell Ratio یک شاخص مهم برای معامله‌گران بازار ارز دیجیتال است. این شاخص احساسات غالب بر بازار و را اندازه‌گیری می‌کند و بر اساس آن می‌توان تغییرات احتمالی قیمت در آینده را پیش‌بینی کرد. اگر عددی که از این نسبت به دست می‌آید بیشتر از یک باشد نشان می‌دهد که تعداد خریداران بیت کوین بیش‌تر از تعداد فروشندگان آن است. این موضوع نشان دهنده افزایش فشار خرید بیت کوین نسبت به فشار فروش آن است.
در عکس زیر نمودار این نسبت را از تاریخ ۱ جولای تا ۱۶ سپتامبر به نمایش گذاشته‌ایم. در این نمودار نسبت خریدار به فروشنده در ۱۴ سپتامبر ۰.۹۳ بوده که این نسبت در ۱۶ سپتامبر عدد ۱.۰۵۲ را نشان می‌دهد . از آنجا که نسبت خریدار به فروشنده در تاریخ ۱۶ سپتامبر به عددی بالاتر از یک رسیده، پس می‌توان گفت فشار خرید بیت کوین افزایش داشته است.

نسبت Taker Buy/Sell Ratio بیت‌ کوین

 ما در این تحلیل فقط به بررسی احتمال صعودی بودن نمودار بیت کوین از لحاظ تکنیکال پرداخته‌ایم. باید در نظر داشته باشید، مطالبی که گفتیم به این معنی نیست که شما را به خرید بیت کوین ترغیب کنیم. ذات بازار سرمایه همیشه توام با ریسک بوده و نمی‌توان به طور قطعی از آینده آن صحبت کرد. تیم ارزهشت به هیچ عنوان شما را ترغیب به خرید بیت کوین نمی‌کند. باید دقت داشته باشید که تمام تحلیل‌های ارز هشت صرفا جنبه آموزشی دارند. مسئولیت تمامی خرید و فروش‌های شما به عهده خودتان است.

مریم مرادی

Recent Posts

پکس گلد چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال طلا PAX Gold

روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند. اما این روش‌های سنتی اغلب مشکلاتی…

2 هفته قبل

نحوه توزیع ایردراپ کتز به چه صورت خواهد بود؟

طبق اطلاعیه های جدید، ایردراپ کتز از فردا قابل برداشت است و در این اطلاعیه…

2 هفته قبل

سایت پیترکس چیست و چرا متهم به کلاهبرداری است؟

با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ پرداخت‌های آنلاین در حوزه رمز ارزها، کلاهبرداری‌ها در این…

2 هفته قبل

اطلاعیه جدید همستر کامبت: هنوز برای دریافت ایردراپ فرصت دارید

بازی همستر کامبت یک اطلاعیه جدید منتشر کرد. در این اطلاعیه اعلام کرده کاربران برای…

3 هفته قبل

تحلیل تکنیکال اتریوم، ریزش ETH تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه بازار ارزهای دیجیتال طی روز قبل با ریزش شدیدی مواجه شد اتریوم…

3 هفته قبل

رشد ۴۰ درصدی نات کوین در ۵ روز؛ حرکت صعودی NOT تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه نات کوین یک دوره تثبیت را پشت سر گذراند، طی پنج روز…

3 هفته قبل