5 سایت مهم برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارز دیجیتال

دسته بندی : تحلیل 30 آبان 1401

با وجود هزاران رمزارز موجود در بازار ارز دیجیتال شما با چه مبانی سرمایه گذاری انجام می دهید؟ قطعا انتخاب بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، چالش برانگیز است و ممکن است موقع خرید رمز ارزها دچار سردرگمی و تردید شوید.در چنین موقعی بهترین راه، سایت های تحلیل ارز دیجیتال است که به شما کمک کنند تا انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید. که دراین مقاله از ارز هشت قصد داریم؛ که شما را با سایت‌های تحلیل فاندامنتال آشنا کنیم. قبل از اینکه به ابزار ها و سایت تحلیل فاندامنتال بپردازیم، تعریفی از این تحلیل را در ادامه بخوانیم.


تحلیل فاندانتال چیست؟


تحلیل فاندامنتال روش تجزیه و تحلیل از بالا به پایین است، که سعی می‌کند از طریق ارزیابی ارزش یک دارایی با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر این دارایی، ارزش آن را محاسبه کند. که این تحلیل نیازمند کسب دانش برای آگاهی از عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال در بلند مدت است.

فواید این تحلیل چیست؟

  • در فهم و درک کلی بازار ارز دیجیتال به ویژه تخمین قیمت بیت کوین بسیار موثر است.
  • این مدل تحلیلی یکی از روش‌های محبوب تحلیل برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در حوزه ارزهای دیجیتال است.

معایب این تحلیل چیست؟

سرمایه‌گذار برای درک درست از وضعیت بازار باید از تمام فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با خبر باشد. این امر، نیازمند تحقیق و مطالعه زیاد است. امکان برداشت اشتباه از برخی عوامل موثر در این مدل تحلیلی وجود دارد.
تحلیل فاندامنتال زمان‌بر است. با توجه به اینکه این تحلیل به بررسی همه‌جانبه عوامل مختلف نیاز دارد، مستلزم صبر و حوصله بسیار است.


بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال کدام‌ اند؟


مهم‌ترین و اصلی ترین ورودی تحلیل فاندامنتال، اطلاعات مورد اطمینانی هست که در سایت های خبری ارز دیجیتال منتشر می‌شود. به همین دلیل شناخت این منابع اطلاع رسانی برای هر معامله گر و سرمایه گذاری از واجبات است. در ادامه این مقاله ازر هشت با بهترین سایت های تحلیل فاندامنتال آشنا خواهید شد.

5. سایت مساری (Messari) 

سایت مساری

یکی از سایت‌ها و ابزار‌های تحلیل ارز دیجیتال و جمع آوری داده‌ها، سایت مساری (Messari) است. مساری داده های فندامنتالی و احساسات بازار را در اختیار ما قرار می‌دهد.این سایت ابزاری برای جمع‌آوری داده‌های رمزنگاری برای معامله‌گران پیشرفته‌ای است؛ که می‌خواهند از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها نگاه عمیق‌تری به بازار داشته باشد.
به طور کلی می‌توان گفت که پلتفرم مساری ارز های دیجیتال را رتبه بندی و بر اساس فندامنتال، مارکت کپ پیش‌بینی می‌کند.
در ضمن بعد از ورود به این سایت تا هفت روز امکان استفاده رایگان وجود دارد اما بعد از هفت روز باید اشتراک خریداری و از نسخه پرمیوم استفاده کنید. سایت (Messari) هم چنین به شما در پیدا کردن ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری و یا خرید و فروش کمک می‌کند.

4.سایت گلس نود (Glassnode)

سایت گلس نود

گلس نود یکی از بهترین سایت های تحلیل فاندامنتال حوزه کریپتوکارنسی به‌شمار می‌رود که اطلاعاتی رایگان شامل فعالیت آدرس، عرضه در گردش، حجم معاملات، تعداد تراکنش‌ها و کارمزد تراکنش‌ها ارائه می‌دهد. البته فراموش نکنید که باارزش‌ترین خدمات این ابزار پولی هستند. این سایت پایگاهی است از داده ‌های بلاکچین، که پارامترهای درون‌ زنجیره ‌ای (آن چین) را به کاربران ارائه داده تا بتوانند از دید متفاوت تری به ارزهای دیجیتال نگاه کنند. تحلیل‌های درون زنجیره ای (on-Chain) جریان سرمایه جاری در بلاک چین را بررسی می کند و به سنجش پارامترهای شبکه بلاک چین می‌پردازد.

3.  لونار کراش (lunarcrush) 

لونار کراش وب‌سایتی برای رصد احساسات معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی است. این وب‌سایت از روش‌هایی همچون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال را گردآوری و سازمان‌دهی کند. این فرایند شامل جمع‌آوری داده از شبکه‌های اجتماعی، مانندتوییتر و ردیت، لینک‌های محبوب، اخبار مختلف، حجم جستجوی گوگل و سایر فعالیت‌ها در این شبکه‌ها است. تمام این داده‌ها به‌منظور ارائه نمایی واضح از احساسات اجتماعی مربوط به پروژه‌های ارز دیجیتال جمع‌آوری می‌شوند. معمولا بیشتر معامله گرهای حرفه ای از این نوع اطلاعات استفاده می‌کنند ولی تا قبل از اینکه سایت (Lunar Crush) به وجود بیاید، این افراد برای رسیدن به چنین اطلاعاتی، شخصا پلتفرم های مختلف رو بررسی می کردند؛ این کار علاوه بر صرف زمان بسیار زیاد، خطا هایی هم داشت.

2. سایت سانتیمنت (Santiment)

سایت سانتیمنت

سایت سانتیمنت نیز ابزاری برای تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال است و فرصت‌‌هایی بر مبنای داده‌های بازار در اختیار شما قرارداده و  همچنین با استفاده از این پلتفرم امکان شکار فرصت‌های بی نظیری برای سرمایه گذاری، بر مبنای داده های بازار وجود دارد.
سانتیمنت با استخراج داده های حساس و مهم از شبکه های اجتماعی و ترکیب اون با داده های درون شبکه ای بیش از 900 پروژه مختلف، فرصت های سرمایه گذاری رو در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
مهم ترین بخش‌های سایت سانتیمنت (Santiment) در قسمت Products آن قرار دارد. این قسمت به دو گروه تجاری و زنجیره‌ ای تقسیم شده که در قسمت تجاری آن می‌توانید تحلیل های رفتاری برای بیش از ۱۵۰۰ دارایی رمزنگاری شده را زیر نظربگیرید.

1. کوین تلگراف

از جمله قدیمی‌ترین و بهترین سایت های تحلیل فاندامنتال حوزه کریپتوکارنسی می‌توان به کوین تلگراف اشاره کرد؛ که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. در حال حاضر این وب‌سایت یک منبع رسانه دیجیتال است که طیف گسترده‌ای از اخبار در مورد فناوری بلاک چین،  تحلیل نمودار ارز دیجیتال، دارایی‌های رمزنگاری و روندهای نوظهور را پوشش می‌دهد. محتوای ارائه شده توسط این بستر‌ شامل تجزیه و تحلیل عمیق، نمودارهای جامع قیمت ارزهای دیجیتال، نقد و بررسی‌های هوشمندانه و گزارش‌های منظم در مورد تحول اجتماعی ارزهای دیجیتال می‌باشد.


جمع بندی و نتیجه گیری


در این مقاله سعی کردیم که شما را با بهترین سایت‌ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارز دیجیتال آشنا کنیم. و اطلاعات، منابع و ابزارهای مختلفی که به‌ عنوان یک معامله‌گر نیاز دارید تا به فرآیند شناسایی اهداف و تصمیم‌ گیری دراین بازار کمک کند؛ آگاه کنیم. با مراجعه به این وب سایت‌ها، می‌توانید اطلاعات به روز و مناسبی را به دست آورید و با این ابزارهای تحلیل، ازسرمایه خود محافظت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات