بررسی 3 دلیل عدم رشد بیت کوین درمدت اخیر

بررسی 3 دلیل عدم رشد بیت کوین درمدت اخیر

دسته بندی : تحلیل 17 خرداد 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

طی روز قبل تلاش بیت کوین برای رسیدن به مقاومت ۷۲ هزار دلار بی‌نتیجه ماند. به نظر می‌رسد سه دلیل برای ناکام ماندن بیت کوین وجود دارد که در ادامه به بررسی 3 دلیل عدم رشد بیت کوین درمدت اخیر در این خبر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خلاصه خبر

  • مشکلات قانونی و نظارتی کشور آمریکا و رشد بازار سهام جلوی رشد بیت کوین را می‌گیرد.
  • مشکلات اقتصادی آمریکا هم در متوقف شدن رشد بیت کوین بی تاثیر نیست.

طبق گزارش کوین تلگراف از تاریخ ۲ تا ۵ ژوئن(۱۳ تا ۱۶ خرداد)‌ بیت کوین ۵.۹ افزایش قیمت داشته و به محدوده ۷۱۷۴۶ دلار رسیده است. طی این مدت ای تی اف‌های اسپات بیت کوین توانستند تقریبا یک میلیارد دلار سرمایه جدید را به سمت خود جذب کنند. ما با این وجود به نظر می‌آید سه دلیل برای اینکه بیت کوین نتوانست از مقاومت ۷۲ هزار دلار عبور کند وجود دارد.

بررسی 3 دلیل عدم رشد بیت کوین درمدت اخیر

۱-مشکلات قانونی و نظارتی

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت بیت وایز(Bitwise)، مت‌هوگان(Matt Hougan) اظهار داشته مشاوران مالی به دلیل ناکارآمدی نظارتی روی بازار ارزهای دیجیتال تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این بازار ندارند. با این وجود او تاکید کرد اقدامات نظارتی خوبی در این زمینه توسط دولت آمریکا انجام شده است.

به نظر هوگان از آنجا که ETF‌های اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس آمریکا مورد تایید قرار گرفت به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکایی تصمیم دارند بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین را بیشتر از قبل حمایت کنند. همچنین طی هفته قبل نمایندگان آمریکا تلاش داشتند قطعنامه ی  نظارت(SEC)  بازارارزهای  دیجیتال  را ابطال کنند. به باور هوگان این مسائل نشان دهنده این است که قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال گارد کمتری نسبت به قبل دارند. اما رئیس جمهور آمریکا جو بایدن(Joe Biden) ابطال قطعنامه را وتو کرد و نشان داد که بازار ارزهای دیجیتال هنوز هم به جایگاه مطلوبی دست نیافته است.

۲- مشکلات اقتصادی

جهان و کشور آمریکا با مشکلات اقتصادی زیادی درگیر هستند. بر اساس گزارش‌های روز قبل، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تعداد ۶۴ بانک آمریکایی در مرز ورشکستگی هستند. به باور بعضی تحلیلگران در چنین شرایطی فدرال رزرو مجبور به چاپ پول بیشتری است وهمین باعث رشد بیشتر بیت کوین می‌شود. به طور مثال  آرتور هیز(Arthur Hayes) موسس صرافی بیت مکس می‌گوید بیت کوین در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) به دلیل سقوط بانک سیلیکون ولی(Silicon Valley) رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرد.

حتی در صورت درست بودن این نظریه هم احتمال دارد قیمت بیت کوین ابتدا کاهشی باشد. در بازار سهام و اوراق قرضه هم مشابه این اتفاق ممکن است رخ دهد. قیمت بیت کوین در مارس ۲۰۲۳ با توجه به اخبار بانک‌های نامبرده به محدوده ۱۹۵۵۹ دلار سقوط کرد که این محدوده کف دو ماهه بیت کوین محسوب می‌شد.

در جمع‌بندی مطالب ارائه شده باید گفت سرمایه‌گذاران باید برای به وقوع پیوستن هر سناریویی آماده باشند. البته از آنجا که در سال ۲۰۲۳ هنوز ETFهای اسپات بیت کوین راه‌اندازی نشده بودند، تضمینی وجود ندارد که روند سال ۲۰۲۳ تکرار شود.

۳- موفقیت بازار سهام آمریکا به ضرر بیت کوین است

سهام شرکت‌های بازار فناوری از جمله انویدیا(NVDA)‌ طی روز قبل رشد مطلوبی داشتند. به همین دلیل شاخص (S&P 500) به سقف جدید ۵۳۴۲ رسید. بر اساس نظر تحلیلگران هم احتمال دارد در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره آمریکا دو بار کاهش یابد و شرایط برای رشد بازار سهام مهیا شود. با وجود اینکه اهداف سرمایه گذاران بازار سهام و بازار ارز دیجیتال متفاوت است، اما در عمل، عملکرد خوب بازار سهام باعث می‌شود سرمایه‌گذاران خرد انگیزه خود برای فعالیت در بازارهای دیگر را از دست بدهند و جذب بازار سهام شوند.

اما با وجود همه این مسائل دلیلی وجود ندارد که بیت کوین در سال ۲۰۲۴ رکورد جدیدی را ثبت نکند. موضوع مهم این است تا زمانی که سرمایه‌گذاران در بازارهای جایگزین به سود خوبی دست پیدا می‌کنند، بیت کوین قدرت کافی برای عبور از مقاومت ۷۱ هزار دلار را به دست نمی‌آورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات