تحلیل قیمت بیتکوین

تحلیل قیمت بیتکوین، 10 می | تاثیر شاخص CPI بر قیمت BTC

دسته بندی : تحلیل 20 اردیبهشت 1402

بعد از 4 روز متوالی باخت دادن، گاوهای بیت کوین به گزارش CPI ایالات متحده چشم دوخته اند تا دوباره به روزهای اوج خود برگردند. اگر نرخ تورم پایین‌تر از حد انتظار اعلام شود بازار صعودی خواهد بود. در واقع قیمت 29000 دلاری بیت کوین در دستان گزارش CPI ایالات متحده در ساعت 16 بعداز ظهر میباشد. در ادامه با هم تحلیل قیمت بیتکوین، 10 می و سناریوهای صعود یا نزول آن را بررسی خواهیم کرد.

نکات کلیدی:

  • روز سه‌شنبه، بیت‌کوین با کاهش 0.12 درصدی، روند شکست خود را به 4 روز متوالی افزایش داد و به 27668 دلار رسید.
  • نگرانی فعالان کریپتو برای اعلام نرخ تورم بر اشتهای سرمایه گذاران برای دارایی‌های پرریسک تأثیر گذاشته است.
  • شاخص های فنی نزولی بودند که نشان دهنده بازگشت به زیر 27000 دلار بود.

نگاهی به روند روز گذشته بیتکوین

روز سه شنبه، بیت کوین (BTC) 0.12 درصد کاهش یافت. پس از افت 2.75 درصدی در روز دوشنبه، بیتکوین روز را با 27668 دلار به پایان رساند.  بیتکوین 4 روز متوالی طرفداران خود را نا امید کرد و نتوانست بعد از 23 آوریل بار دیگر به بالای 28000 دلار صعود کند.

در روز سه شنبه، بیت کوین تا اوایل بعدازظهر به 27846 دلار رسید. هنگامی‌که بیتکوین از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) خود در 28,488 دلار عبور کرد، بعدازظهر به پایین ترین سطح خود در قیمت 27,383 دلار رسید. با این حال، با فاصله گرفتن از اولین سطح پشتیبانی اصلی (S1)  که در قیمت 27111 دلار بود، توانست قبل از اینکه دوباره بازه منفی را تاچ کند، یکبار دیگر به قیمت 27800 دلار برسد.

گزارش CPI آمریکا بانی ضرر بیتکوین

سه شنبه روز آرام و بی دردسری بود. هیچ شاخص اقتصادی در ایالات متحده وجود نداشت که سرمایه گذاران بخواهند آن را برای انجام فعالیتی در بازار در نظر بگیرند. همین باعث شد که قیمت امروز بیت کوین در دست سخنان فدرال رزرو و احساسات بازار نسبت به نرخ تورم ایالات متحده قرار بگیرد.

با توجه به اهمیت تاثیر نرخ تورم، نظرات اعضای FOMC(کمیته بازار آزاد فدرال که زیرمجموعه‌ای از سیستم فدرال رزرو) نیز برای بازار مهم شد. روز سه شنبه، جان ویلیامز، نایب رئیس FOMC نظرات خود را در مورد چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی به این شرح گفت:

اول از همه، ما نگفته‌ایم که افزایش نرخ‌ها را تمام کرده‌ایم. ما مطمئن می شویم که به اهداف خود می رسیم و آنچه را که در اقتصادمان اتفاق می افتد ارزیابی می کنیم و بر اساس آن داده ها تصمیم می گیریم.

ویلیامز همچنین گفت که در پیش بینی خود  انتظار کاهش نرخ بهره  را نداشته است و در صورت لزوم می تواند نرخ بهره را افزایش دهد. در روز سه‌شنبه، شاخص NASDAQ Composite  در حدود 0.63% کاهش یافت و Dow و S&P 500 به ترتیب 0.17% و 0.46% افت کردند.

نمودار-تحلیل-بیتکوین-Nasdaq-compasite-index

تحلیل قیمت بیتکوین، 10 می | چهارشنبه

روز شلوغی برای بازارهای مالی جهانی در پیش است. گزارش بسیار مهم CPI ایالات متحده امروز بعدازظهر  ساعت 4 تاثیرات زیادی در بازار خواهد داشت. اعدادی که در این روزگار تورمی شاهد آن هستیم به ما نوید افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ژوئن را میدهند. اگر با توجه به عملکرد بازار کاهش نرخ بهره را در پیش نداشته باشیم باید شاهد ریزش بیتکوین باشیم. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم اصلی سالانه ایالات متحده از 5.6 درصد به 5.5 درصد کاهش یابد و نرخ تورم کل در 5.0 درصد ثابت بماند.

با این حال، به دور از تقویم اقتصادی ایالات متحده، قانونگذاران و فعالیت های نظارتی ایالات متحده نیز بر بازار بی تاثیر نخواهند بود. اگر از فعالان کریپتو هستید بهتر است اخبار مربوط به پرونده SEC v Ripple (پرونده ریپیل و سازمان بورس ایلات متخده آمریکا) را دنبال کنید و حکم دادگاه نیز احتمالاً تأثیر مهمی در روند بازارخواهد داشت. اخبار مرتبط با Binance و Coinbase (COIN) نیز بر این موضوع تأثیر گذار هستند.

تغییرات قیمت بیت کوین (BTC)

امروز صبح، بیت کوین در قیمت 27668 دلار ثابت بود. با شروع روز، BTC قبل از ثابت شدن، به پایین ترین حد اولیه خود یعنی 26660 دلار سقوط کرد.

تحلیل قیمت بیتکوین، 10 می

شاخص های فنی تحلیل قیمت بیتکوین، 10 می

سطوح مقاومت و پشتیبانی

R1 – مقاومت اول 27,882 S1 – حمایت اول 27,419
R2 – مقاومت دوم 28,095 S2 – جمایت دوم 27,169
R3 – مقاومت سوم 28,558 S3 – حمایت سوم 26,706

در سناریوی صعودی، بیت کوین برای هدف قرار دادن اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در 27882 دلار باید 27632 دلار پی ووت (PIVOTE) اجتناب کند. اگر از بالاترین سطح قیمتی سه‌شنبه ( 28846 دلار) رد شود نشان دهنده روند طولانی صعودی خواهد بود. در صورت افزایش طولانی مدت، BTC احتمالاً دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در 28095 دلار رد کند. سومین سطح مقاومت اصلی نیز در  (R3) 28558 دلار است.

در سناریوی نزولی، سقوط و ریزش بیتکوین از طریق Pivot  و رد شدن از سطح اول پشتیبانی اصلی (S1) در  قیمت 27419 دلار اتفاق خواهد افتاد. هر نتیجه‌ای هم که گزارش نرخ CPI آمریکا امروز داشته باشد بیتکوین باید از رفتن به زیر قیمت  27000 دلار جلوگیری کند. دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) با قیمت 27169 دلار است که بیتکوین باید از آن دوری کند وگرنه به سومین  سطح پشتیبانی اصلی سوم (S3) 26706 دلار  خواهد رسید.

سناریو-نزولی تحلیل بیتکوین

با نگاهی به EMA ها و نمودار کندل استیک 4 ساعته (در زیر)، سیگنال های فنی همگی نشانگر نزولی بودن بازار را دارند. بیت کوین زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه (28410 دلار) قرار داشت. متحرک نمایی 50 روزه روی متحرک نمایی 200 روزه همگرا شد و متحرک نمایی 100 روزه به متحرک نمایی 200 روزه کاهش یافت و سیگنال های نزولی را داد.

"شاخص-های-فنی-تحلیل قیمت بیتکوین، 10 می

تقاطع نزولی از متحرک نمایی 50 روزه از طریق متحرک نمایی 200 روزه، از ریزش S1 (27,419 دلار) پشتیبانی می کند و نشان می دهد که امکان ریزش و رسیدن به سطح پشتیبانی S2 (27,169 دلار) وجود دارد. با این حال در سناریوی صعودی و حالت خوشبینانه بازار، حرکت گاور ها از سطح مقاومت R1 (27,882 دلار) به R2 (28,095 دلار) می تواند باعث ایجاد روند صعودی شود. همانطور که EMAهای 200 روزه (28,410 دلار) و 50 روزه (28,425 دلار) حرکت صعودی بیتکوین را در این شرایط نشان می دهند. حرکت بیت کوین از طریق متحرک نمایی متحرک 50 روزه نیز، سیگنال صعودی را ارسال می کند.

سوالات متداول:

گزارش CPI ایالات متحده چیست؟

CPI یا شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، یک شاخص برای اندازه‌گیری تغییرات قیمت‌های کالاها و خدمات مصرفی در آمریکا است. این شاخص توسط دولت آمریکا تهیه و منتشر می‌شود و مبنای اصلی برای تعیین تناسب ارزش پول است.

شاخص CPI شامل چندین دسته کالا و خدمات است که شامل مواد غذایی، لباس، بنزین، مسکن، پزشکی و سایر خدماتی مانند حمل و نقل و ارتباطات می‌شوند. این شاخص تغییرات قیمت این کالاها را در یک دوره زمانی مشخص نسبت به دوره قبلی اندازه می‌گیرد.

گزارش CPI برای بسیاری از مصرف کنندگان، از جمله سرمایه‌گذاران، سیاست‌گذاران و رسانه‌ها، بسیار مهم است زیرا می‌تواند بر اختلافات اقتصادی و اینکه آیا ارزش پول در سطح قابل قبولی قرار دارد یا خیر، تاثیر بگذارد. به علاوه، این گزارش می‌تواند منجر به تغییر سیاست مالی و اقتصادی دولت شود.

پیوت (PIVOTE)  چیست؟

پیوت (Pivot) در تحلیل تکنیکال، یک نقطه مرکزی است که برای پیشبینی جهت حرکت قیمت در بازار استفاده می‌شود. این نقطه معمولاً با میانگین قیمتی از قبل تعیین شده برای دوره‌ی مشخصی (معمولاً روزانه) محاسبه می‌شود.

برای محاسبه پیوت، میانگین سه قیمت باز شدن (Open)، بالاترین قیمت (High) و پایین ترین قیمت (Low) روز قبل، ساده، میانگین و اضافه کردن آن را به قیمت پایین ترین (Low) روز قبل، و یا کاستن آن از قیمت بالاترین (High) روز قبل، استفاده می‌شود.

پیوت به عنوان یک نقطه مرجع برای پیشبینی قیمت در روز بعد اهمیت دارد. در واقع، اگر قیمت در روز بعد بالای پیوت باشد، احتمال صعود افزایش می‌یابد و اگر قیمت پایین‌تر از پیوت باشد، احتمال نزول افزایش می‌یابد.

پیوت به همراه نقاط پشتیبانی (Support) و مقاومت (Resistance) در تحلیل تکنیکال به کار می‌رود تا ترکیبی از عواملی به شکل شکل‌دهی (Charting) و تجزیه و تحلیل تکنیکال فراهم شود که به پیشبینی جهت حرکت قیمت کمک می‌کند. کاربردهای پیوت در تحلیل تکنیکال شامل محاسبه و استفاده از سطوح پشتیبانی و مقاومت، روش‌های مبتکرانه و پیشینه‌های قیمتی نزدیک به فعلی و… است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات