سایت های تحلیل ارز دیجیتال 2023

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال در 2023

دسته بندی : تحلیل 26 بهمن 1401

به نظر شما راز موفق ترین معامله گران چیست؟ پاسخ این است که معامله گران موفق، بازار را عمیقاً درک تحلیل می‌کنند و با آگاهی آن را پیش بینی می‌کنند. همچنین با اطلاعات درست از منابع معتبر بازارهای صعودی را شناسایی و فرصت های سرمایه گذاری هیجان انگیز و پر سود را پیدا می‌کنند. با این حال آنها به سادگی ایده‌های معاملاتی دیگران را کپی نمی‌کنند و خودشان به بررسی آگاهانه داده می‌پردازند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال به شما در رشد سبد سرمایه‌گذاری رمز ارز کمک و همچنین شما را نسبت به اتفاقاتی که در این بازار در حال رخ دادن است با منابع معتبر آگاه کنیم.

چرا باید از سایت های تحلیل رمزنگاری استفاده کنیم؟

با ده‌ها هزار پروژه ارز دیجیتال، فضای کریپتو عملاً مملو از فرصت‌های سرمایه گذاری است. از آنجایی که این فضا با سرعتی سریع در حال تکامل است، معامله‌گران ممکن است اخبار مهم بازار و عواملی را که می‌تواند بر عملکرد سرمایه‌گذاری‌ آنها تأثیر بگذارد را از دست بدهند. سایت های تحلیل رمزنگاری می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که به دنبال یافتن بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و همچنین بهترین صندوق‌های شاخص ارز دیجیتال هستند.

به این ترتیب از این سایتها استفاده می‌کنیم زیرا:

  • به روز ماندن با داده های مربوط به بازار ارز دیجیتال بسیار مهم است.
  • معامله گران ماهر قبل از هر سرمایه گذاری از بهترین سایت های تحلیل رمزنگاری ، برای بررسی استفاده می کنند.
  • این سایت‌ها می توانند به درک اینکه چگونه احساسات بازار می تواند بر قیمت یک ارز دیجیتال و نوسانات آن تأثیر بگذارد کمک کند.
  • سایت‌های تجزیه و تحلیل کریپتو همچنین می‌توانند بازارها را اسکن کنند تا بهترین فرصت های معاملاتی را بیابند و به سرمایه گذاران از آنها در قالب ایمیل یا پیامک هشدار دهند.
  • برخی از سایت های تحلیل کریپتو نیز سرمایه گذاران را از راه اندازی ارزهای دیجیتال جدیددر بازار مطلع می کنند.

به عبارت دیگر، بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رمزنگاری می‌توانند فرآیند سرمایه‌گذاری را بسیار آسان‌تر کنند. این سایت ها به سرعت اطلاعات را ارائه می‌دهند که به معامله گران کمک می‌کند تا تصمیمات سریع بگیرند؛ به طوری که هیچ فرصت سودآور بالقوه ای را از دست ندهند.

انواع سایت های تحلیل رمزنگاری

سرمایه‌گذاران باید ابتدا با انواع مختلف خدمات تحلیلی آشنا شوند و بهترین ابزار معاملات ارز دیجیتال را برای استراتژی‌های مورد نظر خود انتخاب کنند.

  • سایت‌های نمودار رمزنگاری

بهترین ابزارهای رمزنگاری که به کاربران کمک می کند تا داده های بازار را در قالب نمودار تجسم کنند. در این نمایش گرافیکی (نمودارها)، اطلاعات مانند قیمت‌ها و حجم معاملات که بر اساس فواصل زمانی ترسیم شده اند، قابل مشاهده است.

  • ردیاب قیمت

سایت‌های تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال همچنین می توانند برای ردیابی عملکرد قیمت دارایی های دیجیتال استفاده شوند. به عبارت دیگر، این ابزارهای رمزنگاری سرمایه گذاران را از هرگونه تغییر ناگهانی در قیمت بازار ارز دیجیتال مطلع می کنند.

بهترین ابزار معاملات ارز دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد تا هشدارهایی را تنظیم کنند که به‌طور خودکار هنگام برآورده شدن آستانه‌های قیمت مشخص، و از طریق پیامک یا ایمیل  به آنها اطلاع رسانی شود. این می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا حرکت های صعودی یا نزولی ناگهانی یا تغییر روندها را تشخیص دهند.

  • لیست رمز ارز های جدید

برخی از رمز ارز های جدید، سودآورترین فرصت ها را در بازار به سرمایه گذاران ارائه می دهد. برای شناسایی بهترین پیش فروش ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند، مانند وایت پیپر پروژه و اعتبار تیم.

با این وجود، بهترین سایت‌های تحلیل به کاربران خود در مورد لیست رمز ارز های جدید هشدار می‌دهند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که به طور بالقوه می‌تواند سودآور باشد را از دست ندهند.

بهترین سایت های تحلیل

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

در لیست زیر بهترین سایت هایی که در سال 2023 مورد استقبال سرمایه گذاران و تریدر ها قرار گرفته را مشاهده می‌کنید.

1. سایت دش 2 ترید (Dash 2 Trade)

دش 2 ترید به عنوان یکی از بهترین ابزارهای معاملات ارزهای دیجیتال برای ارائه تجزیه و تحلیل پیشرفته و داده های بازار به سرمایه گذاران شناخته شده است.  از ویژگی های مهم این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سیگنال‌های معاملاتی عملی

یکی از مهمترین ویژگی های دش 2 ترید سیگنال های رمزنگاری آن است. این سایت سال هاست که یک پلت فرم آنلاین با تجربه در ارائه سیگنال های معاملاتی کریپتو است. این سیگنال ها در کنار اقدامات پیشنهادی مدیریت ریسک، کاربران را از فرصت های خرید فروش در بازار آگاه می کند.

  • تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

دش 2 ترید (Dash 2 Trade) دارای یک ابزار چشمگیر دیگری است که مطالب مفیدی در مورد تحلیل رسانه‌های اجتماعی به کاربران خود ارائه می دهد. این پلتفرم‌، رسانه‌های اجتماعی را ردیابی می‌کند تا میزان فعال و گسترده بودن بحث‌ها در مورد یک ارز دیجیتال خاص را ارزیابی کند. این ویژگی به سرمایه گذاران امکان می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده ای که می توانند شاهد تغییرات قابل توجه قیمت باشند را شناسایی کنند.

  • سیستم هشدار برای بیشترین پتانسیل بازار

علاوه بر این، Dash 2 Trade همچنین دارای یک سیستم هشدار است که کاربران را از ارزهای دیجیتال جدید با بیشترین پتانسیل آگاه می‌کند. فضای پیش فروش را پیگیری می‌کند تا به کاربران خود در ارزیابی پذیرش ارزهای دیجیتال در حال ظهور کمک کند.

  • دسترسی به ابزار تحلیل تکنیکال

Dash 2 Trade همچنین به کاربران خود امکان دسترسی به بسیاری از ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند میانگین متحرک، خطوط پشتیبانی، آمار دفترچه سفارش و غیره را می دهد. حتی در این سایت به شما امکان بک تست استراتژی و پلتفرم ارائه می‌شود که شرایط بازار زنده را منعکس می کند. به عبارت دیگر، دارندگان توکن D2T می‌توانند استراتژی‌های خود را آزمایش کنند تا ببینند آیا نیاز به اصلاحاتی در رویکرد خود دارند یا خیر.

2. سایت تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو TradingView یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیل رمزنگاری برای ارائه نمودارهای معاملاتی زنده برای دارایی‌های دیجیتال و سهام است. از ویژگی‌های کاربردی این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دسترسی به انواع نمودارهای ارز دیجیتال (حتی می‌توانید چک لیستی از ارزهای دیجیتالی خود را ایجاد کنید تا برای همیشه قیمت و نمودار آنها دسترسی سریع داشته باشید)
  • ابزارهای تحلیلی (شما می‌توانید تحلیل های خود را با استفاده از ابزارهای موجود در این سایت انجام و تغییرات اعمال شده خود را بر روی نمودار ذخیره کنید)
  •  رابط کاربری جذاب
  • اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها
  • یادآوری زمان معامله
  • قابلیت فیلترشدن ابزارهای سایت بر اساس نوع نیاز تریدر

3. سایت کریپتو واچ (Cryptowatch)

سایت کریپتو واچ (Cryptowatch) یک ابزار تجزیه و تحلیل جامع است که متعلق به صرافی ارز دیجیتال Kraken می‌باشد. از کاربرد این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کاربران امکان می‌دهد تا قیمت ارزهای دیجیتال را اسکن کنند.
  • امکان تجزیه و تحلیل حرکات بازار فراهم است.
  • انجام معاملات در صرافی اصلی امکان پذیر است.
  • به کاربران خود امکان دسترسی به قیمت‌ ارزهای دیجیتال  در بیش از 800 صرافی را می‌دهد.
  • کاربران همچنین این گزینه را دارند که داشبورد خود را بر اساس ابزارهای نمودار کریپتو طراحی کنند.
  • ابزارهای این سایت به معامله‌گران کمک می‌کنند تا داده‌های تبادل زنده را تجسم کنند و با شاخص‌ها و پوشش‌های تحلیل فنی  مربوط به این سایت همراه باشند.

بنابراین می‌توان نتیجه گیری کرد که Cryptowatch یکی از بهترین ابزارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است.

4. سایت شریمپی (Shrimpy)

سایت شریمپی (Shrimpy) در درجه اول یک وب سایت مدیریت پورتفولیو (مدیریت سهام) ارز های دیجیتال است. این سایت با چندین صرافی مشارکت دارد و به کاربران خود نمای کلی از سبد ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. بنابراین سرمایه گذاران برای پیگیری عملکرد سرمایه گذاری خود نیازی به ورود به چندین صرافی ندارند. در نتیجه شیریمپی (Shrimpy) خلاصه‌ای بصری از ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف ارائه می دهد. کاربران همچنین می توانند دستورالعمل هایی را برای میزان اختصاصی پورتفولیو برای هر ارز دیجیتال تعیین کنند. به عنوان مثال چنین دستوری، اگر تسلط ارز دیجیتال در بازار افزایش یابد، سایت معاملات مربوط به ارز بیت کوین را انجام دهد. بنابراین، اگر بیت کوین از مرحله صعودی عبور کند، این پلتفرم به طور خودکار معاملات را در صرافی ها از طرف کاربر انجام می دهد.

به این ترتیب، Shrimpy می تواند به صورت اختصاصی پورتفولیوی سرمایه گذار را خودکار کند. این پلتفرم همچنین می‌تواند برای کپی کردن استراتژی‌های دیگر معامله‌گران مستقر در پلتفرم استفاده شود. در مجموع، Shrimpy ابزاری عالی است که سرمایه گذاری در رمزارز را برای کاربرانش ساده می کند.

تحلیل ارز دیجیتال

5. سایت Glassnode

گلس نود یک پایگاه داده بلاکچین است که داده‌ها، دانش و اطمینان را برای سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری بهتر در بازارهای بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. از ویژگی های منحصر به فرد این سایت می‌توان به موارد زی اشاره کرد:

  • بررسی تخصصی این بازار با تحلیل آن چین
  • تدوین و شخصی سازی استراتژی بازار
  • تحلیل هفتگی اخبار حوزه ارز دیجیتال

سایت گلس نود دارای چند بخش مهم  اساسی است که به شرح زیر است.

1. Studio :

این بخش سایت با هدف ارائه آگاهی درست و عملی در مورد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال با استفاده از داشبوردهای انتخاب‌شده و ابزارهای سفارشی برای جستجو داده‌ها در محبوب‌ترین دارایی‌ها و پلتفرم‌ها است.

  • Chats

در این بخش کاربران می‌تواند با انتخاب ارز مورد نظر خود، نمودار آن را با توجه به 22 معیار، مثل آدرس ها، بازارهای مشتقه، توزیع، نهادها صرافی ها، بازارها، کارمزدها، حجم معاملات و…  بررسی کنند. در حال حاضر سایت گلس نود از سه شبکه و بلاکچین اتریوم ، بیت کوین و لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

  • Dashboards

این بخش شامل مجموعه ای از معیارها است که اجزای اساسی و عملکرد بلاکچین بیت کوین را توصیف می کند. معیارهای مثل عرضه، فعالیت در زنجیره، حجم انتقال، عملکرد استخراج و کارمزد تراکنش را پوشش می دهند.

  • Work bench

این بخش از سایت به نوعی میزکار تحلیل شماست. در Work bench شما با توجه به معیار هاییی که در دسترس دارید می‌توانید تحلیل های خود را انجام  و تغییرات مورد نظر را اعمال و سپس آن را ذخیره کنید.

  • Trading view

در قسمت تریدینگ ویو شما می‌توانید از امکانات سایت تریدینگ ویو استفاده کنید و به مقایسه‌ی شاخص های فنی و ابزارهای ترسیم دسترسی پیدا کنید.

  • Alerts

این بخش از سایت گلس نود، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با توجه به تحلیل ها و استراتژی های شخصی سازی شده ، هشدار های مختلفی ایجاد کنید که این هشدارها در زمان وقوع، برایتان از طریق ایمیل یا تلگرام ارسال شود.

  • Pulses

این قسمت اطلاعات زیادی در مورد تعداد کل بیت کوین و اتریوم‌های وارد یا خارج شده از صرافی ها و آدرس های فعال و غیر فعال در دسترس شما قرار می‌گیرد.

2. Insights

این بخش شامل مجله و اخبارهای مهم بازار ارز دیجیتال بوده که مورد نیاز هر سرمایه گذاری است و باید نسبت به آن آگاه باشد. قسمت Insights شامل چند قسمت مجزا به شرح زیر است:

  • تحلیل هفتگی (The Week Onchain)
    خبرنامه گلس‌نود با استفاده از داده‌های مالی و زنجیره‌ای، اطلاعاتی مبتنی بر ساختار بازار بیت‌کوین، اتریوم و دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌کند.
  • تحلیل و تحقیق (Analysis & Research)
    در این قسمت از سایت گلس نود اطلاعات و مقالاتی در مورد تجزیه، تحلیل بازار، تحقیقات پیشرفته برای ساختار بازار بیت کوین و بلاکچین و همچنین عملکرد شبکه قابل مشاهده است.
  • اتریوم و دیفای (Ethereum and DeFi)
     در این قسمت می‌توانید اطلاعات و مقالاتی در مورد نوآوری و پیشرفت‌های شبکه بلاکچین اتریوم و دیفای (DeFi)، همچنین اکوسیستم های بلاکچین و قرارداد هوشمند را مشاهده کنید.
  • آپدیت محصول (Product Updates)
    همانطور که از نامش پیداست اطلاع رسانی از آخرین و جدید ترین محصول و معیارهای گلاس‌نود در این قسمت به شما اطلاع رسانی می‌شود.

3. Pricing

در این بخش به کارمزد و هزینه‌های، خدمات سایت گلس نود و بخش‌های مختلف آن می‌توان دسترسی پیدا کنید.

در نتیجه گلس نود سایتی است که برخلاف تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال به طور اختصاصی با تحلیل آن‌چین که مخصوص بازار ارز دیجیتال است به بررسی و تحلیل این بازار پرسود می‌پردازد.

6. سایت Coinmarketcap

سایت کوین مارکت‌کپ یکی از بهترین سایت های خبری و تحلیل در حوزه ارز دیجیتال در حال حاضر است. از ویژگی های کاربردی این سایت به صورت تخصصی برای تحلیل بازار های مالی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش Cryptocurencies این سایت شامل اطلاعات مفیدی در 8 بخش مجزا (رتبه بندی قیمت رمز ارز ها بر اساس بیشترین سود وضرر در 24 ساعت گذشته، انواع نمودار های مختلف ئ رمز ارز ها و بهترین کریپتوکارنسی ها برای ترید) برای تحلیگران این حوزه قابل مشاهده است.
  • از دیگر ویژگی منحصر به فرد این سایت می‌توان به لیست کاملی از صرافی ها به صورت رتبه بندی شده در سه قسمت Dex، Spot،Derivatives اشاره کرد.

در نهایت، مسلما این سایت را می‌توان جز بهترین پایگاه داده در حوزه کریپتوکارنسی و بهترین پلتفرم رایگان که اطلاعات و خدمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد دسته بندی کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سایت های خبری ارز دیجیتال، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

7. سایت Coinigy

کوینجی (Coinigy) یکی از بهترین پلتفرم ها برای تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال است. بسیاری از تریدر های حرفه ای از این سایت استفاده می‌کنند. از ویژگی های کاربردی این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سایت دارای جامع ترین نمودار ها برای تحلیل تکنیکال است.
  • با استفاده از این سایت شما می‌توانید کیف پول آنلاین خود را بیش از 45 صرافی مدیریت کنید.
  • ارسال هشدار قیمت بر اساس استراتژی شخصی به صورت پیامک یا ایمیل
  • دسترسی سریع به داده های قیمت گذاری شده به معاملا نقه ای
  • کم بودن هزینه اشتراک

در نهایت سایت Coinigy یکی از بهترین سایت های خدمات تبادل دارایی دیجیتال جهانی در بازار مالی است که به معامله گران اجازه می دهد تا معاملات را در بسیاری از صرافی های مختلف انجام دهند و استراتژی های معاملاتی را با کمک بیش از 130 شاخص فنی سفارشی کنند. رابط کاربری ساده ای دراد؛ جایی که معامله گران می توانند به تمام صرافی های دیگر در یک پلت فرم دسترسی داشته باشند.

8. سایت Crypto viow

سایت کریپتو ویو یکی از کاربردی ترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال است که اکثر اطلاعاتش را از سایت تریدینگ ویو دریافت می‌کند. از مهم ترن ویژگی های این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دسترسی به نمودارهای تحلیلی قدرتمند که از Tradingview گرفته شده است
  2. بیش از ۷۵ ابزار طراحی برای بهبود معاملات و ۸۵ شاخص فنی
  3. امکان استفاده از چند صفحه به صورت همزمان به منظور تسریع در تنظیمات
  4. پشتیبانی از تمام انواع معامله (اسپات، فیوچرز و مارجین)
  5. اطلاع از مهم ترین اخبار در حوزه معاملاتی شما
  6. هشدارهای سفارشی شده بر اساس “سطح قیمت” یا “درصد تغییر”

9. سایت Messari

سایت مساری یکی از کاربردی ترین سایت های تحلیل، بررسی و آنالیز اطلاعات موجود در بازار بزرگ و گسترده کریپتوکارنسی است. با در برنامه داشتن و استفاده از این سایت شما کامل ترین تحلیل ها را در دست دارید. در نتیجه این سایت به متخصصان این قدرت را می دهد که آگاهانه تصمیم بگیرند و اقدامات به موقع انجام دهند.

جمع بندی

در این بازار هرچه بیشتر بدانی، قطعا بیشتر رشد خواهی کرد.
در نهایت سایت‌های معاملاتی کریپتو می توانند به شما کمک کنند تا در مورد ارزهای دیجیتال خاص بیشتر بدانید و فرصت های معاملاتی هیجان انگیز را شناسایی کنید. مهمتر از آن، آنها به شما کمک می کنند دانش خود را بهبود بخشید و به یک معامله گر باهوش تر تبدیل شوید.

برای مطالعه تخصصی سایت های تحلیل فاندامنتال مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات