مسک نتورک چیست

ماسک نتورک چیست؟ معرفی کامل پلتفرم مسک نتورک

دسته بندی : اصطلاحات 29 مهر 1402

نسخه‌های امروزی اینترنت به گونه‌ای است که شرکت‌های بزرگ امکان استقلال را از هر شخصی سلب کرده است. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال این هستند که در رویه فعلی تغییر ایجاد کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به ماسک نتورک (Mask Network) اشاره کرد. در واقع ماسک نتورک اعتقاد داره علوم رمزنگاری و web3 امکان دستیابی به همچین هدفی را مهیا کرده است. کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد، به همین دلیل در ادامه مقاله ارز هشت به این مسئله که ماسک نتورک چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند می‌پردازیم! بنظر شما آینده اینترنت چطور می‌شود؟ آیا روزی می‌رسد که در هیچ جای دنیا محدودیت وجود نداشته باشد؟


پادکست ماسک نتورک



طرحی تازه از اینترنت | ماسک نتورک چیست؟


مسک نتورک چیست

ماسک نتورک یا مسک نتورک خود را آینده‌ای درخشان برای اینترنت می‌داند و در نظر دارد پلی با ویژگی‌های نو در اینترنت ایجاد کندو آنچه که ارز دیجیتال ماسک نتورک (Mask Network) با خود به دنبال دارد این است که به کاربران اجازه دهد تا بدون نیاز به جا به جایی میان برنامه‌های مختلف و تنها با کمک سایت شبکه‌های اجتماعی به خدمات ویژه‌ای دسترسی داشت.

در واقع شبکه ماسک پورتالی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های رمزنگاری شده، ارزهای دیجیتال و حتی DApps (دیفای، NFTs، DAO) را به صورت یکپارچه انجام دهند و در نتیجه اکوسیستم اپلت غیر متمرکز (DApplet) ایجاد کنند. (مانند معاملاتی که در صرافی‌های غیر متمرکزی همچون یونی سواپ انجام می‌دهیم.)


تاریخچه مسک نتورک


پلتفرم مسک نتورک اولین بار در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و اولین بار از آن برای رمزگذاری پست‌ها برای کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس بوک استفاده شد. در سال ۲۰۲۰ ماسک نتورک توانست ۲ میلیون دلار سرمایه از دو شرکت بزرگ HashKey و Hash Global جذب کند. بار دیگر نیز ۳ میلیون دلار از دو شرکت دیگر Digital Currency Group و Fundamental Labs  جذب کرد. این جذب سرمایه موفقیت بزرگی برای ماسک نتورک بود و کمک به بیشتر دیده شدن آن کرد. در حال حاضر نیز ماسک نتورک امکان تامین اعتبار از کمپین‌های مالی Gitcoin (به کمک توییتر سابق) را دارد.

علاوه بر این، به کمک ماسک نتورک امکان پرداخت‌های همتا هب همتا و همچنین ذخیره‌سازی غیرمتمرکز برای کاربران وجود دارد. همه این‌ها که در واقع بخشی از تاریخچه متاماسک هستند، می‌توانند دلیلی بر این باشند که چقدر این پروژه قدرتمند است و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند سودمند باشد.

تیم ماسک نتورک، چه کسی این پلتفرم و ارز دیجیتال را ایجاد کرد؟

mask network در واقع یک استارتاپ هست که توسط سوجی یان (Suji Yan) راه اندازی شده است. سوجی یان پیش از این که پروژه موفق مسک نتورک را معرفی کند، Dimension. im را نیز تاسیس کرده بود. Dimension. im سوجی یان مجموعه‌ای محصولات با اهداف پشتیبانی از استقلال و آزادی در شبکه‌های اجتماعی در راستای جنبش سایفرپانک است. (هدف این موسس در پروژه‌هایش آزادی بیان و حق رمزنگاری است.) تیم مسک نتورک پس از موفقیت آن گسترده شد، اما موسس و مدیر آن سوجی یان است.


ارز دیجیتال ماسک نتورک (MASK) چیست؟


یکی از بخش های این پلتفرم ارز دیجیتال اختصاصی به نام MASK  است که همه آن را توکن اختصاصی Mask Network می شناسند. نقش اصلی این رمز ارز همانند سایر ارزهای دیجیتال است اما هدفی مانند یک توکن حاکمیتی دارد.

نماد اختصاری ارز دیجیتال پلتفرم Mask Network:

نماد اختصاری این پلتفرم MASK است.

کاربردهای ارز دیجیتال ماسک (MASK):

  • توسعه برنامه های غیر متمرکز(DApplet)
  • ایجاد قرارداد هوشمند
  • ذخیره سازی به صورت چندگانه یا لایه های غیرمتمرکز (CDN)

نکته: هر فعالیتی در ماسک نتورک توسط توکن اختصاصی آن MASK انجام می‌شود.

هر واحد از ارز دیجیتال ماسک(MASK) به کاربران سرمایه گذار آن یک حق رای می‌دهد. به عبارتی دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند از این حق رای برای شرکت در امور حاکمیتی این پلتفرم قابل استفاده است. البته نکته این است خریدار باید ارز MASK را به مدت 7 روز استیک کند، تا بتواند این حق رای را برای شرکت در امور حاکمیتی ارز ماسک به دست آورد.


قیمت لحظه ای ارز ماسک


  • تاریخچه قیمت ماسک (MASK)

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ارز دیجیتال ماسک در  حدود قیمتی 2 دلار و 65 سنت است و رتبه 131 را در کوین مارکت کپ دارد.حجم روزانه خرید و فروش ماسک در حدود ۱۲۲,۴۳۶,۸۱۹ دلار است. بیشترین قیمت ماسک در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ با قیمت ۹۷.۹۲ دلار ثبت شده است و پایین‌ترین قیمت آن در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ با قیمت ۰.۹۷۵۲ دلار ثبت شده است. شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال یا مشاهده قیمت ارزهای مختلف مانند بیت کوین به صفحه صرافی ارز دیجیتال ارز هشت مراجعه کنید.


مسک (MASK) چگونه کار می‌کند؟


ماسک نتورک بر خلاف همه پروژه‌های دیگر که در زمان شروع به کار سعی می‌کنند یک پلتفرم جدید ایجاد کنند، سعی بر این دارد تا بتواند پلی باشد میان وب۲ و وب۳ تا از این طریق همه مردم بتوانند به راحتی و بدون نیاز به API  و یا حتی اتکا به سروری خاص یک تجربه بهینه و محبوب از پلفرم‌های موجود را داشته باشند.

استفاده از ماسک نتورک بسیار راحت است، کافی است تا برنامه مخصوص آن را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. زمانی که اپلیکیشن مورد نظر را بر روی تلفن همراه خود نصب کردید، کافی است تا برنامه اجتماعی مورد نظرتان را با آن ادغام کنید.

بعد از ادغام سازی، در مرحله بعد باید یک پروفایل شخصی ایجاد کنید تا همه ویژگی‌ها در اختیارتان قرار بگیرد. از این مرحله به راحتی و به صورت مستقیم ماسک به حساب‌های اجتماعی شما متصل می‌شود. بعد از این مرحله به راحتی می‌توانید در هر شبکه اجتماعی که می‌خواهید، پست رمزنگاری شده ایجاد کنید. حتی می‌توانید از طریق همان صفحه ارز دیجیتال دریافت و یا ارسال کنید و یا به صورت غیر متمرکز فایل‌ها را ذخیره و اشتراک‌گذاری کنید. (جالب نیست؟)

مسک چگونه کار می کند

  • ویژگی خاص ماسک نتورک چیست؟

ماسک نتورک به کاربران این امکان را می‌دهد که به حریم شخصی ارتباطات خود لایه‌ای اضافه کنند. با فراهم کردن قابلیت ارسال پیام‌های رمزنگاری‌شده، امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال، و اشتراک‌گذاری فایل‌ها، و همچنین تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز، این ویژگی‌ها به شکل غیرمتمرکز در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که Mask Network یک پروژه منحصر به فرد باشد.


معایب و مزایای مسک MASK


مزایا:

افزایش حریم خصوصی: با رمزنگاری پیام‌ها در فضای مجازی، حریم خصوصی کاربران بهبود یافته و اطلاعات آنها محافظت می‌شود.
ساختار چندمنظوره: ماسک نتورک یک ساختار فراهم می‌کند که انواع فعالیت‌های اجتماعی و مالی، به ویژه ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال، در شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر می‌شود.

معایب:

اتکا بر زیرساخت‌های شبکه اتریوم: اکوسیستم ماسک نتورک در حال توسعه است و در این مرحله از پیشرفت پروژه، بسیاری از ویژگی‌ها و کارکردها به زیرساخت‌های شبکه اتریوم وابسته است. این وابستگی ممکن است باعث محدودیت‌ها و مشکلاتی در پروژه شود.


بهترین کیف پول‌های ارز ماسک Mask برای ایرانی ها


اگر از کیف پول ارز دیجیتالی استفاده می‌کنید که از اتریوم پشتیبانی می‌کند می‌توانید ارز دیجیتال مسک را نیز در آن نگهداری کنید. در بین این ولت ها، می‌توان بهترین کیف پول ارز MASK برای ایرانی‌ها متاماسک، لدجر و تراست ولت دانست. بیشتر کیف پول‌هایی که نام بردیم علاوه بر این ارز دیجیتال اتریوم را نیز پشتیبانی می‌کنند. با این حال انتخاب نهایی با شما است، پس تحقیقات کافی را به عمل آورید.


سخن پایانی؛ پیش بینی مسک نتورک در آینده


مسک نتورک توانسته است با پروژه‌های موفق و پیشرو همچون کوین مارکت کپ، یونی سواپ، Arweave و… وارد همکاری شود. این پروژه می‌تواند تحولات عظیمی در مفهوم زنجیره ایجاد کنند و توسط چندین شبکه از جمله زنجیره هوشمند صرافی بایننس، اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‌شود. این ایده که بتوان به کمک شبکه‌های اجتماعی به انجام امور مختلف پرداخت واقعا جالب است. زیرا اکثر مردم بیشتر زمان خود را صرف این شبکه‌ها می‌کنند. (برای عصر ارتباطات واقعا منطقی است.) ما در این مطلب اطلاعات لازم از مسک نتورک را در اختیارتان قرار دادیم. طبق شواهد بنظر می‌رسد که آینده روشنی در انتظار این پروژه باشد. پس توصیه می‌کنیم خرید ارز دیجیتال مسک را برای سرمایه‌گذاری زیر نظر داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات