اصطلاحات

ارز دیجیتال سبز چیست؟| آشنایی با رمز ارز سبز

نود و شش میلیون تن! این مقدار کربن دی اکسیدی است که هر سال با استخراج بیت کوین تولید می‌شود. استخراج Ethereum هم سالانه ۴۷ میلیون تن، دی اکسید کربن دیگر تولید می‌کند. بنابراین طبیعی است که هزینه‌های زیست محیطی و عوارض آن بسیار ویرانگر باشد. در زمینه ارزهای دیجیتال برای رفع مشکلات زیست محیطی، تا به حال شده است که فکر کنید چه می‌شد اگر جایگزینی «سبزتر» برای رمز ارزها وجود داشت؟ این همان چیزی است که ارز دیجیتال سبز یا «رمز ارز سبز» در صنعت کریپتوکارنسی به دنبال آن هست.

پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که ارز دیجیتال سبز چیست؟ باید بدانید که گرین کوین‌ها رمز ارزهایی هستند که با هدف حفظ محیط زیست و کمک به رفع مشکلات آن به وجود آمده اند. ارزهای دیجیتال بسیاری همچون کاردانو در لیست این ارزها قرار می‌گیرند و افراد بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن‌ها هستند. تا علاوه بر معامله‌گری بتوانند در حل مشکلات محیط زیست هم نقشی داشته باشند.

با همه این‌ها افراد زیادی هستند که درباره ارز دیجیتال سبز هیچ اطلاعاتی ندارند. لذا ما این مقاله از صرافی ارز هشت را به بررسی مفهوم گرین توکن‌ها اختصاص می‌دهیم. بنابراین اگر شما هم از دوستداران طبیعت هستید بهتر است که برای کسب اطلاعات کافی در این رابطه تا پایان مطلب ما را همراهی کنید…

ارز دیجیتال سبز چیست؟

رمزارزهای سبز ارزهای دیجیتالی هستند که بهره وری انرژی را اولویت‌بندی می‌کنند و اغلب با هدف خنثی‌سازی کربن ایجاد می‌شوند. این شکل از ارز دیجیتال سازگار با محیط زیست است و از ترکیبی برای خنثی شدن کربن استفاده می‌کنند. در واقع همه تلاش آن‌ها این است که کربن وارد محیط زیست نشود.

در حال حاضر، رمز ارز‌های سبز اکثر روی سیستم بلاک چین اثبات سهام اعتبارسنجی می‌شوند. با استفاده از اثبات خالص سهام به جای مکانیزم‌های اجماع PoW، ردپای کربن در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال تا حد چشم گیری کاهش پیدا می‌کند.

برای مثال: قبل از ادغام اتریوم، انرژی مورد نیاز برای اجرای سیستم اصلی PoW اتریوم ۷۸ تراوات ساعت در سال بود. اما پس از ادغام، با تغییر سیستم PoS، انتشار کربن Ethereum تا ۹۹.۹۹۲ درصد کاهش یافت که این را می‌توان یکی از مزیت‌های سیستم‌های سبز در ارزهای دیجیتال دانست.

ارز دیجیتال سبز چگونه کار می‌کند؟

هدف از طرح توکن سبز ایجاد شبکه‌ای از افراد، شرکت‌ها و موسسات متعهد به حل و فصل مسائل زیست محیطی (از جمله طبیعت، انسان، حیات دریایی و حیوانی) از طریق شیوه‌های پایدار و حفاظت است.

به همین منظور، توسعه دهندگان توکن سبز یک فضای دیجیتال مشترک برای جنبش حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان ایجاد کرده اند. نهادهای محلی و بین المللی می‌توانند به سرعت و به آسانی فعالیت‌های حفاظت و پایداری را از طریق پلتفرم بلاک چین توکن سبز شناسایی کنند.

این پروژه طیف گسترده‌ای از افراد علاقه‌مند به محیط زیست از سرمایه گذاران گرفته تا محققان را شامل می‌شود. هدف از ایجاد ارز دیجیتال سبز گرد هم آوردن افراد، سازمان‌ها و کارآفرینان ماموریت محور، حفاظت از سیاره ما، ساخت آینده‌ای پایدار و عادلانه برای همه مردم و پاداش دادن به اقدام جمعی است.

درنهایت، پلتفرم رمز ارز سبز یک فروشگاه آنلاین راه اندازی خواهد کرد. این پلتفرم تمامی محصولات دیجیتال یا فیزیکی توسعه یافته را برای فروش عرضه می‌کند. علاوه بر این، شرکت‌ها باید موافقت کنند که بخشی از سود از پیش تعیین شده حاصل از این فروش را به توکن سبز اختصاص دهند. به این ترتیب، آن‌ها به تامین مالی بخشی از برنامه تامین مالی استارتاپ کمک خواهند کرد. در نتیجه، سطح بیشتری از اعتماد، صراحت و مسئولیت‌پذیری در میان همه طرف‌های این مجموعه وجود دارد.

8رمزارز سبز محبوب 2023 که مناسب سرمایه گذاری اند:

در ادامه چند مورد از رمزارزهای سبز را که در بین پروژه های مشابه از محبوبیت بیشتری برخوردار اند را معرفی می‌کنیم:

چگونه یک ارز دیجیتال سبز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

هر رمزارز دوست دار محیط زیست ویژگی دارد که آن را از بقیه ارزها متفاوت می‌کند. با این حال، نکاتی وجود دارد که باید قبل از انتخاب توکن سبز برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود تا تصمیم آگاهانه‌ای گرفته شود. در ادامه به چند نکته مهم در این باره اشاره می‌کنیم.

  • پیش از هر سرمایه‌گذاری حتما گزارش‌های صنعت کریپتو سازگار با محیط زیست را بررسی کنید. موسسه رتبه‌بندی کربن کریپتو (CCRI) را بررسی کنید، سایتی که درباره شبکه‌های بلاک چین، توکن‌ها و NFT‌ها می‌نویسد.
  • در مورد فن آوری زیرساختی ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنید. رمز ارزهای پایه که دوست دار محیط زیست هستند مانند سایر ارزها از  فن آوری بلاک چین استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توانید با کمی تحقیق در رابطه با آن توکن اطلاعات خوبی را کسب کنید.
  • وایت پیپر ارز دیجیتال و وب سایت تیم توسعه دهنده آن رابررسی کنید. اگر به دنبال رمزرز سبز برای سرمایه‌گذاری هستید، به وب سایت پروژه و وایت پیپر مراجعه کنید. این ۲ منبع یک نمای کلی عالی از پروژه و ارزش‌هایی که تیم توسعه به آن‌ها پایبند است، ارائه می‌دهند. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند که باید روی آن ارز سرمایه‌گذاری کنید یا نه!
  • بررسی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی. حتما شبکه های اجتماعی مربوط به هر پروژه را قبل از سرمایه گذاری بررسی کنید. در پروژه های توکن های س، ردیت و اینستاگرام را نیز تحت نظر بگیرند و کسانی را که به اصول سازگار با محیط زیست پایبند هستند، شناسایی کنند. از آنجا که این اصول مهم هستند، رسانه‌های اجتماعی اغلب برای نشان دادن پروژه‌های زیست محیطی استفاده می‌شوند.

جمع بندی:

ارزهای دیجیتال سبز بهترین گزینه برای کاهش اثرات زیست تخریبی استخراج ارزهای دیجیتال باشند. به طور کلی سرمایه گذاری در این ارزهای دیجیتال می‌تواند علاوه بر سودآور بودن در حفظ محیط زیست نیز اثر گذار باشد. بنابراین اگر شما هم از طرفداران زیست محیطی هستید می‌توانید از لیست ارزهایی که معرفی کردیم، یکی از موارد را پس از تحقیق کامل انتخاب کنید و به جمع دوستدارام محیط زیست بپیوندید.


سوالات متداول:

  • رمزارز سبز چه اهمیتی در صنعت بلاکچین دارد؟

ارزهای دیجیتال سبز، کوین های دوستدار محیط زیست هستند و 2 ویژگی بسیار حائز اهمیت دارند. 1- اینکه باعث کاهش تاثیرات منفی بر محیط زیست می‌شوند. 2-افراد را تشویق به فعالیت های زیست دوستانه می‌کنند. هر دو این اهداف باعث کاهش آلودگی ها و در نهایت حفظ کره زمین می‌شود.

  • آیا رمز ارز سبز قابل اطمینان است؟

به سختی می‌توان فهمید که آیا روش‌های اعتبارسنجی کارآمدتر به قیمت امنیت کلی تمام می‌شوند یا خیر؟ مانند بسیاری از موارد مربوط به ارزهای دیجیتال که وعده‌های زیادی درباره آن ها داده شده است. به طور کلی در تمام پروژه ها سعی کنید تمام موارد را بررسی کنید و بی گدار به آب نزنید. این را هم بدانید در پروژه های کریپتویی تنها زمان است که می‌تواند تعیین کننده همه چیز باشد.

فرشته کاهانی

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

6 دقیقه قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

2 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

1 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل